Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke kolf?

+3
Flip Fluitketel
Pien
Liadan
7 plaatsers

Ga naar beneden

Welke kolf?  Empty Welke kolf?

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 0:58

Ik heb, na een weekend en een ochtend vol tranen van mijn kleine jongens en van mij, besloten om gewoon te gaan kolven en de BV te stoppen.
Het lukt ze gewoon niet om een volledige voeding uit de borst te halen terwijl er genoeg in zit. Dit is frustrerend voor hun en voor mij, te intensief en te tijdrovend.
Dus... op zoek naar een goede kolf.

Ik zoek een dubbele electrische kolf. Hij moet wel geschikt zijn voor fulltime kolven!

* Welke kolf heb je?

* Hoe bevalt de kolf?

* Hoe lang (aantal min) kolf je en hoeveel haal je er dan uit?

* Wat heb je betaald voor je kolf?

* Zou de volgende keer weer voor deze kolf kiezen? En zo nee, welke dan?

Ik neig naar Medela, maar dat is ook de enige kolf waar ik ervaring mee heb.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke kolf?  Empty Re: Welke kolf?

Bericht  Liadan ma 15 aug 2011 - 1:03

* Welke kolf heb je? Ik heb de Medela PISA
* Hoe bevalt de kolf? Heel erg goed. Ik kolf er veel sneller en meer mee dan met mijn medela swing.
* Hoe lang (aantal min) kolf je en hoeveel haal je er dan uit? Ik kolf meestal een uur na een voeding om een voorraadje op te bouwen en dan kolf ik meestal ongeveer 120cc (dat is meestal wel 's ochtends, ik denk dat ik later op de dag minder zou kolven)
* Wat heb je betaald voor je kolf? Weet ik zo niet uit mijn hoofd. Ik heb 'm bij Prenatal gekocht met 20% korting (tijdens de mama mazzel dagen).
* Zou de volgende keer weer voor deze kolf kiezen? En zo nee, welke dan? Zeker weer deze.
]

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 1:22

Ik heb echt respect voor je dat je de borstvoeding nog steeds doorzet!

Ik heb de Medela Swing, beviel prima, maar ik kolfde niet zoveel. Ik kolfde meestal 100 tot 150 ml. Volgens mij was die iets van 80 euro (?), maar ik weet het niet precies meer. Ik ga deze de volgende keer gewoon weer gebruiken, als het allemaal lukt met de borstvoeding.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 2:32

Ik ben nu voor 2 dagen aan het kolven en geef dat in een flesje aan M. ivm kloven en heel veel pijn! Ik ga kijken of mijn tepels helen en ga dan met een tepelhoedje proberen. Als dat niet lukt ga ik hem gekolfde melk blijven geven.

Ik heb de Medela Mini Electric (via marktplaats gekocht, uitgekookt en bij thuiszorgwinkel nieuw borstschild gekocht). Naar mijn idee werkt deze net zo snel als die Medela in het ziekenhuis, alleen maakt deze meer herrie.

Gast
Gast

Bericht  Pien ma 15 aug 2011 - 2:38

Ik wil alleen even zeggen dat ik het echt knap vind dat je het nog zo lang vol gehouden hebt en dat je nu zelfs nog blijft kolven...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Flip Fluitketel ma 15 aug 2011 - 3:12

* Welke kolf heb je? Ameda lactaline Personal

* Hoe bevalt de kolf? De kolf beviel mij erg goed. Heb 7.5mnd fulltime ermee gekolfd.

* Hoe lang (aantal min) kolf je en hoeveel haal je er dan uit? Het was/is een dubbele elektrische kolf. Meestal kolfde ik 10á15min en dan waren beide flesjes vol (ong 250cc)

* Wat heb je betaald voor je kolf? Volgens mij iets van 170euro

* Zou de volgende keer weer voor deze kolf kiezen? En zo nee, welke dan? Ja
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 3:26

Flip Fluitketel schreef:* Welke kolf heb je? Ameda lactaline Personal
Dus deze is ook geschikt voor fulltime kolven? 7 a 8x per dag?

Qua prijs is tie veel aantrekkelijker als de Medela PISA.

Gast
Gast

Bericht  Linda ma 15 aug 2011 - 4:19

* Welke kolf heb je?
Medela Freestyle

* Hoe bevalt de kolf?
Heel goed. Hij is klein, handzaam en makkelijk in gebruik. Ik vind het ook een pluspunt dat tie draadloos kan.

* Hoe lang (aantal min) kolf je en hoeveel haal je er dan uit?
Ik kolf 10 minuten en heb zo'n 135 cc per borst.

* Wat heb je betaald voor je kolf?
€ 365,-, maar volgens mij is tie nu een stuk goedkoper. Ze hebben een andere kolf van medela uit de handel gehaald (ik geloof pisa, maar dat weet ik niet zeker), daardoor konden ze de Freestyle voor minder aanbieden.

* Zou de volgende keer weer voor deze kolf kiezen? En zo nee, welke dan?
Ja absoluut. Het was even wat geld, maar ik zie het als een investering. Fv kost ook veel geld. En zeker als je je kolf bij een volgende kindje nog een keer gebruikt heb je het er helemaal snel uit (en jij met een tweeling natuurlijk ook).

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Bruintje Beer ma 15 aug 2011 - 5:41

* Welke kolf heb je? Ameda lactaline Personal

* Hoe bevalt de kolf? De kolf beviel mij erg goed. Kolf er nu 2 maanden fulltime mee.

* Hoe lang (aantal min) kolf je en hoeveel haal je er dan uit? Het is een dubbele elektrische kolf. Meestal kolfde ik 10á15min en dan waren beide flesjes vol (ong 250cc)

* Wat heb je betaald voor je kolf? Volgens mij iets van 157 euro. En ik heb 110 euro vergoedt gekregen van dezorgverzekering.

* Zou de volgende keer weer voor deze kolf kiezen? En zo nee, welke dan? Ja, bevalt erg goed en de prijs is erg aantrekkelijk en het is een dubbele elekstische kolf.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  Bruintje Beer ma 15 aug 2011 - 5:43

ProudMama schreef:

Als ik voor haar mag antwoorden?
Ik vind deze zeer geschikt voor fulltime kolven. Ik kolf nu 4x op een dag. En heb dan meestal beide flesjes zo vol. Ik kan zelfs een voorraad aanleggen.

Ik weet dat er meerdere van het forum deze kolf hebben en zeer tevreden zijn. teddyaapje heeft hem ook volgens mij?
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925

Bericht  PiP ma 15 aug 2011 - 6:37

* Welke kolf heb je? Medela Freestyle
Welke kolf?  Freestyle_with_pumpset

* Hoe bevalt de kolf? Hij beviel mij erg goed, hij was makkelijk om mee te nemen en hij werkt op een accu. Dus als je ergens anders bent kan je zitten waar je wilt gaan zitten. Hij hield het bij mij zeker een dag uit en bij mij duurde het soms wel een half uur voor ik genoeg had (lag aan mij).

* Hoe lang (aantal min) kolf je en hoeveel haal je er dan uit? Eerst haalde ik met 10 minuten genoeg eruit voor anderhalve voeding, later werd dit steeds minder. Ik had spruw en het ging me weer steeds zeerder doen met 2 maanden ben ik dan ook met de bv gestopt. Ik denk eigenlijk ook niet dat dit reeel is om te vergelijken. Dit verscheeld per persoon.

* Wat heb je betaald voor je kolf? Prijs: € 349,00 Ledenprijs: € 314,10 (Icare)

* Zou de volgende keer weer voor deze kolf kiezen? En zo nee, welke dan? Ja zeker weten!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Bericht  Mamasapje ma 15 aug 2011 - 7:24

Kruumel schreef:Ik ben nu voor 2 dagen aan het kolven en geef dat in een flesje aan M. ivm kloven en heel veel pijn! Ik ga kijken of mijn tepels helen en ga dan met een tepelhoedje proberen. Als dat niet lukt ga ik hem gekolfde melk blijven geven.

Ik heb de Medela Mini Electric (via marktplaats gekocht, uitgekookt en bij thuiszorgwinkel nieuw borstschild gekocht). Naar mijn idee werkt deze net zo snel als die Medela in het ziekenhuis, alleen maakt deze meer herrie.

Heel veel herrie Wink haha.. ik gebruik deze op mijn werk al sinds ik weer terug ben van verlof ( en daarvoor direct na het ziekenhuis) Ik heb een kolfruimte die verbonden staat aan 2 kleine kamertjes en allemaal glazen wanden ( uiteraard geblindeerd). Maar toch.. het maakte mij vooral in het begin onzeker omdat ik het niet zo fijn vond dat iedereen wist wat ik ging doen in dat kamertje. Borstvoeding is voor mijn gevoel nog niet echt een geaccepteerd iets op mijn werk ( de kolfruimte die ik eerst kreeg aangewezen was het invalidetoilet Wink - welke ik natuurlijk meteen heb afgewezen).

Mijn manager vraagt ook steeds of ik al afbouw Wink
Mamasapje
Mamasapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 502
Punten : 661

Bericht  Flip Fluitketel ma 15 aug 2011 - 7:28

Bruintje Beer schreef:
ProudMama schreef:

Als ik voor haar mag antwoorden?
Ik vind deze zeer geschikt voor fulltime kolven. Ik kolf nu 4x op een dag. En heb dan meestal beide flesjes zo vol. Ik kan zelfs een voorraad aanleggen.

Ik weet dat er meerdere van het forum deze kolf hebben en zeer tevreden zijn. teddyaapje heeft hem ook volgens mij?

Dank u BB voor het antwoorden Wink !

Hij is zeker geschikt voor fulltime kolven. Ik kolfde in het begin ook na elke voeding dus z'on 6 á 7 keer op een dag.

Ik was erg tevreden met deze kolf en weet inderdaad dat er meerdere van het forum erg tevreden over zijn.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Gast ma 15 aug 2011 - 8:20

Bedankt meiden!

Heb een site gevonden waar ik de Ameda kan huren met optie tot koop, dus dat ga ik maar eens proberen. Dan kan je na 2 weken aangeven of je gaat retourneren of koopt.

Ideaal, als het dan niet helemaal is wat ik zoek kan ik gewoon de huurperiode van 3 maanden voor 42,50 volmaken en terug sturen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: