Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

+22
joyce0606
Flip Fluitketel
Kaboutertje
Rebecca
L!ND@
CCC
Susan
lieke89
Rovine
SuperGrover
Thunder
Tazz
Leine
Liadan
Roxi3
Sarah1985
Champagne
PluDan
Possom
Tania
Marin
Monte
26 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Monte vr 30 sep 2011 - 6:51

Als ik alleen thuis ben(vooral in de avond) kijk ik altijd wie er aan de deur staat. Als ik diegene niet ken(en hij lijkt ook niets bij zich te hebben van pakje, uniform e.d. dan doe ik vaak niet open. Vind het geen fijn idee in mijn eentje. Meestal vraag ik overdag door het raam wat er is en waar ik diegene mee kan helpen. In de avond doe ik helemaal niet meer open, soms ook door het raam.

Wat doen jullie?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Marin vr 30 sep 2011 - 6:55

Hahaha ging bij jou de bel ook net? Ik had ook net een collectant voor de deur en wilde eigenlijk niet open doen (toch gedaan en geld gegeven hoor). Het nadeel is dat ik op de begane grond woon, en zelfs als ik m'n gordijn dicht heb zie je wel of er iemand thuis is of niet. Dus ik moet wel open doen dan eigenlijk Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Tania vr 30 sep 2011 - 6:56

Nee, als ik alleen ben 'savonds doe ik niet open en als ik 'smorgens nog niet aangekleed ben ook niet.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Possom vr 30 sep 2011 - 6:57

Ik doe altijd open, maar ben dan ook nooit alleen thuis 's avonds. Een aantal dagen geleden stond ik zelfs 2x voor een lege deur omdat ze belletje hadden geleld. Maar als nu de bel zou gaan zou ik zo weer opendoen want het is collectetijd. (en ben ze de laatste keer ook achterna gerend volgens mij zijn ze wel geschrokken :P)
Possom
Possom
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 439
Punten : 480
Registratiedatum : 20-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 6:57

Nee.. Bevalt prima!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 6:57

Als ik alleen thuis ben, kijk ik ook altijd even wie er voor de deur staat. De laatste tijd wordt er veel in het dorp ingebroken, dus ik ben voorzichtiger geworden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  PluDan vr 30 sep 2011 - 6:58

'S avonds, vooral nu het weer vroeger donker word vind ik het niet fijn om de deur open te doen als de bel gaat. Als ik alleen thuis ben dan doe ik dat dus niet, Als mijn vriend er is, dan wel.
Overdag heb ik er geen problemen mee.
PluDan
PluDan
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:00

Nee, alleen als ik iemand verwacht/op een pakketje wacht. Ik hou sowieso niet van onverwacht bezoek.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Champagne vr 30 sep 2011 - 7:01

Tania schreef:Nee, als ik alleen ben 'savonds doe ik niet open en als ik 'smorgens nog niet aangekleed ben ook niet.
+1
Champagne
Champagne
Prater
Prater

Aantal berichten : 1283
Punten : 1433
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Sarah1985 vr 30 sep 2011 - 7:03

nee als het donker is doe ik niet meer open. hebben ook dikke gordijnen dus niemand die wat ziet. En als ik in de straat zie dat er van die verkopers lopen ga ik toevallig in de keuken staan en doe dan niet open. Die verkopers komen 3 keer per week voor stroom en gas enzo.
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:04

Ik doe ook niet altijd de deur open. Soms heb ik gewoon geen zin in bezoek, sowieso houd ik niet van onverwacht bezoek. Meestal komen mensen hier onverwacht als ik het net niet kan gebruiken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Roxi3 vr 30 sep 2011 - 7:04

Ik probeer altijd open te doen maar als ik niet aangekleed ben of van boven moet komen, ben ik soms te laat bij de deur. Ik ben 's avonds eigenlijk nooit alleen thuis dus dat is geen probleem.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Monte vr 30 sep 2011 - 7:06

Joy: nee niemand aan de deur gehad net, maar vroeg het me zo ineens af(misschien omdat het weer vroeg donker wordt buiten)

Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:08

Nee, ik wacht meestal tot iemand anders de deur open doet.
Als ik weet dat er pakketpost voor de deur staat doe ik overigens wel open, maar dat is eigen belang. :P
Woensdagmiddag ging de deurbel overigens te vaak, steeds kindjes met kinderpostzegels en toen ben ik het wel gaan negeren. Was toen ook als enigste thuis.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Liadan vr 30 sep 2011 - 7:09

Als er 's avonds wordt aangebeld en ik ben alleen thuis, roep ik eerst vanuit binnen wie het is. Als ik diegene niet ken doe ik de deur niet open.
Verder doe ik vrijwel altijd open, behalve als ik net 1 van de kinderen in bad aan het doen ben.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Leine vr 30 sep 2011 - 7:18

Ik woon in een flat, dus kan precies zien wie er voor de deur staat, dus doe alleen open als ik diegene ken of verwacht.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Tazz vr 30 sep 2011 - 7:19

Als ik niet met de kinderen bezig ben doe ik wel altijd open. Ik kan niet de deur niet opendoen, dan ben ik altijd bang dat ik iemand mis die ik niet had willen missen. Vooral mijn opa komt altijd onverwacht langs.

Net zoals ik me altijd voorneem om de telefoon niet op te nemen als een onbekend nummer belt. Maar ik neem toch altijd op, het kan maar belangrijk zijn! En de laatste tijd wordt ik ook vaak voor mijn werk door onbekende nummers gebeld dus dan moet ik wel opnemen.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:22

Ik doe ook nooit open. Als er iemand op bezoek komt dan weet ik dat van tevoren, of vriendinnen kloppen even op het raam (dat doen we eigenlijk sinds er eentje een kindje heeft dat wakker werd van de bel, en nu doen we het allemaal bij elkaar). Als ik verkopers zie lopen doe ik ook niet open, daar heb ik dan geen zin in en ik koop toch niks. Soms zien ze me dan wel in de woonkamer,maar dat maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit.
Laatst was ik tussen de middag even 10 min thuis en was een belangrijk telefoontje aan het plegen, waren er kinderen bezig voor kinderpostzegels. Die zagen mijn fiets voor de voordeur en hebben in die 10 minuten 6x aangebeld en dan ook nog de bel heel lang ingehouden. Haha, die snappen nog niet dat je geen zin/tijd hebt om open te doen als je 2x hebt aangebeld. De volgende dag waren ze er weer en toen heb ik maar een velletje zegels besteld.
Belletje trekken merk ik altijd meteen, ik woon in een hoekhuis en ze rennen dan met zijn allen het steegje in dat pal naast mijn huis ligt. En als daar iemand loopt, hoor je dat echt hard dreunen. Dus dan hoor ik "Tring,... KLOS KLOS KLOS KLOS, giechelgiechelgiechel", haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:25

Nee, ik doe nooit open als er iemand aanbelt, alleen als ik bezoek verwacht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Thunder vr 30 sep 2011 - 7:31

Altijd.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:48

Als ze beneden aanbellen vraag ik wie ze zijn. Alleen als ik een pakje verwacht en het is een pakje laat ik die persoon naar boven komen. Anders niet. Ook als ze hier voor de deur staan doe ik niet open als ik ze niet ken. Maakt verder niet uit of het ochtend, middag, avond of nacht is Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  SuperGrover vr 30 sep 2011 - 7:58

Alleen als ik bezoek verwacht. Anders neem ik aan dat een van mijn huisgenoten bezoek verwacht.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 8:03

Waar zijn de mensen die niet opendoen zo bang voor? Ik doe altijd open. Ik ga er vanuit dat mensen die aanbellen daar een reden voor hebben en ik vind het nogal aso om dan de deur dicht te laten. Als ik geen interesse heb (verkopers of jehova's) dan meld ik dat netjes en ben ik binnen 2 minuten klaar, en anders handel ik af wat er gedaan moet worden (pakje voor de buren aannemen of iemand de weg wijzen naar het juiste adres, er staan hier nog weleens mensen aan het verkeerde adres).

Ben ik niet aangekleed, dat is dan jammer voor degene die aanbelt en niet voor mij, ik mag in mijn eigen huis rustig in een badjas rondlopen als ik daar zin in heb.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Rovine vr 30 sep 2011 - 8:08

Bij ons is de intercom kapot, dus ik kijk altijd even op het balkon.

Er belt heel vaak een verstandelijk gehandicapte man aan die op zoek is naar iemand die hem opgelicht heeft. Die heeft hem dit adres gegeven. Daarom kijken we sowieso altijd even.
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  lieke89 vr 30 sep 2011 - 8:09

Ik kijk altijd eerst door het raam, maar soms kan ik door condens de persoon die voor de deur staat niet zien. dan doe ik ook echt niet open.
lieke89
lieke89
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 230
Punten : 233
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat? Empty Re: Doen jullie altijd de deur open als de bel gaat?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum