Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn?

+17
Polly
Raindrop
Poisongirl
Kaboutertje
Dennenappel
Bliss
Snoes
Antibes
Susan
Caramba
RYW
Tania
Mamsie
PluDan
Rush
Marin
Sugarfall
21 plaatsers

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn? - Pagina 4 Empty Re: Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn?

Bericht  Caramba vr 30 sep 2011 - 4:27

[quote="Rush"]
Storm schreef:
Rush schreef:
Tania schreef:
Jolie2 schreef:
Storm schreef:Ik wil het eigenlijk niet zeggen, maar ik denk dat het sowieso met je stiefkind heel anders is als dat je zelf moeder bent. En dat je daar pas kunt over oordelen als je zelf een eigen kindje hebt.

Als ik daar een hele dag alleen mee ben, of een hele week voor moet zorgen dan zal ik dat toch echt moeten doen. Ze moet naar school, eten drinken, douchen, aankleden, praten, ik moet opletten, alert zijn, thuis zijn etc. Zal vast anders zijn als je een eigen kind hebt, maar ik denk dat ik me best een voorstelling kan maken van hoe het is. Ik vind het allemaal wel meevallen, je draagt inderdaad de zorg van een ander, maar het lijkt mij prima te doen. Vervelend dat het voor jullie zo zwaar is.

Niet vervelend bedoeld maar de meeste moeders die hier reageren hebben nog echt jonge kindjes, jouw stiefdochter gaat blijkbaar al naar school en hoewel je dan ongetwijfeld ook genoeg moet doen is het toch wel anders dan een dreumes/peuter waar je de hele dag achteraan moet rennen. En dat gaat 24/7 door, geen dag, geen week, geen maand maar altijd, dag en nacht.
Ik moet er niet aan denken. Tot 4 jaar in de box en dan naar school angel
lol!
En overblijven dan natuurlijk. Dat getreuzel met een boterham tussen de middag doen ze maar bij een overblijf juffrouw.[/quote]

Daar heb ik geen moeite mee :P
Caramba
Caramba
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn? - Pagina 4 Empty Re: Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn?

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:27

Lorna mercedez schreef:Eruit poepen als ze 18 zijn.
Wow, hoe ziet je buik er dan uit Laughing

(en je onderkant na de bevalling :shock: )

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:28

Guattari schreef:
Lorna mercedez schreef:
Pippa schreef:
Lorna mercedez schreef:Wat weer een gezeik. Even tegen elkaar opboksen wie het het drukste heeft.

Het lijkt me dat iedereen drukte ook anders zal ervaren, dus echt opboksen zou ik het niet noemen.
Dat is weeeeer een andere discussie en die ga ik niet aan want ik heb het druk met neger worden.

Je bedoelt dat je jezelf wr ergens op een terras hebt neergeplant en wijntjes zit te drinken in de zon? Wink Proost! Ga ik nu ook doen.

De hele discussie over het moederschap ga ik me niet in mengen, want ik ben domweg geen (stief)moeder. Wel weet ik van Jolie2 dat zij idd prima in staat is de verantwoordelijkheid voor een kind te hebben, zonder dat ze dat als enorm zwaar ervaart.
Ik kan het niet laten om te reageren, haha.
Het zal best dat Jolie2 prima in staat is voor een kind te zorgen hoor, dat geloof ik meteen. Maar, hoe kun je dat nou weten nu ze zelf nog geen eigen kind heeft? Dat kun je nooit met zekerheid zeggen, misschien vindt ze het moederschap wel heel zwaar en komt ze nog op haar uitspraken terug. Dat wéét je gewoon nooit van te voren.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:29

RYW schreef:
Jolie2 schreef:RYW, wij hebben ongeveer co-ouderschap, plus heeft het kind een zware diagnose.

Je hebt het zelf over een dag, of over een week. Wat betreft de zware diagnose, ik weet niet zo goed wat dat er precies mee te maken heeft omdat ik niet weet wat het inhoudt voor het dagelijks leven, maar wel heel vervelend voor haar en voor jullie.

Waar het mij een beetje om gaat, Jolie, is dat je posts bijna denigrerend overkomen. Zo van 'ik vind het wel meevallen, maar vervelend dat jullie het zo zwaar vinden', alsof jij er je hand niet voor omdraait terwijl het voor ons allemaal maar moeilijk, moeilijk, moeilijk is.

Nogmaals, het gaat niet om specifieke situaties zoals bij jou (stiefkind met zware diagnose) of bij mij (alleenstaande moeder met baan en studie), maar dat je niet zomaar van tafel moet vegen hoe zwaar het soms kan zijn. Moeders die daarmee serieus in de knoop zitten kunnen zich daardoor behoorlijk voor het hoofd gestoten voelen, denken dat zij het dus wel fout zullen doen aangezien het allemaal zo makkelijk schijnt te zijn, en er onzeker en verdrietig van worden. En dat is denk ik niet wat je wil, toch?

Ik snap dat jij dat vindt en dat het zo op je overkomt. Excuus daarvoor. Als je het even omdraait snap je misschien dat het op mij denigrerend overkomt als iemand zegt ik wil ruilen met iemand die geen moeder is, want dan weet je weer hoe het is om echt niets te hoeven doen. Op mij komt dat ontwetend over. Natuurlijk zijn er vrouwen die geen moeder zijn en die dagen hebben, maar ik ben geen moeder en heb ze niet. Ik werk sommige weken 60 uur, heb er inderdaad vaak een kind bij, een huishouden en heel veel administratie. Je weet niet hoe een leven van een willekeurige niet moeder eruit ziet. Het enige wat ik zei is dat de ene niet-moeder de ander niet-moeder niet is en dat het niets hoeven niet per se gerelateerd is aan het niet moeder zijn, maar meer aan de invulling die je er zelf aan geeft.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:31

Guattari schreef:
Lorna mercedez schreef:
Pippa schreef:
Lorna mercedez schreef:Wat weer een gezeik. Even tegen elkaar opboksen wie het het drukste heeft.

Het lijkt me dat iedereen drukte ook anders zal ervaren, dus echt opboksen zou ik het niet noemen.
Dat is weeeeer een andere discussie en die ga ik niet aan want ik heb het druk met neger worden.

Je bedoelt dat je jezelf wr ergens op een terras hebt neergeplant en wijntjes zit te drinken in de zon? Wink Proost! Ga ik nu ook doen.
Zoiets. Ik vier mijn vrijheid. Proost!

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 30 sep 2011 - 4:31

Storm schreef:
Guattari schreef:
Lorna mercedez schreef:
Pippa schreef:

De hele discussie over het moederschap ga ik me niet in mengen, want ik ben domweg geen (stief)moeder. Wel weet ik van Jolie2 dat zij idd prima in staat is de verantwoordelijkheid voor een kind te hebben, zonder dat ze dat als enorm zwaar ervaart.
Ik kan het niet laten om te reageren, haha.
Het zal best dat Jolie2 prima in staat is voor een kind te zorgen hoor, dat geloof ik meteen. Maar, hoe kun je dat nou weten nu ze zelf nog geen eigen kind heeft? Dat kun je nooit met zekerheid zeggen, misschien vindt ze het moederschap wel heel zwaar en komt ze nog op haar uitspraken terug. Dat wéét je gewoon nooit van te voren.

Ik heb van te voren mijn beide handen en voeten in het vuur gestoken dat mijn broer en schoonzus het ouderschap uitstekend aan zouden kunnen. Ik vertrouw ze dag en nacht mijn kinderen toe, wat er ook is. Maar nu ze zelf ouders zijn en een huilbaby hebben, zijn ze beide de wanhoop en instorting nabij, en functioneren ze beiden nauwelijks in het dagelijks leven. Ze hebben soms spijt dat ze aan kinderen begonnen zijn, en over die gedachte voelen ze zich dan weer heel verdrietig en schuldig.

Zo kan het ook lopen, en dat weet je niet van te voren.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:33

ProudMama schreef:

Keizersnede. Hmm, oke niet echt ideaal. Dan maar als 4jarige. En echt maar een. Ik word al moe als ik jou verhalen hoor;)

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:35

Lorna mercedez schreef:
ProudMama schreef:

Keizersnede. Hmm, oke niet echt ideaal. Dan maar als 4jarige. En echt maar een. Ik word al moe als ik jou verhalen hoor;)
Ik heb er 2 tegelijk he, dat is weer anders als na elkaar denk ik. Als ik 2 tegelijk qua bevallen weer makkelijker als wanneer er een jaar tussen zit.

En na maanden alleen maar op de bank mogen zitten is het gewoon 'flink omschakelen' naar hele dagen bezig zijn.

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 30 sep 2011 - 4:37

Jolie2 schreef:
RYW schreef:
Jolie2 schreef:RYW, wij hebben ongeveer co-ouderschap, plus heeft het kind een zware diagnose.

Je hebt het zelf over een dag, of over een week. Wat betreft de zware diagnose, ik weet niet zo goed wat dat er precies mee te maken heeft omdat ik niet weet wat het inhoudt voor het dagelijks leven, maar wel heel vervelend voor haar en voor jullie.

Waar het mij een beetje om gaat, Jolie, is dat je posts bijna denigrerend overkomen. Zo van 'ik vind het wel meevallen, maar vervelend dat jullie het zo zwaar vinden', alsof jij er je hand niet voor omdraait terwijl het voor ons allemaal maar moeilijk, moeilijk, moeilijk is.

Nogmaals, het gaat niet om specifieke situaties zoals bij jou (stiefkind met zware diagnose) of bij mij (alleenstaande moeder met baan en studie), maar dat je niet zomaar van tafel moet vegen hoe zwaar het soms kan zijn. Moeders die daarmee serieus in de knoop zitten kunnen zich daardoor behoorlijk voor het hoofd gestoten voelen, denken dat zij het dus wel fout zullen doen aangezien het allemaal zo makkelijk schijnt te zijn, en er onzeker en verdrietig van worden. En dat is denk ik niet wat je wil, toch?

Ik snap dat jij dat vindt en dat het zo op je overkomt. Excuus daarvoor. Als je het even omdraait snap je misschien dat het op mij denigrerend overkomt als iemand zegt ik wil ruilen met iemand die geen moeder is, want dan weet je weer hoe het is om echt niets te hoeven doen. Op mij komt dat ontwetend over. Natuurlijk zijn er vrouwen die geen moeder zijn en die dagen hebben, maar ik ben geen moeder en heb ze niet. Ik werk sommige weken 60 uur, heb er inderdaad vaak een kind bij, een huishouden en heel veel administratie. Je weet niet hoe een leven van een willekeurige niet moeder eruit ziet. Het enige wat ik zei is dat de ene niet-moeder de ander niet-moeder niet is en dat het niets hoeven niet per se gerelateerd is aan het niet moeder zijn, maar meer aan de invulling die je er zelf aan geeft.

Ik snap ook wat jij bedoelt. Ik dacht alleen dat het al voldoende duidelijk gemaakt was wat Arden en de anderen bedoelden, maar blijkbaar was dat nog niet helemaal goed overgekomen, want nogmaals, als jij zegt dat je het heel druk hebt en enorm veel dingen te doen hebt, waarom zou ik (of iemand anders) dat niet van je aannemen? Ik denk niet dat er iemand is die jouw werkdruk tekort wil doen, zegmaar. Arden verlangde denk ik alleen wel eens terug naar de voor haar zorgelozere tijd van voordat ze moeder werd, en dat ervaren veel moeders. Dat moet ook mogen, toch? En nu is het dan specifiek gericht op 'iemand die geen moeder is', omdat er nou eenmaal gevraagd werd met wie je wilde ruilen.

Nou kan ik me na 7 jaar inderdaad niet meer herinneren hoe het leven van een niet-moeder eruit ziet, maar alle moeders hier zijn ook ooit niet-moeders geweest Wink alleen, dat wil nog niet zeggen dat zij/wij het zelfde leven geleid hebben als jij natuurlijk.
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:38

ProudMama schreef:
Lorna mercedez schreef:
ProudMama schreef:

Ik heb er 2 tegelijk he, dat is weer anders als na elkaar denk ik. Als ik 2 tegelijk qua bevallen weer makkelijker als wanneer er een jaar tussen zit.

En na maanden alleen maar op de bank mogen zitten is het gewoon 'flink omschakelen' naar hele dagen bezig zijn.
Ik bedoel idd ook een tweeling. Vooral als de eersten zijn. Ik zou gek worden denk ik.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:42

Lorna mercedez schreef:
ProudMama schreef:
Lorna mercedez schreef:
ProudMama schreef:

Ik bedoel idd ook een tweeling. Vooral als de eersten zijn. Ik zou gek worden denk ik.
Nee, joh, heb je niet eens de tijd voor Laughing

Vandaag heb ik wel weer een makkelijker dagje hoor. Ze slapen meer, huilen minder, laten weer iets langer tussen de voeding. Dan is het al weer heel anders als dat ze iedere keer aan het huilen zijn en om de 3 uur komen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:43

Ik neem trouwens aan dat Arwen zelf ook ooit eens nog geen moeder is geweest. Dus ik denk dat ze prima weet hoe dat was.

Ze zegt ook niet dat alle mensen zonder kinderen een dag niets kunnen doen, ze zegt dat ze wel wil ruilen met iemand die geen kinderen heeft zodat ze niets hoeft te doen. Daar impliceert ze wat mij betreft mee dat ze met iemand wil ruilen die dat ook daadwerkelijk wel eens doet en niet dat mensen die geen kinderen hebben het niet druk hebben.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:43

RYW schreef:
Jolie2 schreef:
RYW schreef:

Ik snap ook wat jij bedoelt. Ik dacht alleen dat het al voldoende duidelijk gemaakt was wat Arden en de anderen bedoelden, maar blijkbaar was dat nog niet helemaal goed overgekomen, want nogmaals, als jij zegt dat je het heel druk hebt en enorm veel dingen te doen hebt, waarom zou ik (of iemand anders) dat niet van je aannemen? Ik denk niet dat er iemand is die jouw werkdruk tekort wil doen, zegmaar. Arden verlangde denk ik alleen wel eens terug naar de voor haar zorgelozere tijd van voordat ze moeder werd, en dat ervaren veel moeders. Dat moet ook mogen, toch? En nu is het dan specifiek gericht op 'iemand die geen moeder is', omdat er nou eenmaal gevraagd werd met wie je wilde ruilen.

Nou kan ik me na 7 jaar inderdaad niet meer herinneren hoe het leven van een niet-moeder eruit ziet, maar alle moeders hier zijn ook ooit niet-moeders geweest Wink alleen, dat wil nog niet zeggen dat zij/wij het zelfde leven geleid hebben als jij natuurlijk.

Fijn, dan snappen we elkaar. Deze discussie was eigenlijk ook niet nodig wat mij betreft. Veel vrienden van mij brengen de kinderen (en of baby's) weleens een weekend naar opa en oma. Dan gaan ze lekker uit eten, drinken een wijntje en slapen uit. Zou dat dan niet een keer fijn zijn?

Gast
Gast

Bericht  RYW vr 30 sep 2011 - 4:45

Ik moet eigenlijk helemaal niet klagen Wink want de mijne gaan eens in de twee weken het weekend weg, en dan kan ik uitslapen Wink

En zelf zou ik trouwens met niemand willen ruilen, want ondanks dat het een crazy existence is wat ik doe met mijn werk, kinderen, studie en vriend, ik zou geen van deze dingen willen missen of willen inruilen. Geen seconde Wink
RYW
RYW
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 5:03

Het lijkt mij inderdaad ook heerlijk om een dagje met iemand te ruilen die nog geen kinderen heeft. Met mensen die als ze thuis komen van hun werk gewoon op hun kont voor de tv kunnen zitten. Zo iemand als mijn broer dan. Werkt fulltime, maar als hij thuis komt is hij gewoon klaar. Het huishouden doet hij in het weekend, het interesseert niemand of het bij hem een zooi is (dat is het ook niet, want hij is maar alleen) Ik ben doorgaans pas om 22.00 uur s'avonds klaar dat ik denk, goh nu even nog niks doen voordat ik naar bed ga.

Ik heb zelf voor kinderen gekozen en ik ben er enorm blij mee, maar het zou wel heerlijk zijn om een dagje geen mama te zijn met bijbehorende verplichtingen. Plus de verplichtingen voor mijn baan en studie.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 30 sep 2011 - 5:05

Ik weet niet zo snel iemand die ik een dag zou willen zijn. Jolie, ik vind je reacties ook erg vervelend overkomen, al bedoel je het blijkbaar anders.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 5:50

Nu ik nog zit na te denken zou ik wel een 2CKC2 willen zijn...een heel erg mooie meid die kleding draagt die ik nooit zal dragen qua figuur denk ik. Gewoon een heel ander wereldje dan waar ik in zit. smile

Gast
Gast

Bericht  Mamsie vr 30 sep 2011 - 6:19

Echt Jolie je komt zo uit de hoogte over.

Als je een kind krijgt heb je continue een "gevoel" bij je wat nooit meer weg gaat. Dat gevoel heb jij niet want je hebt geen eigen kind. Of je kinderen nu een dag of week bij een ander zijn dat gevoel is er toch.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 6:37

Ik wil wel een dag ruilen met Zusje of Joy als ze op reis zijn. Ook wel een week trouwens! Als ze maar wel goed voor mijn kleine ventje zorgen in die tijd haha.

Gast
Gast

Bericht  Antibes vr 30 sep 2011 - 7:13

Youandi: komt vrijdag uit?
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:15

Joy_ schreef:

Ik zou graag een keertje Minneke of Susan willen zijn. Allebei twee leuke, slimme vrouwen met twee kinderen (ik zou dat graag willen weten, hoe het is om twee kinderen te hebben). Daarbij denk ik dat Minneke een leuke baan heeft.

Leuk! Ik vind mijn leven op dit moment ook erg prettig, dus zou je graag een keer laten meegenieten. Mijn baan is inderdaad erg leuk, vooral de sfeer en de mogelijkheden die je krijgt. Het is echt een bijzonder bedrijf waar ik werk. Zo zouden alle bedrijven moeten zijn!

Ik zou op dit moment met niemand willen ruilen. Ik heb niks te wensen smile , ben gewoon gelukkig!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:19

Ik denk dat wat Arden bedoelt is dat als je geen kind hebt kun je nog steeds van alles moeten, je moet nog steeds werken enzo, maar als je thuiskomt en je wilt pas om 20.00 eten, dan ga je pas om 20.00 eten, en als je dan zit hebt om de deur nog even uit te gaan (met je partner) dan kan dat en doe je dat. En als je een nachtje wilt doorhalen dan doe je dat en slaap je de volgende dag uit. En als je wél een druk schema hebt dan is dat je eigen keus, dat plan je dan zelf zo in. Met een kind krijg je er een heel schema bij waar je geen zeggenschap over hebt, ik heb een vrije dag op vrijdag, maar die vrije dag bestaat uit het halen en brengen van een kind naar school, vriendinnetjes mee naar huis nemen, boodschappen doen, naar zwemles gaan, enzovoorts. En als ik géén kinderen had dan zou ik op die dag hoogstens de boodschappen en mijn studie doen, die moet ik dan dus ook doen, maar als ik het níet doe kan het de dag erna ook.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:29

Ik zou met niemand willen ruilen. Mijn leven is verre van perfect, maar ik geloof niet dat ik er gelukkiger op zou worden als ik een dag andermans leven zou hebben. Daar zitten ook vast genoeg kanten aan die niet altijd eenvoudig zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:30

Tea-Leaf schreef:Ik zou met niemand willen ruilen. Mijn leven is verre van perfect, maar ik geloof niet dat ik er gelukkiger op zou worden als ik een dag andermans leven zou hebben. Daar zitten ook vast genoeg kanten aan die niet altijd eenvoudig zijn.
Knap dat je zo kan denken. Ik zou op dit moment met heel veel mensen willen ruilen.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 7:33

Storm schreef:
Tea-Leaf schreef:Ik zou met niemand willen ruilen. Mijn leven is verre van perfect, maar ik geloof niet dat ik er gelukkiger op zou worden als ik een dag andermans leven zou hebben. Daar zitten ook vast genoeg kanten aan die niet altijd eenvoudig zijn.
Knap dat je zo kan denken. Ik zou op dit moment met heel veel mensen willen ruilen.

Zo knap vind ik dat niet. Ik zou ook graag weer heel gelukkig willen zijn, want dat ben ik nu niet. Maar ik denk niet dat het leven van een ander mij dan wel gelukkig zou maken. Zeker als je niet alle kanten van iemands leven kent.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: