Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Update van Mama van 2. Update pagina 24.

+94
Blond
Lady4
Earane
Zininzon
Floor
Puggle
diddie
juffie001
Muis
Novalee
Roza
Lavendel
mzcharlotte
Weegschaal
Elmo
Liadan
Nana
Bruintje Beer
LotteK
Meeko
Clapperdie
kwak
Ayla
Le Chat Noir
Ugly Betty
Bloem86
Printje
Pussycat
meisje
Jordana
Curious
Makamba
koNijntje
ekiaam87
Monnie
Smaragdje
Flower_L
Happy
TukTuk
Wennes
Muppetje
Parisienne
Darius
Bolleke
woezel
Amber-
Marin
sandra
PluDan
Ilargi
Julia
Kayleigh
RiLiJu
Rovine
Tania
Monte
studiebol
Sjaantje
moepie
xxjojootjexx
Inge
Ella
Merai
yes1984
TNMN
Oasis
Koffieleut
Jasmine
Lejow
Thunder
L!ND@
Flip Fluitketel
bolus26
Minx
Zora
Burn
Pompoen
Jade
blauwwitrood
Suus
LindaK
frolic
_Jet
Creabea_28
Rumble
Vancity_girl
Poisongirl
PapillonRose
Sarah1985
pindaatje
Mamsie
Leine
Susan
Rush
98 plaatsers

Pagina 12 van 16 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 9:23

Zo, dat was kort samengevat :shock: :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Printje do 24 nov 2011 - 9:25

Bedankt voor je duidelijke uitleg! Wat zou het idd geweldig zijn als ze haar helemaal aanvalsvrij kunnen maken, mijn duimen gaan weer draaien voor jullie!
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast do 24 nov 2011 - 9:57

Graag gedaan, ik typ het zo weg. Bedankt voor het lezen want het is nogal een lap tekst geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Happy vr 25 nov 2011 - 1:16

Jeetje Mv2 ik heb het hele verhaal gelezen, maar het feit dat je kleine meid zo´n operatie moet ondergaan, niet wetende hoe ze er uit gaat komen, en haar leven helemaal in handen is van de chirurgen.. :shock: Ik heb er geen woorden voor maar wat een angst.. Maar jij bent komt altijd positief over, en dat moet denk ik ook wel anders maak je het voor jezelf alleen maar moeilijker. Maar af en toe zal de moed je wel in de schoenen zakken.
Sterkte met alles wat er gaat komen, jou prachtige meiden mogen trots zijn op een moeder zoals jij!!

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  frolic vr 25 nov 2011 - 1:18

het is zo dubbel he , eerste reactie is oooh wat fijn ! Maar het voelt zo vreemd om te zeggen met het vooruitzicht van een zware hersenoperatie .. hmmm in ieder geval oooh wat fijn dat jullie nu de zekerheid hebben !

frolic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Bloem86 vr 25 nov 2011 - 1:35

Wat een verhaal zeg! Heb hem heel aandachtig gelezen, om het goed te begrijpen!
Maar in wat een achtbaan van emoties moeten jullie steeds zitten zeg.. Het is allemaal zo dubbel! Verdriet en onzekerheid tegen de positieve berichten!
Wel petje af, dat je het altijd zo goed kan verwoorden en uit kan leggen! Ook hier blijven we voor jullie hopen op een goed resultaat en een goede toekomst!
Bloem86
Bloem86
Prater
Prater

Aantal berichten : 735
Punten : 907
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Darius vr 25 nov 2011 - 2:05

Bedankt voor je uitleg! Mijn eerste reactie is toch dat ik het zo knap vind dat dit allemaal is ontdekt en dat zo'n operatie kan. En wat is de slagingskans hoog voor M.ara!

Heel veel sterkte de komende tijd, ik blijf duimen!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Ugly Betty vr 25 nov 2011 - 2:41

Bloem86 schreef:Wat een verhaal zeg! Heb hem heel aandachtig gelezen, om het goed te begrijpen!
Maar in wat een achtbaan van emoties moeten jullie steeds zitten zeg.. Het is allemaal zo dubbel! Verdriet en onzekerheid tegen de positieve berichten!
Wel petje af, dat je het altijd zo goed kan verwoorden en uit kan leggen! Ook hier blijven we voor jullie hopen op een goed resultaat en een goede toekomst!

Ik wist niet goed wat ik moest zeggen maar Bloem verwoordt precies wat ik denk.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Wennes vr 25 nov 2011 - 9:04

Bloem86 schreef:Wat een verhaal zeg! Heb hem heel aandachtig gelezen, om het goed te begrijpen!
Maar in wat een achtbaan van emoties moeten jullie steeds zitten zeg.. Het is allemaal zo dubbel! Verdriet en onzekerheid tegen de positieve berichten!
Wel petje af, dat je het altijd zo goed kan verwoorden en uit kan leggen! Ook hier blijven we voor jullie hopen op een goed resultaat en een goede toekomst!

+1 Ik vind het super dat Mara geopereerd kan worden! Ik ben echt heel blij voor jullie.
Heel veel succes en sterkte! Ik ga duimen dat het goed gaat.
Wennes
Wennes
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 9:15

wat een duidelijke uitleg! Het blijft altijd iets abstracts, die hersenen, wat bijzonder toch wat voor functies erin zitten en hoe vaak het dan toch goed gaat. Des te moeilijker voor jullie dat het nou net bij M.ara niet goed is gegaan in de zwangerschap.
En wat heeft M.ara een 'geluk' dat ze nu is geboren en niet 50 jaar terug. Wat een wonder wat artsen allemaal kunnen. Hopelijk gaat de operatie goed en wordt M.ara aanvalsvrij en kan ze zich goed ontwikkelen. Ik denk dat het hele forum aan jullie zal denken als M.ara geopereerd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Le Chat Noir vr 25 nov 2011 - 19:50

Ik hoop dat de operatie slaagt en dat Mara een goede, aanvalsvrije toekomst tegemoet gaat! En jullie natuurlijk ook, petje af voor jouw positieve instelling!
Veel sterke komende tijd! Fijn dat het nu toch echt gaat beginnen!
Le Chat Noir
Le Chat Noir
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1367
Registratiedatum : 30-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 22:49

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal wat het is nogal een lap tekst, maar echt kort samenvatten is zo moeilijk. Of het op zijn plek vallen van de hersenfuncties in week 25 'gewoon domme pech' is of genetische bepaald horen we trouwens op 7 maart. Ik hoor vaak dat Mara blij mag zijn met mij als moeder, maar geloof me als het jullie eigen kind was geweest dat zou ik precies hetzelfde tegen jullie zeggen. Voor je eigen vlees en bloed vecht je, al moet je je eigen leven ervoor geven. De laatste dagen voel ik mezelf echt goed, en met mijn vriend gaat het ook een stuk beter. Er is wel 100000 kilo van onze schouders gevallen met het definitieve en onverwachte telefoontje dat Mara in Maart geopereerd zal worden. De 'Kom maar op' gevoelens zijn weer terug.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast za 26 nov 2011 - 4:42

Wat een sterke vrouw ben jij Mama_van_2! Ik heb pas geleden pas het verhaal van M.ara gelezen, maar heb heel veel bewondering voor jullie en hoe jullie je hier doorheen slaan. Veel tegenslagen, maar nu dan toch 'goed' nieuws. Hoop dat de operatie in maart goed gaat en dat M.ara (en jullie natuurlijk) een mooie toekomst is gegund!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Sjaantje za 26 nov 2011 - 4:50

Wat een fijne, heldere, duidelijke uitleg en idd soms is iets niet in een paar zinnen uit te leggen. Maar het hele verhaal is me nu wel duidelijk.
Het blijft nog even een spannende tijd voor jullie gezin, maar met jullie positieve instelling komen jullie al een heel eind! En wat je zegt is waar: voor je eigen kind vecht je zoveel als nodig is. M.a.r.a. mag blij zijn met een mama als jij! En vast ook met haar papa en lieve grote zus, al heb ik van jou het duidelijkste beeld natuurlijk omdat jij degene bent die hier schrijft.
Ik blijf jullie verhaal volgen en mijn duimen draaien zo hard ze kunnen voor een goede afloop!

hug
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 0:17

Even een nieuwe update voor de geinterreseerde. We zijn weer een stapje dichterbij de operatie. Vanmorgenvroeg hebben we een lang gesprek gehad op de Hans Berger Kliniek in Oosterhout, dit is een epileptische centrum. Er is gesproken over het voorstuk, de operatie en het nastuk. M.ara wordt ongeveer 3 weken van te voren opgenomen in het WKZ. Ze gaan alle haar hoofdmedicatie Depakine afbouwen naar o,o ml tot de dag voor de operatie. Er bestaat een hele grote kans dat M.ara opnieuw in die 3 weken een status gaat krijgen (aanval op aanval waar ze niet uit kan komen), eigenlijk moeten wij onszelf van de neuroloog hierop instellen dat dit gaat gebeuren. Het blijkt dat M.ara nooit zelf uit een status kan komen, wat ook logische is en daarom nemen ze haar op op de medium care en gaan ze dag voor dag afbouwen in haar medicatie. Als de aanvallen komen gaat ze over naar de IC, en aan een infuuspomp met onderhoudsdosering zware anti epileptica. Dezelfde medicatie die haar nu 3 keer eerder in coma heeft gebracht. Dit om de dagen te rekken naar de operatie, het zou dus kunnen dat ze 2 weken in coma zal liggen.

Tijdens de operatie scheren ze de ene helft van haar haar helemaal weg, van voorhoofd tot aan haar nek vanwege infectie gevaar. Er wordt een luik gemaakt van ongeveer 10 bij 10 cm, en dit stuk schedel verwijderen ze tijdens de operatie om op het einde weer terug te plaatsen. De operatie zelf zal ongeveer 6 tot 9 uur gaan duren, al die tijd laten ze haar waarschijnlijk onder narcose en niet bijkomen tijdens de operatie, maar dit is nog een beetje onzeker. Na de operatie gaat ze een aantal dagen naar de IC omdat er een gevaar is om zwelling van de hersenen, en hersenvocht wat niet goed terugloopt.

Na de operatie gaat ze in behandeling bij de Hans berger kliniek voor EEG's, om alles te registeren en om binnen 1,5 jaar de rest van haar medicijnen af te bouwen. Ook zal ze 2 tot 3 dagdelen in de week naar het revalidatie centrum moeten om te leren lopen. Ook deze neuroloog verwacht niet dat M.ara voor haar operatie zal gaan lopen, en de tijd daarna ook nog niet. Ze verwacht dat de hoofdoorzaak voor M.ara haar ontwikkelings achterstand te wijten valt aan haar medicijn Depakine en aan haar Valium, laten we het hopen. OP 7 Maart krijgen we de uitslag van de klinische geneticus. Het zou nog kunnen dat hier een bepaalde afwijking op M.ara haar genen uit naar voen komt waardoor haar 'ziekte' een naam kan gaan krijgen en een verdere toekomstverwachting buiten de operatie om. Tijdens de operatie halen ze natuurlijk de aanlegstoornis weg maar daarmee is 'alleen' de epilepsie verholpen (80%kans) maar wordt haar ontwikkeling wel steeds onzekerder. Maar de neuroloog gaf nogmaals aan dat er geen keuze meer is, het moet 'weggesneden' worden zoals ze dat zelf zegt anders richten deze statussen steeds meer schade aan, en zal er zelfs geen toekomst meer voor haar kunnen zijn.

Vandaag gaat onze neuroloog bellen met de neurochirurg en de professor neuroloog of er al zicht is op een bepaalde week waarin M.ara opgenomen kan worden, en geopereerd. We hopen dus zo snel mogelijk een datum te weten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Happy di 20 dec 2011 - 0:28

Dat is zeker een stap dichterbij.
Fijn, maar ook heel eng lijkt mij.
Zoals al vele malen hier gezegd is, jij komt zo sterk over en verteld er over alsof je er alle vertrouwen in hebt, zo knap!
Ik zou doodsbang zijn..
Ik weet verder ook niet de juiste woorden te vinden, ben ik niet zo goed in Embarassed Maar respect!

Happy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1027
Punten : 1085
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 0:32

Dank je Happy. Ik ben ook sterk, maar er zijn dagen dat ik het liefst zou willen verdwijnen en dat ik echt letterlijk op ben van angst.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Ayla di 20 dec 2011 - 0:36

Oef mamavan_2 ik krijg gewoon last van plaatsvervangende angst als ik je verhaal lees... Kriebels in mijn buik en zenuwen! Je bent zo sterk, echt, respect! Ik hoop echt dat dit je kleine meid gaat helpen!
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11
Woonplaats : Nijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  koNijntje di 20 dec 2011 - 0:37

jeetje, wat heftig!
aan de ene kant fijn om een stapje dichter bij de opname en operatie te zijn,
maar het lijkt me ook beangstigend omdat je gewoon niet weet hoe het uiteindelijk zal gaan lopen.
je bent echt onwijs sterk en m.ara kan zich geen betere mama wensen!
een dikke hug voor jullie!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  TukTuk di 20 dec 2011 - 0:38

Happy schreef:Dat is zeker een stap dichterbij.
Fijn, maar ook heel eng lijkt mij.
Zoals al vele malen hier gezegd is, jij komt zo sterk over en verteld er over alsof je er alle vertrouwen in hebt, zo knap!
Ik zou doodsbang zijn..
Ik weet verder ook niet de juiste woorden te vinden, ben ik niet zo goed in Embarassed Maar respect!

+1 !

Wat een spannende stap weer dichterbij..En wat een verschrikkelijke tijd zullen jullie tegemoet gaan, zeker die weken waarin ze af zal moeten bouwen, maar ook de operatie zelf, 6tot 9 uur.. Wat lijkt me dat verschrikkelijk, om al die tijd maar te moeten afwachten.. En dan daarna nog maar af te wachten of de operatie het gewenste effect zal bereiken.. Ik vind je ook ZO enorm sterk overkomen, en het is echt niet erg dat je soms mindere dagen hebt! Ik heb echt respect voor jullie, veel gezinnen zouden denk ik al uit elkaar gevallen zijn, puur door de stress.
Heel veel sterkte gewenst en hopelijk mogen jullie een mooie kerst en oud en nieuw samen beleven, hopelijk ook even genieten zonder al die stress hug

Wat ik me eigenlijk afvraag, en als je er niet op wilt antwoorden hoeft dat uiteraard niet, maar krijgen jij en je man ook begeleiding door een psycholoog/maatschappelijk werker oid? Om dit ook allemaal te kunnen verwerken? (Bedoel meer of die hulp jullie aangeboden wordt, niet zo zeer of je die hulp ook ervaart, maar meer of er vanuit de ziekenhuizen en dergelijke ook aan jullie aandacht wordt geschonken op die manier en of er dus enige vorm van begeleiding is? Vraag me gewoon af hoe zo iets gaat)


Laatst aangepast door AngelNyn op di 20 dec 2011 - 0:43; in totaal 2 keer bewerkt
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Susan di 20 dec 2011 - 0:40

Pff, wat moeten jullie toch veel doorstaan.

Tussen haakjes, ik wilde er steeds niet over beginnen omdat dit gewoon jouw topic is, maar ik heb als kind zelf een grote hersenoperatie gehad, mocht je een keer iets willen weten van mijn ouders, dan moet je mij maar een PM sturen, dan geef ik het e-mailadres.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 0:42

Mama_van2 schreef:Dank je Happy. Ik ben ook sterk, maar er zijn dagen dat ik het liefst zou willen verdwijnen en dat ik echt letterlijk op ben van angst.
Dat kan ik me zo goed voorstellen. Alleen het lezen geeft mij al kippevel, hoe onmogelijk moet het voor jullie voelen dat het ook echt gaat gebeuren. Als een nachtmerrie die realiteit is geworden.

Heel veel sterkte lieverds, ook deze stap kunnen jullie aan! hug

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gast di 20 dec 2011 - 0:47

Bedankt voor jullie lieve woorden hug

Susan, dat wist ik helemaal niet. Waarom heb je dat niet eerder verteld ? Gekkerd, omdat het mijn topic is wil dat niet zeggen dat jij niet mag vertellen wat je hebt meegemaakt. Jeetje, ik schrik er een beetje van. Mag ik vragen waaraan je geopereerd bent of wil je dat pm'en ?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Susan di 20 dec 2011 - 0:49

Ik PM het wel, niet omdat het geheim is, maar omdat dit dus jouw topic is.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Ugly Betty di 20 dec 2011 - 0:55

Mv2 wat klinkt dat allemaal heftig zeg. Ik snap dat je ontzettend veel angst hebt, maar ik vind jullie zo sterk en liefdevol overkomen, heb diepe bewondering voor hoe jullie hiermee omgaan.
Ugly Betty
Ugly Betty
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Update van Mama van 2. Update pagina 24. - Pagina 12 Empty Re: Update van Mama van 2. Update pagina 24.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 12 van 16 Vorige  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum