Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewust stoppen met een vriendschap

+8
Antibes
_Lacey_
Monte
Rush
Thunder
Krullebol
TGR
Blond
12 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Bewust stoppen met een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Bewust stoppen met een vriendschap

Bericht  Antibes ma 3 okt 2011 - 5:47

Het hangt er een beetje vanaf, als iemand zich echt misdragen heeft en ik een aanleiding heb en de vriendschap echt per direct wil eindigen. Dan zou ik dat wel duidelijk maken ja, maar zo'n situatie heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt.

Wel heb ik al een paar keer een vriendschap (al dan niet bewust) laten verwateren. Eigenlijk vind ik dat ook fairder (mits die persoon niet heel erg achter je aanloopt en vraagt waarom je nooit meer kunt, bij vragen kun je die aanpak niet maken). Wat is de toegevoegde waarde om even iemand te vertellen waarom je diegene niet meer als vriendin wilt? Ik vind dat een beetje onnodig hard eigenlijk..
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust stoppen met een vriendschap - Pagina 2 Empty Re: Bewust stoppen met een vriendschap

Bericht  Droopy28 ma 3 okt 2011 - 6:09

Ik heb nu 2 keer een vriendschap beeindigd nadat ik naar mijn mening er alles aan gedaan had om die vriendschappen te laten werken.
Wat ik zo misselijk vindt van de tegenpartijen in mijn kwesties was dat ik allerlei verwijten naar mijn hoofd kreeg, 1 van de personen presteerde het zelfs om mijn dingen te verwijten die ze zelf had laten versloffen. Ik heb gewoon gezegd dat ik het gevoel had dat de vriendschap niet werkte en daarbij heb ik helemaal niet met mijn vingertje naar de persoon in kwestie gewezen.. totaal niet... maar sommige mensen hebben dan de behoefte of de drang om iemand helemaal tot op de grond toe af te branden..
Dus ja ik kan me voorstellen dat het lastig is om eerlijk te zijn en een vriendschap te beeindigen maar je geeft wel duidelijkheid...

Droopy28
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 214
Punten : 407
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  *Noosa ma 3 okt 2011 - 6:11

Tot nu toe is het eigenlijk altijd verwaterd. Dit waren dan ook geen hele diepe en hechte vriendschappen want ik kan me niet zo goed voorstellen dat het dan zomaar zou verwateren. Ik ben zelf wel van de eerlijkheid dus als ze om een reden zouden vragen dan zou ik die wel eerlijk vermelden. Doen ze dat niet dan laat ik het zo en ga ik er vanuit dat ze het, net als ik, niet erg vinden dat de vriendschap verwaterd. Als ik een goede vriendschap zelf niet meer zie zitten zou ik het denk ik wel eerlijk zeggen, hoe moeilijk ik dat ook vind.
*Noosa
*Noosa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 328
Punten : 374
Registratiedatum : 23-09-11

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 6:12

Antibes schreef:Het hangt er een beetje vanaf, als iemand zich echt misdragen heeft en ik een aanleiding heb en de vriendschap echt per direct wil eindigen. Dan zou ik dat wel duidelijk maken ja, maar zo'n situatie heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt.

Wel heb ik al een paar keer een vriendschap (al dan niet bewust) laten verwateren. Eigenlijk vind ik dat ook fairder (mits die persoon niet heel erg achter je aanloopt en vraagt waarom je nooit meer kunt, bij vragen kun je die aanpak niet maken). Wat is de toegevoegde waarde om even iemand te vertellen waarom je diegene niet meer als vriendin wilt? Ik vind dat een beetje onnodig hard eigenlijk..

Aan de ene kant is het ook hard. Maar ik weet dat ik niet de enige ben die zo over haar denkt, en dat ik zo ongeveer de enige ben die haar nog kan 'verdragen'. Anderen hebben het eigenlijk al opgegeven.
Misschien is het dan juist eerlijk om te vertellen, zodat ze in de toekomst misschien aan haar punten kan werken om andere vriendschappen wel te laten werken. Ik heb er alleen geen behoefte meer aan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Antibes ma 3 okt 2011 - 6:16

Tjah, ik vind eigenlijk van niet. Ik vind dat je op het punt dat je de vriendschap verbreekt, ook wel de allerlaatste bent om voor therapeut te spelen. Of je moet haar de kans geven aan haar punten te werken, binnen de (afgezwakte) vriendschap. Of je moet je er buiten houden. Ik zou het zeer zeker niet op prijs stellen als mensen me eerst laten stikken en dan zeggen: oh ja, in het vervolg kun je beter dit of dat anders doen..

Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 6:53

Ja, daar heb je ook gelijk in.

Bovendien heeft het toch weinig zin, ze snapt kritiek toch niet.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lenthe ma 3 okt 2011 - 7:02

Ik zou de vriendschap laten verwateren. Zelf geen contact opnemen en als diegene contact opneemt een beetje alles afhouden (zeggen dat je niet kunt). Ik zou een directe aanpak te hard vinden (tenzij diegene je echt een vervelende streek heeft geflikt)
Lenthe
Lenthe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Chocolate Cookie ma 3 okt 2011 - 7:09

Een aantal jaren terug heb ik een vriendschap met een goede vriendin samen (helaas moest dat in ruzie gebeuren) verbroken. Bij mij klapte er even iets. Ik liet merken dat ik dat geen wat ze deed niet leuk vond. Dat vond zij weer niet leuk nou en toen barstte vervolgens de bom. Was er helemaal klaar mee. Heb haar ook nooit meer gezien of gesproken.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 4 okt 2011 - 2:52

Pijnlijk onderwerp. Ik heb ooit besloten een vriendschap te laten doodbloeden, maar zij nam steeds weer contact met me op en dan vond ik het zo sneu de boot af te houden. Embarassed
Op dit moment ben ik trouwens toch wel weer erg blij haar als vriendin te hebben. Er zijn bepaalde dingen veranderd in haar leven waardoor ze naar mijn mening anders (lees leuker) is geworden.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: