Vragen stellen over geld
+21
Serena
Atelier Madame
Paper Crown
Caramba
Jeanette
diddie
Star007
Bliss
TukTuk
Joli86
Tania
Zininzon
Monte
Muurvlindertje
loura
rapa nui
Susan
Lavendel
Marin
Spring
Blond
25 plaatsers
Pagina 4 van 7
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Re: Vragen stellen over geld
Ik vind het tegen vrienden geen probleem, maar onbekenden hebben er niks mee te maken.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Diddie, nou weet ik niet wat je bedoelt..PM me even!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Lorna mercedez schreef:Zie de post hierboven. Dat is wel een verschil in hoe jij het ziet.diddie schreef:Lorna mercedez schreef:Dus wel zeuren dat je geen geld hebt maar niet genieten van iemand die dat wel heeft. En waarom dat taboe? Vreemd toch.
Ik zeg nergens dat ze niet over haar financiele situatie mag praten.plus ik zat niet te zeuren maar was gewoon iets wat ik vertelde,zonder zielig te doen oid.
Zowel jij als ik hebben al gezegd dat ze over me heen walst. Dat klopt ook,maar dat gebeurd nou toevallig vaak bij geldgerelateerde onderwerpen.niet omdat ik daar op let maar dat is gewoon zo.dat kan toch?jij doet dat mss niet,maar geloof me; anderen(soms) wel.
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
Registratiedatum : 18-11-10
Ik bedoelde mijn losse post. Dat heeft niets met geld te maken want iemand met geld walst niet altijd over iemand heen.diddie schreef:Lorna mercedez schreef:Zie de post hierboven. Dat is wel een verschil in hoe jij het ziet.diddie schreef:Lorna mercedez schreef:Dus wel zeuren dat je geen geld hebt maar niet genieten van iemand die dat wel heeft. En waarom dat taboe? Vreemd toch.
Ik zeg nergens dat ze niet over haar financiele situatie mag praten.plus ik zat niet te zeuren maar was gewoon iets wat ik vertelde,zonder zielig te doen oid.
Zowel jij als ik hebben al gezegd dat ze over me heen walst. Dat klopt ook,maar dat gebeurd nou toevallig vaak bij geldgerelateerde onderwerpen.niet omdat ik daar op let maar dat is gewoon zo.dat kan toch?jij doet dat mss niet,maar geloof me; anderen(soms) wel.
Gast- Gast
Ik heb het liever nooit over mijn salaris. Dat gaat een ander dus niets aan.
Ik zal zelf ook niet snel aan iemand vragen wat iets moet/mag kosten/ hebben gekost.
Ik heb ooit wel eens aan mijn moeder gevraagd wat de prijs was voor iets wat ze aan mij gegeven had, was jaartje of 10 en mijn ouders waren al gescheiden.
Haar reactie van toen heeft me wel aan het denken gezet, ze zei zulke persoonlijke dingen moet je niet aan iemand vragen. Een mens kan zich dan overdonderd voelen door zo'n vraag. Ik heb daarna nooit meer aan iemand gevraagd wat iets heeft gekost.
Ik zal zelf ook niet snel aan iemand vragen wat iets moet/mag kosten/ hebben gekost.
Ik heb ooit wel eens aan mijn moeder gevraagd wat de prijs was voor iets wat ze aan mij gegeven had, was jaartje of 10 en mijn ouders waren al gescheiden.
Haar reactie van toen heeft me wel aan het denken gezet, ze zei zulke persoonlijke dingen moet je niet aan iemand vragen. Een mens kan zich dan overdonderd voelen door zo'n vraag. Ik heb daarna nooit meer aan iemand gevraagd wat iets heeft gekost.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Lorna mercedez schreef:Ik bedoelde mijn losse post. Dat heeft niets met geld te maken want iemand met geld walst niet altijd over iemand heen.diddie schreef:Lorna mercedez schreef:Zie de post hierboven. Dat is wel een verschil in hoe jij het ziet.diddie schreef:Lorna mercedez schreef:Dus wel zeuren dat je geen geld hebt maar niet genieten van iemand die dat wel heeft. En waarom dat taboe? Vreemd toch.
Ik weet welke post je bedoeld. Waar het om gaat;stel dat mn vriend en ik een onwijs goed seksleven hebben en jij niet.als jij vertelt over jouw seksleven wat maar zozo is,dan is het toch niet nodig dat ik telkens vertel hoe geil mijn nacht wel weer niet was? Dat bedoel ik,dan kan ik zelf toch bedenken dat het niet leuk om te horen op dat moment.zelfs als ik zeker weet dat jij t geweldig voor me vindt.
diddie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 174
Punten : 188
Spetterdespat schreef:Ik heb ooit wel eens aan mijn moeder gevraagd wat de prijs was voor iets wat ze aan mij gegeven had, was jaartje of 10 en mijn ouders waren al gescheiden.
Dit vind ik wat anders dan vragen naar iemands loon/hypotheek. De vraag wat iets heeft gekost wat je hebt gekregen, doet me een beetje denken aan: 'hoeveel heb je voor me over?' en vind ik meer een gevoelsvraag dan een financiele vraag.
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Dat is t ook.
Marin- Lady Post-a-lot
Zininzon schreef:Spetterdespat schreef:Ik heb ooit wel eens aan mijn moeder gevraagd wat de prijs was voor iets wat ze aan mij gegeven had, was jaartje of 10 en mijn ouders waren al gescheiden.
Dit vind ik wat anders dan vragen naar iemands loon/hypotheek. De vraag wat iets heeft gekost wat je hebt gekregen, doet me een beetje denken aan: 'hoeveel heb je voor me over?' en vind ik meer een gevoelsvraag dan een financiele vraag.
Het ging er ook over als mens vroeg wat iets zou moeten hebben gekost. Ik vraag dit dus niet aan iemand meer, en mijn moeder? Die had nog geen eens 5 gulden, voor mij over!
Wanneer iemand aan mij vraagt wat het gekost moet hebben, dan begint ik over een ander onderwerp. Een ander gaat het niets aan hoeveel ik ergens aan uit geef.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Ik heb er geen probleem mee. Niet dat ik van de daken schreeuw wat ik verdien en wat de hoogte van onze hypotheek is, maar als mensen (ook onbekenden) er om vragen, dan vertel ik het wel.
Gast- Gast
Joy_ schreef:Ik heb daar juist helemaal geen moeite mee en vind het een beetje bekrompen over komen als mensen daar wel moeite mee hebben. Mijn ouders deden altijd enorm geheimzinnig over geld en wat dingen kosten en hoeveel ze verdienden, en daarom heb ik totaal geen kijk op dat soort dingen. Juist door er open over te zijn, leer je wat normaal is. Daarom vind ik het juist fijn om beetje te kunnen vergelijken met vriendinnen wat ze verdienen enzo. Gewoon uit interesse, niet om stoer te doen met een hoog salaris ofzo.
+1
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:En als je dan per ongeluk verteld wat er binnenkomt ben je een opschepper en kan je ook best een rondje extra geven. Je moet nu de mensen eens horen dat ik van mijn spaargeld leef en mijn ouders mijn vaste lasten betalen.
Lijkt me ook kut. Ik vind het juist fijn voor je dat ze dit voor je doen en dat je zo je studie sneller kan afronden.
Gast- Gast
Ik bespreek alles met mijn vriendinnen, zelfs sex met mijn man. Niet uitgebreid en niet hoeveel kwakkie hij loost (ok,alleen met mijn beste vriendin.... ) maar gewoon, beetje vertellen en aanhoren van hun. Ik ga dan al helemaal echt niet geheimzinnig doen over geld. Ik vertel eerlijk wat ik verdien maar eigenlijk nooit meer wat mijn man verdiend, gewoon om reacties te voorkomen waarbij ik me ongemakkelijk ga voelen.
Is ook echt cultuur, wij Armeniers bespreken alles.
Is ook echt cultuur, wij Armeniers bespreken alles.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik ben er zelf redelijk open over, maar ja er komt niet super veel binnen, maar omdat vriend en Ik samen heel goedkoop huren houden we wel genoeg te besteden over. Heb vriendinnen die financieel heel moeilijk zitten en die zeuren daar best veel over, dan mag Ik dus niet zeuren dat Ik ook wel is lastig uitkom, terwijl zij dat wel mogen, dat vind Ik dus Heeeel vervelend.
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:Ik ben er zelf redelijk open over, maar ja er komt niet super veel binnen, maar omdat vriend en Ik samen heel goedkoop huren houden we wel genoeg te besteden over. Heb vriendinnen die financieel heel moeilijk zitten en die zeuren daar best veel over, dan mag Ik dus niet zeuren dat Ik ook wel is lastig uitkom, terwijl zij dat wel mogen, dat vind Ik dus Heeeel vervelend.
Vind je jezelf zo geweldig dat je 'ik' met een hoofdletter schrijft?
(Grapje hoor)
Zininzon- Ratel
hihi mijn telefoon vind mij blijkbaar zo geweldig :p de ik wordt in mijn telefoon standaard met Ik gedaan.. *irritant* (maaar nu zit ik dus achter een pc en ben ik weer gedegradeerd )Zininzon schreef:Atelier Madame schreef:Ik ben er zelf redelijk open over, maar ja er komt niet super veel binnen, maar omdat vriend en Ik samen heel goedkoop huren houden we wel genoeg te besteden over. Heb vriendinnen die financieel heel moeilijk zitten en die zeuren daar best veel over, dan mag Ik dus niet zeuren dat Ik ook wel is lastig uitkom, terwijl zij dat wel mogen, dat vind Ik dus Heeeel vervelend.
(Grapje hoor)
Atelier Madame- Ratel
- Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10
Atelier Madame schreef:hihi mijn telefoon vind mij blijkbaar zo geweldig :p de ik wordt in mijn telefoon standaard met Ik gedaan.. *irritant* (maaar nu zit ik dus achter een pc en ben ik weer gedegradeerd )Zininzon schreef:Atelier Madame schreef:Ik ben er zelf redelijk open over, maar ja er komt niet super veel binnen, maar omdat vriend en Ik samen heel goedkoop huren houden we wel genoeg te besteden over. Heb vriendinnen die financieel heel moeilijk zitten en die zeuren daar best veel over, dan mag Ik dus niet zeuren dat Ik ook wel is lastig uitkom, terwijl zij dat wel mogen, dat vind Ik dus Heeeel vervelend.
(Grapje hoor)
Haha nou fijn, zo'n mobiele aanbidder Moest er wel om lachen
Zininzon- Ratel
Ik praat met vrienden en familie er gewoon openlijk over. Doe daar niet moeilijk over.
Die discussie met Didi en Joy en Lorna Mercedes: Ik snap dat gevoel van Didi ook wel. Mijn ouders hebben zelf nooit veel te besteden gehad en heb nu een soort van jaloezie ontwikkeld voor mensen met wel rijke ouders. Hoewel ik ook heel blij voor hun kan zijn en dat zij geholpen kunnen worden, maar toch knaagt er altijd iets. En dan maakt het niet zoveel uit of je opschept of niet (veel doen dat ook niet) maar toch kan dat wel een iets van jaloezie opwekken en tja dan heb je dus weer een taboe op geld...
Die discussie met Didi en Joy en Lorna Mercedes: Ik snap dat gevoel van Didi ook wel. Mijn ouders hebben zelf nooit veel te besteden gehad en heb nu een soort van jaloezie ontwikkeld voor mensen met wel rijke ouders. Hoewel ik ook heel blij voor hun kan zijn en dat zij geholpen kunnen worden, maar toch knaagt er altijd iets. En dan maakt het niet zoveel uit of je opschept of niet (veel doen dat ook niet) maar toch kan dat wel een iets van jaloezie opwekken en tja dan heb je dus weer een taboe op geld...
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Mijn ouders hebben ook nooit veel te besteden gehad, maar ik heb die jaloezie absoluut niet.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Maar Serena, ik ben daardoor toch niet anders of beter ofzo? Tuurlijk had ik het goed thuis, ik weet pas sinds ik op mezelf woon wat geldzorgen zijn en ging bijv veel op vakantie. Maar het is niet zo alsof ik m'n handje kan ophouden en dan pappie 's credit Card mee krijg. Nooit geweest ook trouwens. Ik krijg nu helemaal niets van hem en zit te overdenken of ik hem moet vragen om me financieel te steunen als m'n WW stopt en ik nog steeds werkloos ben. Vind ik echt vreselijk om te doen, het is niet alsof ik graag geld krijg van m. En dat hij rijk is, zegt niets over m'n eigen inkomen. Als de nood echt heel hoog is, zal ik financieel wel op m terug kunnen vallen, die zekerheid heb ik wel (hoop ik, maar zo vanzelfsprekend vind ik dat niet eens) maar verder moet ik ook maar m'n eigen boontjes doppen. Kan me voorstellen dat je een beetje jaloers kijkt naar mensen met rijke ouders, maar in mijn situatie valt t bijv wel mee. Ik ben met m'n moeder gratis op vakantie geweest dit jaar, dat is heel erg fijn, maar het is niet alsof er maandelijk een bedrag wordt gestort. Ik ben verder financieel volledig onafhankelijk van m'n ouders en vind dat ook niet meer dan normaal.
Marin- Lady Post-a-lot
nee tuurlijk ben jij niet anders of beter dan iemand anders. Het is ook weer niet echt jaloezie ook niet negatief naar iemand toe.. Maar soms hoef ik niet te weten dat ouders wel betalen of iets dergelijks. Het zegt waarschijnlijk ook meer over mezelf dan over andere. En het scheelt natuurlijk heel erg of mensen er wel of niet over opscheppen. Wat het denk ik ook is, hoe ouders zelf ermee omgaan. Of ze hun kinderen alles geven of niet.. dat maakt ook wel hoe die kinderen worden..
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Met vrienden en familie bespreek ik dat gewoon en dat vind ik juist heel fijn. Tegen vreemden doe ik er vaag over.
Ik weet voor mezelf dan iets meer wat normaal/gemiddeld is.
Ik weet voor mezelf dan iets meer wat normaal/gemiddeld is.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Ik geniet er juist heel erg van als m`n schoonouders iets voor ons betalen. Juist omdat ik dat zelf nooit gehad heb.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Rush schreef:Ik geniet er juist heel erg van als m`n schoonouders iets voor ons betalen. Juist omdat ik dat zelf nooit gehad heb.
Ik begin dat ook steeds meer te krijgen, in het begin vond ik het moeilijk als wij geld van ze kregen. Met het nieuwe huis betalen zij de keuken, dakkapel en de houtenvloer. Daar moest ik eerst even aan wennen hoor, maar ze doen het graag.
Gast- Gast
Pagina 4 van 7 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Soortgelijke onderwerpen
» Kost geld wisselen bij de bank geld?
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Verjaardagspakket samen stellen?
» Als je 1 vraag mocht stellen aan ...
» Weer iemand helpen..geld vragen, gewoon doen of nee zeggen?
» Het ik ben zwanger en wil domme vragen stellen topic.
» Verjaardagspakket samen stellen?
» Als je 1 vraag mocht stellen aan ...
» Weer iemand helpen..geld vragen, gewoon doen of nee zeggen?
Pagina 4 van 7
Permissies van dit forum: