Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragen stellen over geld

+21
Serena
Atelier Madame
Paper Crown
Caramba
Jeanette
diddie
Star007
Bliss
TukTuk
Joli86
Tania
Zininzon
Monte
Muurvlindertje
loura
rapa nui
Susan
Lavendel
Marin
Spring
Blond
25 plaatsers

Pagina 2 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Vragen stellen over geld - Pagina 2 Empty Re: Vragen stellen over geld

Bericht  Zininzon ma 10 okt 2011 - 5:58

Ik heb er geen problemen mee om over geld te praten.
Zeker mijn loon is niet geheim, dat kunnen mensen ook gewoon opzoeken op internet, dus waarom zou ik het ze niet zeggen.

Hoeveel ik op mijn spaarrekening heb (gehad), zeg ik dan weer niet zo gauw.
Ik had het er wel eens over met een vriendin van wie ik wist dat zij ook wel behoorlijk wat spaargeld had.
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 6:01

Toen ik vorige week met 2 vriendinnen ging lunchen zei de ene vriendin nog dat ze af en toe wel heel nieuwsgierig is hoeveel geld andere mensen hebben. Ik vroeg aan haar of ze het wilde delen, maar daar had ze toch niet zo'n behoefte aan :-)

Gast
Gast

Bericht  Tania ma 10 okt 2011 - 6:06

Ik heb daar niet zo'n moeite mee. Vrienden mogen best weten wat ik verdien, hoe duur ons huis was, wat we aan hypotheek betalen enz. Eigenlijk snap ik ook niet waarom dat geheim zou zijn, er veranderd toch niets als ze het weten.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Joli86 ma 10 okt 2011 - 6:08

Ligt eraan wie er naar vraagt.. Bijv mijn beste vriendin, mijn familie mogen dat best weten, maar vind niet dat iedereen hier wat mee te maken heeft.. Vind ook wel dat andere het maar moeten respecteren als je het liever niet wil vertellen.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 6:12

Oh ik ben daar niet moeilijk in om te vertellen wat ik verdien, wat wij betaald hebben voor het huis enz.
Ik kan me daar ook niet zo druk om maken, heb het er met vrienden en vriendinnen ook gewoon over.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 6:18

En als je dan per ongeluk verteld wat er binnenkomt ben je een opschepper en kan je ook best een rondje extra geven. Je moet nu de mensen eens horen dat ik van mijn spaargeld leef en mijn ouders mijn vaste lasten betalen.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 10 okt 2011 - 6:28

Tea-Leaf schreef:
_Chance schreef:Ik ben benieuwd of ik de enige ben die hier zo over denkt:

Sinds een maand heb ik baan gevonden. Tot mijn grote verbazing vragen (bijna) al mijn vrienden wat ik verdien. Ik snap dat dus niet. Ik vind het een privezaak, niemand hoeft van mij te weten hoeveel ik verdien. Dat is toch mijn zaak?

Ook toen ik mijn autootje kocht kreeg ik van iedereen de vraag hoeveel ik ervoor had betaald. Ook dat vind ik prive, en vertel ik dus niet.

Maar ben ik de enige die dit soort zaken prive vindt, of stel ik me hierin aan?

Ik snap dat wel, dat mensen dat vragen. Ik vraag het soms wel eens om te vergelijken of ik een beetje redelijk verdien of dat het tegenvalt. Maar niet aan onbekenden ( tenzij forum )

Privézaak, ja. Niemand hoeft te weten wat er op je rekening staat en waar jij je geld aan uitgeeft. Maar ik begrijp dus weer niet waarom je niet zou zeggen wat je verdiend.

Je stelt je zeker niet aan, als je dit niet wil zeggen, zeg je het toch gewoon niet? Jouw leven, jouw keuze. Maar ik zie t probleem niet.

Het valt me trouwens wel op dat mensen met een modaal of hoger inkomen eerder vinden dat ze dit privé willen houden. Tenminste, bij de mensen die ik ken er waarvan ik weet dat ze niet slecht verdienen.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens, fijn!!

Dank je smile Ben er ook erg blij mee!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  Blond ma 10 okt 2011 - 6:31

Lorna mercedez schreef:En als je dan per ongeluk verteld wat er binnenkomt ben je een opschepper en kan je ook best een rondje extra geven. Je moet nu de mensen eens horen dat ik van mijn spaargeld leef en mijn ouders mijn vaste lasten betalen.

Vorig jaar leefde ik ook van mijn spaargeld.
Kreeg ik ook continu commentaar op, hoe ik dat voor elkaar kreeg. Niemand bedacht zich dat ik anderhalf jaar twee baantjes heb gehad om het salaris van baantje 2 volledig te sparen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422

Bericht  TukTuk ma 10 okt 2011 - 7:06

Ik ben daar gewoon heel open over naar vrienden, waarom zou dat zo prive moeten zijn?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 7:09

Het ligt eraan met wie ik het erover heb natuurlijk. Met (goede) vrienden bespreek ik geldzaken heus wel, net als met mijn (schoon)ouders. Wij weten ook wat er bij hun binnenkomt, daar zijn we gewoon heel open over. Mensen die ik wat minder goed ken gaat het geen bal aan wat ik aan hypotheek betaal of wat wij verdienen per maand.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 7:10

Ik snap juist niet waarom het zo'n taboe is om open te zijn over je inkomsten.

Gast
Gast

Bericht  Bliss ma 10 okt 2011 - 7:14

Ik snap ook nooit waarom daar zo geheimzinnig over gedaan moet worden! Als iemand mij vraagt hoeveel ik verdien, zeg ik dat gerust. Het is niet bepaald een vetpot in t onderwijs, daar baal ik wel behoorlijk van, maar ik ga er geen geheim van maken. Ook over aankopen doe ik niet geheimzinnig!

Je brengt me op een idee, ik ga hier eens een topic over openen bij Werk & Studie :P

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 7:14

Megara schreef:Ik snap juist niet waarom het zo'n taboe is om open te zijn over je inkomsten.
Nou wil ik best open over geldzaken zijn maar ik krijg dan gelijk nare vragen en opmerkingen.

Gast
Gast

Bericht  Star007 ma 10 okt 2011 - 7:16

Tja als een ander dat allemaal graag wil weten, vertel ik het meestal wel hoor. Vind het niet zo belangrijk om die bedragen top secret te houden.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 7:17

Bliss schreef:Ik snap ook nooit waarom daar zo geheimzinnig over gedaan moet worden! Als iemand mij vraagt hoeveel ik verdien, zeg ik dat gerust. Het is niet bepaald een vetpot in t onderwijs, daar baal ik wel behoorlijk van, maar ik ga er geen geheim van maken. Ook over aankopen doe ik niet geheimzinnig!

Je brengt me op een idee, ik ga hier eens een topic over openen bij Werk & Studie :P
Jij krijgt dus een modaal inkomen dus hoor je mensen er niet over maar als je meer krijgt dan krijg je afgunst in veel gevallen, helaas is dat wel gratis.

Gast
Gast

Bericht  diddie ma 10 okt 2011 - 7:23

Ik vind het ook helemaal geen probleem om te vertellen wat ik verdien,hoe hoog de huur is enz.
Vind t ook altijd wel grappig/interessant om t te vergelijken met anderen.
Maar ook als t financieel minder gaat vertel ik dat gerust.
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 174
Punten : 188

Bericht  Susan ma 10 okt 2011 - 7:39

Lorna mercedez schreef:Jij krijgt dus een modaal inkomen dus hoor je mensen er niet over maar als je meer krijgt dan krijg je afgunst in veel gevallen, helaas is dat wel gratis.

Het lijkt mij nogal raar als mensen je een opschepper vinden puur omdat je bovenmodaal verdient of omdat je eerlijk antwoord geeft op de vraag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Marin ma 10 okt 2011 - 7:45

Susan schreef:
Lorna mercedez schreef:Jij krijgt dus een modaal inkomen dus hoor je mensen er niet over maar als je meer krijgt dan krijg je afgunst in veel gevallen, helaas is dat wel gratis.

Het lijkt mij nogal raar als mensen je een opschepper vinden puur omdat je bovenmodaal verdient of omdat je eerlijk antwoord geeft op de vraag.

Toch is dat meestal wel zo. Niet dat ik nou zo veel verdien (euh niets momenteel), maar m'n ouders wel. Volgens mij als ik dat alleen al zeg, kan het worden opgevat als opscheppen of interessantdoenerij. Terwijl 't gewoon zo is. En zij ook maar voor hun geld werken en tja, met dat beroep nou eenmaal veel verdienen. Dus ik snap Lorna Mercedez daar wel in.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 7:47

Susan schreef:

Nooit tegen mij maar onderling hadden ze het er wel over dat ik een opschepper was met mijn dure auto en arrogante gedrag. En dat ik dat vast van mijne rijke papa zou krijgen want dat geld zou ik niet verdienen met mijn baan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 7:49

Joy_ schreef:
Susan schreef:

Toch is dat meestal wel zo. Niet dat ik nou zo veel verdien (euh niets momenteel), maar m'n ouders wel. Volgens mij als ik dat alleen al zeg, kan het worden opgevat als opscheppen of interessantdoenerij. Terwijl 't gewoon zo is. En zij ook maar voor hun geld werken en tja, met dat beroep nou eenmaal veel verdienen. Dus ik snap Lorna Mercedez daar wel in.
Dit dus. Mijn ouders waren vlak na mijn geboorte al klaar met werken dus zal dat een extra stempel geven.

Gast
Gast

Bericht  diddie ma 10 okt 2011 - 9:13

Dat ligt ook wel een beetje aan de manier waarop je het brengt.vriendin van me heeft behoorlijk rijke ouders.heel fijn voor haar,maar om nou elke keer te horen wat ze nou weer van pappie heeft gehad en dat ze 1000 euro benzinegeld per maand krijgt Mad
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  TukTuk ma 10 okt 2011 - 9:17

diddie schreef:Dat ligt ook wel een beetje aan de manier waarop je het brengt.vriendin van me heeft behoorlijk rijke ouders.heel fijn voor haar,maar om nou elke keer te horen wat ze nou weer van pappie heeft gehad en dat ze 1000 euro benzinegeld per maand krijgt Mad

Toch knap als je dat op weet te maken...
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  diddie ma 10 okt 2011 - 9:21

AngelNyn schreef:
diddie schreef:Dat ligt ook wel een beetje aan de manier waarop je het brengt.vriendin van me heeft behoorlijk rijke ouders.heel fijn voor haar,maar om nou elke keer te horen wat ze nou weer van pappie heeft gehad en dat ze 1000 euro benzinegeld per maand krijgt Mad

Toch knap als je dat op weet te maken...

Moet er wel bij zeggen dat ze behoorlijk ver van haar werk woonde.is zeker niet opgegaan,maar in principe was dat wel om te tanken. Ernstig he Very Happy
diddie
diddie
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Marin ma 10 okt 2011 - 9:23

Nou ja, als haar ouders dat aan haar willen geven..so what? Fijn voor haar toch? Ik krijg overigens niets qua geld meer van m'n ouders, alleen tijdens m'n studie. Behalve wel eens treinkaartjes en ik krijg wel veel kleren van m'n moeder, maar geen standaard bedrag meer ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  TukTuk ma 10 okt 2011 - 9:24

Joy_ schreef:Nou ja, als haar ouders dat aan haar willen geven..so what? Fijn voor haar toch? Ik krijg overigens niets qua geld meer van m'n ouders, alleen tijdens m'n studie. Behalve wel eens treinkaartjes en ik krijg wel veel kleren van m'n moeder, maar geen standaard bedrag meer ofzo.

Ik ook niet.. Sowieso kreeg ik al nooit echt veel, en zeker nu ik uit huis ben betaal ik alles zelf.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud