Welke kolf?
+19
Novalee
PiP
Aggi
Teddyaapje
Fiebje
Fearie
Liadan
Famke
*Troela*
L!ND@
CCC
Darius
Happydobby
Pien
Funk
Flip Fluitketel
LindaK
joyce0606
yes1984
23 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Welke kolf?
Ik heb ook de medela pump in style advanced (dubbele electrische kolf). Ik werk 4 dagen, dus ideaal!
teletascha- Prater
- Aantal berichten : 713
Punten : 739
Registratiedatum : 18-12-10
Ik heb de Ameda lactaline. Een dubbele elektrische kolf. Ideaal ding. Ik kolf alle voedingen en dan is dit echt een ideaal ding maakt weinig geluid, is supersnel(kolf gemiddeld 250cc in 15 minuten) en nog lekker goedkoop.
Ik hoefde zelf maar 50 euro bij te betalen omdat ik 110 euro kreeg vergoedt van de zorgverzekering.
Ik heb de kolf gekocht bij www.vosmedisch.nl
Ik hoefde zelf maar 50 euro bij te betalen omdat ik 110 euro kreeg vergoedt van de zorgverzekering.
Bruintje Beer- Kletskop
- Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb ook de Ameda Lactaline via Vos Medisch. Daar kan je ook huren met optie tot koop, dus als het niks is kan je na 2 weken omzetten in huur, misschien handig om eens naar te kijken?
Ik vind het een prima kolf, kolf zo'n beetje alle voedingen voor 2 kinderen. Soms kom ik iets te kort en geef ik KV, maar dat ligt meer aan mijn productie als aan de kolf.
Ik vind het een prima kolf, kolf zo'n beetje alle voedingen voor 2 kinderen. Soms kom ik iets te kort en geef ik KV, maar dat ligt meer aan mijn productie als aan de kolf.
Gast- Gast
Even voor mijn idee, is het lastig als je maar een borst per keer kolft ivm de tsr? Wat zijn de nadelen/gevolgen van een borst per keer, want dat is wat ik nu doe als ik kolf.
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Fearie: zo ver ik weet kan je opbrengt dan minder zijn, ben je langer bezig en wil de andere kant nog weleens lekken terwijl je zit te kolven.
Maar ik ben niet zo'n expert als sommige meiden hier hoor
Gast- Gast
ProudMama schreef:Fearie: zo ver ik weet kan je opbrengt dan minder zijn, ben je langer bezig en wil de andere kant nog weleens lekken terwijl je zit te kolven.
Ik kolf dus nu met de handkolf van Avent en kolf altijd rond de 125 cc, soms meer soms minder. Heeft dat dan te maken met mijn tsr en het feit dat ik 1 borst per keer kolf?
Fearie- Ratel
Bruintje Beer schreef:Ik heb de Ameda lactaline. Een dubbele elektrische kolf. Ideaal ding. Ik kolf alle voedingen en dan is dit echt een ideaal ding maakt weinig geluid, is supersnel(kolf gemiddeld 250cc in 15 minuten) en nog lekker goedkoop.
Welke zorgverzekering heb je?
Of krijg je dat met elke zorgverzekering vergoed?
Ik heb nu de Avent handkolf en elektrische kolf.
Op zich ben ik tevreden, maar mij lijkt een dubbele kolf wel handiger.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Registratiedatum : 24-12-10
Ik heb een verzekering bij de Agis maar speciaal voor mensen die in de zorg werken. Maar mijn zus is aanvullend verzekerd bij CZ en kreeg ook wat vergoedt voor haar kolf. Moet je even kijken wat je aanvullende verzekering vergoedt en anders even bellen naar je verzekering.meisje schreef:Bruintje Beer schreef:Ik heb de Ameda lactaline. Een dubbele elektrische kolf. Ideaal ding. Ik kolf alle voedingen en dan is dit echt een ideaal ding maakt weinig geluid, is supersnel(kolf gemiddeld 250cc in 15 minuten) en nog lekker goedkoop.
Bruintje Beer- Kletskop
Bruintje Beer schreef:Ik heb een verzekering bij de Agis maar speciaal voor mensen die in de zorg werken. Maar mijn zus is aanvullend verzekerd bij CZ en kreeg ook wat vergoedt voor haar kolf. Moet je even kijken wat je aanvullende verzekering vergoedt en anders even bellen naar je verzekering.meisje schreef:Bruintje Beer schreef:Ik heb de Ameda lactaline. Een dubbele elektrische kolf. Ideaal ding. Ik kolf alle voedingen en dan is dit echt een ideaal ding maakt weinig geluid, is supersnel(kolf gemiddeld 250cc in 15 minuten) en nog lekker goedkoop.
Ah, bedankt.
Ben zelf ook verzekerd bij CZ, dus ik zal eens bellen.
meisje- Prater
- Aantal berichten : 802
Punten : 872
Bruintje Beer schreef:Ik heb de Ameda lactaline. Een dubbele elektrische kolf. Ideaal ding. Ik kolf alle voedingen en dan is dit echt een ideaal ding maakt weinig geluid, is supersnel(kolf gemiddeld 250cc in 15 minuten) en nog lekker goedkoop.
Mijn zus heeft deze ook gekocht. En is er positief over. Net als jullie hier. Het is ook een flink andere prijs dan een Medela. Mag ik vragen waarom jij 110 terug kreeg van de zorgverzekering?
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Tja waarom omdat ik w.s. goed verzekerd ben :oyes1984 schreef:Bruintje Beer schreef:Ik heb de Ameda lactaline. Een dubbele elektrische kolf. Ideaal ding. Ik kolf alle voedingen en dan is dit echt een ideaal ding maakt weinig geluid, is supersnel(kolf gemiddeld 250cc in 15 minuten) en nog lekker goedkoop.
Mijn zus heeft deze ook gekocht. En is er positief over. Net als jullie hier. Het is ook een flink andere prijs dan een Medela. Mag ik vragen waarom jij 110 terug kreeg van de zorgverzekering?
Ik heb een speciale aanvullende verzekering voor mensen die in de zorg werken en ik krijg gewoon superveel dingen vergoedt die andere mensen niet vergoedt krijgen.
Het is denk ik ook per zorgverzekering verschillend wat je vergoedt krijgt en hangt er ook vanaf hoe je verzekerd ben.
Bruintje Beer- Kletskop
Bruintje Beer schreef:Tja waarom omdat ik w.s. goed verzekerd ben :oyes1984 schreef:Bruintje Beer schreef:Ik heb de Ameda lactaline. Een dubbele elektrische kolf. Ideaal ding. Ik kolf alle voedingen en dan is dit echt een ideaal ding maakt weinig geluid, is supersnel(kolf gemiddeld 250cc in 15 minuten) en nog lekker goedkoop.
Ik heb een speciale aanvullende verzekering voor mensen die in de zorg werken en ik krijg gewoon superveel dingen vergoedt die andere mensen niet vergoedt krijgen.
Het is denk ik ook per zorgverzekering verschillend wat je vergoedt krijgt en hangt er ook vanaf hoe je verzekerd ben.
Wel heel fijn voor je dat je ook een vergoeding krijgt voor dit soort kosten. Goed geregeld!
yes1984- Prater
Ik ben ook van plan om de Ameda aan te gaan schaffen, ik krijg dan 75 euro terug van de verzekering dus dat scheelt behoorlijk.
Hebbben jullie de kolf voor of na de bevalling gekocht? De vorige keer kwam bij mij de borstvoeding niet op gang. Eigenlijk wil ik graag een kolf in huis hebben zodat hij maar vast klaar staat en ik niet hoef te wachten tot de thuiszorgwinkel open is ofzo.
Hebbben jullie de kolf voor of na de bevalling gekocht? De vorige keer kwam bij mij de borstvoeding niet op gang. Eigenlijk wil ik graag een kolf in huis hebben zodat hij maar vast klaar staat en ik niet hoef te wachten tot de thuiszorgwinkel open is ofzo.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik had hem al in huis voor de geboorte.
De Ameda kan je goed doorverkopen als het niet lukt.
Vond het wel handig om hem al in huis te hebben wbt de stuwing enzo.
Bruintje Beer- Kletskop
Bruintje Beer schreef:Ik had hem al in huis voor de geboorte.
Ja dat zat ik ook al te denken. Als ik hem koop kost het me 82,50. Voor dat bedrag kan ik hem misschien ook wel ongeveer doorverkopen als het toch niet lukt. Dan verlies ik er niet zo heel veel op.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Ik had 1 voor de geboorte in huis. Maar die had ik tweedehands via marktplaats gekocht. Ik wist niet af van de gevaren. Daarom heb ik hem nog niet gebruikt, en gaan we nu een nieuwe kopen. Ik wil eigenlijk met vier weken al wel gekolfd hebben en J. drie keer per week een flesje geven, zodat hij straks goed gewend is wanneer ik weer moet gaan werken.
yes1984- Prater
Bruintje Beer schreef:Ik had hem al in huis voor de geboorte.
Door dit topic ben ik nu erg aan het twijfelen of ik wel een enkele kolf moet gaan halen. Ik heb een kantoorbaan, ga tot januari 24 uur werken (2 hele dagen, 2 ochtenden, daarna 32 uur - 4 volle dagen) en wou de ISIS IQ van Avent halen.
Ik heb niet zo'n ruim budget en krijg ook niets terug via de zorgverzekering. Kun je de Ameda ook tweedehands halen zonder risico's? Dat je er een nieuw setje bij haalt aan losse nieuwe onderdelen?
Fearie- Ratel
Ik snap heel goed dat je twijfelt. Ik had met mijn dochter ook een enkele kolf maar nu een dubbele en ik ben maar vaak 15 minuten bezig met kolven omdat je hem zelf kan instellen.Fearie schreef:Bruintje Beer schreef:Ik had hem al in huis voor de geboorte.
Door dit topic ben ik nu erg aan het twijfelen of ik wel een enkele kolf moet gaan halen. Ik heb een kantoorbaan, ga tot januari 24 uur werken (2 hele dagen, 2 ochtenden, daarna 32 uur - 4 volle dagen) en wou de ISIS IQ van Avent halen.
Ik heb niet zo'n ruim budget en krijg ook niets terug via de zorgverzekering. Kun je de Ameda ook tweedehands halen zonder risico's? Dat je er een nieuw setje bij haalt aan losse nieuwe onderdelen?
Volgens mij kan je hem heel goed 2hands kopen
Teddyaapje heeft ook een 2e hands en dit schreef ze op de 2e pagina:
Toen bleek dat ik meer kolfde als voedde en hier veel tijd mee kwijt was heb ik een dubbele electrische kolf aangeschaft, namelijk de ameda lactina personal. Hier kolf ik nu al 10 maanden fulltime mee en hij bevalt goed. Ik heb m over genomen van iemand van het forum (deze heeft een dichte moter en mag dus doorverkocht worden, dat hebben die van medela niet) maar zij heeft m van Vos Medische Instrumenten.
En de losse stukken kan je dan bijbestellen bij Vosmedisch. Dan is het al helemaal hygiensich.
Bruintje Beer- Kletskop
Thanx, BB. Ik wist dat ik ergens had gelezen dat iemand hem 2ehands had gekocht, maar kan het niet weer vinden. Misschien dan toch maar MP even afstruinen naar eentje in de buurt
Edit: voor degene die dubbelzijdig op het werk kolven, houden jullie de kolven vast of heb je zo'n bh-ding aan waar je ze in kunt hangen zodat je de handen dus vrij hebt.
Edit: voor degene die dubbelzijdig op het werk kolven, houden jullie de kolven vast of heb je zo'n bh-ding aan waar je ze in kunt hangen zodat je de handen dus vrij hebt.
Fearie- Ratel
Toen ik op het werk kolfde hield ik altijd zelf beide borststukken vast. Dit ging prima en kon toen ook nog gelijkertijd internetten op mobiel. Je krijgt er vanzelf handigheid in.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Ik hou de ene vast met mijn hand, de andere hou ik klem met mijn arm.
Dus hou met mijn rechthand de linkerkant vast. Snap je m?
Dus hou met mijn rechthand de linkerkant vast. Snap je m?
Gast- Gast
Ik heb altijd een hemdje met spaghettibandjes aan, die doe ik onder mijn voedingsbh, mijn shirt/trui doe ik naar boven. De borstschilden doe ik achter mijn bh en zo kan ik handfree kolven.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik hield eerst de kolven vast, totdat ik onderstaande link tegenkwam. Misschien ook handig voor andere kolvers:
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?start=0&t=58002&topic_view=flat
http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?start=0&t=58002&topic_view=flat
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Welke kolf?
» welke kolf?
» Welke kolf aanschaffen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Elektrische kolf...
» welke kolf?
» Welke kolf aanschaffen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Elektrische kolf...
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: