Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

5 plaatsers

Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty ervaring lactaline kolf of andere dubbele goedkope kolf

Bericht  Sanne ma 17 sep 2012 - 3:07

Ik zit eraan te denken mijn enkelzijdige medela swing te verkopen en alsnog een dubbelzijdige kolf aan te schaffen. Het kolven duurt mij te lang, zo'n half uur per keer. Ik wil dan niet een al te dure kolf kopen, Medela vindt ik te duur voor de tijd dat ik nog borstvoeding geef (ik denk tot 1 jaar als dat lukt). Heeft iemand ervaring met de Lactaline of een andere goedkope kolf? En is die kolf fijn? Is er (net zoals bij de Medela) een tweefasen systeem om de toeschietreflex op te wekken?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Flip Fluitketel ma 17 sep 2012 - 3:20

Je bedoelt de Ameda lactaline? Ik heb er goede ervaringen mee.Heb er 8mnd fulltime mee gekolfd voor mijn dochtertje. Door het dubbelzijdige kolven was ik met 10 á 15 min klaar. Je kan zelf je TSR en zuigkracht bepalen en regelen en dit vond ik erg fijn.

Je kan ook navragen bij je ziekenfonds of je nog het één en ander vergoed krijgt bij de aanschaf.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Happydobby ma 17 sep 2012 - 4:10

Flip Fluitketel schreef:Je bedoelt de Ameda lactaline? Ik heb er goede ervaringen mee.Heb er 8mnd fulltime mee gekolfd voor mijn dochtertje. Door het dubbelzijdige kolven was ik met 10 á 15 min klaar. Je kan zelf je TSR en zuigkracht bepalen en regelen en dit vond ik erg fijn.

Je kan ook navragen bij je ziekenfonds of je nog het één en ander vergoed krijgt bij de aanschaf.

+1, erg fijne kolf.

Je kan ook nog kijken naar de ardo calypso, die is enkel maar je kan hem dubbelzijdig maken en dan is ie net zo duur ongeveer als de ameda maar ik heb geen ervaring ermee.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 4:20

Ik heb de lactaline van ameda en heel tevreden. Doordat je zuigkracht en zuigritme apart van elkaar in kunt stellen kan ik heel snel kolven. Ik ben binnen 10 minuten klaar met kolven. Je kunt er trouwens ook een enkelzijdige kolf van maken, dat kun je beter doen dan van een enkelzijdige een dubbelzijdige maken, omdat je dan de motor van de kolf sneller kapot hebt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Sanne ma 17 sep 2012 - 4:44

Dat klinkt positief. Hebben jullie de set gekocht waarbij je een koeltas, opbergtas, 6 flesjes etc. krijgt?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 4:55

Ik heb de losse kolf. Via vosmedisch heb ik extra flesjes gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Bruintje Beer ma 17 sep 2012 - 6:20

Sanne schreef:Dat klinkt positief. Hebben jullie de set gekocht waarbij je een koeltas, opbergtas, 6 flesjes etc. krijgt?
Die heb ik gekocht.
Echt superhandig die tas!! Alles bij Vosmedische.

Verder heel erg tevreden over de kolf. Heb er bijna 6 maanden fulltime mee gekolft.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Sanne ma 17 sep 2012 - 7:22

Ik vind nu op internet ook wel wat negatieve ervaringen over deze kolf. Ook wel logisch natuurlijk, niet iedereen zal positief zijn. Wat ik vooral lees is dat de TSR moeilijk op te wekken is met de Ameda Lactaline. Is dat zo?

Met de Swing duurt het soms ook meer dan 2 minuten voor ik een TSR krijg, terwijl ik gedurende dag meerdere keren toeschiet.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Gast ma 17 sep 2012 - 8:33

Ik had eerst een Medela Swing, maar heb bij de tweede een Ameda aangeschaft, compleet met koeltas ed. Hij bevalt erg goed! Ik kolf er nu al bijna 8 maanden drie dagen per week mee, en mijn opbrengst is veel hoger dan bij de Swing. Het tsr was even wennen, maar ging eigenlijk vanaf het begin al goed.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Teddyaapje ma 17 sep 2012 - 9:34

Ik ben erg tevreden over de lactaline, had ook eerst een swing gekocht maar omdat ik fulltime ging kolven leek een dubbele me toch handiger. Hij beviel erg goed en heeft t een jaar volgehouden, daarna was de motor op. Ik vond t juist een fijne tsropwekker hebben omdat je zelf de zuigrkracht en snelheid terug kon zetten onder t kolven. Bij de swing moest ik hem steeds uitzetten om een nieuw tsr op te wekken.

Als ik je nog een tip mag geven: verkoop de swing niet maar bewaar m als reserve. Het kan altijd gebeuren dat je kolf of een onderdeel kapot gaat. Als je de swing dan nog hebt zit je niet zonder. Ik ben er een paar keer erg dankbaar geweest dat ik de swing nog had!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Sanne wo 3 okt 2012 - 21:19

Inmiddels heb ik de Ameda Lactaline aangeschaft en ik ben er tevreden over. Ik kolf nu (inclusief schoonmaken) binnen een kwartier, dus het heeft me flink wat tijdswinst opgeleverd.

De kolf maakt tijdens het zuigen wel een raar piepend geluidje, net alsof er een belletje in het apparaat zit. Ik geloof dat de kolf dat in het begin niet deed. En af en toe, zeker in het begin van het kolven, lijkt de motor over te slaan. Dan stopt hij ineens met zuigen, begint weer, stopt weer, begint weer. Is dat herkenbaar of moet ik even een e-mailtje wagen aan de webshop waar ik hem heb gekocht?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Happydobby wo 3 okt 2012 - 21:26

Sanne schreef:Inmiddels heb ik de Ameda Lactaline aangeschaft en ik ben er tevreden over. Ik kolf nu (inclusief schoonmaken) binnen een kwartier, dus het heeft me flink wat tijdswinst opgeleverd.

De kolf maakt tijdens het zuigen wel een raar piepend geluidje, net alsof er een belletje in het apparaat zit. Ik geloof dat de kolf dat in het begin niet deed. En af en toe, zeker in het begin van het kolven, lijkt de motor over te slaan. Dan stopt hij ineens met zuigen, begint weer, stopt weer, begint weer. Is dat herkenbaar of moet ik even een e-mailtje wagen aan de webshop waar ik hem heb gekocht?

Dit zegt mij niks maar ik ben 5 maanden geleden met bv gestopt dus de kolf is opgeborgen.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Teddyaapje wo 3 okt 2012 - 23:54

Ik zou even bellen en ze mee laten luisteren.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag) Empty Re: ervaring lactaline kolf (nieuwe vraag)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum