Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

+29
maiadebij
LotteK
SarahKey
Bruintje Beer
Parisienne
Flip Fluitketel
PapillonRose
Monnie
Roos
Mikki
meisjesmama
Annie24
Tazz
LMCurious
Thunder
pindaatje
Tania
duckie
Catwoman79
Printje
Annemie
kwak
Jazzlyn
Liadan
Pien
Flower_L
Susan
Pussycat
Teddyaapje
33 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Teddyaapje za 1 okt 2011 - 23:10

Hoi,

Aangezien er bij ons in de vriendengroep steeds meer baby's bij komen wordt t lastiger om wat af te spreken. Eerder lieten we ze gewoon hier naartoe komen (wij waren de eerste met een kindje). We zien t niet zitten om elke zaterdagavond met zn tweetjes op de bank te zitten maar om hier oppas voor te regelen...

Nu vroegen we ons af of jullie nog vaak met vrienden afspreken en wat jullie dan met jullie kindje(s) doen. We zijn er over aant denken om hem daar in het campingbedje te leggen rond 19.30u en als we rond 24u weer gaan hem daarna weer thuis in bed te stoppen maar ik weet niet of dat werkt (natuurlijk is dat bij elk kindje anders en kun je dat niet met elkaar vergelijken).

Ik ben dus benieuwd hoe jullie dit doen en of jullie misschien ook nog andere tips hebben?

xx Teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Pussycat za 1 okt 2011 - 23:16

Nou in het begin lukte dat nog wel.
Maar nu begin ik er niet meer aan haha.
Ze is nu veel bewuster van alles om d'r heen en ze wordt toch wakker als ik haar oppak.
Dus dat is een beetje jammer. Ik zorg dat ik om 20:00 thuis ben sowieso want dan wil ze slapen.
Kijk als het niet anders kan dan is het niet anders, maar de laatste keer dat ik haar savonds nog meenam zat ze de terugweg alleen maar te huilen omdat ik haar wakker had gemaakt (want dat gebeurt gewoon als ik haar oppak hoe voorzichtig ik ook doe en vastmaken in de auto etc.. daar wordt ze gewoon wakker van) dus dat vond ik zo zielig en naar voor haar dat ik dat niet meer doe.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 23:18

nee, dat doen we niet. Ze slaapt matig, het duurt lang voor ze in slaap is gevallen en ze wordt ook nog wel eens wakker 's avonds. Ik heb geen zin om steeds bij iemand anders weg te moeten voor onze dochter en bij iemand anders slaapt ze toch niet. Daarnaast lijkt het me voor haar bijzonder onprettig om om 24u wakker gemaakt te worden, naar huis te moeten rijden en vervolgens in een ander bedje gelegd te worden.

Als wij geen oppas kunnen/willen regelen gaat één van ons beiden naar de vriendengroep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Susan za 1 okt 2011 - 23:18

Nee, doen wij niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Flower_L za 1 okt 2011 - 23:19

toevallig hadden we gisteravond verjaardag. Om 20u lag hij daar op bed, en om 01.30 hebben we hem daar weer uit bed gehaald, en meegenomen naar huis. Zij is ook zwanger, en heeft de babykamer al staan...hoefden dus alleen matras mee te nemen. Normaal gesproken nemen we het campingbedje + matras mee.

L. is momenteel nog het enige kindje in de groep. Er zijn er 2 zwanger, dus over een aantal maanden zitten we met 3 kindjes in de groep.
Denk dat we dan L. vaker naar mijn ouders brengen (die daar totaal geen problemen mee hebben). Anders bestaat een verjaardag voornamelijk uit kindjes voeden, naar bed brengen, troosten.....lijkt me ook niet echt gezellig voor de rest van de groep.

Denk dat hij nu ong. 10 keer is meegeweest naar verjaardagen / feestjes oid. Ging en gaat prima. Overige keren naar mijn ouders.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 23:19

Doen wij ook niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Pien za 1 okt 2011 - 23:21

Hoe jij het omschrijft is precies hoe wij het willen gaan doen in de toekomst...

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Liadan za 1 okt 2011 - 23:23

Nee, wij nemen ze niet mee op visite. Vrienden zonder kinderen komen vaker bij ons dan andersom. Als wij naar hun toe gaan, regelen we oppas. Maar het komt ook vaak voor dat 1 van ons 2-en gaat.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 23:24

Ja hoor, hebben wij vaak genoeg gedaan. Nu ook nog wel eens. Maar goed, kind is een makkelijke slaper en slaapt gewoon weer verder als hij in zijn bed gelegd wordt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Flower_L za 1 okt 2011 - 23:24

ik moet wel zeggen...hij is nu wel op een leeftijd dat het in slaap vallen, langer duurt. Hij vond de kamer volgens mij helemaal niet leuk...elke keer naar de deur wijzen. Gister wel een half u naast het bedje moeten zitten, en paar pogingen gewaagd om kamer uit te sluipen...We wisselen dan wel af. Eerste kwartier ik, tweede kwartier mn vriend.


Dit is ook wel een reden (naast feit dat er binnenkort 2 kindjes bij komen) dat we vanaf nu vaker mn ouders zullen inschakelen. Geeft iets meer rust tijdens de visite :-)

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 23:30

Jolicious schreef:Ja hoor, hebben wij vaak genoeg gedaan. Nu ook nog wel eens. Maar goed, kind is een makkelijke slaper en slaapt gewoon weer verder als hij in zijn bed gelegd wordt.

Met een makkelijke slaper zou ik het ook eerder doen. Hier had de oudste op een vreemde plek moeite met in slaap komen en de jongste slaapt niet meer verder als ze wakker wordt gemaakt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Jazzlyn za 1 okt 2011 - 23:34

doen wij wel, vanaf zijn geboorte al. Hij gaat overal slapen. Hetzij momenteel erg moeilijk (hangt erg aan mama) dus dan brengt bijv. mijn zus of man hem. Gaat goed! Snachts pak ik hem uit zijn bedje, hij slaapt dan tegen mij aan verder. Papa of familie klapt het bedje in en gaan Very Happy
Jazzlyn
Jazzlyn
Prater
Prater

Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  kwak za 1 okt 2011 - 23:36

eerder deden we het wel, toen was D. kleiner en sliep ze overal maar nu slaapt ze niet meer bij anderen en slaapt ze niet meer als iemand anders haar in bed doet dus gaan we 1 van 2 weg of we zorgen dan D. voordat de oppas komt slaapt.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Annemie za 1 okt 2011 - 23:41

Nee, wij doen dat niet.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Printje za 1 okt 2011 - 23:41

Ik riep altijd heel hard dat we hem, ook sávonds gewoon overal mee naar toe zouden nemen. In de praktijk gaat het echter veel anders en zijn we eigenlijk altijd thuis sávonds en komt de visite hierheen, vind het gewoon zielig om hem s'nachts weer wakker te moeten maken en in een koude auto mee naar huis nemen. Bovendien is meneer dan vaak zo wakker dat hij niet meer in slaap valt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 23:42

Het staat wel in de planning dat wij dit zo willen gaan doen in de toekomst.
Mijn ouders hebben het bij mij vroeger ook heel vaak gedaan, maarja ik ben dan ook een makkelijke slaper.
Het zal eraan liggen of ze straks een makkelijke slaper is ja of nee of we het wel of niet doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Catwoman79 za 1 okt 2011 - 23:51

Als we alleen savonds een verjaardag of feestje hebben zorgen we voor oppas of gaan er maar 1 van ons 2-en heen.
Maar als we smiddags al ergens zijn en dat gaat laat worden dan leggen we R. gewoon rond bedtijd daar op bed en halen we hem er uit als we weer naar huis gaan.

Hij wordt wel wakker als we hem er uit halen en in de auto is het een hoop lol. Maar eenmaal in zijn eigen bed slaapt hij weer door.
Catwoman79
Catwoman79
Prater
Prater

Aantal berichten : 1007
Punten : 1051
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het noorden van het land

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Susan za 1 okt 2011 - 23:56

Ik dacht ook altijd dat ik het wel zou doen, maar in de praktijk werkt het gewoon anders. Natuurlijk zijn er kinderen die overal wel slapen en die na een onderbreking net zo makkelijk weer verder slapen, maar of je eigen kind ook zo is, dat kun je alleen maar afwachten. Mijn kinderen zijn helemaal niet zulke goede slapers, dus ik ga ze niet in een vreemd bed stoppen en ze daar halverwege de avond/nacht weer uithalen, dan kan ik er wel op rekenen dat ze daarna uren wakker zijn.

Mijn ouders deden het ook niet toen ik klein was, wel toen ik de basisschoolleeftijd had. Toen snapte ik het ook wat beter en sliep wat makkelijker weer in.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  duckie zo 2 okt 2011 - 0:11

het komt niet zo vaak voor maar we doen het wel. We nemen gewoon het canpingbedje en alles mee en leggen haar daar in bed en als we weer weggaan halen we haar eruit en thuis weer in bed. De keren dat we het deden ging goed dus wel fijn. misschien als je twijfeld moet je het gewoon een keer proberen om te kijken hoe het gaat
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Tania zo 2 okt 2011 - 0:12

Hier komt het nooit voor eigenlijk. Meestal als we op visite gaan, eten we ergens en dan zijn we niet zo laat thuis dus dan blijft J. wakker totdat we thuis zijn of hij valt in slaap in de auto en gaat thuis meteen in bed. Ergens anders naar bed gaat bij hem sowieso niet werken. Hij slaapt in zijn eigen bed en bij de gastouder en verder valt hij echt nergens zelf in slaap. Zelfs op vakantie hebben we hem elke avond in onze armen in slaap moeten laten vallen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  pindaatje zo 2 okt 2011 - 0:43

Nee, dat doen wij niet.

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Thunder zo 2 okt 2011 - 2:24

Wij hebben het weleens gedaan, maar meestal gaan ze de oppas.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  LMCurious zo 2 okt 2011 - 2:31

Wij nemen ze wel eens mee maar niet wekelijks ofzo. Overigens is het trouwens vooral naar familie waar ze dan op bed liggen s avonds. Maar als er meer kindjes in je omgeving komen kan ik me ook zo voorstellen dat je sowieso met die vrienden gewoon meer overdag gaat afspreken ipv savonds. En dan is het heerlijk om lekker s avonds lekker met zn tweetjes thuis op de bank te gangen Wink
LMCurious
LMCurious
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Eindhoven

Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 4:00

Hier doen we dat wel, maar dat komt ook doordat mijn schoonouders over ver wonen, dus als we daar heen gaan, is het wel zo leuk als de kinderen mee zijn.
Dan gaan we in de middag weg, en later op de avond naar huis. Pyjama's trekken we daar al aan, zodat ze meteen hun bed in kunnen. Tot nu toe gaat dat nog heel goed, maar wij hebben wel makkelijke slapers, dat scheelt vast wel.

We nemen ze niet meer mee naar verjaardagen als het gewoon hier in de buurt is, of visite oid, dan regelen we oppas, of gaat er 1 van ons heen. Ik vind het ook niet nodig om ze altijd maar mee te nemen, vind het ook wel eens lekker een avondje voor jezelf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 4:05

Tot nu toe gaan ze altijd mee.

Heb ze tot nu toe maar 2x weg gebracht, voor het doopgesprek en mijn nacontrole.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

nemen jullie je kindje savonds mee op visite? Empty Re: nemen jullie je kindje savonds mee op visite?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum