Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziekmelden en zwangerschap

+3
pindaatje
joyce0606
Tania
7 plaatsers

Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  Tania vr 9 dec 2011 - 4:10

Ik ben wel benieuwd hoe het bij jullie gaat als je niet/minder werkt door de zwangerschap. In mijn vorige zwangerschap ben ik met een week of 25 gestopt met werken. Toen moest ik tijdens mijn werk met spoed naar het ziekenhuis i.v.m. bloedverlies en krampen. Nadat ik uit het ziekenhuis kwam mocht ik niet meer werken en heb ik na een telefoontje van het uwv niks meer gehoord over dat ik naar de Arboarts moest ofzo. Maar ik dacht dat dat kwam omdat wel vrij duidelijk was dat ik echt niet meer kon werken.
Nu zit ik al sinds half augustus thuis. Toen was ik ongeveer 10 weken. Dit keer heb ik last van m'n bekken. En op drie telefoontjes van het UWV na heb ik niks gehoord over een arts ofzo. Van het Uwv vroegen ze alleen wat ik had, of ik onder controle was bij de verloskundige en of ik naar de fysiotherapie ga. De laatste keer hebben ze in november gebeld en nu gaan ze niet meer bellen omdat ik toch niet meer kan werken. Hele aardige mensen trouwens hoor.

Maar eigenlijk is dat toch raar? Ik meld me ziek en kom in totaal bijna een jaar niet werken (inclusief verlof) en dat kan gewoon. Helemaal zonder controle op die drie telfoontjes van twee minuten na.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  joyce0606 vr 9 dec 2011 - 4:29

ik ben vanaf de 20 weken halven dagen gaan werken i.v.m nierproblemen. ik moest toen om de 6 weken bellen naar de bedrijfsarts. het UWV belde mij zelf op en vroegen of ik nog ging werken, terwijl ik dus alweer halve dagen werkte. de bedrijfsarts zat mij wel te pushen dat ik hele dagen moest gaan werken, uiteindelijk ben ik er met 32 weken volledig uit gegaan, dat moest van de gyn, want ze dacht dat ik al vanaf de 20 weken al volledig thuis zat, dit had ik dus ook moeten doen, maar nooit tegen mij gezegt.

dus hier ook niet heel veel contact gehad! de laatste telefoongesprek was dat ik maar weer moest bellen als ik niet na mijn verlof aan de slag kon.
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  pindaatje vr 9 dec 2011 - 4:42

Herkenbaar!
Zit ook al vanaf 9 weken in de ziektewet, en ben ook 3 keer door het UWV gebeld, zelfde vragen als bij jou.. Bij mij werd er trouwens de laatste 2x wel gevraagd over de arbo-arts, maar aangezien ik daar van mijn werk niet naar toe hoefde (omdat hij/zij geen andere conclusie zou trekken) heb ik dat uitgelegd en was het goed. Heb trouwens wel al die tijd therapeutisch gewerkt, en vanaf vandaag heb ik dan eindelijk verlof! smile

Dus hier ook niet veel contact gehad, laatste telefoontje was in oktober geloof ik...

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  Pussycat vr 9 dec 2011 - 4:43

ow dit heeft niks met zwangerschap te maken maar... ik zit nu ''ziek'' thuis want heb een gekneusde voet, maar ze hebben mij 1 keer gebeld waarom ik ziek was en of ik daarvoor bij de huisarts was geweest en verder hoef je dat niet te bewijzen o.i.d. Nu bellen ze pas over 3 weken weer.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  Happydobby vr 9 dec 2011 - 4:46

Ik had me met 28 weken ziekgemeld vanwege bekkenklachten en harde buiken op advies van de VK.
Het UWV heeft 1 keer gebeld, de bedrijfsarts van ons werk nooit.

Ik ging trouwens wel naar het werk op AT basis.

Maar inderdaad raar, heb je wel contact met je werkgever?

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  Tania vr 9 dec 2011 - 4:49

Happydobby schreef:Ik had me met 28 weken ziekgemeld vanwege bekkenklachten en harde buiken op advies van de VK.
Het UWV heeft 1 keer gebeld, de bedrijfsarts van ons werk nooit.

Ik ging trouwens wel naar het werk op AT basis.

Maar inderdaad raar, heb je wel contact met je werkgever?

Nou ook nauwelijks. Ik werkte er pas een maand toen ik me ziek meldde en ik heb wel wat contact gehad en ik ben een keertje langs geweest in september/oktober. Ruim twee weken geleden heb ik nog een keer een mailtje gestuurd omdat ik al een paar weken geen contact had gehad maar daar heb ik niks op gehoord. Gisteren nog even gebeld maar ze had geen tijd en belt me volgende week terug.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  Chelle vr 9 dec 2011 - 8:04

Ik kwam met 30 weken in de ziektewet terecht ivm bloedingen. Ik ben 1x gebeld door de arbo en die zei dat de uwv de uitkering aan mijn baas zou betalen of zo. Daarna ook niks meer van hun gehoord. Heb wel gewoon contact met mijn baas gehouden die gelukkig heel begripvol en bezorgd was.

Ik denk dat het uwv niet zo moeilijk doet omdat het toch om een mensenleven gaat...

Sterke trouwens!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  Monnie vr 9 dec 2011 - 9:45

Bij ons krijg je wel meteen bericht van de bedrijfsarts. Ik ging de vorige zwangerschap pas met 30w voor een deel in de ziektewet, maar kreeg 2 weken later al een afspraak bij de arts. Deze is toen niet doorgegaan, omdat ik al bijna verlof had. Maar anders kom je daar wel eens in de zoveel weken. Hun benaderen je ziek zijn/zwangerschap ook weer heel anders dan je eigen leidinggevende vindt ik.

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  Gast vr 9 dec 2011 - 10:27

Vanuit de werkgever wordt er bijna nooit iets geregeld qua bedrijfsarts omdat het UWV toch opdraait voor de kosten.

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik heel lang heel veel over moeten geven en uiteindelijk heb ik me voor één dag in de week ziek gemeld, op woensdag bleef ik dan thuis dacht ik, om de week te breken en even bij te tanken. Ik werd ook misselijker bij vermoeidheid en inspanning.

Ik werd na een paar weken werkelijk waar plat gebeld met zeiktelefoontjes van het UWV: waarom ik al wekenlang thuis zat (ze wisten niet eens dat het alleen de woensdag was)? En hoe het dan kwam dat ik alleen de woensdag maar misselijk was? Of ik dat zelf ook niet een beetje ongeloofwaardig vond?

Ik heb op een gegeven moment het verhaal nog één keer uitgelegd en toen ben ik naar mijn werkgever gestapt met het verzoek duidelijk te maken hoe het zat, omdat dat mij blijkbaar niet lukte. Daarna niks meer gehoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziekmelden en zwangerschap Empty Re: Ziekmelden en zwangerschap

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum