Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vragen stellen over geld

+21
Serena
Atelier Madame
Paper Crown
Caramba
Jeanette
diddie
Star007
Bliss
TukTuk
Joli86
Tania
Zininzon
Monte
Muurvlindertje
loura
rapa nui
Susan
Lavendel
Marin
Spring
Blond
25 plaatsers

Pagina 1 van 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Vragen stellen over geld Empty Vragen stellen over geld

Bericht  Blond ma 10 okt 2011 - 4:40

Ik ben benieuwd of ik de enige ben die hier zo over denkt:

Sinds een maand heb ik baan gevonden. Tot mijn grote verbazing vragen (bijna) al mijn vrienden wat ik verdien. Ik snap dat dus niet. Ik vind het een privezaak, niemand hoeft van mij te weten hoeveel ik verdien. Dat is toch mijn zaak?

Ook toen ik mijn autootje kocht kreeg ik van iedereen de vraag hoeveel ik ervoor had betaald. Ook dat vind ik prive, en vertel ik dus niet.

Maar ben ik de enige die dit soort zaken prive vindt, of stel ik me hierin aan?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vragen stellen over geld Empty Re: Vragen stellen over geld

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:41

Ik heb het daar eigenlijk nooit met mensen over (2x over gehad met mijn beste vriendin) en ik vraag er ook niet naar.
Het wordt ook niet aan mij gevraagd trouwens.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:43

Ik vind het ook prive. Mensen vragen regelmatig hoe ik mijn auto heb betaald. En als ik dan ze dat ik met geld heb betaald vragen ze hoeveel ik verdien. Genoeg dus Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:45

Ik heb daar geen problemen mee.

Nu verdien ik op het moment ook niets :P .. maar vanuit huis (vroeger) gingen we altijd heel los om met dat onderwerp.

Mensen die ik echt bijna niet ken daar zou ik het niet mee bespreken maar gewoon vrienden heb ik geen problemen mee.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:47

Van mij mogen vriendinnen rustig weten hoeveel ik verdien, hoeveel huur ik betaal, of hoeveel geld ik aan dingen heb uitgegeven, bijv. kleding, vakantie of een auto. Als ik er over nadenk zijn wij hier eigenlijk altijd heel erg open in. Ik weet van mijn vijf beste vriendinnen alle bovenstaande dingen wel, geloof ik.

Gast
Gast

Bericht  Spring ma 10 okt 2011 - 4:47

Ik vind het geen probleem.
Snap ook nooit zo goed waarom iemand niet wil zeggen wat hij verdient of aan een auto heeft uitgegeven...

Als ik zeg dat ik persoonlijk begeleidster ben op een woonvorm voor mensen met niet aangeboren hersenletsel/en of lichamelijke beperking en ik dat werk al 3 jaar doe. Dan hoef jij alleen nog maar de CAO gehandicaptenzorg er bij te pakken en weet je wat ik verdien...

Met een auto net zo..

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin ma 10 okt 2011 - 4:48

Ik heb daar juist helemaal geen moeite mee en vind het een beetje bekrompen over komen als mensen daar wel moeite mee hebben. Mijn ouders deden altijd enorm geheimzinnig over geld en wat dingen kosten en hoeveel ze verdienden, en daarom heb ik totaal geen kijk op dat soort dingen. Juist door er open over te zijn, leer je wat normaal is. Daarom vind ik het juist fijn om beetje te kunnen vergelijken met vriendinnen wat ze verdienen enzo. Gewoon uit interesse, niet om stoer te doen met een hoog salaris ofzo.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:51

Ligt er wel een beetje aan wie het vraagt, met sommige vriendinnen vind ik het geen probleem om erover te praten. En over een auto of andere dure zaken doe ik sowieso niet moeilijk.

En over CAO is natuurlijk niet helemaal waar, want sommige mensen zitten ook schalen of tredes hoger in verhouding, dus dan kan het nog zo zijn dat je meer/anders verdiend dan genoemd wordt.

Gast
Gast

Bericht  Lavendel ma 10 okt 2011 - 4:53

Van mij mogen vriendinnen het echt wel weten als het zover is. Gewoon om te vergelijken. Ach het is toch wel op te maken uit je woonsituatie/uitgavenpatroon. Ik kan er niet mee zitten als iemand het vraagt.
Lavendel
Lavendel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3651
Punten : 3920

Bericht  Susan ma 10 okt 2011 - 4:53

Je hebt het over vrienden, juist met vrienden ben je closer dan met zomaar iemand en bespreek je toch vaak dingen die privé zijn? Waarom zou geld daar niet onder kunnen vallen? Natuurlijk is het je goed recht om er niet op te willen antwoorden, maar ik vind het van je vrienden niet raar dat ze het vragen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:54

Ik begrijp je wel, denk ik. Zelf vind ik het niet vervelend om te zeggen hoeveel ik verdien (zeer gemiddeld), maar juist al je een boven modaal inkomen hebt, lijkt het me vervelend om er iets over te zeggen. Alsof je opschept. Ik vertel nu ook aan niemand welk huis we gekocht hebben, zodat niemand het op kan zoeken op funda. Ik wil niet dat iemand weet hoeveel het gekost heeft, of straks met de bouw gaat kosten. Natuurlijk komen straks mensen kijken, maar dan is het toch nog gissen naar wat we er voor betaald hebben, concreet bedrag heeft niemand dan zien staan.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 4:56

Ik snap ook nooit zo goed waarom er vaak zo moeilijk over gedaan wordt. Maar respecteer het wel als mensen het om een of andere reden niet willen zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Spring ma 10 okt 2011 - 5:02

Pippa schreef:
En over CAO is natuurlijk niet helemaal waar, want sommige mensen zitten ook schalen of tredes hoger in verhouding, dus dan kan het nog zo zijn dat je meer/anders verdiend dan genoemd wordt.

Nee oke, dat is waar. Maar ik bedoel vooral te zeggen dat loon en hoeveel een auto kost vrij makkelijk te schatten zijn..

Net als het kopen van een woning...
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 5:32

Ik vind het privé.

Laatst aangepast door _Liv op ma 10 okt 2011 - 6:09; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  rapa nui ma 10 okt 2011 - 5:34

Ik vind mijn salaris ook prive, dat hoeven alle vrienden niet te weten. Alleen met mijn beste vriendin heb ik het er wel eens over gehad. Vrienden kennen weer collega's etc en ik vind het niet nodig dat ze het daar onderling over kunnen hebben. Ik vind het ook niet bekrompen om het daar niet over te hebben, ik vind het gewoon niet nodig dat iedereen alles van me weet. Ik heb bv wel weer verteld wat de prijs van mijn huis was maar dat was ook overal op te zoeken en dan mogen ze naar aanleiding daarvan zelf wel gaan nadenken wat ik zou kunnen verdienen. Ik zeg ook niet altijd hoe duur iets was omdat zij weer andere prioriteiten hebben / uitgavepatroon hebben en ik ze dan zie denken dat het toch wel belachelijk is daar zo veel geld aan uit te geven.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 5:36

Van mijn vriendin vind ik het echt niet erg, die mogen dat best weten.
Andersom vraag ik het ook gewoon aan hen, of ze vertellen het uit zichzelf.
Maar kenissen hoeven bepaalde dingen niet te weten, bijvoorbeeld mijn huur, maar dat heeft weer een andere reden eigenlijk.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 5:38

Dat boeit mij echt niet. Mag iedereen van mij weten.
Snap niet waarom dat zo'n taboe moet zijn.

Gast
Gast

Bericht  loura ma 10 okt 2011 - 5:42

Met vrienden en familie heb ik daar helemaal geen moeite mee. Ik zal dat ook gerust vertellen. Vragen zal ik minder snel tenzij ik het wil weten om het met mijn situatie te kunnen vergelijken.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 5:44

Ik vind het op zich geen probleem, ik verdien nu alleen nog niet echt salaris. Meestal is mijn antwoord dan ook 'nog niet genoeg om van te leven'.

Als ik in dienst zou zijn, zou ik uiteindelijk zo'n 2000-2500 euro "horen" te verdienen.
Maar dat zal nu ik eigen baas ben nooit gebeuren. Dat maakt me ook eigenlijk niks uit, ik vind het allemaal wel prima zo.

Gast
Gast

Bericht  Muurvlindertje ma 10 okt 2011 - 5:47

Nee, vind ik prive.
Sommige mensen zijn mij veel te nieuwsgierig. Een vriendin van mij wil ook altijd weten hoeveel m'n auto kostte, het nieuwe huis, de bruiloft, m'n jurk, wat ik verdien, etc.
Nee hoor, gewoon voor je houden.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 5:49

Jolie2 schreef:Ik begrijp je wel, denk ik. Zelf vind ik het niet vervelend om te zeggen hoeveel ik verdien (zeer gemiddeld), maar juist al je een boven modaal inkomen hebt, lijkt het me vervelend om er iets over te zeggen. Alsof je opschept. Ik vertel nu ook aan niemand welk huis we gekocht hebben, zodat niemand het op kan zoeken op funda. Ik wil niet dat iemand weet hoeveel het gekost heeft, of straks met de bouw gaat kosten. Natuurlijk komen straks mensen kijken, maar dan is het toch nog gissen naar wat we er voor betaald hebben, concreet bedrag heeft niemand dan zien staan.

Wij wonen inmiddels een jaar in dit huis en ons huis staat nog steeds (te koop) op funda hoor, dus pin je daar niet te veel op vast!

Ik ben altijd heel open over geldzaken, ook omdat me dat van een ander ook interesseert. Wil een ander dat niet zeggen, vind ik dat alleen niet raar, dan respecteer ik hun mening.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 5:51

Muurvlindertje schreef:Nee, vind ik prive.
Sommige mensen zijn mij veel te nieuwsgierig. Een vriendin van mij wil ook altijd weten hoeveel m'n auto kostte, het nieuwe huis, de bruiloft, m'n jurk, wat ik verdien, etc.
Nee hoor, gewoon voor je houden.

Bij deze dingen snap ik eigenlijk niet zo goed waarom je dat niet zou zeggen, zo heeft zij toch een beetje een indicatie als ze het zelf zou willen aanschaffen?
Ik vind het heel prettig als ik een beetje weet wat je kunt krijgen voor je geld, dus tegen de tijd dat ik deze dingen wil realiseren ga ik echt wel rond vragen wat een beetje normaal bedrag is.

Maar ja je heb ook mensen die het puur uit nieuwsgierigheid vragen, snap ook wel dat je die niet alles wil vertellen.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 5:54

I.v.m. de bruiloft heb ik trouwens ook het e.e.a. aan andere mensen gevraagd en ik vind het ook geen probleem om erover te praten maar het komt vaak gewoon niet ter sprake.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 10 okt 2011 - 5:54

_Chance schreef:Ik ben benieuwd of ik de enige ben die hier zo over denkt:

Sinds een maand heb ik baan gevonden. Tot mijn grote verbazing vragen (bijna) al mijn vrienden wat ik verdien. Ik snap dat dus niet. Ik vind het een privezaak, niemand hoeft van mij te weten hoeveel ik verdien. Dat is toch mijn zaak?

Ook toen ik mijn autootje kocht kreeg ik van iedereen de vraag hoeveel ik ervoor had betaald. Ook dat vind ik prive, en vertel ik dus niet.

Maar ben ik de enige die dit soort zaken prive vindt, of stel ik me hierin aan?

Ik snap dat wel, dat mensen dat vragen. Ik vraag het soms wel eens om te vergelijken of ik een beetje redelijk verdien of dat het tegenvalt. Maar niet aan onbekenden ( tenzij forum )

Privézaak, ja. Niemand hoeft te weten wat er op je rekening staat en waar jij je geld aan uitgeeft. Maar ik begrijp dus weer niet waarom je niet zou zeggen wat je verdiend.

Je stelt je zeker niet aan, als je dit niet wil zeggen, zeg je het toch gewoon niet? Jouw leven, jouw keuze. Maar ik zie t probleem niet.

Het valt me trouwens wel op dat mensen met een modaal of hoger inkomen eerder vinden dat ze dit privé willen houden. Tenminste, bij de mensen die ik ken er waarvan ik weet dat ze niet slecht verdienen.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan trouwens, fijn!!

Gast
Gast

Bericht  Monte ma 10 okt 2011 - 5:58

Joy_ schreef:Ik heb daar juist helemaal geen moeite mee en vind het een beetje bekrompen over komen als mensen daar wel moeite mee hebben. Mijn ouders deden altijd enorm geheimzinnig over geld en wat dingen kosten en hoeveel ze verdienden, en daarom heb ik totaal geen kijk op dat soort dingen. Juist door er open over te zijn, leer je wat normaal is. Daarom vind ik het juist fijn om beetje te kunnen vergelijken met vriendinnen wat ze verdienen enzo. Gewoon uit interesse, niet om stoer te doen met een hoog salaris ofzo.
Precies ik vind het wel fijn om te weten wat vrienden met een soortgelijke ervaring en functie verdienen, dan kan ik kijken of ik niet te weinig verdien e.d. Ik heb er dan ook totaal geen moeite mee om dat te delen met vrienden(al moeten ze er wel naar vragen of in een gesprek ter sprake komen, anders is het niet echt netjes t.o.v mensen die veel minder verdienen)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud