Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

+22
joyce0606
Flip Fluitketel
Kaboutertje
Rebecca
L!ND@
CCC
Susan
lieke89
Rovine
SuperGrover
Thunder
Tazz
Leine
Liadan
Roxi3
Sarah1985
Champagne
PluDan
Possom
Tania
Marin
Monte
26 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Susan vr 30 sep 2011 - 8:13

Als ik boven met de kinderen bezig ben dan niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:13

Eucalypta schreef:Waar zijn de mensen die niet opendoen zo bang voor? Ik doe altijd open. Ik ga er vanuit dat mensen die aanbellen daar een reden voor hebben en ik vind het nogal aso om dan de deur dicht te laten. Als ik geen interesse heb (verkopers of jehova's) dan meld ik dat netjes en ben ik binnen 2 minuten klaar, en anders handel ik af wat er gedaan moet worden (pakje voor de buren aannemen of iemand de weg wijzen naar het juiste adres, er staan hier nog weleens mensen aan het verkeerde adres).

Ben ik niet aangekleed, dat is dan jammer voor degene die aanbelt en niet voor mij, ik mag in mijn eigen huis rustig in een badjas rondlopen als ik daar zin in heb.

Ik voelde me denk ik altijd onveilig. Iemand voor de deur die ik niet verwacht, en misschien helemaal niet ken voelde ik me onveilig bij. Dus deed ik niet open.
Tegenwoordig doe ik altijd open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Susan vr 30 sep 2011 - 8:14

Overigens hoor ik de bel vaak niet, dus waarschijnlijk doe ik wel vaker niet open zonder het te weten. Mensen die ik verwacht kloppen meestal op het raam.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  CCC vr 30 sep 2011 - 8:15

Nee Embarassed Soms heb ik gewoon geen zin in mensen... Dus dan negeer ik de deurbel... Als het mensen zijn die ik ken, of het is belangrijk bellen ze me nl. wel..

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:19

Nee, er komt vrijwel nooit iemand onverwacht, degenen die langskomen laten het van tevoren even weten.
En als er toch iemand besluit onverwacht langs te komen appt of belt diegene wel waarom ik niet opendoe!

Oh, ik woon trouwens in een straat met veel kroegen en cafe's, dus het kan ook nog wel eens iemand zijn die lollig wilt doen en ik heb geen zin om daarvoor naar beneden te lopen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:36

Eucalypta schreef:Waar zijn de mensen die niet opendoen zo bang voor?

Ik ben nergens bang voor, ik heb er gewoon niet altijd zin in en ik vind het geen verplichting. Net zoals het opnemen van mijn telefoon.
Vind er niks asociaals aan om niet open te doen. Mijn huis, mijn keuze.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  PluDan vr 30 sep 2011 - 8:37

Tea-Leaf schreef:
Eucalypta schreef:Waar zijn de mensen die niet opendoen zo bang voor?

Ik ben nergens bang voor, ik heb er gewoon niet altijd zin in en ik vind het geen verplichting. Net zoals het opnemen van mijn telefoon.
Vind er niks asociaals aan om niet open te doen. Mijn huis, mijn keuze.

Ohhw ja, soms heb ik helemaaaaaaal geen zin om mijn telefoon op te nemen.
Dan doe ik het gewoon ook niet. Stom eigenlijk he Embarassed ?!
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:39

Mijn intercom gaat zo nu en dan wel eens. Ik beantwoord deze belletjes nooit. Als mensen echt naar binnen willen, dan kunnen ze bellen. Ik ben niet zo van onverwacht/ongewenst bezoek. Embarassed

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:40

Eucalypta schreef:Waar zijn de mensen die niet opendoen zo bang voor? Ik doe altijd open. Ik ga er vanuit dat mensen die aanbellen daar een reden voor hebben en ik vind het nogal aso om dan de deur dicht te laten. Als ik geen interesse heb (verkopers of jehova's) dan meld ik dat netjes en ben ik binnen 2 minuten klaar, en anders handel ik af wat er gedaan moet worden (pakje voor de buren aannemen of iemand de weg wijzen naar het juiste adres, er staan hier nog weleens mensen aan het verkeerde adres).

Ben ik niet aangekleed, dat is dan jammer voor degene die aanbelt en niet voor mij, ik mag in mijn eigen huis rustig in een badjas rondlopen als ik daar zin in heb.

+1.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  L!ND@ vr 30 sep 2011 - 8:42

Tania schreef:Nee, als ik alleen ben 's avonds doe ik niet open en als ik 'smorgens nog niet aangekleed ben ook niet.
+1
L!ND@
L!ND@
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2391
Punten : 2535
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  PluDan vr 30 sep 2011 - 8:43

Ik hoor hier in de buurt tegenwoordig zoveel van die rare verhalen en ik woon een beetje buitenaf, dat ik me er niet goed bij voel om als ik in mijn eentje thuis ben de deur open te moeten doen als het donker is.
Behalve als ik iemand verwacht of weet dat er iemand komt, dan doe ik voor diegene open.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:46

PluDan schreef:
Tea-Leaf schreef:
Eucalypta schreef:Waar zijn de mensen die niet opendoen zo bang voor?

Ik ben nergens bang voor, ik heb er gewoon niet altijd zin in en ik vind het geen verplichting. Net zoals het opnemen van mijn telefoon.
Vind er niks asociaals aan om niet open te doen. Mijn huis, mijn keuze.

Ohhw ja, soms heb ik helemaaaaaaal geen zin om mijn telefoon op te nemen.
Dan doe ik het gewoon ook niet. Stom eigenlijk he Embarassed ?!

Nee, vind ik niet stom. Je hoeft niet altijd bereikbaar te zijn hoor. Ik bel mensen wel altijd terug als ze een bericht achter laten, dat dan weer wel.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:50

Eucalypta schreef:Waar zijn de mensen die niet opendoen zo bang voor?

Ik ben niet perse bang maar eerste instantie heb ik wel in mijn hoofd dat ik hier alleen zit. Hier in DH is het weleens gebeurd hoor dat mensen op die manier gewoon overvallen worden. Ik ben ooit overvallen toen ik achter de kassa zat en dat wil ik gewoon niet meer. Maar dat was vroeger meer het gevoel dat ik er bij had. Nu heb ik er gewoon geen zin in, in vreemde mensen. Als ik iets wil dan zoek ik het zelf wel uit, hoeven ze niet voor langs te komen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Tania vr 30 sep 2011 - 9:13

Bij mij is het ook vooral dat ik geen zin heb in vreemde mensen. Bekenden die op bezoek komen, gaan wel achterom. En als ik in pyjama loop vind ik het ook niet prettig om open te doen. Dan voel ik me heel opgelaten dus waarom zou ik dan open doen. Ik vind er niks asociaals aan. Het is toch mijn huis, dan hoef ik toch niet altijd maar open te doen. Als ik geen zin heb om mensen te zien is dat mijn goed recht vind ik.

Als ik geen zin heb neem ik trouwens ook de telefoon niet op. Als het echt belangrijk is bellen ze nog wel een keer op m'n mobiel en dan neem ik meestal wel op.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Rebecca vr 30 sep 2011 - 9:29

Opendoen in pyama vind ik geen enkel probleem, maar 's avonds in het donker als ik alleen thuis ben doe ik het in principe niet, ik voel me dan niet veilig... Laatst heb ik het wel gedaan, de buurvrouw stond voor de deur om kwart over 9 en belde 2x, toen ben ik toch maar gaan kijken
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Scherpenzeel GLD

http://www.cakesbyrebecca.nl

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Kaboutertje vr 30 sep 2011 - 10:42

Tea-Leaf schreef:Nee, alleen als ik iemand verwacht/op een pakketje wacht. Ik hou sowieso niet van onverwacht bezoek.


Helemaal eens smile
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Woonplaats : V-town

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 10:55

Ik doe in principe altijd open, we hebben zo'n kettinkje op de deur. Als iemand kwaad in de zin zou hebben, kwak ik de deur zo weer dicht smile. Ik doe ook open voor Jehova's, we hebben hier een speciale wijk-Jehova, het is echt een krakkemikkig oud mannetje. Iedereen vind hem zo zielig dat er geen deuren in zijn gezicht worden dicht geslagen. Ik maak er ook altijd een praatje mee, maar dan over de natuur of het weer, hij probeert me nooit te bekeren.

Alleen toen mijn schoonmoeder nog wel eens één van haar ergere buien had, deed ik wel eens niet open voor haar. Maar dat is al heel lang niet meer aan de orde.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 11:12

Ik heb mijn bel verwijderd omdat mijn voordeur niet open te krijgen is en nu lopen collectanten en sektes gewoon via de achterdeur naar binnen. Ik wil dus en een bel en een voordeur die open kan. Heb je nog een keuze. Ik doe dan wel open overigens want afpoeieren is zo klaar mocht het nodig zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Flip Fluitketel vr 30 sep 2011 - 13:22

Overdag bijna altijd, alleen als het van die verkopers zijn en ik zie ze al in de straat lopen doe ik niet open. En s'avonds als het donker is en we verwachten niemand dan doe ik ook niet open.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 19:23

Nee, overdag alleen als ik iets of iemand verwacht of ik kijk even, savonds gaat de deur niet meer open.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  joyce0606 vr 30 sep 2011 - 19:33

ik sta eigenlijk al bij de deur voordat ik nadenk of het wel zo slim is om open te doen. maar goed ik heb nog een hondje rond lopen die zich laat horen en erg waaks is...
joyce0606
joyce0606
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 20:17

Nee, ik doe bijna nooit open als ik niemand verwacht. Mijn oude huis had ik wel zo'n videoscherm, dus dan kon ik zien en dan beslissen. Nu verhuis ik naar een studentenhuis met 14 huisgenoten, dus wie ben ik om open te doen. Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 20:21

Als er 's avonds hier boven wordt aangebeld (wat bijna nooit gebeurt) dan doe ik niet open. Ik kan niet zien wie er staat. Overdag doe ik wel open. Maar meestal gaat de bel beneden en we hebben een schermpje dus ik kan zien wie er staat. Ik doe bijna altijd open dan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Silver vr 30 sep 2011 - 20:40

Ja, ongeacht hoelaat het is. Kan ten alle tijde zien wie er staat.
Silver
Silver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4646
Punten : 4902
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  SoGood vr 30 sep 2011 - 20:40

JA ik wel, we hebben een intercom dus kan ik eerst even screenen.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? - Pagina 2 Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum