Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Drinken uit iets anders dan een fles..

+18
hellowkitty
Fearie
Ayla
studiebol
Happydobby
PapillonRose
liesje
Slakje
Annemie
SarahKey
_Lana_
xxjojootjexx
Liadan
-Ieniemienie-
_Blush_
Mute_
Aimee
Parel
22 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Parel zo 14 okt 2012 - 3:33

Wanneer konden jullie kindjes uit iets anders drinken dan een fles? Sap, thee of water zeg maar?

Het is waarschijnlijk ongegrond maar L. drinkt wel uit een tuitbeker (alleen plat liggend op de grond doet ze het zelf) met zachte tuit, maar ze drinkt echt nauwelijks wat. Ze snapt het wel, maar vindt de fles lekkerder.

Die flessen moet ik natuurlijk binnen nu en een paar maanden af gaan bouwen, en dan moet ze vocht binnenkrijgen via iets anders.

Om mij gerust te stellen (of niet haha), wanneer dronken jullie kindjes iets anders dan melk? En hoeveel? En waaruit?

Ik heb trouwens ook al een rietjesbeker en een bidon geprobeerd.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Aimee zo 14 okt 2012 - 3:38

Wij zijn nog steeds aan het oefenen met pakjes drinken. Ik knijp dan een beetje in het pakje en soms heeft hij dan door dat hij op het rietje moet zuigen om er drinken uit te krijgen. Een rietjesbeker snapt hij alleen echt niet confused daar kan ik natuurlijk ook niet echt in knijpen.

Soms drinkt hij wat diksap uit zijn fles, maar over het algemeen dirnkt hij nog weinig naast zijn melk.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Mute_ zo 14 okt 2012 - 3:49

Hier drinkt ze sinds ze een maand of 7 is uit de tuitbeker. Bied het haar telkens aan als ze in de kinderstoel zit te eten. Ze krijgt thee bij fruit en brood en dat drinkt ze dan. Eerst met een tuitbeker van Nuby met zachte bovenkant en nu gewoon de harde. Ze had het wel vrij snel door. Maar een fles heeft ze hier nooit wat gevonden Drinken uit iets anders dan een fles.. 561177

Edit: En een normale beker, zo 1 als Blush noemt, oefenen we nu sinds kort met kwark. Dus gewoon open. Als dat goed gaat, doen we het met yoghurt en dan sap. Zo probeer ik daar nu mee te oefenen.


Laatst aangepast door Mute_ op zo 14 okt 2012 - 4:00; in totaal 1 keer bewerkt
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  _Blush_ zo 14 okt 2012 - 3:58

Hier in België wordt door Kind & Gezin (cb) aangeraden om een kind vanaf 6 maanden uit een gewone beker te leren drinken, zelfs geen tuitbeker. Ook zeggen ze van water aan te bieden voor het 1e levensjaar om hen aan de smaak te leren wennen.

Even gekopieerd van hun site:
"Gebruik een gewone beker en geen tuitbeker. Zo leert een baby de
vloeistof aan te zuigen en juist te doseren, en zijn lippen rond de
bekerrand te sluiten. Dit is goed voor zijn latere taalontwikkeling. Er
bestaan ook bekers met een uitsparing, zodat de baby zelf kan zien
hoeveel vloeistof er naar zijn mond komt."

E. krijgt hier bij haar groente- en fruithapje water in een beker (die wij uiteraard moeten vasthouden, ik leg wel steeds haar handjes goed om de beker). Melk krijgt ze nog wel gewoon uit een fles of in ons geval de borst (om aan de zuigbehoefte te blijven voldoen).
_Blush_
_Blush_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 245
Punten : 263
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  -Ieniemienie- zo 14 okt 2012 - 4:21

M dronk vanaf 9maanden uit een rietjes beker. Ze snapte het meteen. Alleen onderweg. Thuis uit een gewoon bekertje.
T snapt echt nog niks van iets anders. Alleen uit een gewoon bekertje lukt wel. Met hulp dan. Dus onderweg hier nog steeds een fles.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Parel zo 14 okt 2012 - 4:21

Hier zit een kind wat geen rust heeft in haar lijf, en nogal flink temperament.
Ze krijgt bij haar brood een fles, en dat weet ze ook.



Heb al wel zo`n oefenbeker in huis, maar dat slaat ze gewoon weg.
Ze zal heus niet uitdrogen (dan mik ik er gewoon een fles in), maar ja we blijven maar oefenen dan. Ze heeft nu nog niet eens door dat ze haar tuitbeker omhoog moet houden en haar fles houdt ze zelf nog niet eens vast.

Aimee, wat voor pakjes geef jij?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Liadan zo 14 okt 2012 - 4:25

Beide kinderen kregen ander drinken dan borstvoeding toen ze 1 jaar waren, ze dronken toen uit een rietjesbeker
(we hebben eerst geoefend met een pakje, daarna snapten ze hoe ze eruit moesten drinken. Dochter was ongeveer 14 maanden toen ze goed zelf uit een gewone beker kon drinken. Zoon was 10 maanden toen hij uit een gewone beker kon drinken maar kieperde 'm toen nog wel om als hij geen zin meer had. Nu wil hij alleen nog maar uit een gewone beker drinken en uit niks anders.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  xxjojootjexx zo 14 okt 2012 - 4:37

Hier drinkt Tristan nog steeds eingelijk het meeste uit een fles met speen.. Andere methodes kan hij allemaal, maar dan drinkt hij niet voldoende, waardoor hij 's avonds te kort heeft en niet wil slapen.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Parel zo 14 okt 2012 - 4:51

Ik heb idd net met een pakje geprobeerd, en daarna een rietjesbeker.
Ik hou dat maar consequent vol de komende paar dagen, wie weet gaat ze het snappen.
Vind het namelijk wel heel handig voor onderweg, èn ze hoeft hem niet zelf omhoog te houden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  _Lana_ zo 14 okt 2012 - 5:15

Een rietjesbeker staat ook pas vanaf 1 jaar voor, of niet? Ik heb hier namelijk ook laatst naar gekeken.
En bedoel je dat ze helemaal niets drinkt, naast haar flessen?
Hier drinken ze ook nog niets tussendoor. Water moeten ze nog niets van hebben. Ik probeer het nu eerst maar steeds met een gewone Hema fles en als het gaan drinken kijk ik wel verder.
Ze zullen het vast wel een keer gaan drinken?

Ik ga trouwens binnenkort eens thee proberen. Weet iemand of dat gewone thee mag zijn? Ivm de cafeïne?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  SarahKey zo 14 okt 2012 - 5:48

S drinkt al een tijdje uit een rietjesbeker. Dacht eerst, dat zal hij nog niet snappen, nou hij had 1 keer nodig Laughing

Lana: slappe thee mag je wel geven.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Annemie zo 14 okt 2012 - 5:54

Hier met 13 maanden ongeveer uit een rietjesbeker en nu nog steeds.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Slakje zo 14 okt 2012 - 6:00

_Blush_ schreef:Hier in België wordt door Kind & Gezin (cb) aangeraden om een kind vanaf 6 maanden uit een gewone beker te leren drinken, zelfs geen tuitbeker. Ook zeggen ze van water aan te bieden voor het 1e levensjaar om hen aan de smaak te leren wennen.

Even gekopieerd van hun site:
"Gebruik een gewone beker en geen tuitbeker. Zo leert een baby de
vloeistof aan te zuigen en juist te doseren, en zijn lippen rond de
bekerrand te sluiten. Dit is goed voor zijn latere taalontwikkeling. Er
bestaan ook bekers met een uitsparing, zodat de baby zelf kan zien
hoeveel vloeistof er naar zijn mond komt."

E. krijgt hier bij haar groente- en fruithapje water in een beker (die wij uiteraard moeten vasthouden, ik leg wel steeds haar handjes goed om de beker). Melk krijgt ze nog wel gewoon uit een fles of in ons geval de borst (om aan de zuigbehoefte te blijven voldoen).

Ik ben daarmee gestopt. Ik had elke keer een kletsnatte baby. Pff, was het echt moe, ze krijgt nu gewoon een tuitbeker.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 6:01

Poeh geen flauw idee! Het was wel ruim na de 1e verjaardag. Y. was heel lui mbt bekers, rietjes etc en wou alleen maar de fles. Embarassed

Nu drinkt ze overal uit wat los en vast zit Drinken uit iets anders dan een fles.. 394967

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  liesje zo 14 okt 2012 - 6:12

hier ook een meid met temperament nu drinkt ze eindelijk uit zo'n avent oefenbeker maar ze krijgt soms ook nog een fles omdat ze anders te weinig vocht binnenkrijgt. en als ze dus geen zin heeft om uit de beker te drinken slaat ze hem weg gooit hem op de grond etc. rietjes daar bijt ze op gaat ze in blazen dus ook geen succes geweest
liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  PapillonRose zo 14 okt 2012 - 6:12

Hier heeft ze ook best een tijdje uit de fles gedronken, en daarna uit een tuitbeker met zachte tuit van Nuby en dat ging ook goed. Tuitbeker met harde tuit ben ik niet meer aan begonnen, we zijn daarna met een rietjesbeker begonnen. Daar drinkt ze nu echt al een hele tijd uit, maar wel pas sinds ergens kort na haar eerste verjaardag. Daar drinkt ze nu ook nog het meest uit. Allerlei andere bekers (incl. een gewone) kan ze wel, en krijgt ze ook regelmatig, maar dan drinkt ze niet genoeg en uit de rietjesbeker wel. Ik heb me er niet al te druk over gemaakt, en dat deden ze bij het CB ook niet (dat viel me mee Razz ) en het is vlak na de eerste verjaardag vanzelf goed gegaan. Wel vaak blijven aanbieden trouwens, dan lukt het vanzelf een keer.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Happydobby zo 14 okt 2012 - 6:13

M kon al snel uit een rietje drinken, ik heb niet eens geoefend, hij kon het gelijk. Nu oefenen we met een beker.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Gast zo 14 okt 2012 - 6:17

Hier is ons kindje (nu 2 jaar) ook begonnen met een tuitbeker met een zachte tuit. Daarna overr gegaan op een rietjesbeker en sinds een tijdje drinkt hij uit een normaal bekertje.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Mute_ zo 14 okt 2012 - 6:34

Lana: ik geef altijd rooibos of venkelthee! Daar zit geen theine in.
Mute_
Mute_
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 291
Punten : 313
Registratiedatum : 20-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  studiebol zo 14 okt 2012 - 6:37

Ze snappen hier een rietjesbeker al een hele poos maar ik vind dat ze weinig drinken naast de flessen hoor. Misschien een paar slokjes in de ochtend en een paar smiddags, verder niet.

Wat ze hier heeeel interessant vinden is een gewone beker. Als ik water drink willen ze ook, nou dat mag.. het idee snappen ze ook wel, je hoort ze echt een beetje slurpen, maar soms zijn de slokken gewoon te groot en dan valt alles er dus naast.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Parel zo 14 okt 2012 - 7:04

Ze drinkt inderdaad niks naast haar flessen, zoals studie zegt ; een paar slokken en that's it. Maar goed, ze krijgt nog zeker 550cc aan fv binnen, en dan nog fruit. Ze zal op de middelbare school echt wel uit een beker drinken ;-)

We hebben wel afgesproken dat we het in rietjesbeker aan blijven bieden, wij hebben de flip 'n sip geloof ik van nuby, die is vanaf 6 maanden.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Aimee zo 14 okt 2012 - 7:07

Parel schreef:
Aimee, wat voor pakjes geef jij?

Als ik onderweg ben geef ik pakjes van zonnatura (sappa ofzo heet het geloof ik). ALs ik gewoon thuis ben geef ik vaak appelsap (drink dan een deel zelf op, en vul aan met water)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  _Lana_ zo 14 okt 2012 - 7:10

Parel schreef:Ze drinkt inderdaad niks naast haar flessen, zoals studie zegt ; een paar slokken en that's it. Maar goed, ze krijgt nog zeker 550cc aan fv binnen, en dan nog fruit. Ze zal op de middelbare school echt wel uit een beker drinken ;-)

We hebben wel afgesproken dat we het in rietjesbeker aan blijven bieden, wij hebben de flip 'n sip geloof ik van nuby, die is vanaf 6 maanden.

Dan ga ik die ook eens proberen.

Ik doe af en toe wel een gewone beker aan hun mondje en dan drinken ze wel een paar slokjes.
Verder niet.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Ayla zo 14 okt 2012 - 7:33

Hier drinkt ze op de opvang uit een rietjesbeker en thuis uit een flesje (oké mama is een beetje lui Embarassed ) als ik er aan denk pak ik het oefen bekertje (van difrax geloof ik), maar heel vaak komt het er gewoon niet van. Op het cb zeiden ze ook, je kan ook als ze in bad zit een beker geven om te oefenen.
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  _Lana_ zo 14 okt 2012 - 9:14

Studiebol en Sarahkey: Welke rietjesbeker hebben jullie?
Wat knap dat ze dat al snappen.
Ik ben benieuwd, ik ga er denk ik toch even 2 halen.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Drinken uit iets anders dan een fles.. Empty Re: Drinken uit iets anders dan een fles..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum