Welke kolf?
+19
Novalee
PiP
Aggi
Teddyaapje
Fiebje
Fearie
Liadan
Famke
*Troela*
L!ND@
CCC
Darius
Happydobby
Pien
Funk
Flip Fluitketel
LindaK
joyce0606
yes1984
23 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Welke kolf?
Welke kolf hebben jullie?
En waar hebben jullie deze gekocht?
Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.
En waar hebben jullie deze gekocht?
Graag hoor ik wat jullie ervaringen zijn.
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Re: Welke kolf?
ik wil er alleen één aanschaffen als het allemaal lukt, maar ik had er één gezien van difrax, waar je dus alleen een dingetje op je borst zet, slangetje die naar een flesje gaat die je in een standaard kan zetten. wel prijzig, maar lijkt mij een fijn apperaatje...tegen de tijd dat ik er misschien 1 nodig heb, zal hij vast goedkoper zijn
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Mama_van2 schreef:Ik heb deze, prijzig maar al 1,5 jaar dik tevreden.
+1
Heb destijds voor D.aan altijd alle voedingen gekolft en was heel blij met deze kolf!!
LindaK- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 937
Ik heb de Ameda lactaline personal aangeschaft toen ik ging kolven. De aanschafprijs was ongeveer 160 euro en heb hem online gekocht via de site www.prettymum.nl. Het is een dubbele elektrische kolf en heb er 8 maanden fulltime mee gekolfd. Ik was en ben er meer dan tevreden over.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
joyce0606 schreef:ik wil er alleen één aanschaffen als het allemaal lukt, maar ik had er één gezien van difrax, waar je dus alleen een dingetje op je borst zet, slangetje die naar een flesje gaat die je in een standaard kan zetten. wel prijzig, maar lijkt mij een fijn apperaatje...tegen de tijd dat ik er misschien 1 nodig heb, zal hij vast goedkoper zijn
Deze heb ik!! Erg fijn! Je hebt beide handen vrij. Wel prijzig maar vond het de moeite waard aangezien ik BV lang wil volhouden, ook als ik werk. Had wel 40 euro korting ivm mama mazzel dagen bij prenatal.
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Toen ik nog borstvoeding gaf huurde ik een kolf, als ik langere tijd zou blijven geven had ik er ook 1 gekocht maar dan wel een dubbele. Volgens mij is degene die joyce laat zien niet dubbel en dat zou ik dus al niet willen...
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Flip Fluitketel schreef:Ik heb de Ameda lactaline personal aangeschaft toen ik ging kolven. De aanschafprijs was ongeveer 160 euro en heb hem online gekocht via de site www.prettymum.nl. Het is een dubbele elektrische kolf en heb er 8 maanden fulltime mee gekolfd. Ik was en ben er meer dan tevreden over.
+1 Ik vind het een fijn ding, die van Difrax is enkel en als je 2 dagen of meer gaat werken zou ik geen enkele kopen.
Die van mama van 2 zal vast beter zijn (ik had een medela huurkolf) maar is een stuk duurder dan de ameda.
Je kan ook de ardo calipso bekijken, die is enkel maar met een extra set (dan maak je hem dubbel) ben je ook voor 165 euro klaar.
Happydobby- Ratel
- Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10
Medela swing, erg prettig.
Hoeveel ga je werken en hoeveel kolf je af? Dat is denk ik het belangrijkste. Met de swing kolf ik twee x twintig minuten en dan ben ik klaar voor een werkdag. Met een dubbele scheelt dat de helft van de tijd, maar ach.
Ik had alleen al wel flesjes van avent gekocht, dat is wel zonde, die passen niet op de swing.
Hoeveel ga je werken en hoeveel kolf je af? Dat is denk ik het belangrijkste. Met de swing kolf ik twee x twintig minuten en dan ben ik klaar voor een werkdag. Met een dubbele scheelt dat de helft van de tijd, maar ach.
Ik had alleen al wel flesjes van avent gekocht, dat is wel zonde, die passen niet op de swing.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Happydobby schreef:Flip Fluitketel schreef:Ik heb de Ameda lactaline personal aangeschaft toen ik ging kolven. De aanschafprijs was ongeveer 160 euro en heb hem online gekocht via de site www.prettymum.nl. Het is een dubbele elektrische kolf en heb er 8 maanden fulltime mee gekolfd. Ik was en ben er meer dan tevreden over.
+1 Ik vind het een fijn ding, die van Difrax is enkel en als je 2 dagen of meer gaat werken zou ik geen enkele kopen.
Die van mama van 2 zal vast beter zijn (ik had een medela huurkolf) maar is een stuk duurder dan de ameda.
Je kan ook de ardo calipso bekijken, die is enkel maar met een extra set (dan maak je hem dubbel) ben je ook voor 165 euro klaar.
licht mij even in, hoe zit dat dan met enkel en dubbel?
ik ga straks 3 dagen werken maar wel met elke keer een dag ertussen (dus maandag, woensdag en vrijdag) kan een enkel dan wel ?
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Ik ga drie dagen werken.
Dus ik denk dat ik voor een dubbele ga.
Mamma van 2: jij had een Mendela zo te zien?
En wat is prijzig?
Dus ik denk dat ik voor een dubbele ga.
Mamma van 2: jij had een Mendela zo te zien?
En wat is prijzig?
yes1984- Prater
- Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Pien schreef:Toen ik nog borstvoeding gaf huurde ik een kolf, als ik langere tijd zou blijven geven had ik er ook 1 gekocht maar dan wel een dubbele. Volgens mij is degene die joyce laat zien niet dubbel en dat zou ik dus al niet willen...
Waar kun je een kolf huren?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
@ CCC Ik heb de kolf bij een borstvoedingscentrum gehuurd. Heb er eerst eentje van het ziekenhuis geleend.
L!ND@- Kletskop
- Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
chococupcake schreef:Pien schreef:Toen ik nog borstvoeding gaf huurde ik een kolf, als ik langere tijd zou blijven geven had ik er ook 1 gekocht maar dan wel een dubbele. Volgens mij is degene die joyce laat zien niet dubbel en dat zou ik dus al niet willen...
Waar kun je een kolf huren?
Bij de thuiszorg winkel, je koopt er dan een setje bij, zeg maar de hoedjes voor op je tepels en de slangen. In sommige gevallen en bij sommige verzekeringen word huur van de kolf ook vergoed. Hier ivm opname op couveuse afdeling.
*Troela*- Prater
- Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11
Ik het een electrische van Avent, een enkele (Avent isis IQ) Opzich ben ik er wel tevreden mee. Maar achteraf had ik wel liever een dubbele kolf gehad. Vooral omdat ik niet alleen op werkdagen kolf, maar ook thuis omdat ik niet voldoende kan kolven op het werk (heb wel voldoende tijd, maar ik kolf niet zoveel..).
Ik vind de difrax kolf er wel mooi uit zien, maar ik kan alleen maar kolven dmv borstcompressie dus handsfree kolven zit er voor mij toch niet in.
Pippi: Ik las laatst op borstvoedingsforum dat veel vrouwen met de difrax kolf geen goede TSR kunnen krijgen, maar dat gaat bij jou dus wel goed??
Ik vind de difrax kolf er wel mooi uit zien, maar ik kan alleen maar kolven dmv borstcompressie dus handsfree kolven zit er voor mij toch niet in.
Pippi: Ik las laatst op borstvoedingsforum dat veel vrouwen met de difrax kolf geen goede TSR kunnen krijgen, maar dat gaat bij jou dus wel goed??
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Ja er zit een aparte tsrknop op, mocht het niet lukken kun je die knop nogmaals indrukken. Ik kolf tussen de 150 tot 300 cc per keer(ligt aan het tijdstip) dus ik ben er heel tevreden over.Famke schreef:Ik het een electrische van Avent, een enkele (Avent isis IQ) Opzich ben ik er wel tevreden mee. Maar achteraf had ik wel liever een dubbele kolf gehad. Vooral omdat ik niet alleen op werkdagen kolf, maar ook thuis omdat ik niet voldoende kan kolven op het werk (heb wel voldoende tijd, maar ik kolf niet zoveel..).
Funk- Prater
- Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10
Ik heb deze ook en ben ook heel erg tevreden. Bij Yara heb ik 1,5 jaar met een medela swing gekolfd, nu kolf ik veel sneller en ook meer dan met de swing. En vooral dat het sneller gaat vind ik erg fijn (bij Yara kolfde ik 35 minuten per keer, nu 10 minuten).Mama_van2 schreef:Ik heb deze, prijzig maar al 1,5 jaar dik tevreden.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb de ISIS IQ van Avent te leen gehad en ben er erg tevreden over. Die ga ik eind deze maand ook zelf aanschaffen, ik wou eerst de Difrax kolf - had er een kortingsbon voor, alleen die was ineens korter geldig dan de bedoeling dus nu vind ik hem eigenlijk te duur.
Als ik straks aan het werk ga, moet ik 2x in de week 2x kolven. Denk dat ik dat wel ga redden met deze enkele elektrische kolf
Als ik straks aan het werk ga, moet ik 2x in de week 2x kolven. Denk dat ik dat wel ga redden met deze enkele elektrische kolf
Fearie- Ratel
- Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Pippi: Leuk om ook eens goede ervaringen te lezen van de difrax kolf. Jouw opbrengst per kolfbeurt daar kan ik alleen maar van dromen....
Famke- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 268
Liadan schreef:Deze heb ik ook, erg fijn ding..Mama_van2 schreef:
Joyce dubbel houdt in dat je twee borsten tegelijk kan kolven.
Ik heb de kolf via mp gekocht scheelde aanzienlijk. De opzetstukken had ik al gekocht omdat ik eerst een andere had gehuurd. .
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
De eerste 2 weken heb ik een kolf gehuurd bij de thuiszorgwinkel, eentje van medela waar je zelf een kolfset bij moet kopen. Ook in het ziekenhuis heb ik gekolfd met een (dubbele) kolf van medela.
Omdat die me beide goed bevielen heb ik een medela swing gekocht.
Toen bleek dat ik meer kolfde als voedde en hier veel tijd mee kwijt was heb ik een dubbele electrische kolf aangeschaft, namelijk de ameda lactina personal. Hier kolf ik nu al 10 maanden fulltime mee en hij bevalt goed. Ik heb m over genomen van iemand van het forum (deze heeft een dichte moter en mag dus doorverkocht worden, dat hebben die van medela niet) maar zij heeft m van Vos Medische Instrumenten.
De medela swing gebruik ik nu als reserve. Hij bevalt verder trouwens wel goed, alleen jammer dat het een enkele is. Wat ik trouwens wel een nadeel vind aan deze kolf is dat als je weer een tsr wilt opwekken je hem moet uitzetten en weer opnieuw op sterkte moet instellen, er is geen knop op terug te gaan naar de tsr-opwek-stand om t zo ff te noemen.
Omdat die me beide goed bevielen heb ik een medela swing gekocht.
Toen bleek dat ik meer kolfde als voedde en hier veel tijd mee kwijt was heb ik een dubbele electrische kolf aangeschaft, namelijk de ameda lactina personal. Hier kolf ik nu al 10 maanden fulltime mee en hij bevalt goed. Ik heb m over genomen van iemand van het forum (deze heeft een dichte moter en mag dus doorverkocht worden, dat hebben die van medela niet) maar zij heeft m van Vos Medische Instrumenten.
De medela swing gebruik ik nu als reserve. Hij bevalt verder trouwens wel goed, alleen jammer dat het een enkele is. Wat ik trouwens wel een nadeel vind aan deze kolf is dat als je weer een tsr wilt opwekken je hem moet uitzetten en weer opnieuw op sterkte moet instellen, er is geen knop op terug te gaan naar de tsr-opwek-stand om t zo ff te noemen.
Laatst aangepast door Teddyaapje op di 4 okt 2011 - 7:20; in totaal 1 keer bewerkt
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Darius schreef:Medela swing, erg prettig.
Heb deze ook, is prima te doen idd.
Aggi- Prater
- Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
http://www.medela.com/BX/nl/breastfeeding/products/pumping/freestyle.html
Ik ben zeer tevreden over deze kolf, hij is compact en dus handig mee te nemen. Ik kon op de accu een hele dag kolven zonder hem aan de stroom te hebben.
PiP- Ratel
- Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10
joyce0606 schreef:licht mij even in, hoe zit dat dan met enkel en dubbel?
ik ga straks 3 dagen werken maar wel met elke keer een dag ertussen (dus maandag, woensdag en vrijdag) kan een enkel dan wel ?
Met een dubbele kolf ben je veel sneller klaar omdat je twee borsten tegelijk kolft. Ik weet niet wat voor werk je doet maar het lijkt mij wel handig, omdat je dan dus minder lang je werk hoeft te onderbreken. Bij een dubbele kolf je dus sowieso elektrisch maar dat zou ik ook wel aanraden als je 3 dagen in de week kolft.
Ik heb ook de Ameda lactina personal, en ben er erg tevreden over!
Novalee- Kletskop
- Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Novalee schreef:joyce0606 schreef:licht mij even in, hoe zit dat dan met enkel en dubbel?
Met een dubbele kolf ben je veel sneller klaar omdat je twee borsten tegelijk kolft. Ik weet niet wat voor werk je doet maar het lijkt mij wel handig, omdat je dan dus minder lang je werk hoeft te onderbreken. Bij een dubbele kolf je dus sowieso elektrisch maar dat zou ik ook wel aanraden als je 3 dagen in de week kolft.
Ik heb ook de Ameda lactina personal, en ben er erg tevreden over!
Met een dubbele kolf je ook meer omdat je het tsr aan beide kanten tegelijk stimuleert.
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» welke kolf?
» Welke kolf?
» Welke kolf aanschaffen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Kolf vraagje
» Welke kolf?
» Welke kolf aanschaffen
» ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)
» Kolf vraagje
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: