vanaf 3 oktober serieus lijnen 5 kilo wie doet mee?
+26
Nala
Penny Blossom
Tesss
bluppie
Atelier Madame
Pannetoet
jessie19-1989
Lilypie
Spring
Muurvlindertje
Tamina
Ella
Gigi_
Lavendel
Highway
Travelgurly
Julia
madam
flower
Flinder
Gebruikersnaam
Suus
Lotus_
Suusje
Tiana
Possom
30 plaatsers
Pagina 2 van 37
Pagina 2 van 37 • 1, 2, 3 ... 19 ... 37
Re: vanaf 3 oktober serieus lijnen 5 kilo wie doet mee?
Leuk Lotus! Welkom
Suusje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 69
Registratiedatum : 30-05-11
Ik wil ook meedoen!
Ik ben 1.79m en weeg nu 76kg. Mijn eerste doel is 72kg en mijn tweede doel is 68kg
Ik ben 1.79m en weeg nu 76kg. Mijn eerste doel is 72kg en mijn tweede doel is 68kg
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Registratiedatum : 17-11-10
Zusje schreef:Balloon schreef:Ik wil ook wel meedoen. Ik wil zo veel mogelijk de koekjes en snacks laten staan, meer water en minder frisdrank drinken en meer fruit eten. Dan moet ik al een hele hoop kunnen afvallen
Ik ben lang geleden al gestopt met de hoeveelheid cola die ik dronk. Ik werd ineens zo vies van het idee dat ik zo veel van die rotzooi naar binnenkreeg. Ik drink het alleen nog als ik in de kroeg ben bv en ipv wijn want wijn drink ik veel meer dan als ik een colaatje neem en van wijn word je ook dik, niet normaal .
Hier vliegt de cola zero er inderdaad doorheen. Nu ik water steeds lekkerder begin te vinden, ga ik maar eens proberen om de cola te laten staan. Wat een troep is dat!
Vanmorgen al flink veel groente en fruit ingeslagen om dat te kunnen pakken ipv koekjes en andere zooi.
Wil gewoon niet meer dik zijn Heb nu maat 44/46 en vroeg maat 40/42. Door alle vreetbuien ben ik enorm aangekomen.
We gaan ervoor!!
Gast- Gast
Okee ik ben dus een kilo aangekomen sinds vorige week, goed begin!
Vul mij maar in: lengte: 170, gewicht: 66, 1e doel: 60, 2e doel: 55.
Ik merk wel (wat ik ook al had gelezen) dat ik meer puistjes krijg nu ik net met die smoothies ben begonnen, het schijnt te zuiveren.. Heel leuk, maar ik zie er niet echt florissant uit nu
Vul mij maar in: lengte: 170, gewicht: 66, 1e doel: 60, 2e doel: 55.
Ik merk wel (wat ik ook al had gelezen) dat ik meer puistjes krijg nu ik net met die smoothies ben begonnen, het schijnt te zuiveren.. Heel leuk, maar ik zie er niet echt florissant uit nu
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik doe ook mee!
Wil heel graag 5 tot 10 kilo afvallen. Ik ga maar eens beginnen met 5.. heb al vele afvalpogingen gedaan en eigenlijk blijf ik steeds toch hangen op hetzelfde gewicht. (al ben ik wel 5kg aangekomen sinds ik samen woon, baal!) Misschien dat meeschrijven in een topic mij meer motiveert!
Het plan;
Afvallen door gezond en normaal te eten, snoep koek en snacks laten staan. Af en toe een koolhydraatarme maaltijd, maar niet te vaak. Ik heb een staand beroep en loop de hele dag heen en weer, zonder koolhydraten heb ik echt geen energie en kan ik alleen aan eten denken haha!
Ook wil ik gaan bijhouden wat ik op een dag eet, dit zal ik dan ook regelmatig hier neer zetten.
Op dit moment weeg ik 76,4 kg bij een lengte van 1.67.
Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren:D.
Wil heel graag 5 tot 10 kilo afvallen. Ik ga maar eens beginnen met 5.. heb al vele afvalpogingen gedaan en eigenlijk blijf ik steeds toch hangen op hetzelfde gewicht. (al ben ik wel 5kg aangekomen sinds ik samen woon, baal!) Misschien dat meeschrijven in een topic mij meer motiveert!
Het plan;
Afvallen door gezond en normaal te eten, snoep koek en snacks laten staan. Af en toe een koolhydraatarme maaltijd, maar niet te vaak. Ik heb een staand beroep en loop de hele dag heen en weer, zonder koolhydraten heb ik echt geen energie en kan ik alleen aan eten denken haha!
Ook wil ik gaan bijhouden wat ik op een dag eet, dit zal ik dan ook regelmatig hier neer zetten.
Op dit moment weeg ik 76,4 kg bij een lengte van 1.67.
Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren:D.
Gebruikersnaam- Fluisteraar
- Aantal berichten : 216
Punten : 236
Registratiedatum : 30-11-10
Hee meiden,
Mag ik ook meedoen? Ik ben de laatste jaren veel aangekomen, eigenlijk sinds ik met mijn vriend samenwoon (nu alweer bijna 5 jaar). Ik merk dat ik onbewust vaak met hem mee eet en dat is niet zo heel handig ;-)
Ik ben 1.68 en weeg 70 kilo, ik wil graag terug naar ongeveer 65 kilo.
Mag ik ook meedoen? Ik ben de laatste jaren veel aangekomen, eigenlijk sinds ik met mijn vriend samenwoon (nu alweer bijna 5 jaar). Ik merk dat ik onbewust vaak met hem mee eet en dat is niet zo heel handig ;-)
Ik ben 1.68 en weeg 70 kilo, ik wil graag terug naar ongeveer 65 kilo.
Flinder- Prater
- Aantal berichten : 641
Punten : 676
Mag ik me ook nog aanmelden?
Ik zeg al 3 maanden dat ik 5 kilo wil afvallen en 3 maanden doe ik 2 dagen gezond en val ik weer terug in mijn slechte gewoontes!
Ik weeg momenteel 77 kilo terwijl ik graag eerst terug wil naar 72.
Overigens ben ik 1.68 cm lang.
Ik wil dit bereiken door niet meer zoveel te snoepen, dat is namelijk vrijwel mijn enige probleem, ongeremd eten met name tussendoortjes!
Ik zeg al 3 maanden dat ik 5 kilo wil afvallen en 3 maanden doe ik 2 dagen gezond en val ik weer terug in mijn slechte gewoontes!
Ik weeg momenteel 77 kilo terwijl ik graag eerst terug wil naar 72.
Overigens ben ik 1.68 cm lang.
Ik wil dit bereiken door niet meer zoveel te snoepen, dat is namelijk vrijwel mijn enige probleem, ongeremd eten met name tussendoortjes!
flower- Prater
- Aantal berichten : 735
Punten : 883
Registratiedatum : 03-01-11
Met tussendoortjes heb ik ook moeite, maar gelukkig werk ik fulltime, dan heb ik die neiging niet, omdat er gewoon niks is
Ik ga vandaag goed beginnen door straks lekker te gaan sporten
Ik ga vandaag goed beginnen door straks lekker te gaan sporten
Suus- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8867
Punten : 9058
Zusje schreef:Zoiets?
Naam Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Katie 74,3 1,73 69 kilo 65 kilo Zusje 68 kilo 1.69 65kilo 60 kilo Possom Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Stylegirl Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Maura 72 kilo 1.615 65 kilo 52 kilo Naam Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Naam Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Naam Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Naam Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel
bedankt zusje voor het maken van het schema. (Ik heb hem in mijn begin post gezet)
Gast- Gast
Naam | Gewicht | Lengte | 1e Doel | 2e Doel |
Katie | 74,3 | 1,73 | 69 kilo | 65 kilo |
Zusje | 68 kilo | 1.69 | 65kilo | 60 kilo |
Possom | 66 kilo | 1.70 | 60 kilo | 55 kilo |
Stylegirl | Gewicht | Lengte | 1e Doel | 2e Doel |
Maura | 72 kilo | 1.615 | 65 kilo | 52 kilo |
Possom- Fluisteraar
- Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11
Ik doe ook mee! Echt kei hard nodig nu...
Ben 1.73 en weeg 75 kilo. Het liefst weeg ik weer 60 maar ga eerst voor de 65.
Ben 1.73 en weeg 75 kilo. Het liefst weeg ik weer 60 maar ga eerst voor de 65.
Gast- Gast
Possom | Gewicht | Lengte | 1e Doel | 2e Doel |
Gebruikersnaam | 76kg | 1.67 | 71 | 65 |
Gebruikersnaam- Fluisteraar
- Aantal berichten : 216
Punten : 236
Registratiedatum : 30-11-10
Gebruikersnaam schreef:
Naam Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Katie 74,3 1,73 69 kilo 65 kilo Zusje 68 kilo 1.69 65kilo 60 kilo Possom Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Stylegirl Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Maura 72 kilo 1.615 65 kilo 52 kilo Gebruikersnaam 76kg 1.67 71 65 Joan 67 1.70 60 58 Naam Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel Naam Gewicht Lengte 1e Doel 2e Doel
Ik doe ook mee! Ik heb gister nog kunnen genieten van chips en koekjes, nu ga ik weer gezond eten! Ik ben vanmiddag begonnen met de eerste les van Start to run.
Gast- Gast
Joan | 67 | 1.70 | 60 | 58 |
Birgit | 80 kg | 1.75m | 75 kg | 72 kg |
Gast- Gast
Lotus_ schreef:Ik wil ook mee doen! Ik ga afvallen met behulp van een dietist. Ik werk in wisselende diensten en heb nu helemaal geen ritme qua eten. Ik reageer vanavond even uitgebreider zit nu op mijn telefoon.
Lengte: 172 start 74 1e: 69 2e:64
Ik zou nog even uitgebreider reageren. Vorige week heb ik de stap genomen naar de dietist. Ik weet ongeveer wel wat goed en slecht voor me is. Het probleem is alleen dat sinds ik in wisselende diensten werk eet wanneer ik zin heb en waarin ik zin heb. Dit wil zeggen ontbijt tussen 8 en 12, lunch tussen 11 en 15 of zelfs helemaal niet. Als ik zin heb in iets loop ik naar de supermarkt om het te halen. Dat zijn dan meestal geen gezonde dingen. Ik vind het erg moeilijk om van de 'slechte' dingen af te blijven en 'gewoon' brood te eten. Ik hoop nu ik naar de dietist ga een soort van stok achter de deur te hebben wat me meer motiveerd. Tot nu toe gaat dat redelijk alleen had ik in het weekend een feestje en dan is het nog moeilijker voor me.
Zou iemand mijn gegevens in het schema willen zetten? Ik weet niet hoe ik dat moet doen.
Lotus_- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 545
Registratiedatum : 18-11-10
Joan | 67 | 1.70 | 60 | 58 |
Birgit | 80 kg | 1.75m | 75 kg | 72 kg |
Lotus_ | 74 | 1.72m | 69 | 64 |
Toch een poging gedaan
Lotus_- Prater
Ik zou geen etens lijstjes gaan neerzetten maar wou even melden dat ik vandaag 720 calorieën op heb over de dag verdeeld en daar heb ik van gegeten:
5 boterhammen met weinig 20+ kaas met hele magere boter (kwart kaas per boterham ofzo)
trosje druiven
Grote mok magere yoghurt
Vanavond dus nog mijn avond eten en dan vanavond nog wat fruit. Ik probeer wat later te eten zodat ik langer verzadigd ben vanavond.
je kunt dit heel handig bijhouden op voedings centrum en dan bij de calorie checker.
Had vandaag wel een schooldag onder een werk dag moet ik wel een boterham meer hebben denk ik.
5 boterhammen met weinig 20+ kaas met hele magere boter (kwart kaas per boterham ofzo)
trosje druiven
Grote mok magere yoghurt
Vanavond dus nog mijn avond eten en dan vanavond nog wat fruit. Ik probeer wat later te eten zodat ik langer verzadigd ben vanavond.
je kunt dit heel handig bijhouden op voedings centrum en dan bij de calorie checker.
Had vandaag wel een schooldag onder een werk dag moet ik wel een boterham meer hebben denk ik.
Gast- Gast
Naam | Begin Gewicht | Lengte | 1e Doel | 2e Doel | Huidig gewicht |
Katie | 74,3 | 1,73 | 69 kilo | 65 kilo | Huidig gewicht |
Zusje | 68 kilo | 1.69 | 65 kilo | 60 kilo | 67,1 kilo |
Possom | 66 kilo | 1.70 | 66 kilo | 55 kilo | Huidig gewicht |
Stylegirl | Begin Gewicht | Lengte | 1e Doel | 2e Doel | Huidig gewicht |
Maura | 72 kilo | 1.615 | 65 kilo | 52 kilo | Huidig gewicht |
Gebruikersnaam | 76kg | 1.67 | 71 | 65 | Huidig gewicht |
Joan | 67 | 1.70 | 60 | 58 | Huidig gewicht |
Birgit | 80 kg | 1.75m | 75 kg | 72 kg | Huidig gewicht |
Lotus_ | 74 | 1.72m | 69 | 64 | Huidig gewicht |
Naam | Begin gewicht | lengte | 1e Doel | 2e Doel | Huidig gewicht |
Naam | gewicht | lengte | 1e Doel | 2e Doel | Huidig gewicht |
Even meer plek gemaakt. Zal vanavond wel even kijken wie er nog ontbreken.
Laatst aangepast door Zusje op ma 3 okt 2011 - 5:02; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Hoi,
Ik wil ook meedoen.
Ben 1.70, 74 KG.
Eerste doel 70.
Tweede doel 65
Houden we een bepaalde dag in de week aan om ons te wegen?
Ik wil ook meedoen.
Ben 1.70, 74 KG.
Eerste doel 70.
Tweede doel 65
Naam | Begin Gewicht | Lengte | 1e Doel | 2e Doel | Huidig gewicht |
Katie | 74,3 | 1,73 | 69 kilo | 65 kilo | Huidig gewicht |
Zusje | 68 kilo | 1.69 | 65 kilo | 60 kilo | 67,1 kilo |
Possom | 66 kilo | 1.70 | 66 kilo | 55 kilo | Huidig gewicht |
Stylegirl | Begin Gewicht | Lengte | 1e Doel | 2e Doel | Huidig gewicht |
Maura | 72 kilo | 1.615 | 65 kilo | 52 kilo | Huidig gewicht |
Gebruikersnaam | 76kg | 1.67 | 71 | 65 | Huidig gewicht |
Joan | 67 | 1.70 | 60 | 58 | Huidig gewicht |
Birgit | 80 kg | 1.75m | 75 kg | 72 kg | Huidig gewicht |
Lotus_ | 74 | 1.72m | 69 | 64 | Huidig gewicht |
Madam | 74 | 1.70 | 70 | 65 | 74 |
Naam | gewicht | lengte | 1e Doel | 2e Doel | Huidig gewicht |
Laatst aangepast door madam op ma 3 okt 2011 - 5:12; in totaal 2 keer bewerkt
madam- Prater
- Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11
madam schreef:Hoi,
Ik wil ook meedoen.
Ben 1.70, 74 KG.
Eerste doel 70.
Tweede doel 65
Ik weeg mezelf elke ochtend. Hou het graag in de gaten en ik loop voorbij de weegschaal, ga er automatisch opstaan haha. Zet je gegevens anders ook even in de lijst. De code schrikt wellicht af als je hem quote maar kijk even waar na alle namen plek vrij is, het spreekt voor zich.
Gast- Gast
Ik moet even kijken hoe ik het wil doen met wegen. Ik moet bij de dietist op de weegschaal, maar die gaf zo'n 1,5 kilo meer aan dan de weegschaal thuis . Ik ga niet iedere week naar de dietist dus sta er daar niet iedere week op.
Lotus_- Prater
Ik ben op donderdag vrij dus meeste kans dat ik er dan aan denk om op de weegschaal te gaan staan :-)
Bij mij ligt het nog steeds aan het snoepen en snacken en ik probeer allemaal zo gezond mogelijk te eten, maar dan komen de vreetbuien op een gegeven moment weer om de hoek kijken.
Ben 2 zomers achter elkaar 8 kg afgevallen, maar het zit er weer aan + 2 kg. Ik heb toen Sonja Bakker gedaan en het werkte toen op dat moment echt, maar je mag bijna geen lekkere dingen en steeds maar weer hetzelfde en dat brak me op.
Ik heb laatst al gekeken om misschien Weight Watchers te gaan doen. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat dit super werkt en dat het ook makkelijk vol te houden is.
Ik ben bang dat ik mijn hele leven met mijn gewicht bezig blijf als ik op deze manier doorga.
Herkenbaar?
Bij mij ligt het nog steeds aan het snoepen en snacken en ik probeer allemaal zo gezond mogelijk te eten, maar dan komen de vreetbuien op een gegeven moment weer om de hoek kijken.
Ben 2 zomers achter elkaar 8 kg afgevallen, maar het zit er weer aan + 2 kg. Ik heb toen Sonja Bakker gedaan en het werkte toen op dat moment echt, maar je mag bijna geen lekkere dingen en steeds maar weer hetzelfde en dat brak me op.
Ik heb laatst al gekeken om misschien Weight Watchers te gaan doen. Ik heb al van verschillende mensen gehoord dat dit super werkt en dat het ook makkelijk vol te houden is.
Ik ben bang dat ik mijn hele leven met mijn gewicht bezig blijf als ik op deze manier doorga.
Herkenbaar?
Gast- Gast
O ja het snoepen en snacken is voor mij ook echt heel erg moeilijk. Vooral chips. Ik eet zo en zak leeg en vraag me dan naderhand af waar alles gebleven is. Ik probeer de laatste tijd al om geen chips meer in huis te halen en dat gaat wel redelijk.
Lotus_- Prater
Birgit, ja dat is op zich wel herkenbaar maar je moet inzien dat je niet moet afvallen maar je levensstijl moet veranderen. Het liefst in kleine stapjes. Zo at ik elke dag een zak chips of popcorn en dronk ik alleen cola. Daarbij werkte ik de hele dag op kantoor (ik zat dus de hele dag) en zit ik in de avonden ook omdat ik moe ben.
Ik ben als eerste gestopt met zo veel snoep. Je hoeft het jezelf niet helemaal te verbieden, dat hou je dan toch niet vol. Ik vind chips en popcorn nog steeds heerlijk en eet dat echt nog weleens. Stop gewoon met het kopen van dat soort dingen. Maak boodschappenlijstjes, zonder snoep, en hou je daaraan. In het begin at ik veel rijstewafels. Puur omdat ik die snaaitrek had maar dat hield snel op gelukkig. In het weekend mocht ik dan van mezelf snoepen. In het begin had ik dan op beide dagen wel iets lekkers maar dat zakte ook af omdat ik doordeweeks al niets snoepte werd mijn drang daarnaar gewoon minder.
Toen ben ik gestopt met het kopen van cola. Ineens vond ik het troep. Ik dronk het op mijn werk, ik dronk het thuis. Daarbij moet je weten dat ik erg weinig drink. Niet goed, dat weet ik maar ik heb gewoon amper dorst en doe lang over een glas drinken. Daarnaast dronk ik ook best veel alcohol. Ik was vaak in de stad en dus in de kroeg te vinden, zo'n 3 keer per week minimaal. Lekker hoor zo'n wijntje maar je word er dik van! En gek genoeg krijg ik dat dan weer wel snel weg . Dat ruil ik dus nu meestal om voor een colaatje. Zie ik dat als een soort verwennerij (want ik vind het heerlijk) en ik doe er langer over dus drink minder. Om water in de kroeg te gaan drinken vind ik ook weer zoiets. Ik ga nu ook niet meer zo vaak de stad in trouwens dus het is niet zo erg.
Het sporten en bewegen is bij mij een probleem. Fietsen naar het werk geprobeerd, kreeg last van mijn knieen. Toen geprobeerd te gaan hardlopen maar omdat ik al heel mijn leven op hakken loop was dat zo pijnlijk dat ik stond te janken na 2 minuten hardlopen. Ik verander nu van baan. Waar ik de hele dag op kantoor zat ga ik nu de weg op. Ik ga heel veel moeten lopen voor mijn nieuwe functie en dat is eigenlijk wel mooi meegenomen want zo krijg ik veel beweging tijdens mijn werk. Daarnaast heb ik de sportschool opgezegd want dat werkte gewoon niet meer voor mij. Ik vind fitness niet leuk, de lessen wel maar steeds als ik een beetje een routine daarin had kwam mijn vader in het ziekenhuis en zat ik elke avond daar met als gevolg dat ik mijn routine weer kwijt was en het wederom maanden duurde voor ik die weer gevonden had. Ik heb daar gewoon te weinig discipline voor. Mijn zusje vroeg me te gaan zwemmen met haar en aangezien zij de nodige kilo's kwijt moet is dat voor mij een grotere drijfveer. Nu gaan we elke maandag zwemmen en over een paar weken ook op woensdag.
Wat ik verder nog wil is eigenlijk in het weekend ook een lange wandeling gaan maken elke week. Ik vond wandelen vroeger altijd al erg leuk en ik heb er goede schoenen voor dus met de tijd wil ik dat op gaan pakken (niet alles tegelijk, eerst mijn nieuwe baan oppakken). Ook wil ik nog leren te stoppen met eten als ik vol zit. Negen van de tien keer leent mijn maaltijd zich er wel voor om het in de koelkast te zetten en later nog even op te warmen, in te vriezen of bv te bewaren voor na het sporten. Vaak eet ik gewoon door zonder eigenlijk na te denken of ik nog wel honger heb en als mijn bord dan leeg is barst ik bijna uit elkaar haha. Ik heb trouwens wel laatst andere borden gekocht. Met mijn ex aten we uit schalen (serieus ) en als je meer op je bord hebt, eet je gewoon meer.
Kijk je hele levensstijl dus na en bedenk wat je daar in wilt veranderen. Als je er voor zorgt dat je anders in het leven staat heb je een grotere kans je verloren kilo's verloren te houden. Ik bedoel, wie wil ze uberhaupt terugvinden? Ik niet . Ik heb jaren mijn grens verlegd. Toen ik eindelijk 50 woog was ik in de gloria (ik woog tot mijn 23ste 45 kilo en kreeg er maar niks bij), 55 vond ik ook nog mooi. 60 Vond ik eigenlijk niet zo leuk maar het was tenminste nog geen 65 en toen ik 66 woog was het in ieder geval geen 70. Ja, in mei was het dan zover; ik woog 72 en was meer dan klaar met mezelf. Daarom wil ik alles veranderen zodat ik een gezond lichaam heb want daar moet ik de rest van mijn leven mee doen.
Zo, en dan ga ik nu zwemmen .
Ik ben als eerste gestopt met zo veel snoep. Je hoeft het jezelf niet helemaal te verbieden, dat hou je dan toch niet vol. Ik vind chips en popcorn nog steeds heerlijk en eet dat echt nog weleens. Stop gewoon met het kopen van dat soort dingen. Maak boodschappenlijstjes, zonder snoep, en hou je daaraan. In het begin at ik veel rijstewafels. Puur omdat ik die snaaitrek had maar dat hield snel op gelukkig. In het weekend mocht ik dan van mezelf snoepen. In het begin had ik dan op beide dagen wel iets lekkers maar dat zakte ook af omdat ik doordeweeks al niets snoepte werd mijn drang daarnaar gewoon minder.
Toen ben ik gestopt met het kopen van cola. Ineens vond ik het troep. Ik dronk het op mijn werk, ik dronk het thuis. Daarbij moet je weten dat ik erg weinig drink. Niet goed, dat weet ik maar ik heb gewoon amper dorst en doe lang over een glas drinken. Daarnaast dronk ik ook best veel alcohol. Ik was vaak in de stad en dus in de kroeg te vinden, zo'n 3 keer per week minimaal. Lekker hoor zo'n wijntje maar je word er dik van! En gek genoeg krijg ik dat dan weer wel snel weg . Dat ruil ik dus nu meestal om voor een colaatje. Zie ik dat als een soort verwennerij (want ik vind het heerlijk) en ik doe er langer over dus drink minder. Om water in de kroeg te gaan drinken vind ik ook weer zoiets. Ik ga nu ook niet meer zo vaak de stad in trouwens dus het is niet zo erg.
Het sporten en bewegen is bij mij een probleem. Fietsen naar het werk geprobeerd, kreeg last van mijn knieen. Toen geprobeerd te gaan hardlopen maar omdat ik al heel mijn leven op hakken loop was dat zo pijnlijk dat ik stond te janken na 2 minuten hardlopen. Ik verander nu van baan. Waar ik de hele dag op kantoor zat ga ik nu de weg op. Ik ga heel veel moeten lopen voor mijn nieuwe functie en dat is eigenlijk wel mooi meegenomen want zo krijg ik veel beweging tijdens mijn werk. Daarnaast heb ik de sportschool opgezegd want dat werkte gewoon niet meer voor mij. Ik vind fitness niet leuk, de lessen wel maar steeds als ik een beetje een routine daarin had kwam mijn vader in het ziekenhuis en zat ik elke avond daar met als gevolg dat ik mijn routine weer kwijt was en het wederom maanden duurde voor ik die weer gevonden had. Ik heb daar gewoon te weinig discipline voor. Mijn zusje vroeg me te gaan zwemmen met haar en aangezien zij de nodige kilo's kwijt moet is dat voor mij een grotere drijfveer. Nu gaan we elke maandag zwemmen en over een paar weken ook op woensdag.
Wat ik verder nog wil is eigenlijk in het weekend ook een lange wandeling gaan maken elke week. Ik vond wandelen vroeger altijd al erg leuk en ik heb er goede schoenen voor dus met de tijd wil ik dat op gaan pakken (niet alles tegelijk, eerst mijn nieuwe baan oppakken). Ook wil ik nog leren te stoppen met eten als ik vol zit. Negen van de tien keer leent mijn maaltijd zich er wel voor om het in de koelkast te zetten en later nog even op te warmen, in te vriezen of bv te bewaren voor na het sporten. Vaak eet ik gewoon door zonder eigenlijk na te denken of ik nog wel honger heb en als mijn bord dan leeg is barst ik bijna uit elkaar haha. Ik heb trouwens wel laatst andere borden gekocht. Met mijn ex aten we uit schalen (serieus ) en als je meer op je bord hebt, eet je gewoon meer.
Kijk je hele levensstijl dus na en bedenk wat je daar in wilt veranderen. Als je er voor zorgt dat je anders in het leven staat heb je een grotere kans je verloren kilo's verloren te houden. Ik bedoel, wie wil ze uberhaupt terugvinden? Ik niet . Ik heb jaren mijn grens verlegd. Toen ik eindelijk 50 woog was ik in de gloria (ik woog tot mijn 23ste 45 kilo en kreeg er maar niks bij), 55 vond ik ook nog mooi. 60 Vond ik eigenlijk niet zo leuk maar het was tenminste nog geen 65 en toen ik 66 woog was het in ieder geval geen 70. Ja, in mei was het dan zover; ik woog 72 en was meer dan klaar met mezelf. Daarom wil ik alles veranderen zodat ik een gezond lichaam heb want daar moet ik de rest van mijn leven mee doen.
Zo, en dan ga ik nu zwemmen .
Gast- Gast
Zusje schreef:Birgit, ja dat is op zich wel herkenbaar maar je moet inzien dat je niet moet afvallen maar je levensstijl moet veranderen. Het liefst in kleine stapjes. Zo at ik elke dag een zak chips of popcorn en dronk ik alleen cola. Daarbij werkte ik de hele dag op kantoor (ik zat dus de hele dag) en zit ik in de avonden ook omdat ik moe ben.
Ik ben als eerste gestopt met zo veel snoep. Je hoeft het jezelf niet helemaal te verbieden, dat hou je dan toch niet vol. Ik vind chips en popcorn nog steeds heerlijk en eet dat echt nog weleens. Stop gewoon met het kopen van dat soort dingen.
Even over die popcorn. In het lijstje met tussendoortjes van mijn dietist komt ook popcorn voor. Wel maar een kleine hoeveelheid (ik geloof max 20 stuks)
Lotus_- Prater
Pagina 2 van 37 • 1, 2, 3 ... 19 ... 37
Soortgelijke onderwerpen
» Serieus...Welk stom bedrijf doet dit?!
» Ik wil er 0 kilo af! Wie doet er mee!
» N.A.V welk autostoeltje vanaf 9 kilo
» barbeque en lijnen..
» Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?
» Ik wil er 0 kilo af! Wie doet er mee!
» N.A.V welk autostoeltje vanaf 9 kilo
» barbeque en lijnen..
» Lijnen maar zoooo'n trek! Wat doen jullie?
Pagina 2 van 37
Permissies van dit forum: