welke kolf?
+3
Teddyaapje
LindaK
duckie
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
welke kolf?
omdat ik straks weer wil gaan werken ben ik een beetje aan het rondkijken naar een kolf. ik heb nu een avent handkolf en kolf daar af en toe mee zodat we ons meisje af en toe de fles kunnen geven. maar als ik weer werk lijkt het me handiger/sneller om een elektrische kolf te hebben. welke kolf hebben jullie, en bevalt deze? hebben jullie de kolf nieuw gekocht of 2e hands? ik vind 2e hands denk ik niet zo prettig denk ik.... maar ze zijn vast wel een stuk goedkoper als een nieuwe kolf.
duckie- Ratel
- Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10
Re: welke kolf?
duckie schreef:omdat ik straks weer wil gaan werken ben ik een beetje aan het rondkijken naar een kolf. ik heb nu een avent handkolf en kolf daar af en toe mee zodat we ons meisje af en toe de fles kunnen geven. maar als ik weer werk lijkt het me handiger/sneller om een elektrische kolf te hebben. welke kolf hebben jullie, en bevalt deze? hebben jullie de kolf nieuw gekocht of 2e hands? ik vind 2e hands denk ik niet zo prettig denk ik.... maar ze zijn vast wel een stuk goedkoper als een nieuwe kolf.
Ik heb een kolf van Medela, de pump in style traveler. Die heb ik heel lang gebruikt, was daar erg tevreden over.
Ik heb 'm 2e hands gekocht, maar had wel eigen borstschildjes en slangetjes enzo.
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Registratiedatum : 18-11-10
LindaK schreef:duckie schreef:omdat ik straks weer wil gaan werken ben ik een beetje aan het rondkijken naar een kolf. ik heb nu een avent handkolf en kolf daar af en toe mee zodat we ons meisje af en toe de fles kunnen geven. maar als ik weer werk lijkt het me handiger/sneller om een elektrische kolf te hebben. welke kolf hebben jullie, en bevalt deze? hebben jullie de kolf nieuw gekocht of 2e hands? ik vind 2e hands denk ik niet zo prettig denk ik.... maar ze zijn vast wel een stuk goedkoper als een nieuwe kolf.
Ik heb een kolf van Medela, de pump in style traveler. Die heb ik heel lang gebruikt, was daar erg tevreden over.
Ik heb 'm 2e hands gekocht, maar had wel eigen borstschildjes en slangetjes enzo.
kun je dat gewoon los nieuw kopen? dan is de kolf eigenlijk weer als nieuw lijkt me of niet? of gaat de melk ook door de kolf zelf? en dan draai je er je eigen flesjes onder ofzo?
duckie- Ratel
duckie schreef:LindaK schreef:duckie schreef:omdat ik straks weer wil gaan werken ben ik een beetje aan het rondkijken naar een kolf. ik heb nu een avent handkolf en kolf daar af en toe mee zodat we ons meisje af en toe de fles kunnen geven. maar als ik weer werk lijkt het me handiger/sneller om een elektrische kolf te hebben. welke kolf hebben jullie, en bevalt deze? hebben jullie de kolf nieuw gekocht of 2e hands? ik vind 2e hands denk ik niet zo prettig denk ik.... maar ze zijn vast wel een stuk goedkoper als een nieuwe kolf.
kun je dat gewoon los nieuw kopen? dan is de kolf eigenlijk weer als nieuw lijkt me of niet? of gaat de melk ook door de kolf zelf? en dan draai je er je eigen flesjes onder ofzo?
Ja, ik kreeg in het ziekenhuis een setje, om te gebruiken op de kolf daar.
De melk gaat niet door de kolf heen. De slangetjes zitten aangesloten op de kolf, het motortje zorgt voor zuigkracht, die door de slangetjes heen gaan. Door die zuigkracht komt de melk in die borstschildjes. Ik had inderdaad heel veel eigen flesjes, waar de melk in kwam, via de schildjes.
Je kunt inderdaad die losse onderdelen zelf kopen, schildjes, slangetjes, vacuumsetjes en flesjes.
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Ik zou even goed kijken of een tweedehandskolf een open of dichte moter heeft. Bij kolven met een open moter kan er namelijk wel degelijk melk in het kolf apparaat zelf terecht komen (al gaat het er niet echt doorheen). Op de site van medela staat duidelijk vermeld dat de kolven een open moter hebben en niet voor tweedehands gebruik zijn bedoelt. Ook vervalt de garantie dan. De kolfapparaten van medela die voor verhuur en in het ziekenhuis worden gebruikt hebben wel een dichte moter maar die zijn echt niet te betalen.
De reden dat een tweedehands kolf een dichte moter moet hebben is omdat er bij een open moter dus melk in terecht kan komen met daarbij bacterieen die evt. voor ziektes kunnen zorgen (al is de kans minimaal, ik wilde het risico niet nemen).
Ik heb, zoals ik in het andere topic al zei, de enkelvoudige medela swing (nieuw gekocht) en omdat ik toch graag een dubbele kolf wilde heb ik de ameda lactalina personal tweedehands gekocht. Deze wordt ook gebruikt voor verhuur, heeft een dichte moter en de garantie blijft gewoon behouden als hij wordt overgenomen.
Van bijna alle kolven zijn losse onderdelen te bestellen, die kun je gewoon via google vinden.
Succes!
xx Teddy
De reden dat een tweedehands kolf een dichte moter moet hebben is omdat er bij een open moter dus melk in terecht kan komen met daarbij bacterieen die evt. voor ziektes kunnen zorgen (al is de kans minimaal, ik wilde het risico niet nemen).
Ik heb, zoals ik in het andere topic al zei, de enkelvoudige medela swing (nieuw gekocht) en omdat ik toch graag een dubbele kolf wilde heb ik de ameda lactalina personal tweedehands gekocht. Deze wordt ook gebruikt voor verhuur, heeft een dichte moter en de garantie blijft gewoon behouden als hij wordt overgenomen.
Van bijna alle kolven zijn losse onderdelen te bestellen, die kun je gewoon via google vinden.
Succes!
xx Teddy
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Ik had van een vriendin een medela mini electric overgenomen. Ik was hier erg tevreden over. Alleen heb ik weeeekeen daarmee al mijn voedingen afgekolfd, omdat ik druk moest oefenen, aangezien die eigenwijs van ons niet uit een fles wilde drinken. Als "alleen"voor mijn werk was hij prima geweest, maar ik kolfde nu zo veel dat ik toen toch ben gaan kijken voor een dubbele. Doordat je dan gewoon goed gebruik kan maken van je toeschietreflex, gaat het ook zoveel sneller.
Ik heb toen gekozen voor een 2e hands ameda lactaline, omdat daar de motor en de melk geheel gescheiden zijn. Bij veel kolven staat de lucht van het kolven in verbinding met de motor en bij een tweedehands kolf van een onbekende vond ik dat geen prettig idee... Ik ben erg blij met mijn kolf. Hij is ook lekker stil (dit in tegenstelling tot de medela mini electric, waarbij ik de tv niet eens kon horen als ik aan het kolven was )
Succes!
Ik heb toen gekozen voor een 2e hands ameda lactaline, omdat daar de motor en de melk geheel gescheiden zijn. Bij veel kolven staat de lucht van het kolven in verbinding met de motor en bij een tweedehands kolf van een onbekende vond ik dat geen prettig idee... Ik ben erg blij met mijn kolf. Hij is ook lekker stil (dit in tegenstelling tot de medela mini electric, waarbij ik de tv niet eens kon horen als ik aan het kolven was )
Succes!
snoezel- Prater
- Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10
ik heb nu een mail gestuurd hier naar een lactatiekundige die verhuurt kolfen, ik denk dat ik dat eerst een ga proberen zodat ik kan kijken wat het is. ik ben nu bij haar wat informatie aan het in winnen welke merken zij hebben. ik kan hem evt ook bij hun kopen
duckie- Ratel
Ik heb een Medela Swing gehad en een Avent Handkolf. Ik was zelf meer te spreken over die handkolf dan de swing, ik vond het zelf vervelend dat met je met de swing het tempo niet helemaal zelf kon bepalen. Heb bij de 2e dus ook alleen de handkolf gebruikt en daar bijna een jaar mee gekolfd. Ging prima verder.
Gast- Gast
als je op (veel) op je werk wilt kolven zou ik voor een elektrische kolf gaan. Als je veel moet kolven met een handkolf heb je volgens mij zo een rsi-arm te pakken
Ik heb gekolfd met de ameda lactaline personal en die raad ik iedereen aan. Dubbele elektrische kolf, tempo en zuigkracht traploos in te stellen, heel mooi klein en niet duur voor een dubbele elektrische kolf.
Ik heb gekolfd met de ameda lactaline personal en die raad ik iedereen aan. Dubbele elektrische kolf, tempo en zuigkracht traploos in te stellen, heel mooi klein en niet duur voor een dubbele elektrische kolf.
Gast- Gast
[quote=
Ik heb gekolfd met de ameda lactaline personal en die raad ik iedereen aan. Dubbele elektrische kolf, tempo en zuigkracht traploos in te stellen, heel mooi klein en niet duur voor een dubbele elektrische kolf. [/quote]
Ben ik het totaal mee eens. Ik kolf alle voedingen vanaf dat onze dochter anderhalve week is, omdat ze moeite heeft met het aanleggen. De eerste weken heb ik met een Medela Symhony gekolfd(huurkolf) ideaal ding alleen was hij wel erg groot en ik wilde graag een eigen kolf. Omdat ik dus alle voedingen kolf wilde ik graag een kolf hebben die 'snel´ was. Ben toen voor de Ameda lactaline personal gegaan. Ben het eens met de punten die Dromertje aangeeft en hij is lekker licht en dus goed mee te nemen naar m'n werk.Ik heb hem trouwens nieuw gekocht, het geld heb ik er nu allang uitgekolfd.
Ik heb gekolfd met de ameda lactaline personal en die raad ik iedereen aan. Dubbele elektrische kolf, tempo en zuigkracht traploos in te stellen, heel mooi klein en niet duur voor een dubbele elektrische kolf. [/quote]
Ben ik het totaal mee eens. Ik kolf alle voedingen vanaf dat onze dochter anderhalve week is, omdat ze moeite heeft met het aanleggen. De eerste weken heb ik met een Medela Symhony gekolfd(huurkolf) ideaal ding alleen was hij wel erg groot en ik wilde graag een eigen kolf. Omdat ik dus alle voedingen kolf wilde ik graag een kolf hebben die 'snel´ was. Ben toen voor de Ameda lactaline personal gegaan. Ben het eens met de punten die Dromertje aangeeft en hij is lekker licht en dus goed mee te nemen naar m'n werk.Ik heb hem trouwens nieuw gekocht, het geld heb ik er nu allang uitgekolfd.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
die ameda kolf is volgens mij niet zo heel duur in vergelijking met de andere dubbele kolven als ik het goed zag.... passen hier alle merken flesjes onder? ook van avent?
en maakt hij veel geluid of dat niet?
en maakt hij veel geluid of dat niet?
duckie- Ratel
Volgens mij kunnen niet alle flesjes eronder, omdat de schroef van die flesjes anders is, of die van avent eronder passen weet ik niet. De kolf is niet zo stil als de medela symfonie, maar ik geloof niet dat je 'm in een andere kamer kunt horen.
Gast- Gast
ok dan is het even uitzoeken welke er onder kunnen dus... heb nu de avent handkolf en daar wou ik etos flesjes onder doen maar dat past dus niet
maar goed ik ga eerst eens een afspraak maken om te kijken en denk dat ik hem dan eerst ga huren om te zien of het uberhaupt werkt voor mij...
maar goed ik ga eerst eens een afspraak maken om te kijken en denk dat ik hem dan eerst ga huren om te zien of het uberhaupt werkt voor mij...
duckie- Ratel
Ik heb in eerste instantie ook een kolf gehuurd bij een lactatiekundige. Toen ik daarna besloot om er een bij haar te kopen heeft ze het huurbedrag eraf getrokken. Ik heb trouwens een Medela pump in style advanced en ben er heel tevreden over.
Coccinelle- Prater
- Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10
dat is hier ook zo, als ik binnen 1 maand besluit om tot koop over te gaan hoef ik de huur niet te betalen
ga van de week denk ik een afspraak plannen, ben wel erg benieuwd
ga van de week denk ik een afspraak plannen, ben wel erg benieuwd
duckie- Ratel
duckie schreef:omdat ik straks weer wil gaan werken ben ik een beetje aan het rondkijken naar een kolf. ik heb nu een avent handkolf en kolf daar af en toe mee zodat we ons meisje af en toe de fles kunnen geven. maar als ik weer werk lijkt het me handiger/sneller om een elektrische kolf te hebben. welke kolf hebben jullie, en bevalt deze? hebben jullie de kolf nieuw gekocht of 2e hands? ik vind 2e hands denk ik niet zo prettig denk ik.... maar ze zijn vast wel een stuk goedkoper als een nieuwe kolf.
Er komt een nieuwe Difrax kolf op de markt deze week .Ik wil deze gaan aanschaffen. Ik heb nu een Medela mini electric maar dat ding maakt een herrie! pfff! Ik kolf op mijn werk en zit in een glazen vergaderruimte om af te kolven ( niemand kan iets zien hoor, het is melkglas) Maar goed.. Het is niet echt geluidsdicht en de aangrenzende hokjes zijn ook vergaderruimtes. Ik voel me soms best opgelaten om dan te moeten kolven . Ik heb deze nieuw gekocht, 2e hands is uiteraard goedkoper maar ik wilde geen kans op infecties etc.
De nieuwprijs van de Mini Electric was 90 euro maar daar ben ik dus niet te spreken over.. afkolven duurt hier trouwens ongeveer 25 minuten voor 2 kanten.. Die van Difrax is 159 euro dacht ik gezien te hebben in het foldertje in de "wij".
Mamasapje- Prater
- Aantal berichten : 502
Punten : 661
Mamasapje schreef:......Ik wil deze gaan aanschaffen. Ik heb nu een Medela mini electric maar dat ding maakt een herrie! pfff! Ik kolf op mijn werk en zit in een glazen vergaderruimte om af te kolven ( niemand kan iets zien hoor, het is melkglas) Maar goed.. Het is niet echt geluidsdicht en de aangrenzende hokjes zijn ook vergaderruimtes. Ik voel me soms best opgelaten om dan te moeten kolven ....
Whahahahaha.. hard om gelachen! HOE herkenbaar! Ik dacht toen ik alleen dat ding had dat alle kolven zo'n herrie maakten... Hoe verbaasd was ik toen ik mijn ameda had en wilde gaan kolven onder GTST en dat ik het gewoon kon volgen ineens..!
snoezel- Prater
de ameda maakt dus niet zo veel lawaai begrijp ik,
hoe doe jullie dat met kolfen is het hands free om zo maar te noemen of moet je wel vast houden? hoe doen jullie dat met schoonmaken als je bijv. op het werk bent en meerdere keren per dag kolft?
hoe doe jullie dat met kolfen is het hands free om zo maar te noemen of moet je wel vast houden? hoe doen jullie dat met schoonmaken als je bijv. op het werk bent en meerdere keren per dag kolft?
duckie- Ratel
Ja, die van medela schijnt bekend te zijn om zijn "lawaai", dus in verhouding vind ik mijn ameda stil. Maar ik heb voor de rest geen vergelijking, dus zou ik niets over durven zeggen.
Ik heb op mijn werk mijn eigen kleine klasje/ruimte waar ik gebruik van maak om te kolven, met wasbakje. Na het kolven, was ik het af met afwasmiddel en doe ik de onderdelen in een theedoek en leg ik het in een kast. Ik werk maandag-dinsdag-woensdag en op maandag begin ik altijd met de dettol-spray mijn plekje, wasbak&kraan en kast te poetsen... Mijn gekolfde melk leg ik in de koelkast op een andere groep die een koelkast voor hen alleen hebben (anders moet het in de koelkast in de keuken waar iedereen tig keer per dag in moet)
Haha, en in kolven wordt je snel genoeg heeell handig. Ik zit altijd een beetje voorovergebogen, en ik laat altijd 1 kolffles op mijn bovenbeen steunen, zodat ik 1 vrije hand heb om een beetje te internetten op mijn telefoon
Ik heb op mijn werk mijn eigen kleine klasje/ruimte waar ik gebruik van maak om te kolven, met wasbakje. Na het kolven, was ik het af met afwasmiddel en doe ik de onderdelen in een theedoek en leg ik het in een kast. Ik werk maandag-dinsdag-woensdag en op maandag begin ik altijd met de dettol-spray mijn plekje, wasbak&kraan en kast te poetsen... Mijn gekolfde melk leg ik in de koelkast op een andere groep die een koelkast voor hen alleen hebben (anders moet het in de koelkast in de keuken waar iedereen tig keer per dag in moet)
Haha, en in kolven wordt je snel genoeg heeell handig. Ik zit altijd een beetje voorovergebogen, en ik laat altijd 1 kolffles op mijn bovenbeen steunen, zodat ik 1 vrije hand heb om een beetje te internetten op mijn telefoon
snoezel- Prater
Met kolven word je inderdaad heel snel handig. Na een paar dagen kon ik tegelijkertijd kolven en typen met 10 vingers
Gast- Gast
Ik doe soms 3dingen tegelijk....met name s'ochtends! Dan zit ik vaak te kolven, te eten en achter de laptop. Je krijgt er inderdaad vanzelf wel handigheid in....
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
duckie schreef:ok dan is het even uitzoeken welke er onder kunnen dus... heb nu de avent handkolf en daar wou ik etos flesjes onder doen maar dat past dus niet
Ik denk dat die van avent er niet onder passen...ik heb heel veel ziekenhuisflesjes mee genomen toen Tygo daar lag (die werden daar anders toch weggegooid) die passen wel. De medala flesjes passen er trouwens ook onder.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
gister bij de lactatiekundige geweest en allerlei soorten kolven gezien, en uiteindelijk de avent isis iq uno gekocht, hoefde alleen de motor te kopen aangezien hij voor de rest op mn avent handkolf paste. moest er even aan wennen om het te gebruiken, maar kolfde met de handkolf ook niet vaak. klopt het dat je kolfen soort van moet leren? kreeg er de 1e 2x namelijk erg weinig uit, vanmorgen ging het al wel wat beter gelukkig. en gaat het ook wat sneller na verloop van tijd?
duckie- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Welke kolf?
» Welke kolf?
» Welke kolf aanschaffen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Kolf vraagje
» Welke kolf?
» Welke kolf aanschaffen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Kolf vraagje
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: