Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toe aan iets anders dan alleen melk?

+13
Linda
Thunder
PapillonRose
LotteK
Printje
Kat1980
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
teletascha
Teddyaapje
Liadan
Happydobby
chipa
17 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 9:12

Printje schreef:En nogmaals wordt mijn beeld van het cb bevestigd, wat een rare instelling is het toch ook.

Ik ervaar dat helemaal niet zo. Wij hebben hier in V. echt een heel fijn bureau (staan altijd voor je kaar, en denken goed met ons mee). Maar van vriendinnen van de ZS-gym hoor ik dit vaker over de bureaus in E. Die gaan vaak in V. toe naar het inloopspreekuur als ze iets willen weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 9:14

Zomersproetjes schreef:
Printje schreef:En nogmaals wordt mijn beeld van het cb bevestigd, wat een rare instelling is het toch ook.

Ik ervaar dat helemaal niet zo. Wij hebben hier in V. echt een heel fijn bureau (staan altijd voor je kaar, en denken goed met ons mee). Maar van vriendinnen van de ZS-gym hoor ik dit vaker over de bureaus in E. Die gaan vaak in V. toe naar het inloopspreekuur als ze iets willen weten.

Ik heb veel vriendinnen met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd, bij heel veel van die cb;s hebben ze tegenstrijdige informatie over wat 'normaal' is bij een kind qua eten/ontwikkeling etc.
Bij een tweede ga ik trouwens naar zo'n ander bureau..kom ff niet op de naam maar die geven ook de prikjes en kijken veel meer naar jouw kindje en zijn/ haar behoeftes.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 9:18

Printje schreef:
Zomersproetjes schreef:
Printje schreef:En nogmaals wordt mijn beeld van het cb bevestigd, wat een rare instelling is het toch ook.

Ik ervaar dat helemaal niet zo. Wij hebben hier in V. echt een heel fijn bureau (staan altijd voor je kaar, en denken goed met ons mee). Maar van vriendinnen van de ZS-gym hoor ik dit vaker over de bureaus in E. Die gaan vaak in V. toe naar het inloopspreekuur als ze iets willen weten.

Ik heb veel vriendinnen met kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd, bij heel veel van die cb;s hebben ze tegenstrijdige informatie over wat 'normaal' is bij een kind qua eten/ontwikkeling etc.
Bij een tweede ga ik trouwens naar zo'n ander bureau..kom ff niet op de naam maar die geven ook de prikjes en kijken veel meer naar jouw kindje en zijn/ haar behoeftes.

Is dat zo'n "Groen? Bureau"? (In het programma "Generatie 2010" ging een stel daar ook naartoe met hun kindje).?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 9:20

Inderdaad wel meer zo'n zweverig bureau ( ik kom serieus ff niet op de naam...) maar ach voor de prikjes alleen... bovendien vind ik het belangrijk dat er naar het kind individueel gekeken wordt en niet naar de gemiddelden.
Tot nu toe vonden ze ons ventje altijd 'bovengemiddeld' maar ik vind dat zo;n vage term. Ik ben dan uiteraard trots maar tsja wat zegt het uiteindelijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Linda do 13 okt 2011 - 9:26

Een antroposofisch cb?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Teddyaapje do 13 okt 2011 - 9:43

De wvk zei toen T. 4 mnd was dat we ook aan bijvoeding mochten beginnen. Hierop zei ik dus dat we hiermee wilde wachten tot hij 6mnd was omdat mijn vriend nogal wat allergieen heeft en omdat T. bv krijgt. Het antwoord van de wvk was dat dat ook kon, dat ik dat zelf moest weten, maar hij gaf me wel een foldertje mee, dat kon ik eens doorlezen en dan een besluit nemen. Ik ging er dus vanuit dat in het foldertje vanaf 4mnd bijvoeding aangeraden zou worden...maar nee hoor, in dat foldertje stond ook vanaf 6 mnd! Ik vroeg me echt af of de wvk zelf wel wist wat er in de folder stond!

Ik denk trouwens niet dat kv baby's sneller aan bijvoeding toe zijn qua lichamelijke ontwikkeling (darmpjes/ spijsvertering ed) maar wel qua hoeveelheid melk die ze dan mogen en qua smaakbeleving. Een kindje dat bv krijgt mag er zoveel van hebben als hij wil terwijl een baby die kv krijgt maar een bepaalde hoeveelheid hiervan mag hebben (vanwege de eiwitten?? die er in zitten), en het kan dus zijn dat die nog honger hebben als ze hun melklimiet op hebben. Ook is het zo dat bv smaakt naar wat de moeder gegeten heeft en dat is dus nooit hetzelfde, terwijl kv wel altijd dezelfde smaak heeft.

Hierdoor kan ik begrijpen dat het bij sommige kv baby's misschien wel nodig is om eerder aan bijvoeding te beginnen maar toch blijf ik erbij dat het beter is te wachten tot 6mnd ivm de ontwikkeling van de darmpjes /spijsvertering en de allergieen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 9:48

Linda schreef:Een antroposofisch cb?

Ja dat bedoel ik. Ouders uit mijn klas hebben er zeer positieve ervaringen mee.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 9:49

D. was ook rond de vier maand echt toe aan bijvoeding. Ze begon te huilen als wij wat aten, dus dat deden we maar niet meer waar ze bij zat. Uiteindelijk op advies van het CB gerekt tot een maand of zes (iets eerder), toen wilde ze ook de melk niet goed meer drinken. Gezien de enorme hoeveelheden die ze gelijk naar binnen werkte, was ze er echt heel erg hard aan toe. Het was vanaf de eerste hap echt hap-slik-weg en ik heb geen darmkrampjes opgemerkt. De enige dip die ze ooit in haar groei heeft gehad was toen we van het CB nog niet mochten beginnen met bijvoeden, terwijl ze al wel echt minder melk wilde. Best zielig eigenlijk en de volgende keer volg ik daarin mijn gevoel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Linda do 13 okt 2011 - 9:51

Printje schreef:
Linda schreef:Een antroposofisch cb?

Ja dat bedoel ik. Ouders uit mijn klas hebben er zeer positieve ervaringen mee.

Ik zat daar van de week ook over te googlen, het lijkt me wel wat en er schijnt er zelfs hier één in de buurt te zitten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 9:53

Linda schreef:
Printje schreef:
Linda schreef:Een antroposofisch cb?

Ja dat bedoel ik. Ouders uit mijn klas hebben er zeer positieve ervaringen mee.

Ik zat daar van de week ook over te googlen, het lijkt me wel wat en er schijnt er zelfs hier één in de buurt te zitten.
Schijnt veel persoonlijker te zijn en niet alleen even snel de verplichte kunstjes doen zoals op het cb. Bij een tweede ga ik denk ik naar zo.n bureau.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  chipa vr 14 okt 2011 - 3:35

De meeste kindjes krijgen dus vanaf 6 maanden. Was ook van plan te wachten tot 6 maanden maar wat doe ik dan nu met de grote hoeveelheden melk die F wil drinken? 1000cc is toch de max? Hij wil nu iedere 3 uur 200cc. Soms 5 flessen (prima) maar soms ook 6. Vandaar dat ik dacht aan rijstebloem of een fruithapje.

Keek trouwens in mijn eigen groeiboekje van vroeger en met 4 maanden kreeg ik al lang groente en fruit! Zo zie je maar wie hoe het allemaal veranderd in 27 jaar tijd:)
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Happydobby vr 14 okt 2011 - 4:11

Chipa, volg gewoon je gevoel.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 4:31

Printje schreef:
Linda schreef:
Printje schreef:
Linda schreef:Een antroposofisch cb?

Ja dat bedoel ik. Ouders uit mijn klas hebben er zeer positieve ervaringen mee.

Ik zat daar van de week ook over te googlen, het lijkt me wel wat en er schijnt er zelfs hier één in de buurt te zitten.
Schijnt veel persoonlijker te zijn en niet alleen even snel de verplichte kunstjes doen zoals op het cb. Bij een tweede ga ik denk ik naar zo.n bureau.

die hebben af en toe ook wel wat rare dingetjes hoor, maar als je zelf gezond kunt blijven nadenken lijkt me zoiets ook prettiger. Iets meer ook voor het kind zelf en niet voor de boekjes en de regeltjes.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  koNijntje vr 14 okt 2011 - 10:10

voor diegene die rijstebloem gebruiken: welk merk gebruik je en waarom?
zover zijn we hier nog niet, maar dan heb ik alvast een beetje een indruk/idee..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Tazz vr 14 okt 2011 - 22:26

Kindjes van 4 maanden kwijlen ook meer omdat dan de speekselklierren gaan werken. De darmen/(darmwand) zijn dan nog niet helemaal ontwikkeld dus je kan beter tot 6 maanden wachten. En als je dan begint. Is het beter om met groente te beginnen.

Op borstvoeding.nl staan een voedselintroductieschema. Waarop staat wat je kan geven bij welke leeftijd. Dat is ook voor flesgevoedde kinderen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  chipa za 15 okt 2011 - 3:52

Probleem blijft: F wil 6x 200cc (gisteren trouwens opeens weer niet)

Hij krijgt om 7:00/10:00/13:00/16:00/19:00 een flesje met 200cc en nu soms dus ook om 22:00
Dit is echt zijn eigen ritme. Iedere 3 uur begint hij echt te krijsen om een flesje en als we minder geven dan is het ook weer schreeuwen.

Ga volgende week het CB maar even bellen voor advies.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 4:34

En 5 x 210? Dat is ook net iets teveel maar dat hielp hier wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Spring za 15 okt 2011 - 4:44

Rejoy. schreef:Kinderen kijken naar alles wat je doet, dus ook naar wanneer jij aan het eten bent, maar dat wil niet zeggen dat kinderen ook daadwerkelijk aan eten toe zijn. Vier maanden vind ik persoonlijk erg vroeg om te starten met bijvoeding, de darmpjes zijn dan nog zo jong.

Dit vind ik ook. De darmpjes zijn met 6 maanden helemaal klaar voor vaster voedsel. Met vier maanden nog niet.
Al zijn er veel ouders die hun kinderen dan al bijvoeding geven. En dat moet ook iedereen voor zich weten hoor. Maar ik zou het zelf niet doen.

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  sheila123 za 15 okt 2011 - 4:58

Happydobby schreef:Chipa, volg gewoon je gevoel.
+1
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? - Pagina 2 Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum