Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bewust stoppen met een vriendschap

+8
Antibes
_Lacey_
Monte
Rush
Thunder
Krullebol
TGR
Blond
12 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Bewust stoppen met een vriendschap Empty Bewust stoppen met een vriendschap

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 3:40

Hoe stop je met een vriendschap? Laat je dat gewoon doodbloeden, of maak je er bewust een 'einde' aan, net als een relatie?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bewust stoppen met een vriendschap Empty Re: Bewust stoppen met een vriendschap

Bericht  TGR ma 3 okt 2011 - 3:53

Dat ligt eraan of een vriendschap voelt als een relatie of als iets luchtigers. Ik heb pas een vriendschap bewust (tijdelijk) afgekapt, maar veel vriendschappen bloeden dood of stoppen gewoon omdat mensen veranderen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Krullebol ma 3 okt 2011 - 3:53

Ik zou de vriendschap laten verwateren.. Als iemand mij vraagt of de vriendschap nog wel 'door' moet gaan dan zou ik het zeggen. MAar echt bewust einde aan maken zou ik niet durven...
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Aantal berichten : 822
Punten : 922
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 3:55

Nee, ik heb daar dus ook moeite mee. Aan de andere kant weet je dan beide waar je aan toe bent.
En gaat zij een keer snappen dat je op de manier waarop zij met haar 'vrienden' omgaat niemand overhoud.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Thunder ma 3 okt 2011 - 3:58

Die van mij heb ik laten verwateren. Toen ik ze later nog eens sprak en de vraag kreeg, heb ik het gewoon uitgelegd en waren ze het wel met me eens. Nu praten we gewoon als we elkaar tegen komen, maar verder ook niets meer.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Krullebol ma 3 okt 2011 - 3:59

Dat is waar, soms weet je het beide wel. Maar dat hoeft niet altijd zo te zijn denk ik..
En Chance, bedoel je met 'zij' op iemand in jou omgeving waarmee je wilt breken?
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Bericht  Rush ma 3 okt 2011 - 3:59

TGR schreef:Dat ligt eraan of een vriendschap voelt als een relatie of als iets luchtigers. Ik heb pas een vriendschap bewust (tijdelijk) afgekapt, maar veel vriendschappen bloeden dood of stoppen gewoon omdat mensen veranderen.
Ja inderdaad. Ik heb het nu wel een beetje, dat ik sommige vriendschappen dood laat bloeden, omdat ik ben veranderd. Of anders gezegd, zij blijven hangen in een leven wat ik niet wil en waar ik niet mee te maken wil hebben.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 4:00

Hier een 'gedumpte vriendin' Mijn, wat voorheen jaren mijn beste vriendin was, wil me nooit meer zien en spreken en dat is via een smsje gegaan. Ik smste haar of ze wat wilde afspreken en ik kreeg terug: "nee, lijkt me beter van niet" Dat waren haar laatste woorden aan mij. Ze durfde het niet eens in mijn gezicht te zeggen.

Volgens mijn vriend, die het zo erg voor me vondt en nog geprobeerd heeft met haar te praten, had ze gezegd dat ik te opdringerig was mbt haar nieuwe vriend. Maar hij was toen al 2 jaar in haar leven en ik had hem 1 x 5min gezien. Dus ik vroeg ( uit belangstelling ) vaak naar hem. Dat bleef ze afhouden en daar werd ik gewoon een beetje geïrriteerd door. Dat zal ze wel niet getrokken hebben.
Ik vind het nog steeds laf dat ze het zo heeft gedaan. Ook andere vriendinnen uit dat 'groepje' hoor ik niks meer van, die hebben naar mijn gevoel allemaal haar kant gekozen.
Ze laten gewoon nooit meer wat horen. Op zo'n manier vind ik het geen stijl na 15 jaar vriendschap.
Ik doe er meestal nuchter onder,maar soms heb ik nog wel eens een enorme jankbui. Dan voel ik me minderwaardig en vraag ik me af of al die jaren vriendschap voor niks zijn geweest.

Mijn advies: zeg het eerlijk. Niet via sms, niet via mail, niet via de telefoon. Gewoon op de man af. Maar wel op een nette respectvolle manier. Misschien kwets je iemand daar enorm mee, maar dood laten bloeden kan nog veel meer kwetsen, zeker als je achteraf via anderen hoort dat ze negatief over je denken.

Het zit me toch nog steeds hoog, en daar baal ik van.
Wel vind ik: ik ga liever om met mensen die mij de moeite waard vinden. Zij vinden dat blijkbaar niet ( meer ), dus dan houdt het op. Ik ben leuk genoeg en ik omring me graag met mensen die dat ook vinden.
Gelukkig heb ik die mensen nu wel. Aan groepjes doe ik niet meer, maar ik heb veel lieve mensen in mijn leven en ben heel gelukkig met mijn huidige beste vriendin, die me beter begrijpt dan elke andere vriendin ooit gedaan heeft.

Sorry voor mijn lange reactie Embarassed

NIET QUOTEN ajb meiden

Gast
Gast

Bericht  TGR ma 3 okt 2011 - 4:02

Tea-Leaf schreef:lang verhaal

Eis om een (laatste) gesprek, daar heb je gewoon recht op. Je bent gewoon echt gedumpt en dat doet zeer, zeker als een vriendschap echt heel lang duurt of heel diep zit. Ik "dump" zelden bewust mensen, maar als ik het doe, dan leg ik wel uit waarom en vaak wordt dat dan wel begrepen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 4:02

@Tea: bedankt voor je lange reactie, het lijkt me inderdaad vreselijk als je op zo'n manier aan de kant wordt gezet.

@ Krullebol: Ja, ik wil inderdaad met iemand breken. Ik heb er lang over nagedacht, en na afgelopen weekend wist ik het gewoon. Ik hoef haar niet meer te zien, te spreken of wat dan ook. Het is gewoon over, ze heeft te vaak haar kansen verpest.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 4:03

Je hebt gelijk, maar ik durf niet.. Kinderachtig he?

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 4:04

Tea-Leaf schreef:Je hebt gelijk, maar ik durf niet.. Kinderachtig he?

Nee, juist heel menselijk.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 4:06

Het erge is: ze woont 3 huizen verderop.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 4:07

Als ik een specifieke reden heb om met iemand te breken, dan zeg ik dat eerlijk. Eén ex-vriendin is zo vaak over mijn grenzen gegaan, maar bleef wel steeds bellen als ze het 'moeilijk' had. Toen flikte ze nog één keer wat en heb ik haar een opening gegeven om dit op te lossen, maar dat heeft ze nooit gedaan. Op dat moment heb ik haar laten weten dat ze van mijn kant geen vriendschap meer hoeft te verwachten. Verder zijn er wel mensen die ik nooit meer zie, maar dat is meer door afstand/tijd, niet echt bewust. Al hangt er wel vaak mee samen dat we gewoon niet meer zoveel gemeen hebben.

Je lijkt een reden te hebben, dat zou ik dan wel gewoon zeggen.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 4:08

Kom je haar dan niet regelmatig tegen? En dan? Negeert ze je gewoon?
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  TGR ma 3 okt 2011 - 4:11

_Chance schreef:

Dat en ik denk dat ik Tea-Leaf een beetje ken en daardoor nog wel meer redenen weet waarom ze dit lastig vindt, maar ik zou er toch over nadenken voor het teveel aan je gaat knagen.

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 4:11

_Chance schreef:Kom je haar dan niet regelmatig tegen? En dan? Negeert ze je gewoon?

Nee, sinds dat smsje heb ik haar 1 x gezien. Toevallig vorige wk. Ik reed de parkeerplaats af met fiets, zij kwam aan bij haar vriend in de auto. Ik zwaaide heel enthousiast, en zag niet of ze terugzwaaide. Maar ik zag geen lachende gezichten en die vriend keek héél zuur. Die vriend heeft trouwens ook problemen met ons, onze buren, en de buren naast onze buren.

Mijn vriend denkt dat ze mij aan de kant heeft geschoven voor hem.

Ach, ik weet niet hoor. Ik ben ook niet de makkelijkste maar eerder praatten we altijd alles uit, en dat was oké. Ik stond altijd voor haar klaar en vice versa.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 4:12

TGR schreef:
_Chance schreef:

Dat en ik denk dat ik Tea-Leaf een beetje ken en daardoor nog wel meer redenen weet waarom ze dit lastig vindt, maar ik zou er toch over nadenken voor het teveel aan je gaat knagen.

Je doelt erop dat ik een piekeraar ben, gevoelig, en me dingen teveel aantrek? Plus snel labiel kan zijn? Want dat is wel waar.

Of bedoel je wat anders TGR?

Gast
Gast

Bericht  TGR ma 3 okt 2011 - 4:13

Tea-Leaf schreef:
TGR schreef:
_Chance schreef:

Je doelt erop dat ik een piekeraar ben, gevoelig, en me dingen teveel aantrek? Plus snel labiel kan zijn? Want dat is wel waar.

Nee, wat andere dingen die niet per se op het forum hoeven smile

TGR
Kletskop
Kletskop

Bericht  Monte ma 3 okt 2011 - 4:16

Ik heb een goede vriendschap laten verwateren/doodbloeden. Zij stond heel anders in het leven dat ik op dat moment(veel minder serieus, met foute mannen omgaan e.d.) en we pasten niet meer bij elkaar. Als ik haar nu tegen kom zeg ik gedag of maken we een kort praatje, maar ik denk niet dat een van ons weer echt contact gaat maken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 4:17

TGR schreef:
Tea-Leaf schreef:
TGR schreef:
_Chance schreef:

Nee, wat andere dingen die niet per se op het forum hoeven smile

Oké smile

Gast
Gast

Bericht  Krullebol ma 3 okt 2011 - 5:06

_Chance schreef:@Tea: bedankt voor je lange reactie, het lijkt me inderdaad vreselijk als je op zo'n manier aan de kant wordt gezet.

@ Krullebol: Ja, ik wil inderdaad met iemand breken. Ik heb er lang over nagedacht, en na afgelopen weekend wist ik het gewoon. Ik hoef haar niet meer te zien, te spreken of wat dan ook. Het is gewoon over, ze heeft te vaak haar kansen verpest.

En wat wil jij nu doen, gewoon laten verwateren of echt breken dmv gesprek, sms,mail..
Krullebol
Krullebol
Prater
Prater

Bericht  Gast ma 3 okt 2011 - 5:29

Ik heb 1 vriendschap 'uitgemaakt', ik heb toen een mail gestuurd. Best laf, maar het lukte me gewoon niet om het op een normale manier face to face te zeggen. Ik schiet snel uit mijn slof als ik geirriteerd ben en dit leek me toen de jusite oplossing.

Een andere vriendschap heb ik laten verwateren, dat voelde eigenlijk beter dan het eind van bovenstaande vriendschap.

Gast
Gast

Bericht  Blond ma 3 okt 2011 - 5:39

Krullebol schreef:
_Chance schreef:@Tea: bedankt voor je lange reactie, het lijkt me inderdaad vreselijk als je op zo'n manier aan de kant wordt gezet.

En wat wil jij nu doen, gewoon laten verwateren of echt breken dmv gesprek, sms,mail..

Ik heb besloten voorlopig het zo te laten. Op het moment dat zij weer contact zoekt zal ik het haar eerlijk vertellen, maar nu nog niet.
Dan kan ik er in ieder geval in mijn hoofd en hart al afscheid van nemen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  _Lacey_ ma 3 okt 2011 - 5:43

Ik heb nog niet zo heel lang geleden bewust een eind aan twee vriendschappen gemaakt.
Ga er hier niet te veel over uitweiden, maar het is echt de beste keus die ik sinds tijden gemaakt heb.

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende