Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In je eentje eten

+21
Makamba
loura
Eris
Jade
silly-one
Susan
Rush
Silver
Dolphinne
minoessepoes
Shisha
litllejoy
sanne-84
Leine
Jeanette
Marin
Bliss
Angela_1986
Wennes
Nora
Ringling
25 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Rush wo 12 okt 2011 - 23:59

FryskeFlinter schreef:Ik woon samen maar mijn vriend is van maandag tot donderdag weg, ik kook dus niet voor mij alleen, ik eet voornamelijk veel bij ouders/schoonouders, of bij vriendinnnen. Of ze komen hier kan natuurlijk ook. Ik kook alleen als mijn vriend ook thuis eet.
Als ik niet bij mijn ouders/schoonouders zou eten, zou ik gewoon heel slecht eten, of maaltijden overslaan....
Als je nou een keer het weiland over steekt :P
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Susan do 13 okt 2011 - 0:01

Ik vries nooit eten in omdat ik weet dat ik het dan toch niet meer opeet. In de meeste gevallen komt het eten wat wij koken gewoon op, maar zo niet, dan gooi ik het dus weg. Dan maar verwend. smile
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast do 13 okt 2011 - 0:10

Susan schreef:Ik vries nooit eten in omdat ik weet dat ik het dan toch niet meer opeet. In de meeste gevallen komt het eten wat wij koken gewoon op, maar zo niet, dan gooi ik het dus weg. Dan maar verwend. smile

Vind je het ook niet lekker als lunch te eten de volgende dag dan? Toen mijn ex hier nog woonde werd er ook weinig ingevroren. Wat er nog over was vochten we de volgende dag om wie het mocht hebben haha Very Happy.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Silver do 13 okt 2011 - 0:17

Rush schreef:
FryskeFlinter schreef:Ik woon samen maar mijn vriend is van maandag tot donderdag weg, ik kook dus niet voor mij alleen, ik eet voornamelijk veel bij ouders/schoonouders, of bij vriendinnnen. Of ze komen hier kan natuurlijk ook. Ik kook alleen als mijn vriend ook thuis eet.
Als ik niet bij mijn ouders/schoonouders zou eten, zou ik gewoon heel slecht eten, of maaltijden overslaan....
Als je nou een keer het weiland over steekt :P

Dan kom ik bij de klokkenstoel uit? Rolling Eyes
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Susan do 13 okt 2011 - 0:24

Zusje schreef:

Vind je het ook niet lekker als lunch te eten de volgende dag dan? Toen mijn ex hier nog woonde werd er ook weinig ingevroren. Wat er nog over was vochten we de volgende dag om wie het mocht hebben haha Very Happy.

Nee, meestal niet, ik vind het ook gewoon moeilijk om kliekjes te bewaren omdat ik heel snel bang ben voor bederf, maar goed, meestal blijft er ook niet veel over. Hooguit wat de kinderen niet hebben opgegeten.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  silly-one do 13 okt 2011 - 2:00

Ik heb zelden zin om te koken als ik alleen ben en meestal probeer ik er dan een pasta of couscous salade van te maken. Dat is snel en toch nog redelijk gezond.
Ook probeer ik één keer in de zoveel tijd iets te maken wat ik in kan vriezen en ook daarna lekker blijft. Zo heb ik 2 weken geleden een paar bakken kippenragout gemaakt. Nu is het alleen nog maar opwarmen en rijst erbij koken met wat groente en ik ben klaar.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : N.ijmegen

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Jade do 13 okt 2011 - 4:12

Ik eet ook erg slecht als ik alleen ben. En eigenlijk is dat pas iets van de laatste tijd.

Als ik kook vind ik het niet erg om te doen, maar ik zie op tegen het beginnen en afwassen. Ik eet dus ook regelmatig een stoommaaltijd van de appie Embarassed.

Wanneer ik zelf te lui ben om een maaltijd te halen, eet ik vaak een stuk vlees, sla, of koekjes Embarassed.

Hoe het komt dat ik zo dik wordt? euhhh nerd

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Eris di 18 okt 2011 - 6:04

Ik vind koken leuk dus daar heb ik meestal niet zoveel moeite mee. Bij mij is het het eten opeten wat ik niet leuk vind in mijn eentje.

Eris
Prater
Prater

Aantal berichten : 1286
Punten : 1351
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 6:12

Ik heb gister peen en uien met rookworst gemaakt, waren uiteindelijk 3 porties. Twee ingevroren dus. Vandaag heb ik iets met gehakt en rijst gebrouwen, is nog best lekker ook Very Happy maar volgens mij ook wel 3 porties dus gooi daar ook wat van in de vriezer. Morgen eet ik bij mijn ouders en dan ben ik tm dinsdag bij familie dus hoef ik helemaal niet te koken want die woensdag eet ik weer bij mijn ouders haha. En daarna trek ik gewoon lekker wat uit de vriezer Very Happy. Werkt prima...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Bliss di 18 okt 2011 - 9:23

Peen en uien, is dat nou gewoon hutspot? Ik ken die term niet!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  loura di 18 okt 2011 - 9:39

Toen ik alleen woonde at ik ook vaak alleen. Ik vind dit geen probleem, ik ben zelfs zo dat ik uitgebreid ga koken voor mezelf haha 3 gangen! Stelt niet zo veel voor als het lijkt hoor. Maar ik hou van lekker eten en het koken vind ik niet erg. Je moet wel voor jezelf zorgen ook al woon je alleen.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast di 18 okt 2011 - 9:48

Bliss schreef:Peen en uien, is dat nou gewoon hutspot? Ik ken die term niet!

Ik krijg die vraag meer haha, dat is gewoon hutspot ja maar wij benoemen dat dan. Ik bedoel, als je hutspot zegt kan het toch nog van alles zijn? Is peen en uien gestampt met aardappels zeg maar Very Happy. Lekkerrrr :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Makamba di 18 okt 2011 - 10:25

Jeanette schreef:Herkenbaar! Ik vind het ook zo saai om voor mezelf te koken. Meestal maak ik dan iets klaar wat niet al te lang duurt.

Hier ging het er net zo aan toe!
Makamba
Makamba
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2959
Punten : 3334
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Bliss di 18 okt 2011 - 10:28

Zusje schreef:
Bliss schreef:Peen en uien, is dat nou gewoon hutspot? Ik ken die term niet!

Ik krijg die vraag meer haha, dat is gewoon hutspot ja maar wij benoemen dat dan. Ik bedoel, als je hutspot zegt kan het toch nog van alles zijn? Is peen en uien gestampt met aardappels zeg maar Very Happy. Lekkerrrr :P

Ja een collega had t laatst ook al over peen en uien, zal wel iets Haags zijn dan Very Happy Hutspot is gewoon hutspot, kan maar één ding zijn haha, en is idd lekker, lang niet gehad!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  RYW di 18 okt 2011 - 10:31

Ik ben ook een slechte eter als ik voor mezelf moet koken. Het is dat ik kinderen heb, maar anders zou ik altijd waardeloos slecht eten omdat ik voor mezelf echt totaal geen moeite doe. Als mijn vriend en zoons er zijn, dan doe ik wel mijn best en kook ik uitgebreid (en nog lekker ook! :shock: ) voor mijn mannen. Maar als de jongens in het weekend bij hun vader zijn en mijn vriend is er ook niet, dan kan ik rustig een heel weekend overleven op een blik knakworstjes laughcry
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Zininzon wo 19 okt 2011 - 6:38

Zusje schreef:
Bliss schreef:Peen en uien, is dat nou gewoon hutspot? Ik ken die term niet!

Ik krijg die vraag meer haha, dat is gewoon hutspot ja maar wij benoemen dat dan. Ik bedoel, als je hutspot zegt kan het toch nog van alles zijn? Is peen en uien gestampt met aardappels zeg maar Very Happy. Lekkerrrr :P

Nee, hutspot is echt de naam voor stamppot wortelen.
Stamppot is wel een verzamelnaam voor alle gestampte 'potten'
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Caramba wo 19 okt 2011 - 7:58

Ik woon samen, maar het komt wel geregeld voor dat ik eerder warm eet dan mijn vriend. Dit komt door mijn wisselende diensten.
Ik heb er geen hekel aan om in de keuken te staan. Heb er alleen een hekel aan om 's middags warm te eten, het smaakt mij op de één of andere manier dan minder. Ben het ook helemaal niet gewend.

Wat ik dan zoal maak? Kan van alles zijn, vind koken juist leuk.
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast wo 19 okt 2011 - 8:14

Maura schreef:
Zusje schreef:Ik vind het eerlijk gezegd behoorlijk verwend om voedsel op die manier weg te gooien. Mss moet je daar wat meer bij stil staan. En geen tijd vind ik ook altijd zo'n slap excuus. Hoeveel tijd kost het nu om een vriezer open te trekken, er iets uit te pakken en het naar de koelkast te verplaatsen. Dat heeft allemaal niets met kunnen te maken maar met willen.

Ik moet naar beneden lopen, uit de vriezer halen en weer naar boven lopen. Dat kost wel wat meer tijd dan diepvries open, koelkast open. Dus vandaar ook dat ik het zei.

En inderdaad, ik heb mezelf verwend en daar moet ik ook zeer zeker iets aan doen.

haal het er dan uit als je uit je werk komt, direct in de koelkast zetten en het is ontdooit als je de volgende dag terug komt van je werk. Scheelt je nog energiekosten ook, hoeft je koelkast minder hard te werken Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  sonly do 20 okt 2011 - 8:43

Zusje schreef:
Bliss schreef:Peen en uien, is dat nou gewoon hutspot? Ik ken die term niet!

Ik krijg die vraag meer haha, dat is gewoon hutspot ja maar wij benoemen dat dan. Ik bedoel, als je hutspot zegt kan het toch nog van alles zijn? Is peen en uien gestampt met aardappels zeg maar Very Happy. Lekkerrrr :P

Hutspot is toch zoiezo wortels+ui+aardappel? Stamppot kan wel van alles zijn.. tenminste dacht ik altijd..?
sonly
sonly
Prater
Prater

Aantal berichten : 823
Punten : 887
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 8:53

Maura schreef:
Zusje schreef:
Maura schreef:Doordat ik het eten in mijn eentje niets vind, en alleenstaand ben, eet ik heel erg slecht. Het koken alleen al duurt langer dan ik aan tafel zit te eten en dan de keuken nog opruimen. En vervolgens kan ik drie dagen hetzelfde eten of ik moet het invriezen en dan zie ik het toch niet meer terug. Het alleen eten is echt een nadeel van alleen zijn. Vind ik dan.

.

Nou, het nadeel van mijn leefsituatie is dat ik veel te laat uit bed ga in de ochtend en geen tijd heb om naar de vriezer beneden te lopen om daar iets uit te halen. Dus als ik het eruit haal, dan is het in de avond. Ik ga aankomende week proberen te koken, want ik haal altijd wel netjes groenten, aardappelen en vlees in huis, want slecht eten laat je natuurlijk niet beter voelen.

Ow, en de laatste zin. Ik hoef van mezelf helemaal niets, dus ook al heb ik het uit de vriezer gehaald, dan kan het nog zo zijn dat ik het gewoon in de prullenbak gooi. Ik moet echt wat strenger voor mezelf worden.

Zooo herkenbaar! Vooral ook het dikgedrukte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gast do 20 okt 2011 - 9:12

Ik woon sinds 5,5 jaar alleen, dus het zou niet goed met me zijn als ik dan niet gezond zou koken. Ik kook wel altijd voor 2 dagen. Ik eet vooral heel veel groenten, daarbij een vleesvervanger en volkorenpasta of zilvervliesrijst. Ik maak ook wel eens een kant en klaar maaltijd, vooral als ik 's avonds ook nog moet werken en geen zin heb om te koken. Op vrijdagavond is het vaak een pizza, waar ik dan nog een extra paprika op leg. Invriezen werkt bij mij ook niet echt. Mijn vriezer staat op zolder en als ik er iets in doe vergeet ik eigenlijk altijd dat ik het er in heb gedaan.

Ik vind het niet vervelend om voor mezelf te koken. Ik eet wel altijd op de bank. Ondertussen mail checken en tv kijken. Dat zou ik eigenlijk niet moeten doen, maar ik vind het zo saai om in mijn eentje aan tafel te gaan zitten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In je eentje eten - Pagina 2 Empty Re: In je eentje eten

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum