Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

harde buiken/werk/ziekmelden

5 plaatsers

Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Clapperdie do 8 dec 2011 - 1:50

Hallo meiden, ben ik weer hoor..

Ik zit met het volgende en hoor graag jullie mening hierover en wat jullie zouden doen.

Drie weken geleden was ik op zondag niet zo in mn hum. Ik merkt dat dit in de loop van de dag steeds erger werd maar kon niet echt verklaren waarom. Toen het avond was begon ik me alweer druk te maken over het werk en merkte dat daardoor het gevoel erger werd en ook kreeg ik erg harde buiken die ook pijn begonnen te doen. Op een gegeven moment trok ik het niet meer en moest van frustratie/spanning heel erg huilen. Ik zag er gewoon zo ontzettend tegenop om weer te gaan werken de volgende dag.. Ik heb toen ook mijn manager gesmst en aangegeven wat er speelde en dat ik mij wilde ziekmelden voor de dag daarna. Hij reageerde gelukkig heel aardig en gaf aan dat ik goed aan mezelf moest denken en dat we op maandagmiddag nog even telefonisch contact zouden hebben.

Maandagmiddag hebben we contact gehad en hij gaf aan dat hij blij was dat ik mijn grens heb aangegeven en dat hij me die week niet op het werk wilde zien. Die week ben ik echt tot rust gekomen en merkte dat het stukken beter ging. Ik had dat weekend daarna ook weer zin om aan het werk te gaan en was er weer klaar voor. Wel had ik toen de afspraak gemaakt met mijn werkgever om vanaf december de woensdag vrij te nemen (vakantiedagen) t/m mn verlof omdat 40 uur werken toch wel wat veel is.

Nu ben ik dus vanaf deze week de woensdag vrij en heb gister ook een hele fijne dag thuis gehad. Maar de dagen dat ik op het werk aanwezig ben gaan gewoon niet lekker. Ik heb continu harde buiken en ben zo ontzettend vermoeid. Ik weet gewoon niet meer hoe ik moet zitten en hoe ik me de dag door kan slepen.

Nu is er voor mij ook veel onzekerheid op het werk. Ik heb wel een vast contract meer op dit moment geen eigen plekje. Ik heb het afgelopen half jaar 2 dames met zw-verlof vervangen en de 2e is zojuist weer terug gekomen van verlof en nu ben ik dus een beetje "over". Heb niet echt een hele duidelijke werkomschrijving op het moment dus ben maar een beetje mn eigen tijd aan het indelen. Ook is er nog niet duidelijk wat ik moet gaan doen als ik terug kom van verlof. Ik wil gewoon weer een "eigen" secretariaat, die heb ik immers hiervoor ook altijd gehad (maar mijn afdeling is helaas opgeheven). Maar die zekerheid kunnen ze nnu gewoon niet geven. Snap ik ook wel maar het houdt me wel heel erg bezig.

Maar nu mijn vraag. Wat moet ik doen met het feit dat ik zoveel last heb van die harde buiken als ik op het werk ben. Toch minder uur per dag gaan werken en de ziektewet in gaan? Of door maar doorbikkelen en me vasthouden aan de woensdag die ik al vrij ben tot mn verlof.

Pff vind het echt lastig. Ik had eerst altijd zo'n vooroordeel dat vrouwen zwanger zijn en niet ziek en dat ze niet zo moeten zeuren maar nu ik zelf in deze situatie zit is het heel anders.. Ook wil ik me eigenlijk niet laten kennen door me ziek te melden maar harde buiken zijn ook geen goed teken toch?

Nou het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat jullie me iets van tips kunnen geven.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 1:53

Ik lees twee dingen in je verhaal: je voelt je er momenteel niet zo op je gemak en daarnaast heb je lichamelijk klachten. Ik zou alleen ziekmelden op basis van lichamelijke klachten en op advies van de verloskundige. Wanneer het niet op je gemak voelen ook meespeelt, zou ik daar een andere oplossing voor zoeken: dus kijken met je manager wat er op dit moment gedaan kan worden dat jij minder stress van je werk ondervindt. Hiervoor kun je ook een consult aanvragen bij de bedrijfsarts via je manager.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Star007 do 8 dec 2011 - 1:55

Ik snap eigenlijk niet dat je voor die woensdag , vakantiedagen gebruikt. Dat je die vrije dag echt nodig hebt, is I.v.m. je zwangerschap. Ik zou dus gewoon gedeeltelijk in de ziektewet gaan en dan iedere dag wat minder werken I.p.v. 1 hele dag vrij.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 1:55

Wat zegt je verloskundige van de harde buiken? Hoeveel harde buiken heb je? Op zich zijn ze heel normaal, het moeten er alleen niet teveel in een uur zijn. Ik zou het even overleggen met de verloskundige, en als zij aangeeft dat je beter minder uur per dag kunt gaan werken, dat ook doen.

De rest van het verhaal: dat is erg vervelend voor je, maar geen reden om je ziek te melden, ik zou kijken of je daar eens met iemand over kan praten en of er iets aan gedaan kan worden!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 1:56

Helemaal eens met Twellie, ook ik lees 2 verschillende dingen in je vehaal. Volgens mij kunnen een paar harde buiken op zich geen kwaad. Je zou eens een afspraak kunnen maken met de bedrijfarts op informatie te innen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 1:56

Arden schreef:Wat zegt je verloskundige van de harde buiken? Hoeveel harde buiken heb je? Op zich zijn ze heel normaal, het moeten er alleen niet teveel in een uur zijn. Ik zou het even overleggen met de verloskundige, en als zij aangeeft dat je beter minder uur per dag kunt gaan werken, dat ook doen.

De rest van het verhaal: dat is erg vervelend voor je, maar geen reden om je ziek te melden, ik zou kijken of je daar eens met iemand over kan praten en of er iets aan gedaan kan worden!

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Clapperdie do 8 dec 2011 - 2:02

Ik heb gewoon continu een harde buik. Eerst dacht ik dat het normaal was maar op aanraden van een collega de VK gebeld en zij zei dat het normaal is als het af en toe is maar niet als het de hele dag hard is en strak staat. De verloskundige geeft aan dat ik moet kijken of de woensdag mij gaat helpen en zo niet dat ik minder moet gaan werken net zolang tot het wel goed gaat.

Helaas heb ik al verschillende gesprekken gehad met mijn leidinggevende maar er is op dit moment geen duidelijkheid te scheppen. Ik ondersteun nu een beetje iedereen die het maar druk heeft om zo toch "nuttig" bezig te zijn. Ze zijn ook gewoon tevreden over me en willen me ook niet kwijt alleen er is gewoon op dit moment geen duidelijkheid te geven. Dacht dat ik mij daar ook bij neer had gelegd maar denk dat het toch wel meespeelt nog.

Dinsdag heb ik weer controle bij de VK dus ga het ook zeker met haar bespreken.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Liadan do 8 dec 2011 - 2:58

Goed dat je de verloskundige gebeld hebt en dat je van haar gehoord hebt dat je dus teveel harde buiken hebt. Ik zou dinsdag heel goed met de verloskundige bespreken hoeveel harde buiken je nu nog hebt nu je de woensdag vrij bent, want dat zijn er denk ik ook nog te veel.
Ik heb bij mijn laatste zwangerschap ook veel harde buiken gehad en de verloskundige heeft toen tegen mij gezegd dat ik minder moest gaan werken (met 27 weken zwangerschap), dat heb ik op aanraden van haar gedaan. Ik was blij dat zij me aanraadde minder te gaan werken want ik vond het zelf heel moeilijk om dit aan te geven bij mijn leidinggevende.
Vervelend ook dat je zoveel onduidelijkheid hebt op je werk, dat maakt het plezier om naar je werk te gaan ook niet groter.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 3:14

Als je echt veel harde buiken hebt zou ik, als ik jou was, eens vragen of ze de lengte van je baarmoederhals eens willen checken. Dan weet of het onschuldig is of dat het meer doet als wenselijk is met jouw termijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  sharky do 8 dec 2011 - 7:04

Wat vervelend dat je je zo voelt en zo veel last hebt van harde buiken. Harde buiken die vaak voorkomen zijn toch een teken dat je rustiger aan moet doen, nietwaar? Althans dat zij mijn verloskundige deze week nog. Helaas is het vaak moeilijk om voor jezelf aan te geven dat het even genoeg is geweest. Maar je moet toch echt aan jezelf denken. Alleen jij kunt voelen hoe jij je nu voelt en als jij het gevoel hebt dat het niet meer gaat, dan moet je er misschien voor kiezen om minder te gaan werken. Je moet nu alleen maar aan jezelf denken , jij bent het belangrijkste nu!

sharky
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 161
Punten : 163
Registratiedatum : 16-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Gast do 8 dec 2011 - 8:10

Clapperdie schreef:Ik heb gewoon continu een harde buik. Eerst dacht ik dat het normaal was maar op aanraden van een collega de VK gebeld en zij zei dat het normaal is als het af en toe is maar niet als het de hele dag hard is en strak staat. De verloskundige geeft aan dat ik moet kijken of de woensdag mij gaat helpen en zo niet dat ik minder moet gaan werken net zolang tot het wel goed gaat.

Als het op advies van de verloskundige is, gewoon ziekmelden voor de woensdag dus en dan zou ik haar verdere advies ook opvolgen. Als je dan nog steeds constant een harde buik hebt, weer een dag eraf (ziek melden) tot het wel goed gaat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Annie24 do 8 dec 2011 - 8:45

Over de harde buiken: ben je 'normaal' gebouwd of erg tenger? Ik dacht ook dat ik hard buiken had omdat mijn buik hele dagen keihard was. Bij mij was het dus gewoon omdat mijn lichaamsbouw eigenlijk te smal was voor een dikke buik. Ik was ook maar 6 kilo aangekomen. Y. had gewoon geen ruimte meer om te groeien en mijn buik was continu hard. Het deed bij mij ook geen pijn en was niet vervelend. Ik had alleen een superstrakke buik.

Dan nog 2 dingetjes:
- ik maak uit je verhaal op dat je op kantoor werkt? Heb je al eens iemand naar je bureau/bureaustoel en zithouding laten kijken? Toen ik zwanger was kwam er elke 2 weken iemand kijken van onze arbo-dienst en die pastte zo nodig mijn bureau en bureaustoel aan.
- je hebt recht op extra pauzes hé! Je kan misschien, na overleg met je leidinggevende, die pauzes aan het einde van de dag opnemen zodat je eerder naar huis kan. Ik deed dat de laatste 4 weken voor mijn verlof (ging met 36 weken met verlof)

Succes!
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

harde buiken/werk/ziekmelden Empty Re: harde buiken/werk/ziekmelden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum