Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn?

+17
Polly
Raindrop
Poisongirl
Kaboutertje
Dennenappel
Bliss
Snoes
Antibes
Susan
Caramba
RYW
Tania
Mamsie
PluDan
Rush
Marin
Sugarfall
21 plaatsers

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Ga naar beneden

Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn? - Pagina 6 Empty Re: Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 0:16

Antibes schreef:Youandi: komt vrijdag uit?

Jawel, dan mag jij een dag mij zijn en heel veel dingen regelen voor de reünie van mijn werk op de basisschool.. Wink

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn? - Pagina 6 Empty Re: Welke forumster zou jij wel een dagje willen zijn?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 0:20

Joy_ schreef:Ik praat meer plat laughcry

Moest laatst een filmpje maken voor m'n vriend die Brits zo schattig vind klinken bij me. Niet quoten hoor hahaha ik schaam me dood, maar vind 't wel grappig.

Je gebruikt wel veel "ehm" haha

Gast
Gast

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 0:20

Dennenappel schreef:Ik zou een dagje met Alex willen ruilen.
Ik ben benieuwd hoe het daadwerkelijk is om de gehele dag heen en weer geslingerd te worden door diverse gevoelens omtrent controle, eten en alles eromheen. Je staande te houden voor jezelf en de buitenwereld, een strijd te voeren met jezelf en keer op keer daarmee opnieuw beginnen steeds vanaf een andere kant.
Ik zou het ook fijn vinden als Alex daardoor een dagje rust ervaart, dat gun ik haar heel erg.

Dat vind ik echt heel lief gezegd van je I love you Ik zou willen voor Alex dat dat werkelijkheid kon worden..

Gast
Gast

Bericht  Marin za 1 okt 2011 - 0:20

Razz_ schreef:
Joy_ schreef:Ik praat meer plat laughcry

Moest laatst een filmpje maken voor m'n vriend die Brits zo schattig vind klinken bij me. Niet quoten hoor hahaha ik schaam me dood, maar vind 't wel grappig.

Je gebruikt wel veel "ehm" haha

Hahahaha ja wist ik veel wat ik moest zeggen Wink
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Polly za 1 okt 2011 - 1:01

Oh nee Joy, ik heb je filmpje gemist! Wil je hem nog eens plaatsen, of in een PM of zo? Ik ben benieuwd Very Happy

MamaRosa, niet bang zijn om Engels te spreken hoor! Dat is de enige manier om te leren. Oefening baart kunst! En er zal echt geen Amerikaan of Engelsman zijn die moeilijk gaat doen over jouw Engels.
Het maakt mij ook niet uit of ik Nederlands of Engels spreek, maar ik ben wel sinds kort in Brazilië en ik sprak natuurlijk niet voldoende Portugees toen ik aankwam, zeker niet in vergelijking met de collega's die hier al jaaaaaren wonen. Ik heb echt wel rare dingen gezegd in het begin, en ik hakkelde veel, maar doordat het me niet uitmaakt om fouten te maken sta ik nu wel mensen te helpen aan de balie, in het Portugees. Ik moet die taal spreken omdat de andere persoon geen enkele andere taal spreekt, en we begrijpen elkaar. Portugees is mijn zesde taal en ik ben er pas een jaar mee bezig, take it or leave it, denk ik dan maar. Al baal ik natuurlijk ook soms wel dat ik niet vloeiend spreek, maar dat komt uiteindelijk wel.
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Raindrop za 1 okt 2011 - 1:14

Polly schreef:Oh nee Joy, ik heb je filmpje gemist! Wil je hem nog eens plaatsen, of in een PM of zo? Ik ben benieuwd Very Happy

+1
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Marin za 1 okt 2011 - 1:21

Ok nou zolang ik in de trein zit nog even dan maar ik zeg alleen maar onzin hoor, geen idee wat ik moest zeggen.

https://i256.photobucket.com/albums/hh192/sosiewosie2/e1907ec3.mp4
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 1:25

Haha je klinkt wel heel brits Joy.

Ik klink als ik begin in het engels even nog heel nederlands en daarna schakel ik over naar zuidelijk Amerikaans. Dat is niet echt heel charmant :P

Gast
Gast

Bericht  Marin za 1 okt 2011 - 1:31

Ooh ik vind zo'n Southern drawl juist onwijs leuk Arden! M'n vriend heeft in Virginia gewoond en spreekt ook beetje zo. Met hem spreek ik altijd Amerikaans, niet Brits. Maar ik schijn meer met een soort noorderlijk Minnesotan accent te spreken ipv Californisch.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Polly za 1 okt 2011 - 2:48

Dat is leuk zeg Very Happy Heel Brits inderdaad, grappig! Maar normaal gesproken spreek je dus Amerikaans? Of sprak je altijd met een Brits accent in Engeland?
Polly
Polly
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10

Bericht  Marin za 1 okt 2011 - 4:06

Ehm ja hangt er dus vanaf waar en met wie ik ben.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss za 1 okt 2011 - 4:09

Maar is het niet vermoeiend/vreemd om steeds je accent aan te passen aan de persoon waar je mee bent?? In NL ga je toch ook niet in elke regio praten met het accent uit die streek?

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Rush za 1 okt 2011 - 4:09

Jolicious schreef:Ik denk dat er dan een hele grote kans is dat je het wel wilt. Ondanks dat het druk is, zijn kinderen ook zo ontzettend geweldig. Ik kan niet meer houden van iemand dan van mijn kind denk ik. Ik vind het heerlijk om moeder te zijn.
Ik weet wel zeker dat de kans groot is dat ik dan helemaal niet meer wil Laughing
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Bericht  Rush za 1 okt 2011 - 4:12

Bliss schreef:Maar is het niet vermoeiend/vreemd om steeds je accent aan te passen aan de persoon waar je mee bent?? In NL ga je toch ook niet in elke regio praten met het accent uit die streek?
Ik wel eigenlijk. Fries, Nederlands, Engels, het taaltje van mn woonplaats en die van een stad verderop. En dan op mn werk nog heel bekakt/net Nederlands of heel erg Fries.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jasmine za 1 okt 2011 - 4:15

Ik zou wel een dagje _MamaRosa_ willen zijn. De gezelligheid en drukte ervaren van vier kinderen.
Vind het met ééntje af en toe al best wel druk en een geregel, dus ik denk dat ik na een dagje met MR geruild te hebben weer weet dat ik het helemaal niet zó druk heb.

En willen is in deze niet het juiste woord, maar zou met alle liefde één dag de zorgen van Mamavan2 overnemen, zodat ze tenminste één dag onbezorgd kan zijn. Dat gun ik haar enorm.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 4:31

Rush schreef:
Jolicious schreef:Ik denk dat er dan een hele grote kans is dat je het wel wilt. Ondanks dat het druk is, zijn kinderen ook zo ontzettend geweldig. Ik kan niet meer houden van iemand dan van mijn kind denk ik. Ik vind het heerlijk om moeder te zijn.
Ik weet wel zeker dat de kans groot is dat ik dan helemaal niet meer wil Laughing

Waarom denk je dat?

Gast
Gast

Bericht  Marin za 1 okt 2011 - 4:37

Bliss schreef:Maar is het niet vermoeiend/vreemd om steeds je accent aan te passen aan de persoon waar je mee bent?? In NL ga je toch ook niet in elke regio praten met het accent uit die streek?

Nou dat doe ik ook wel een beetje haha. Ik ben daar echt onwijs gevoelig voor. En daarbij zijn Brits en Amerikaans eigenlijk haast twee verschillende talen met andere woorden. In het ene land zeg ik dus garbage, in het andere rubbish. En silverware en cutlery. T is niet alleen een anders accent dus zeg maar.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Rush za 1 okt 2011 - 4:38

Jolicious schreef:
Rush schreef:

Waarom denk je dat?
Omdat ik sowieso geen kinderen wil. Ik zie mezelf ook absoluut niet als moeder. Ik heb ook nooit vadertje moedertje gespeeld of met poppen gedaan alsof het mn baby was ofzo. Het trekt me gewoon echt niet.

En als ik dan kinderen in de supermarkt hoor of gewoon verhalen hoor dat ze niet willen slapen, bah. Ik zou ook nooit meer fijn seks hebben, bang dat ze het horen. Rotzooi in huis.

Uhm nee, ik kan er echt niet tegen. Mn neefjes zijn schatjes, maar als de oudste valsspeelt met memory heb ik het al gehad. Terwijl mn moeder dan heel lief en geduldig uitlegd dat het niet mag. Dat geduld zit niet in mij.

En dan het lichaam na de zwangerschap en de lektieten. Het is vast prachtig een kind, maar niet voor mij..
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 5:02

Ohh ik zou zo graag eens in iemand anders leven een kijkje nemen.

- De moeder uit het huishouden van het 'perfecte' gezin :P (wie bied zich aan Wink )
- Met Joy toen ze nog in Amerika zat.. (ben benieuwd of ik dat ook kan)
- Met powerbabe omdat ik een keer (goed) wil hockeyen :P

En met iedereen die een avontuurlijk leven heeft Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 5:08

Oh en ik zou VC wel willen zijn met haar stoere uiterlijk en haar creativiteit en dat ik dan ook iets moois mag maken hahah Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Bliss za 1 okt 2011 - 5:14

Joy_ schreef:

Nou dat doe ik ook wel een beetje haha. Ik ben daar echt onwijs gevoelig voor. En daarbij zijn Brits en Amerikaans eigenlijk haast twee verschillende talen met andere woorden. In het ene land zeg ik dus garbage, in het andere rubbish. En silverware en cutlery. T is niet alleen een anders accent dus zeg maar.

Ja ik ben ook erg gevoelig voor (het overnemen van) accenten, maar het is niet zo dat ik me bewust een bepaald accent aanmeet als ik ergens anders ben. (of het moet voor de grap met een vriendin zijn ofzo) Qua Engels zal het voor jou ook wel anders zijn, maar ik kan me zelf niet voorstellen dat ik op een andere manier Engels ga praten in het ene of het andere land. Ik spreek gewoon altijd Engels met een Nederlands accent laughcry

Ging je in Brugge ook Vlaams praten? Laughing

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Antibes za 1 okt 2011 - 5:23

Ik had heeeeeel graag een dagje willen ruilen met Joy toen ze op Cambridge zat.. Nu hoeft het niet zo nodig meer, haha..

Verder weet ik niet echt forummers die dingen meemaken die ik graag zelf eens mee zou maken. Oh, misschien eentje die op dit moment helemaal wederzijds hoteldebotel is met een leuke vriend (Powerbabe?), gewoon om dat gevoel eens mee te maken.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  TGR za 1 okt 2011 - 5:28

Sarah1985

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 6:21

Bliss schreef:
Joy_ schreef:

Ja ik ben ook erg gevoelig voor (het overnemen van) accenten, maar het is niet zo dat ik me bewust een bepaald accent aanmeet als ik ergens anders ben. (of het moet voor de grap met een vriendin zijn ofzo) Qua Engels zal het voor jou ook wel anders zijn, maar ik kan me zelf niet voorstellen dat ik op een andere manier Engels ga praten in het ene of het andere land. Ik spreek gewoon altijd Engels met een Nederlands accent laughcry

Ging je in Brugge ook Vlaams praten? Laughing

Ik kan het me wel voorstellen. Op het moment dat ik bij mijn familie ben spiegel ik me wat meer met hun accent (niet zo veel als Joy ws doet maar wel iets). Dat gaat niet bewust. Want die verschillende woorden die Joy hier boven noemt weet ik niet. Bij mij gaat het dus echt om accent. Ik ben veeel met Amerikanen geweest dus mijn accent neigt veel meer daar naar toe maar als ik weer veel met A. omga bv dan gooi ik er weleens meer Brits uit. Laatst moest hij nog heel hard lachen omdat ik iets heel Brits zei; hij vond het geweldig haha want hij vind mijn Amerikaanse accent niet mooi.

Ik vind Vlaams iets heel anders. Als ik daar jaren gewoond zou hebben of veel met Belgen om zou gaan dan zou ik ws best naar Vlaams neigen op het moment dat ik daar eens ben. Maar ik heb het nooit gesproken, ik ga niet met Belgen om dus als ik daar een keer een weekendje ben dan spreek ik dat ook niet.

Gast
Gast

Bericht  Bliss za 1 okt 2011 - 7:10

Ja, klinkt ook wel logisch.
Ik moet wel zeggen dat als ik Engels geef in de klas, ik dat wel met een (enigszins) Brits accent doe. Dat komt omdat de digitale juf op het smartboard ook zo praat (zij is trouwens eigenlijk Nederlands), dus ik wil het voor de kinderen niet te verwarrend maken. Het zijn dus vooral de woorden als can't en answer die ik op zn Brits uitspreek, terwijl ik ze in mijn eigen Engels op zn Amerikaans uit zou spreken.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 6 van 7 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: