Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

+28
Annie24
Koffieleut
Coccinelle
Monnie
koNijntje
L!ND@
Darius
blondje1313
Happydobby
snoezel
LindaK
Bloem86
Amber-
Lejow
Weegschaal
Printje
Jasmine
SarahKey
Viva
Teddyaapje
chocolate
Muppetje
kwak
Clapperdie
-Ieniemienie-
Bruintje Beer
joyce0606
Flip Fluitketel
32 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Flip Fluitketel ma 16 jan 2012 - 21:36

Weet niet of er iemand mee bekend is, maar wie heeft er Cytotec gebruikt om de miskraam op gang te brengen. Vanmorgen heb ik zelf de Cytotec ingebracht om mijn miskraam op te wekken. Hoelang duurde het bij jou voordat het op gang kwam en je uiteindelijk het kindje verloor met de Cytotec?


Laatst aangepast door Flip Fluitketel op do 19 jan 2012 - 22:41; in totaal 1 keer bewerkt
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  joyce0606 ma 16 jan 2012 - 21:39

geen ervaring mee! bij mij kwam het spontaan



wel Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 699888 sterkte!
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Bruintje Beer ma 16 jan 2012 - 21:41

Mijn ervaring weet je al maar verder

hug hug
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  -Ieniemienie- ma 16 jan 2012 - 21:46

Bij mij ging het volgens mij na een nacht werken. Dus duurde wel even.
Ben dardoor het vruchtje verloren en wat bloed. Helaas niet alles en moest ik alsnog gecurreteerd worden.

Ik heb geloof ik gemist dat je een mk hebt gehad. Wat vervelend. Sterkte hug
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Clapperdie ma 16 jan 2012 - 21:49

Ik heb ook tabletjes gekregen die vaginaal ingebracht moesten worden (4 stuks). Ik had alleen 24 uur daarvoor een andere pil gekregen (die moest oraal genomen worden) en die pil zou er voor zorgen dat de 4 pilletjes die dag daarna sterker zouden werken en dat alles ook echt in 1x weg zou zijn.

Ik had om 11:00 uur de pilletjes ingebracht en na 20 minuten begon er een hele hevige kramp. Rond 14:00-15:00 uur kwam het bloedverlies los. Die middag ben ik ook het vruchtzakje verloren denk ik want ik heb erg lang op de wx gezeten omdat het bleef stromen (sorry voor de uitleg hoor).

Dit kan dus misschien komen omdat ik die andere pil ook heb gehad.



Sterkte in ieder geval!
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  kwak ma 16 jan 2012 - 22:17

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 699888
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Muppetje ma 16 jan 2012 - 22:18

Ik heb de pillen rond vier uur in de middag ingebracht. Rond zeven uur kreeg ik enorme buikpijn. Rond tien uur ben ik wat verloren. De dagen erna heel veel buikpijn gehouden en bleef ook behoorlijk bloeden.

Bij de controle bleek dat het niet goed was, mijn baarmoedermond stond nog wagenwijd open en mijn lichaam was nog vanalles naar buiten aan het werken. Er was bij mij nog een hoop weefsel achter gebleven dus ik werd alsnog gecurreteerd. Mijn ervaringen daarmee zal ik je besparen.

Heel veel sterke en succes meis, ik hoop dat het bij jou meevalt hug

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  chocolate ma 16 jan 2012 - 22:39

Geen ervaring mee. Van mij ook hug
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Teddyaapje ma 16 jan 2012 - 23:03

Ook geen ervaring mee maar wil je nogmaals heel veel sterkte wensen en hopelijk komt t snel opgang nu en valt het mee! Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 699888
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Viva ma 16 jan 2012 - 23:07

Ik weet niet of ik dezelfde pillen kreeg?

Maar de gyn heeft bij mij 4 pillen ingebracht, om 11 uur geloof ik, of 12 uur?

Pas om 5 uur kreeg ik krampen en verloor ik het vruchtje. De 2 uur die erop volgden verloor ik ook veel.
Daarna werd het weer minder.

Bij mij voelde het alsof ik hevig ongesteld werd. Dan heb ik altijd rugpijn onderin mijn rug, en ja onderin een beetje pijn.

Ik was de dag erna nog niet schoon. 2 dagen later ook nog niet helemaal, ik had nog een weefsel die eruit moest.
Die zondag ben ik dat weefsel verloren en donderdag was ik vrijwel schoon. Was alleen nog IETS vocht of bloed.

Sterkte/succes! Neem gerust een paracetamol als je pijn krijgt!
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  SarahKey di 17 jan 2012 - 0:12

Ik moest eerst 1 pil doorslikken. En 36 uur later 2 pillen vaginaal inbrengen en daarna weer twee pillen na zoveel uur vaginaal inbrengen.

Op woensdagochtend hadden we de slechte echo en meteen die avond rond 19:00 uur heb ik het eerste pilletje ingeslikt.
Dag later, 's middags wat krampen en het idee 'ik word ongesteld'.
Na het avondeten (en dat de visite weg was, die dag was mijn man ook jarig) kreeg ik meer krampen en kreeg ik bloedverlies en heb ik meteen pijnstillers geslikt. 22:30 begonnen de 'weeen' en een uur later was het vruchtje eruit. Maar heb me die hele avond wel beroerd gevoeld met als toppunt die uur lang weeen.
Vruchtje was er al uit voordat ik die andere 4 pillen erin moest brengen.
Maar heb daarna nog wel gevloeid en alles was weg bij de nacontrole.

Heel veel sterkte nogmaals. hug hug
Die pillen zijn echt rotzooi maar het heeft hier wel geholpen. Hopenlijk doen ze bij jou ook goed hun werk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Jasmine di 17 jan 2012 - 1:45

8 dagen na de foute echo heb ik Cytotec gekregen. Nadat ik ze ingebracht had, kreeg ik een uur later krampen, vergelijkkbaar met lichte weeen. Vanaf dat moment ben ik ook gaan bloeden en stolsels gaan verliezen.

De krampen duurden 2 dagen, het bloeden een dag of 8 a 9. Bij de nacontrole bleek dat vrijwel alles er nog zat. Ben toen dezelfde dag nog gecurreteerd.

Achteraf gezien wou ik dat ik meteen voor curretage had gekozen. Cytotec veroorzaakt toch een soort mini-bevalling. Persoonlijk vond ik dat niks. Je moet maar afwachten wat het doet. Bij de curretage (onder narcose) was het gewoon klaar toen ik wakker werd.

In mijn geval heeft de Cytotec het verdriet alleen maar onnodig lang laten duren.

Hoop dat het bij jou beter werkt. Veel sterkte hug
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Printje di 17 jan 2012 - 2:15

Allereerst een dikke knuffel.

Misschien een hele stomme vraag maar waarom laten ze, zoals ik lees, sommige van jullie nog zolang doorlopen als het helaas al mis gegaan is? Is dat om het spontaan op gang te laten komen?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Jasmine di 17 jan 2012 - 2:29

Printje schreef:Allereerst een dikke knuffel.

Misschien een hele stomme vraag maar waarom laten ze, zoals ik lees, sommige van jullie nog zolang doorlopen als het helaas al mis gegaan is? Is dat om het spontaan op gang te laten komen?

Mij werd gezegd dat er niet eerder plek was in het ziekenhuis. 8 dagen later was de eerste mogelijkheid... En daarbij zou het beter zijn. Op de dag van de cytotec wilde ik in eerste instantie een curretage, maar daar moest ik ook weer zoveel dagen op wachten, dus toch voor pillen gegaan. Ik wilde het zo snel mogelijk uit mijn lijf hebben. Met pillen leek dat haalbaarder. Op de nacontrole bleek dat ik alsnog gecurreteerd moest worden. Gelukkig was de gynaecoloog het met mij eens dat het niet menselijk was daar ook nog eens op te moeten wachten, dus werd dezelfde dag nog geholpen. Uiteindelijk hebben er 17 dagen tussen de foute echo en de curretage gezeten.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Printje di 17 jan 2012 - 2:30

Yasmine schreef:
Printje schreef:Allereerst een dikke knuffel.

Misschien een hele stomme vraag maar waarom laten ze, zoals ik lees, sommige van jullie nog zolang doorlopen als het helaas al mis gegaan is? Is dat om het spontaan op gang te laten komen?

Mij werd gezegd dat er niet eerder plek was in het ziekenhuis. 8 dagen later was de eerste mogelijkheid... En daarbij zou het beter zijn. Op de dag van de cytotec wilde ik in eerste instantie een curretage, maar daar moest ik ook weer zoveel dagen op wachten, dus toch voor pillen gegaan. Ik wilde het zo snel mogelijk uit mijn lijf hebben. Met pillen leek dat haalbaarder. Op de nacontrole bleek dat ik alsnog gecurreteerd moest worden. Gelukkig was de gynaecoloog het met mij eens dat het niet menselijk was daar ook nog eens op te moeten wachten, dus werd dezelfde dag nog geholpen. Uiteindelijk hebben er 17 dagen tussen de foute echo en de curretage gezeten.



Jeetje wat een verhaal zeg. Het lijkt me idd heel dubbel, aan de ene kant lijkt me dat je het het liefste zo snel uit je lijf wilt hebben maar kan me ook voorstellen dat je er misschien ook 'afscheid' van wilt nemen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Jasmine di 17 jan 2012 - 2:38

Dat stadium had ik al wel gehad. Liep op de dag van de foute echo al bijna 4 weken rond, wetende dat het waarschijnlijk niet goed zat. Omdat ik door de pil heen zwanger was geraakt en schadelijke medicijne slikte had ik mijn eerste echo met vermoedelijk 7 weken. In elk geval 3 weken na mijn positieve test. Het vruchtje was toen al veels te klein...
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Flip Fluitketel di 17 jan 2012 - 2:40

Printje schreef:Allereerst een dikke knuffel.

Misschien een hele stomme vraag maar waarom laten ze, zoals ik lees, sommige van jullie nog zolang doorlopen als het helaas al mis gegaan is? Is dat om het spontaan op gang te laten komen?

Wij zijn er dinsdag de 10e achtergekomen dat het kindje niet meer leefde. Na overleg met de VK heeft ze de keuze aan ons gelaten of we gelijk actie wilde ondernemen of niet. Wij hebben ervoor gekozen om het een week af te wachten en het vanzelf op gang te laten komen. Helaas is dit niet gebeurd. De VK had verleden week wel al afspraak gemaakt bij de gyneacoloog voor gisteren mocht het niet vanzelf komen. Gisteren dus naar de gyneacoloog geweest en vrijdag heb ik een controle afspraak en wordt ik evt dezelfde dag nog gecurreteerd, mocht de Cytotec niet gewerkt te hebben of mocht er nog weefsel achter gebleven zijn.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  SarahKey di 17 jan 2012 - 4:44

Yasmine: zo dat heeft lang geduurd! Ik liep al in het ziekenhuis en na een echo plannen ze altijd meteen een afspraak met de gyn. Dus wij moesten al naar hem toe. Maar ik kreeg eigenlijk geen keuze. Ze proberen het eerst met pillen (tot een bepaalde week) en ook meteen. Weet nog dat ik dacht, moet dat allemaal zo snel? Had nog niet eens goed beseft dat de echo slecht was. Maar achteraf ben ik er wel blij mee dat ze zo snel handelen. Dat wachten op iets wat niet leuk is en als dat zo lang duurt, is idd onmenselijk.
(al had ik me geestelijk op voorbereid dat het wel langer zou duren voordat het vruchtje eruit zou komen, had nog niet echt 'afscheid' genomen)

Maar als de pillen goed hun werk doen is het een goed middel. Een curretage is ook meteen weer een hele ingreep waar risico's aan vast zitten. Ik ben er persoonlijk heel blij mee dat ik de pillen mocht gebruiken. We hebben thuis afscheid genomen en we hebben alles goed kunnen zien. Ook vond ik het sowieso fijn om thuis te zijn tijdens het hele gebeuren. Bij een curretage zie je niets en tja dan is het weg? Lijkt me zo leeg dan ofzo. Maar blijft het zitten en je hebt er last van, ja dan zijn de pillen niet het goede middel.
Het is idd wel een mini bevalling. Man dacht echt, wat overkomt me. Wou ook net zeggen tegen mijn man: wil je het ziekenhuis bellen want zo ga ik de nacht niet in en floep. Voelde me daarna meteen stukken beter.

SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Jasmine di 17 jan 2012 - 5:01

Het zal ook ongetwijfeld een goed middel zijn. Het geeft je de kans het op een natuurlijkere manier af te sluiten. Dat was ook zeker een pluspunt van de cytotec.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Weegschaal di 17 jan 2012 - 6:42

Hoop dat het nu mag komen, maar als het een curettage wordt kan ik uit ervaring zeggen dat het erg meevalt. Heel veel sterkte Flip Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 699888

Het ziekenhuis waar ik werk en na mijn 2 miskramen ben geholpen doet dus absoluut niet aan cytotec, omdat er te vaak resten achterblijven. Zo zie je maar dat ze overal weer anders werken....
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Muppetje di 17 jan 2012 - 6:47

Weegschaal schreef:Hoop dat het nu mag komen, maar als het een curettage wordt kan ik uit ervaring zeggen dat het erg meevalt. Heel veel sterkte Flip Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 699888

Het ziekenhuis waar ik werk en na mijn 2 miskramen ben geholpen doet dus absoluut niet aan cytotec, omdat er te vaak resten achterblijven. Zo zie je maar dat ze overal weer anders werken....

Vind het fijn om te lezen dat voor veel meiden de curettage wel erg is meegevallen...

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Weegschaal di 17 jan 2012 - 6:55

Muppetje schreef:
Weegschaal schreef:Hoop dat het nu mag komen, maar als het een curettage wordt kan ik uit ervaring zeggen dat het erg meevalt. Heel veel sterkte Flip Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 699888

Het ziekenhuis waar ik werk en na mijn 2 miskramen ben geholpen doet dus absoluut niet aan cytotec, omdat er te vaak resten achterblijven. Zo zie je maar dat ze overal weer anders werken....

Vind het fijn om te lezen dat voor veel meiden de curettage wel erg is meegevallen...

Ik heb met de spontane miskraam veel pijn gehad. Na de curettage alleen wat lichte menstruatiepijn. Ook het navloeien is me erg meegevallen, maar een week. Alleen de opname en vooral narcose is even spannend, maar valt ook alles mee. Ik stond gewoon na 2 uurtjes weer buiten.
Weegschaal
Weegschaal
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Bruintje Beer do 19 jan 2012 - 22:46

Hier even een update over Flip fluitketel.

Dinsdagavond is het vruchtje met behulp van de Cytotec eruit gekomen. Ze leek schoon omdat ze niet zoveel vloeide.
Vandaag controle bij de gyncoloog of alles weg was. Helaas is nog niet alles weg. En krijg ze vandaag nog een currutage. Ze staat op de spoedlijst om geholpen te worden. Maar dit kan ook nog vanavond worden.

Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Lejow do 19 jan 2012 - 22:53

He, wat balen zeg Sad Na zo'n nare gebeurtenis dan ook nog eens zoveel nasleep Sad
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Amber- do 19 jan 2012 - 22:59

Wat balen.. FF veel sterkte!!
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2 Empty Re: Miskraam en Cytotec+ update Hoe is het nu? pagina 2

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum