Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wanneer ziekmelden

+13
pindaatje
Pien
Happydobby
L!ND@
pitbullgup
Annemie
M@niek
holaagirl
Sjonno
chipa
Susan
moepie
MissD
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Wanneer ziekmelden

Bericht  MissD zo 5 jun 2011 - 23:08

Op dit moment ben ik bijna 9 weken zwanger... nog erg kort dus.

Al een week of 4 ben ik steeds erg moe, en misselijk. Dat was waar het mee begon. Uiteindelijk geef ik sinds iets meer dan een week vrijwel alles wat naar binnen gaat over (op wat water en crackers na). Wat er voor zorgt dat ik enorm moe ben me gedurende de hele dag slap voel.

Afgelopen donderdag ben ik in een supermarkt, en op een braderie flauwgevallen, van het weekend in een kledingwinkel... en zojuist vanochtend bijna toen ik brood smeerde voor mijn man, kon nog net op tijd naar een stoel gaan om te gaan zitten.

Op mijn werk ben ik voortdurend duizelig en voel ik me niet lekker. Ik werk in de zorg, en op de afdeling waar ik werk, sta ik alleen. Daarnaast zijn er enorm veel geuren door elkaar en voel ik me mede daardoor ook steeds beroerd.

Ik heb besloten dat ik vanavond mijn late dienst gewoon werk, niet tot 23.00uur maar ik denk tot 20.30uur, of korter als ik me nog rotter ga voelen.
Maar ik vind het zo lastig om me nu al ziek te gaan melden terwijl ik nog aan het begin van mijn zwangerschap sta.

Wanneer zouden jullie je ziekmelden?

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  moepie zo 5 jun 2011 - 23:11

Zo te lezen voel jij je echt niet goed!
Op deze manier kun je niet werken lijkt me, als je zelfs al een paar keer flauw bent gevallen lijkt me dat niet verstandig.
Je moet aan jezelf denken en rust nemen, wie weet gaat het over een poosje weer een stuk beter.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Susan zo 5 jun 2011 - 23:12

Niets binnen kunnen houden vind ik zelf een heel geldige reden. Dat het door zwangerschap komt of dat je nog maar net zwanger bent doet daar niets aan af.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  chipa zo 5 jun 2011 - 23:12

Tip: Vraag je huisarts om emesafeme. Deze tabletten kunnen geen kwaad tijdens de zwangerschap maar gaan wel het vele overgeven tegen. Als je niets binnen kan houden droog je straks nog uit.

Daarnaast zou ik openkaart spelen bij mijn leidinggevende. Misschien hoef je je niet helemaal ziek te melden maar kunnen ze wel rekening houden met je tijden en soort werkzaamheden. Maar zoals je het nu beschrijft zou ik me ziekmelden.


Laatst aangepast door chipa op zo 5 jun 2011 - 23:13; in totaal 1 keer bewerkt
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:13

Als ik jou was zou ik me ook ziekmelden. Je voelt je hartstikke rot, zoals je zelf zegt. Waarom zou je dan gaan werken en de verantwoordelijk nemen, om alleen op een groep gaat staan. Wat nou als je daar flauwvalt?
Misschien voel je je binnen 2 weken wel een stuk beter en kun je gewoon weer aan de slag. In deze periode van de zwangerschap kan je juist misselijk zijn, je flauw voelen etc. Dat gaat wel weer weg!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Sjonno zo 5 jun 2011 - 23:14

Ik zou me ziekmelden als ik jou was. Ik zat bij Rick met de 6 weken al thuis door de misselijkheid en het spugen.
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Sjonno zo 5 jun 2011 - 23:15

Razz88 schreef:Als ik jou was zou ik me ook ziekmelden. Je voelt je hartstikke rot, zoals je zelf zegt. Waarom zou je dan gaan werken en de verantwoordelijk nemen, om alleen op een groep gaat staan. Wat nou als je daar flauwvalt?
Misschien voel je je binnen 2 weken wel een stuk beter en kun je gewoon weer aan de slag. In deze periode van de zwangerschap kan je juist misselijk zijn, je flauw voelen etc. Dat gaat wel weer weg!

Bij mij ging het pas weg naar beide bevallingen Very Happy
Sjonno
Sjonno
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 468
Punten : 487
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Susan zo 5 jun 2011 - 23:20

Als je niet zwanger zou zijn en je zou alles onder spugen dan zou je je toch ook ziekmelden? Ik krijg altijd het idee dat vrouwen die zwanger zijn opeens een stuk harder zijn voor zichzelf, maar het is dan juist heel belangrijk dat je jezelf in acht neemt, zowel voor jezelf als voor je kind. Zwangerschap is geen ziekte, maar je kunt er wel flink ziek van zijn en dan hoef je echt niet door te bikkelen uit angst dat je iemand tot last bent.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  MissD zo 5 jun 2011 - 23:21

@ Moepie en Susan; diep van binnen weet ik ook wel dat jullie gelijk hebben hoor, en dat ik aan mezelf moet denken, maar ik vind het zo enorm lullig om mij nu al, zo in het begin van de zwangerschap al ziek te melden.

Vind het ook enorm vervelend omdat dit mijn laatste 3 weken op deze werkplek zijn en ik in juli start bij een andere organisatie. Ben bang dat het op mijn collega's over komt alsof ik gewoon geen zin meer heb om te komen. Ook al weet ik wel dat zij het wel zouden begrijpen, omdat een aantal collega's hebben gezien hoe ik rond loop.

@Chipa; Helaas zijn andere werktijden en werkzaamheden geen optie. Ik werk nu vroege en late diensten en eigenlijk maakt
dat helemaal geen verschil in hoe ik me voel.
Wat betreft die medicatie, de arts en verloskundige adviseerde eerst rust te nemen, en wanneer dit niet afdoende blijkt te zijn kan ik direct om medicijnen komen.

@Razz; Ik hoop dat ik me inderdaad binnen een paar weken weer beter voel. Maar ken helaas ook mensen in mijn omgeving bij wie het de hele zwangerschap geduurt heeft. Zie net dat Sjonno dat ook zegt Wink.

Misschien moet ik er gewoon wat makkelijker over gaan denken. Moet nu wel denken aan mezelf en het kleintje in mijn buik. Ik ga toch weg op deze werkplek, dus eigenlijk maakt het me ook niet veel meer uit wat mijn collega's ervan denken.

Vanavond sta ik op afdeling met 2 stagiaires, dus dat moet wel goedkomen, ben in ieder geval niet alleen, en kan doordat zij er zijn ook wel wat eerder naar huis. Morgen en woensdag ben ik vrij, dus even tijd voor mezelf, en dan ga ik dinsdag of woensdag mijn leidinggevende even bellen met de mededeling dat ik mij ziekmeld.

Fijn dat jullie zo snel gereageerd hebben!!

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  MissD zo 5 jun 2011 - 23:22

Susan schreef:Als je niet zwanger zou zijn en je zou alles onder spugen dan zou je je toch ook ziekmelden? Ik krijg altijd het idee dat vrouwen die zwanger zijn opeens een stuk harder zijn voor zichzelf, maar het is dan juist heel belangrijk dat je jezelf in acht neemt, zowel voor jezelf als voor je kind. Zwangerschap is geen ziekte, maar je kunt er wel flink ziek van zijn en dan hoef je echt niet door te bikkelen uit angst dat je iemand tot last bent.

Nou eigenlijk ben ik altijd wel zo moeilijk hoor met ziekmelden Wink.
Blijf vaak enorm lang door lopen, inderdaad om niemand tot last te zijn, en omdat ik weet dat het altijd dezelfde collega's zijn die dus weer terug komen om de diensten van de zieke over te nemen.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gast zo 5 jun 2011 - 23:54

Joh, dat klinkt echt alsof je heel erg slecht in orde bent. Je kunt er helemaal niks aan veranderen, dus gewoon ziekmelden, hoor! Vaak zorgt rust er ook voor dat je vanzelf minder misselijk wordt. Ik denk ook dat meer vrouwen zich in het eerste trimester ziekmelden dan in het tweede en begin van de derde, omdat de klachten dan vaak erger zijn, ondanks dat de zwangerschap nog maar pril is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  holaagirl ma 6 jun 2011 - 0:13

Ik zou me ziek melden.
je hebt je energie hard genoeg nodig om voor jezelf én je kindje te zorgen...
Ik zat btw al met 14 wk thuis met b.i.
Voelde ik me ook lullig over maar erg telt maar één ding nu: Jij en je baby...
Sterkte;)
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  M@niek ma 6 jun 2011 - 0:14

Ik ben net als Sjonno ook heel de zwangerschap ziek geweest, heb helaas ook in het ziekenhuis gelegen daardoor. Ik ben gewoon door blijven werken, omdat ik erg bang was voor de reacties op mn werk. Regelmatig kwam ik te laat doordat ik moest stoppen op de vluchtstrook om te spugen, daardoor heb ik veel op mn kop gekregen door mn baas. Toen kwam ik regelmatig met vieze kleding (lees ik gaf over op mn kleding omdat ik een zakje ofiets niet kon halen) op mn werk om maar niet te laat te komen. Wat ik hier van heb geleerd dat ik dat dus nooit meer doe (mocht ik nog een 2e willen en weer zo ziek zijn). De voolgende keer kies ik voor de 1000% voor mezelf!

Je kunt je beter ziek melden en je rust nemen! Geloof mij het valt niet mee om zo op je tenen te lopen!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Annemie ma 6 jun 2011 - 0:25

Ik snap precies hoe je je voelt, ik was ook misselijk steeds overgeven, duizelig en moest ook op tijd even gaan zitten, anders dacht ik ook dat ik omviel. (helaas was het pas over na de bevalling) Ik had toen net een nieuwe baan, maar heb me toch echt ziek gemeld, terwijl ik dat ook ontzettend rot vond, maar iedereen zei toen ook tegen mij dat ik aan mezelf en vooral aan de kleine moest denken en ben blij dat ik dat gedaan heb, niets is zo belangrijk als je kindje en je gezondheid. Dus denk gewoon aan jezelf en denk niet na over wat anderen wel niet zullen denken, want dat is niet belangrijk.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  MissD ma 6 jun 2011 - 0:26

Jullie hebben helemaal gelijk... ik moet me ook gewoon ziek gaan melden!!!

@M@niek; wat enorm vervelend dat je baas zo reageerde!! Kan me voorstellen dat je het nu een volgende keer ook helemaal anders zou doen. Mijn leidinggevende is gelukkig wel enorm prettig en zal me er verder ook niet op aankijken, die zal waarschijnlijk ook zeggen dat ikzelf en mijn kindje nu belangrijker zijn dan de afdeling.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 0:27

Sjonno schreef:
Razz88 schreef:Als ik jou was zou ik me ook ziekmelden. Je voelt je hartstikke rot, zoals je zelf zegt. Waarom zou je dan gaan werken en de verantwoordelijk nemen, om alleen op een groep gaat staan. Wat nou als je daar flauwvalt?
Misschien voel je je binnen 2 weken wel een stuk beter en kun je gewoon weer aan de slag. In deze periode van de zwangerschap kan je juist misselijk zijn, je flauw voelen etc. Dat gaat wel weer weg!

Bij mij ging het pas weg naar beide bevallingen Very Happy

Dat is echt balen dan !.. ja ik zette het er misschien ook verkeerd neer. Ik heb zelf helemaal nergens last van, vandaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  MissD ma 6 jun 2011 - 0:28

Annemie schreef:Ik snap precies hoe je je voelt, ik was ook misselijk steeds overgeven, duizelig en moest ook op tijd even gaan zitten, anders dacht ik ook dat ik omviel. (helaas was het pas over na de bevalling) Ik had toen net een nieuwe baan, maar heb me toch echt ziek gemeld, terwijl ik dat ook ontzettend rot vond, maar iedereen zei toen ook tegen mij dat ik aan mezelf en vooral aan de kleine moest denken en ben blij dat ik dat gedaan heb, niets is zo belangrijk als je kindje en je gezondheid. Dus denk gewoon aan jezelf en denk niet na over wat anderen wel niet zullen denken, want dat is niet belangrijk.

Bij mijn nieuwe werkgever zijn ze gelukkig heel erg prettig!!! Toen ik vertelde dat ik zwanger was.. reageerden ze meteen enthousiast. En gaven meteen aan dat ik maar moest aangeven hoe ik mij voelde en wanneer ik me minder goed zou voelen ik gewoon minder uren op een dag kon gaan werken, of aangepast werk kan krijgen. Zo een fijn gevoel. Scheelt ook enorm dat dat maar 5 minuten lopen is dus ik zo daar ben, maar ook zo weer thuis mocht het niet gaan.
Bij mijn huidige werkgever ben ik een half uur onderweg met de auto... en met dat bijna wegvallen steeds vind ik dat toch wel enorm eng worden.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Annemie ma 6 jun 2011 - 0:40

Ja dat is helemaal eng, dat wegvallen, ik zou dat risico echt niet lopen als ik jou was.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  pitbullgup ma 6 jun 2011 - 0:53

ik zou me in jou geval ook ziekmelden hoor!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Woonplaats : Noord Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  L!ND@ ma 6 jun 2011 - 4:19

Ik zou me ook ziek melden als ik jou was. Heb ik zelf ook gedaan. Ik ben ook goed ziek geweest en heb ook meerdere dagen gehad, waarop ik ieder half uur naar een emmer kon grijpen Sad Ik heb toen emesafene gekregen en dat hielp erg goed. Gelukkig maar, want ik zat iedere keer net op het randje van een ziekenhuisopname. Ik ben tot 20 weken erg misselijk geweest, toen ging het een tijdje goed, maar helaas kwam het de laatste 2 maanden weer net zo hard terug. Denk aan jezelf en je kindje meid!
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Happydobby ma 6 jun 2011 - 4:45

Wat jammer dat je je zo ziek voelt, ik was nauwelijks misselijk maar vanaf 27 weken kreeg ik last van mijn bekken. ik wilde me ook niet ziek melden maar toen ik na 3 dagen werken naar de vk ging kon ik niet meer lopen van de pijn.
Ik werk ook in de zorg en bijna niemand houd het vol tot 34 weken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Pien ma 6 jun 2011 - 5:12

Ik vind het een beetje naïef om op deze manier door te willen gaan... Je bent nu niet alleen verantwoordelijk voor je eigen lichaam en gezondheid maar ook voor dat kleine frummeltje wat in je buik zit!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 5:13

Pien schreef:Ik vind het een beetje naïef om op deze manier door te willen gaan... Je bent nu niet alleen verantwoordelijk voor je eigen lichaam en gezondheid maar ook voor dat kleine frummeltje wat in je buik zit!

Ze zou naief zijn als ze er totaal geen rekening mee houdt, maar ze heeft het er al over om vandaag al korter te werken, dus die verantwoordelijkheid neemt ze echt wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Pien ma 6 jun 2011 - 5:21

Isabella schreef:
Pien schreef:Ik vind het een beetje naïef om op deze manier door te willen gaan... Je bent nu niet alleen verantwoordelijk voor je eigen lichaam en gezondheid maar ook voor dat kleine frummeltje wat in je buik zit!

Ze zou naief zijn als ze er totaal geen rekening mee houdt, maar ze heeft het er al over om vandaag al korter te werken, dus die verantwoordelijkheid neemt ze echt wel.
maar ze is in een paar dagen tijd 3 keer flauw gevallen en een vierde keer kon ze het onderdrukken... voor mij zou dat toch echt genoeg reden zijn om er even klaar mee te zijn. ik weet niet hoe ze naar haar werk gaat, als dat met de auto/ fiets is is het ook nog eens gevaarlijk!!

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gast ma 6 jun 2011 - 5:44

Ik zou me ook ziekmelden.
Ben je al bij de VK geweest? Dan zou je het even aan kunnen geven.
En anders via de huisarts vragen of je er inderdaad iets tegen mag hebben.

Ik snap je wel hoor. Ik ben nu 14 weken en ik hou amper iets binnen als ik uberhaupt iets kan eten.
Ben doodmoe, als ik op mijn rug lig wordt ik misselijk, op mijn rechterzij krijg ik last van mijn buik en op mijn linkerzij krijg ik pijn in mijn heup vanwege de bekkenpijn die met name aan die kant zit.... Als ik teveel doe krijg ik last van mijn buik, daar ben ik de hele avond zoet mee... PZ heeft al gezegd dat ze me door willen sturen naar de bedrijfsarts om te kijken wat we eventueel aan kunnen passen maar dat doen ze alleen als ik dat ook wil... En ik zit zo te twijfelen omdat ik weet dat deze man me waarschijnlijk ziek wil gaan melden!

Na H. haar bevalling ben ik ziek geweest en ik mocht pas gaan werken toen alle bloeduitslagen een paar weken lang 100% in orde waren..... Terwijl ik voor mijn gevoel al weer had kunnnen gaan werken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wanneer ziekmelden Empty Re: Wanneer ziekmelden

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum