Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Toe aan iets anders dan alleen melk?

+13
Linda
Thunder
PapillonRose
LotteK
Printje
Kat1980
Flip Fluitketel
Bruintje Beer
teletascha
Teddyaapje
Liadan
Happydobby
chipa
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  chipa do 13 okt 2011 - 3:05

F is nu bijna 4 maanden en ik heb het idee dat hij toe is aan iets meer dan alleen melk.
Hij heeft nu al 2 tandjes dus is lekker aan het kwijlen en knabbelen maar ook wil hij nu opeens 6 flessen van 200cc en dat is dus te veel, daarnaast kijkt hij bijna het eten uit je mond.
Ik heb dus het idee dat hij wel toe is aan een fruithapje of een papflesje oid. Binnenkort moeten we weer naar het CB dus dan ga ik het overleggen maar ik was even benieuwd wanneer en wat jullie kindje als eerste hapje naast de melk kregen.
chipa
chipa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1332
Punten : 1665
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Happydobby do 13 okt 2011 - 3:24

Je zou met rijstebloem kunnen beginnen en met fruit vanaf 4 maanden.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 4:55

Kinderen kijken naar alles wat je doet, dus ook naar wanneer jij aan het eten bent, maar dat wil niet zeggen dat kinderen ook daadwerkelijk aan eten toe zijn. Vier maanden vind ik persoonlijk erg vroeg om te starten met bijvoeding, de darmpjes zijn dan nog zo jong.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Liadan do 13 okt 2011 - 6:05

Rejoy. schreef:Kinderen kijken naar alles wat je doet, dus ook naar wanneer jij aan het eten bent, maar dat wil niet zeggen dat kinderen ook daadwerkelijk aan eten toe zijn. Vier maanden vind ik persoonlijk erg vroeg om te starten met bijvoeding, de darmpjes zijn dan nog zo jong.

Dat vind ik ook, onze zoon kijkt ook naar alles wat wij doen en als ik zit te eten dan kijkt hij heel aandachtig en sabbelt en kwijlt daarbij ook vaak enthousiast op zijn handen. Maar dat wil echt niet zeggen dat hij zo graag wil eten.
Onze dochter kreeg bijvoeding toen ze 6 maanden was, dat zal bij mijn zoontje ook weer zo gaan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Teddyaapje do 13 okt 2011 - 6:09

Liadan schreef:
Rejoy. schreef:Kinderen kijken naar alles wat je doet, dus ook naar wanneer jij aan het eten bent, maar dat wil niet zeggen dat kinderen ook daadwerkelijk aan eten toe zijn. Vier maanden vind ik persoonlijk erg vroeg om te starten met bijvoeding, de darmpjes zijn dan nog zo jong.

Dat vind ik ook, onze zoon kijkt ook naar alles wat wij doen en als ik zit te eten dan kijkt hij heel aandachtig en sabbelt en kwijlt daarbij ook vaak enthousiast op zijn handen. Maar dat wil echt niet zeggen dat hij zo graag wil eten.
Onze dochter kreeg bijvoeding toen ze 6 maanden was, dat zal bij mijn zoontje ook weer zo gaan.

+1

wij zijn bij ons zoontje ook pas met 6 mnd bijvoeding gaan geven.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 6:24

Had het er pas met mijn moeder over, vroeger mochten ze met 6 weken zelfs al fruithapjes!
Ik heb aardig wat potjes gehad met kraamkadootjes vanaf 4 maanden, maar wil het eigenlijk rekken naar de 6 maanden.
Misschien af en toe een hapje om eens te proberen vanaf 4 maanden, maar niet structureel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  teletascha do 13 okt 2011 - 6:28

Ik ben sinds een week begonnen met een paar theelepeltjes worteltjes of bloemkool.
Heb overlegd emt het cb, en die zeiden dat het prima was om een paar lepeltjes te laten proeven.
teletascha
teletascha
Prater
Prater

Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 6:43

Teddyaapje schreef:
Liadan schreef:
Rejoy. schreef:Kinderen kijken naar alles wat je doet, dus ook naar wanneer jij aan het eten bent, maar dat wil niet zeggen dat kinderen ook daadwerkelijk aan eten toe zijn. Vier maanden vind ik persoonlijk erg vroeg om te starten met bijvoeding, de darmpjes zijn dan nog zo jong.

Dat vind ik ook, onze zoon kijkt ook naar alles wat wij doen en als ik zit te eten dan kijkt hij heel aandachtig en sabbelt en kwijlt daarbij ook vaak enthousiast op zijn handen. Maar dat wil echt niet zeggen dat hij zo graag wil eten.
Onze dochter kreeg bijvoeding toen ze 6 maanden was, dat zal bij mijn zoontje ook weer zo gaan.

+1

wij zijn bij ons zoontje ook pas met 6 mnd bijvoeding gaan geven.

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Bruintje Beer do 13 okt 2011 - 7:16

Ik ben het met de rest eens.
Mijn zoontje krijgt pas met 6 maanden bijvoeding.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 7:38

Wij hadden hetzelfde probleem met T. Hij zat ook aan veel te veel melk. Soms wilde hij wel 7 flessen van 200cc. Ik heb Forte geprobeerd, maar dat was niet de oplossing. Ik heb daarom op aanraden van het CB begonnen met rijstebloem toen T. 3 maanden was. Toen T. 4 maanden was kreeg hij fruit en groente, binnen twee weken ad hij een heel potje groente en een heel potje fruit (zelfgemaakt). En sindsdien is hij tevreden en kon ik eindelijk langzaam zijn flessen afbouwen. Hier was hij dus wel toe aan iets anders. T. heeft trouwens nooit last gehad van krampjes (ook niet toen hij heel klein was). Dus als hij er wel heel gevoelig voor is, zou ik tch even wachten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Flip Fluitketel do 13 okt 2011 - 7:40

Snoepy87 schreef:
Teddyaapje schreef:
Liadan schreef:
Rejoy. schreef:Kinderen kijken naar alles wat je doet, dus ook naar wanneer jij aan het eten bent, maar dat wil niet zeggen dat kinderen ook daadwerkelijk aan eten toe zijn. Vier maanden vind ik persoonlijk erg vroeg om te starten met bijvoeding, de darmpjes zijn dan nog zo jong.

Dat vind ik ook, onze zoon kijkt ook naar alles wat wij doen en als ik zit te eten dan kijkt hij heel aandachtig en sabbelt en kwijlt daarbij ook vaak enthousiast op zijn handen. Maar dat wil echt niet zeggen dat hij zo graag wil eten.
Onze dochter kreeg bijvoeding toen ze 6 maanden was, dat zal bij mijn zoontje ook weer zo gaan.

+1

wij zijn bij ons zoontje ook pas met 6 mnd bijvoeding gaan geven.

+1

+1

Hier zijn we ook rond de 6maanden begonnen met bijvoeding. En zal het bij een volgende weer doen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Kat1980 do 13 okt 2011 - 7:48

Omdat mijn oudste prematuur was, mocht ik van de kinderarts pas met 6 maanden aan bijvoeding beginnen. Dat heb ik dus ook gedaan, ook al merkte ik dat hij de laatste maand behoefte had aan meer dan de fles (niet meer zoveel tijd tussen voedingen kunnen laten).

Bij de jongste ben ik met 4 maanden begonnen met rijstebloem in de laatste fles (in de hoop dat hij dan door zou gaan slapen). Daarna ben ik ook vrij snel begonnen met fruit (omdat hij anders te veel flessen wilde op een dag) en een maandje later met groente.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 7:50

Wij zijn rond 5,5 mnd met bijvoeding begonnen. Rijstebloem werkte hier alleen maar verstoppend dus maar snel weer mee gestopt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Happydobby do 13 okt 2011 - 8:30

Is het niet zo dat flesgevoede kindjes eerder toe zijn aan bijvoeding? Ik wil zelf namelijk ook pas met 6 maanden gaan bijvoeden. Zeker omdat M. nu volledig de borst krijgt.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 8:31

Geen idee Happy, mijn zoontje kreeg idd flesvoeding dus misschien heb je wel gelijk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Liadan do 13 okt 2011 - 8:33

Ik denk niet dat kinderen die kunstvoeding krijgen eerder toe zijn aan bijvoeding, maar dat het vaak als oplossing gegeven wordt als kinderen anders teveel flessen drinken?
Borstvoeding kan je onbeperkt geven dus als ze nog honger hebben, dan leg je je kindje gewoon nog een keer extra aan.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 8:38

Snoepy87 schreef:
Teddyaapje schreef:
Liadan schreef:
Rejoy. schreef:Kinderen kijken naar alles wat je doet, dus ook naar wanneer jij aan het eten bent, maar dat wil niet zeggen dat kinderen ook daadwerkelijk aan eten toe zijn. Vier maanden vind ik persoonlijk erg vroeg om te starten met bijvoeding, de darmpjes zijn dan nog zo jong.

Dat vind ik ook, onze zoon kijkt ook naar alles wat wij doen en als ik zit te eten dan kijkt hij heel aandachtig en sabbelt en kwijlt daarbij ook vaak enthousiast op zijn handen. Maar dat wil echt niet zeggen dat hij zo graag wil eten.
Onze dochter kreeg bijvoeding toen ze 6 maanden was, dat zal bij mijn zoontje ook weer zo gaan.

+1

wij zijn bij ons zoontje ook pas met 6 mnd bijvoeding gaan geven.

+1

Ik ben ook met 6 maanden begonnen, ok, het 1e hapje was met 5,5 maand, maar dat was eenmalig en hielp nog niks tegen het slechte slapen. (ja, die hoop had ik...) Maar ik kreeg dus het advies op het cb om met 4 maanden te beginnen....Was een invaller, en zij zei dat de richtlijnen weer waren veranderd. Nou, ik heb gewoon lekker gewacht tot de 6 maanden, eerder hadden ze het echt niet nodig, en zelfs nu moeten ze er nog maar weinig van hebben. Fruit begint nu te komen, alleen vers trouwens, potjes willen ze absoluut niet. En groente vinden ze nog niks, maar dat komt wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Liadan do 13 okt 2011 - 8:40

Wat raar dat ze gezegd hebben dat de richtlijnen veranderd zijn mamarosa, dat is namelijk helemaal niet zo. De WHO adviseert nog steeds om pas met 6 maanden te beginnen.
Bij mij op het CB zijn ze er trouwens nog helemaal niet over begonnen met 4 maanden.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  LotteK do 13 okt 2011 - 8:45

Wij zijn pas met 6 maanden met bijvoeding begonnen. Ook bij ons op het CB hebben ze bij de oudste eerder al wel laten vallen dat ik best eens iets kon proberen, vond dat zo'n gek advies. Er was namelijk totaal geen aanleiding voor om al haar groente of fruit te geven. En ik wist natuurlijk ook dat de WHO pas vanaf 6 adviseert, dus heb ik het advies van CB maar naast me neerelegd.
LotteK
LotteK
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 242
Punten : 252
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  PapillonRose do 13 okt 2011 - 8:46

Omdat er zoveel discussie is over 4 of 6 maanden ben ik toen maar voor het gemiddelde gegaan, ik ben voorzichtig gestart met kleine beetjes met 5 maanden smile Eerder wilde ik niet, omdat we in het begin een periode van hele erge krampjes hebben gehad en ik bang was dat haar darmpjes anders te heftig zouden reageren als ik al met 4 maanden zou beginnen. Dus heb ik het nog even uitgesteld en ben daarna heel voorzichtig begonnen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 8:49

En nogmaals wordt mijn beeld van het cb bevestigd, wat een rare instelling is het toch ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 8:59

Liadan schreef:Wat raar dat ze gezegd hebben dat de richtlijnen veranderd zijn mamarosa, dat is namelijk helemaal niet zo. De WHO adviseert nog steeds om pas met 6 maanden te beginnen.
Bij mij op het CB zijn ze er trouwens nog helemaal niet over begonnen met 4 maanden.

Ik vond dat ook wel een beetje vreemd hoor. Ik heb er dan ook niks mee gedaan, maar dat doe ik sowieso al niet snel, ik vertel ze ook niet alles, en trek mijn eigen plan wel. Vorige week ook maar niet verteld dat ze nog steeds meerdere keren 's nachts komen, want dan krijg ik sowieso commentaar, en daar heb ik geen zin in.

Ook ging de arts er inmiddels al helemaal vanuit dat ik nu wel overgestapt zou zijn op de fles. Vorige keer had ze al zoiets dat ik de fles moest blijven oefenen, want ik zou er toch niet aan moeten denken dat ik ze met een jaar nog bv geef. Dat heb ik hier al vaker verteld.
Nou, ze prees me uiteindelijk nog net niet de hemel in, dat ik ze beide nog volledig zelf voed, en was heel verbaasd. Maar daar was ik dan wel weer trots op. Dat vat ik dan maar weer als een compliment op.
Ik heb nooit echt problemen, maar je moet ze gewoon niet teveel vertellen soms, en al helemaal niet je onzekerheid tonen, heb ik soms het idee...

Krijgen jullie trouwens tegenwoordig ook zo'n vragenlijst om in te vullen? Ik kreeg 'm net na de bevalling, en vorige week weer, de laatste als het goed is. Met vragen over jezelf, bijv. ik huil veel meer als vroeger, enz.Ik kon hem gelukkig volledig naar waarheid positief invullen, maar het lijkt me wel moeilijk als je dat niet kunt, en ze dus evt actie gaan ondernemen. Wel goed natuurlijk dat ze zo alert zijn, maar toch.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Printje do 13 okt 2011 - 9:01

Ik heb nooit een lijstje hoeven invullen bij het cb. Wij hebben ook geen 18 mnd afspraak gehad dus de laatste keer dat ik er was was met 14 mnd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Liadan do 13 okt 2011 - 9:08

Een lijstje heb ik ook niet in hoeven vullen.

Ik vertel op het CB meestal wel alles rondom niet doorslapen, geen schema hebben, borstvoeding. Maar ik vertel ze niet meer alles over bijv. het abces van Kian, want daar kreeg ik de vorige keer hele verkeerde adviezen over. Als het om de gezondheid van de kinderen gaat, dan ga ik liever naar een huisarts.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Thunder do 13 okt 2011 - 9:11

Ik heb nu een lijstje gekregen bij de uitnodiging van de 24 maanden afspraak. Maar dat is meer een soort beoordeling. Een 18 maanden afspraak kennen we hier ook niet.

De oudste kreeg bijvoeding vanaf 4 maanden. De jongste kreeg bijvoeding vanaf 6 maanden.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Toe aan iets anders dan alleen melk? Empty Re: Toe aan iets anders dan alleen melk?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum