Huisdier nemen voor kindje
+15
Aagje!
Liadan
kwak
Pien
M@niek
SarahKey
Darius
Sanne
sheila123
Blue flower
Makamba
Clapperdie
Coco
Annemie
Chelle
19 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Huisdier nemen voor kindje
Wij zitten te bedenken of het misschien leuk is voor A om een huisdiertje te nemen.
Ik merk dat ze diertjes helemaal geweldig vindt en klimt bijna haar buggy uit met haar armpjes uitgestrekt als we diertjes zien buiten. Ook de hond van de buren vindt ze geweldig.
Zelf dachten we aan een valkparkietje of een ander tam te maken vogeltje...
Een kat of hond zie ik niet zitten.
Wat voor huisdier hebben jullie. En hoe vind jullie kindje het?
En natuurlijk niet onbelangrijk, hoe vinden jullie het zelf?
Ik merk dat ze diertjes helemaal geweldig vindt en klimt bijna haar buggy uit met haar armpjes uitgestrekt als we diertjes zien buiten. Ook de hond van de buren vindt ze geweldig.
Zelf dachten we aan een valkparkietje of een ander tam te maken vogeltje...
Een kat of hond zie ik niet zitten.
Wat voor huisdier hebben jullie. En hoe vind jullie kindje het?
En natuurlijk niet onbelangrijk, hoe vinden jullie het zelf?
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Huisdier nemen voor kindje
Wij hadden een hondje, nu hebben we een konijntje (meer voor mezelf, dus niet voor onze zoon genomen), en dat gaat erg goed en mijn zoontje vind hem ook heel leuk en is er ook voorzichtig mee, en aait hem ook heel lief.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Als de schuttingen staan krijgen ze beiden een konijntje. Heb ik vroeger zelf ook gehad en dat beestje was knettergek. Vind het ook leuk voor de kinderen, maar ook voor mijzelf. Enige nadeel is dat ik het hok schoonmaken nu niet meer op mijn ouders kan schuiven.
Een hond zouden we ook nog wel willen, maar daar moeten we nog heel goed over nadenken.
Een hond zouden we ook nog wel willen, maar daar moeten we nog heel goed over nadenken.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Wij hebben 2 katten maar daar snapt ons zoontje nog niets van natuurlijk.
Maar een vogeltje heeft niet een heel hoog aaibaarheidgehalte toch? Misschien is een cavia of konijntje leuker dan?
Maar een vogeltje heeft niet een heel hoog aaibaarheidgehalte toch? Misschien is een cavia of konijntje leuker dan?
Clapperdie- Kletskop
- Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Wij hebben twee konijnen en een kat. Toen ons zoontje wat jonger was terroriseerde hij de kat vreselijk. Het arme beest was altijd de pineut, maar tegenwoordig is hij ontzettend lief voor hem. Net als voor de konijntjes. Als we ergens buiten spelen zegt hij altijd: ik wil wat gras voor de konijnen mee nemen.
Gast- Gast
Hier zijn we begonnen met een konijn! Na de verhuizing zijn er nog 2 cavia's bij gekomen en afgelopen maand nog een hamster. Ze vindt het helemaal prachtig en was laatst zelfs aan het huilen dat één van de cavia's zo hard was gegroeid, want ze wou dat ie nog zo klein was als toen ze 'm kreeg.
Zelf heb ik er geen problemen mee, maar er komen nu wel echt geen dieren meer bij! En mocht er een van de dieren overlijden, komt er voorlopig geen nieuwe meer bij.
Zelf heb ik er geen problemen mee, maar er komen nu wel echt geen dieren meer bij! En mocht er een van de dieren overlijden, komt er voorlopig geen nieuwe meer bij.
Makamba- Kletskop
- Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Wij hebben een hondje en R is stapel op dat beestje. Hij vind trouwens alle dieren leuk en is ook altijd voorzichtig. Ik zou zelf nooit een huisdier voor alleen voor R nemen, want de zorg komt toch op die van de ouders neer, dus ik moet het zelf ook leuk vinden.
Blue flower- Prater
- Aantal berichten : 1164
Punten : 1354
Een vogeltje lijkt me persoonlijk niet zo heel leuk voor een kindje.. Zou eerder een cavia of een dwergkonijntje nemen dan. Wij hebben zelf 2 poezen maar die hadden we al voor de geboorte van de oudste. Ze zijn er allebei gek op. De jongste vind het vooral prachtig! Oudste dochter zit een beetje in de plaagfase haha dat vinden de poezen wat minder,maar het gaat heel goed met elkaar! Ik zou ook nog wel een caviaatje of konijntje voor ze willen maar zie er tegenop om dan die hokken te verschonen,bahhhh!!!
Laatst aangepast door sheila123 op vr 25 mei 2012 - 8:21; in totaal 1 keer bewerkt
sheila123- Prater
- Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10
Wij hebben een hond,maar daar merkt H. nog niets van natuurlijk. Als je juist voor je kind een huisdier wil aanschaffen, zou ik dan toch eerder voor een konijn gaan ofzo. Daar kun je beter mee knuffelen dan met een vogeltje.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Onze kat is vorige week donderdag weggelopen, en B. was dol op hem! Hij is hem nu nog soms aan het zoeken in huis, dus hij heeft heel goed door dat ie er niet meer is. Voorlopig komt er hier ook geen nieuw huisdier, maar als we (misschien volgend jaar) weer een dier in huis nemen zal het waarschijnlijk een (klein) konijntje worden.
Gast- Gast
Het schijnt dat een cavia het meest kindvriendelijkste huisdier is. O nee, volgens mij stond een rat op nummer 1. In ieder geval ga ik niet meer voor een cavia, die maken gewoon te veel kabaal. Een konijn is wel leuk. Let wel op dat je dan eigenlijk twee konijntjes moet nemen, die konijnen schijnen zich snel eenzaam te voelen.
Darius- Ratel
- Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Wij hebben een hondje maar zij was er al voordat Siem er was.
Ik zou pas een huisdier nemen voor mijn kind als hij dat ook zou begrijpen. Zelf (wel met hulp van ons) kan zorgen voor voer, verschonen en eventueel uitlaten oid.
Een huisdier voor een peuter is leuk maar ze begrijpen niet dat je zo'n beest ook moet verzorgen en dat vind ik toch ook wel een belangrijk punt.
Ik zou pas een huisdier nemen voor mijn kind als hij dat ook zou begrijpen. Zelf (wel met hulp van ons) kan zorgen voor voer, verschonen en eventueel uitlaten oid.
Een huisdier voor een peuter is leuk maar ze begrijpen niet dat je zo'n beest ook moet verzorgen en dat vind ik toch ook wel een belangrijk punt.
Wij hebben 2 honden. Ons zoontje heeft er nu nog niks aan, maar ik denk dat het straks grote vriendjes gaan worden. Een konijntje vind ik best leuk, maar zou het niet nemen ivm hok schoonmaken. We hebben vroeger vogels gehad, vreselijk die bende steeds.
Gast- Gast
Overigens hadden we onze honden al voor ons zoontje werd geboren.
Gast- Gast
wij hebben 2 konijnen en daar is ze heel lief voor. Het zijn ook lieve konijnen.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
sheila123 schreef:Een vogeltje lijkt me persoonlijk niet zo heel leuk voor een kindje..
+1
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Ik wil D. graag een konijntje geven als ze een jaar of 4/5 word.
ik vind het belangrijk dat ze verantwoordelijkheids gevoel krijgt over een dier en dat ze die met respect behandeld.
We hebben een nu een kat. D. vind hem prachtig maar doet er verder niks mee.
Ze aait hem en ze mag mee helpen voeren.
ik vind het belangrijk dat ze verantwoordelijkheids gevoel krijgt over een dier en dat ze die met respect behandeld.
We hebben een nu een kat. D. vind hem prachtig maar doet er verder niks mee.
Ze aait hem en ze mag mee helpen voeren.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
w.b. de omgang met dieren helpt het hier juist niet dat we zelf een hond hebben. Tegen andere dieren is ze veel liever, onze eigen hond moet het regelmatig ontgelden, zeker als ze niet lekker in haar vel zit.
Gast- Gast
Wij hebben vissen en Kian vindt ze geweldig! Hij wordt helemaal blij als we ernaar gaan kijken.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ja dat is ook wel weer waar dat een vogel geen aaibaarheidsgehalte heeft...
Een konijn is ook een leuk idee.
Zelf heb ik geen behoeft aan een huisdier.
Onze kat is pas overleden en had het wel even gezien.
Maar ik merk dat A het zo mooi vind.
Hoewel ze nu niet lief aait maar eerder aan de haren van de hond van de buren trekt of in zn ogen prikt. Dat is dan ook niet leuk voor het beestje.
Maar ik dacht altijd dat konijntjes vaker vals zijn.
Een konijn is ook een leuk idee.
Zelf heb ik geen behoeft aan een huisdier.
Onze kat is pas overleden en had het wel even gezien.
Maar ik merk dat A het zo mooi vind.
Hoewel ze nu niet lief aait maar eerder aan de haren van de hond van de buren trekt of in zn ogen prikt. Dat is dan ook niet leuk voor het beestje.
Maar ik dacht altijd dat konijntjes vaker vals zijn.
Chelle- Prater
- Aantal berichten : 783
Punten : 868
Ligt eraan wat voor een soort konijn je hebt.. Wij hebben een dwerghangoor en doet geen vlieg kwaad. Als je kindje nu nog zo tegen dieren doet,zou ik wachten tot je kindje wat ouder is,anders is het wel zielig..
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Hier ook twee konijnen, Guus en Jet
Een hangoor en een dwerg! Alletwee superlieve beestjes! Zodra D bij het hok komt komen ze gelijk gezellig naar haar toe
Een hangoor en een dwerg! Alletwee superlieve beestjes! Zodra D bij het hok komt komen ze gelijk gezellig naar haar toe
Aagje!- Kletskop
- Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11
eerlijk gezegd vind ik het altijd een beetje sneu, een konijntje (of cavia. hamster oid) in een hok. Ik zou dus nooit voor een huisdier kiezen. Met de kinderen gaan we regelmatig naar de kinderboerderij, daar leren ze ook respect te hebben voor dieren.
Als je zelf niet zo'n zin hebt in een huisdier zou ik het helemaal niet doen, alle verzorging komt wel op jou neer en dat valt altijd tegen.
Als je zelf niet zo'n zin hebt in een huisdier zou ik het helemaal niet doen, alle verzorging komt wel op jou neer en dat valt altijd tegen.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Als je toch voor een cavia of konijn kiest, zou ik hem uit de opvang halen. Er zitten super veel van deze dieren in een opvang omdat men ze zat zijn. De asiels weten ook goed hoe een karakter van het diertje is en hoe het dus met kinderen om gaat. Vaak zijn ze dan al een paar jaar oud en zijn ze dus ook al zindelijk.
Denk er wel goed over na, want als jij niks met het beestje heb en je kindje straks ook niet meer dan zit dat beestje alleen maar in zijn hok en krijgt hij verder geen aandacht meer.
Denk er wel goed over na, want als jij niks met het beestje heb en je kindje straks ook niet meer dan zit dat beestje alleen maar in zijn hok en krijgt hij verder geen aandacht meer.
zwaai zwaai- Fluisteraar
- Aantal berichten : 99
Punten : 112
Registratiedatum : 02-05-11
Een vogel niet leuk voor een kind?? Hier hebben we 2 tamme parkieten en of ze dat leuk vinden zitten op hun hand op hun hoofd krijgen stukjes koek!
Een cavia daarin tegen vind het ab so luut niet leuk om gepakt te worden plus dat je cavia's (en konijnen ) eigenlijk beter niet alleen kan houden of je moet ze wel heel veel aandacht geven.
Dus feitelijk is een vogel leuker voor kind dan knaagdier of je moet een rat nemen dat is het enige knaagdier dat het wel leuk vind om vastgehouden te worden.
Wij hebben zelf erg veel dieren ( wandelende takken, vissen, vogels, honden, konijnen , kippen eenden een gans varkens geiten paarden ) maar buiten dat de kinderen het geweldig vinden zijn ze niet voor hun aangeschaft.
Een cavia daarin tegen vind het ab so luut niet leuk om gepakt te worden plus dat je cavia's (en konijnen ) eigenlijk beter niet alleen kan houden of je moet ze wel heel veel aandacht geven.
Dus feitelijk is een vogel leuker voor kind dan knaagdier of je moet een rat nemen dat is het enige knaagdier dat het wel leuk vind om vastgehouden te worden.
Wij hebben zelf erg veel dieren ( wandelende takken, vissen, vogels, honden, konijnen , kippen eenden een gans varkens geiten paarden ) maar buiten dat de kinderen het geweldig vinden zijn ze niet voor hun aangeschaft.
frolic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 498
Punten : 632
Registratiedatum : 04-02-11
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» naast je kindje slapen of kindje in bed nemen?
» nemen jullie je kindje savonds mee op visite?
» Wat voor een huisdier heb je en wat is zijn/haar naam?
» Is jouw huisdier bang voor vuurwerk?
» In 2013 voor een kindje..
» nemen jullie je kindje savonds mee op visite?
» Wat voor een huisdier heb je en wat is zijn/haar naam?
» Is jouw huisdier bang voor vuurwerk?
» In 2013 voor een kindje..
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: