Kolf vraagje
+3
Aimee
Jezzie
smooch
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kolf vraagje
Ik heb vanochtend voor het eerst gekolfd zodat mijn vriend E. ook drinken kan geven en ik wil ook graag een voorraadje hebben.
In heb nu 2x 60cc gekolfd. (geen idee of dit veel/weinig is)
Als ik een flesje ga geven hoeveel cc moet in dan geven?
En hoe vaak op een dag moet ik kolven?
In heb nu 2x 60cc gekolfd. (geen idee of dit veel/weinig is)
Als ik een flesje ga geven hoeveel cc moet in dan geven?
En hoe vaak op een dag moet ik kolven?
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Kolf vraagje
Ik klof alles om dat L niet aan de borst wil drinken. Em geef haar 120 cc per keer. Ze krijgt 7 of 8 voedingen per dag. Afhankelijk hoe vaak ze komt natuurlijk. Soms drinkt ze alles op en soms laat ze 20 cc staan of spuugt ze weer wat uit. L is morgen 3 weken.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Jezzie89, hoe vaak kolf je dan op een dag en wat voor kolf heb je?
Oke dan heb ik nu precies 1 voeding gekolfd. Dan moet ik nog een aantal keer op een dag gaan kolven denk ik?
Ik wil nog wel borstvoeding blijven geven maar een aantal voedingen daarvan wil ik dan met een flesje geven.
Oke dan heb ik nu precies 1 voeding gekolfd. Dan moet ik nog een aantal keer op een dag gaan kolven denk ik?
Ik wil nog wel borstvoeding blijven geven maar een aantal voedingen daarvan wil ik dan met een flesje geven.
smooch- Kletskop
Ik kolf nu nog alle voedingen. Probeer haar eerst aan te leggen en als dat niet lukt geef ik en flesje en kolf ik daarna. Dus zeven of acht keer per dag. Meestal kolf ik wel meer dan 120cc, wat ikte veel heb bewaar ik in de koelkast voor het geval ik wel en keert minder kolf en daarna gaat het de vriezer in.heb al en hele voorraad ondertussen.
Ik heb de enkele elektrische kolf van avent.
Ik heb de enkele elektrische kolf van avent.
Jezzie- Ratel
ik kolf nu 1x per dag en we oefenen om de dag met het flesje. Op deze manier kan ik ook een klein voorraadje opbouwen. Ik kolf 80cc per keer in totaal nu, ik geef nu 50cc, meer wil ze niet uit de fles. Ik zou ook daarmee beginnen, als ze meer wil, kun je altijd extra klaar maken.
Gast- Gast
Luuk dronk met 5 a 6 maanden pas tussen de 120 en 160cc uit de fles.
In het begin dronk hij max. 70cc.
In het begin dronk hij max. 70cc.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Oke, bedankt!
Dan probeer ik vandaag 70cc te geven en dan kijk ik wel of dat voldoende is voor haar.
Ik wil elke dag proberen een flesje te geven. Dan zou ik 2x op een dag moeten kolven.
Op welke momenten zou ik dat het beste kunnen doen? De ochtend en ......
Dan probeer ik vandaag 70cc te geven en dan kijk ik wel of dat voldoende is voor haar.
Ik wil elke dag proberen een flesje te geven. Dan zou ik 2x op een dag moeten kolven.
Op welke momenten zou ik dat het beste kunnen doen? De ochtend en ......
smooch- Kletskop
Hoe later op de dag, hoe minder voeding. Maar ik vind 's avonds vaak wel relaxed om te kolven. Dan heb je lekker de gordijnen dicht, ondertussen ontspannen tv kijken of lezen... En 's ochtends inderdaad. Ik zou gewoon uitproberen wat voor jou een handige tijd is.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ik zou in elk geval kolven op het moment dat je de voeding in het flesje aanbiedt. (Als dat tenminste mogelijk is).
blondje1313- Kletskop
- Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10
Ik kolf per keer rond de 160 ml. N. krijgt 130 ml in de fles, hier heeft ze voldoende aan... Als ze meer behoefte heeft maken we weer wat warm, rest spaar ik een beetje op en vries ik in voor ik straks aan het werk ga. Ik kolf trouwens maar 1 keer per dag, heb er echt een hekel aan gekregen... maar goed, probeer deze week even wat meer te kolven zodat ik weer wat vriezervoorraad kan opbouwen.
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Bedankt dames!
Mijn vriend heeft haar een flesje van 70cc gegeven maar daar had ze niet voldoende aan. Ik heb haar toen aan de borst gelegd en m´n andere borst gekolfd. Gelukkig drinkt ze ook goed uit een flesje, ze was binnen 5 minuten klaar
In wat vriezen jullie je melk in? Want nu bewaar ik het in de koelkast omdat het toch de zelfde dag wordt gedronken. Maar als ik meer ga kolven dan moet ik het natuurlijk invriezen.
Mijn vriend heeft haar een flesje van 70cc gegeven maar daar had ze niet voldoende aan. Ik heb haar toen aan de borst gelegd en m´n andere borst gekolfd. Gelukkig drinkt ze ook goed uit een flesje, ze was binnen 5 minuten klaar
In wat vriezen jullie je melk in? Want nu bewaar ik het in de koelkast omdat het toch de zelfde dag wordt gedronken. Maar als ik meer ga kolven dan moet ik het natuurlijk invriezen.
smooch- Kletskop
Ik had van die bewaarzakjes van medela, maar volgens mij kan je het ook in klontjes invriezen (zoals ijsklontjes)
voor een eerste keer kolven vind ik 60cc trouwens best aardig, je zal zien dat het met de keer meer wordt. Ik zou ook kolven op het moment dat het flesje gegeven wordt en daarnaast smorgens tussen 2 voedingen in 1 borst (zodat je de andere borst kunt geven).
voor een eerste keer kolven vind ik 60cc trouwens best aardig, je zal zien dat het met de keer meer wordt. Ik zou ook kolven op het moment dat het flesje gegeven wordt en daarnaast smorgens tussen 2 voedingen in 1 borst (zodat je de andere borst kunt geven).
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Ik vries het in in van die ijsklont zakjes, gewoon van de supermarkt.
Jezzie- Ratel
Jezzie89 schreef:Ik vries het in in van die ijsklont zakjes, gewoon van de supermarkt.
dat bedoelde ik!
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Oke handig, gewoon ijsklont zakjes die nemen ook niet veel ruimte in beslag.
Maar hoe weet je dan hoeveel ijsklontjes je nodig hebt voor een voeding of is dat gewoon op de gok.
Maar hoe weet je dan hoeveel ijsklontjes je nodig hebt voor een voeding of is dat gewoon op de gok.
smooch- Kletskop
smooch schreef:Oke handig, gewoon ijsklont zakjes die nemen ook niet veel ruimte in beslag.
Ik heb er van de week 1 ondooit om te kijken hoeveel cc het was. En 1 klontje was 20cc.
Jezzie- Ratel
Jezzie89 schreef:smooch schreef:Oke handig, gewoon ijsklont zakjes die nemen ook niet veel ruimte in beslag.
Ik heb er van de week 1 ondooit om te kijken hoeveel cc het was. En 1 klontje was 20cc.
Ohja slim
Nou ik ga het gewoon allemaal uitproberen, moet lukken denk ik.
smooch- Kletskop
Soortgelijke onderwerpen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Electrische kolf
» kolf vraagjes
» tweedehands kolf
» Elektrische kolf...
» Electrische kolf
» kolf vraagjes
» tweedehands kolf
» Elektrische kolf...
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: