Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wachten op zekerheid?

+23
Fearie
S@nneke
Coco
yes1984
Susan
Paper Crown
blondje1313
Roos
SarahKey
Raindrop
Rouge
Supertalentje
Caroow
studiebol
Pien
mauwmauw
Rush
snoezel
Flower_L
Thunder
Muppetje
Printje
JD
27 plaatsers

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  S@nneke vr 30 sep 2011 - 22:01

Bij ons was zekerheid (in hoe verre je dat hebt) ook wel een beetje belangrijk. We hebben allebei een vaste baan en we hebben een nieuwere grotere auto gekocht. toen ik klaar was met mijn opleiding ben ik wel gelijk gestopt met de pil. En nu kunnen we nog minimaal 9 maanden sparen. Nouja ik reken erop dat we zowieso nog wel een jaar kunnen sparen zodat we een buffer hebben. We moeten maar eerst zien of het lukt om zwanger te raken en dan de rest nog. Ik vind 2de hands spullen ook prima, als het kindje maar liefde krijgt. En inderdaad een stabiele relatie is ook heel belangrijk.
S@nneke
S@nneke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 167
Punten : 168
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Fearie vr 30 sep 2011 - 23:05

Bij ons was het de deal dat ik mijn diploma zou hebben, ik ben in januari 2010 geslaagd en toen meteen met de pil gestopt. Het was niet de ideale situatie op dat moment, want mijn vriend was net sinds december 2009 werkloos.
Het heeft hier 11 maand geduurd voordat ik zwanger was en ik heb al die tijd gewoon gewerkt (geen vast contract) maar wel zekerheid qua baan. Mijn vriend was eind 2010 klaar met zijn omscholing en had toen meteen weer een baan, dus al met al is het goed uitgekomen.

Als wij hadden gewacht tot we beide een vast contract zouden hebben, hadden we nog minimaal 2 jaar moeten wachten en als ik nu mijn zoontje zie, ben ik blij dat we het niet gedaan hebben. Ook speelde het bij ons mee dat mijn vriend 9 jaar ouder is en niet pas na zijn 35e vader wou worden (en ik wou jong moeder worden, dus alles kwam goed uit).

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  JD za 1 okt 2011 - 4:59

Nois schreef:
JaneDoe schreef:Gelukkig stata het kdv waar ik werk in een plaats die in de top 3 van rijkste gemeentes van nederland staat, dus ik ben niet zo bang voor een terugloop bij ons. tot en met maart is er alleen maar groei gepland, dus wat dat betreft maak im me weer niet echt zorgen...

en wat dat huis betreft; natuurlijk zijn wij groter gaan wonen met het oog op "later"....als we allebei geen kinderwens hadden gehad, dan had ik prima gezeten in mn 2 kamerappartementje.... maar ja, we'll see.....

Werk je in C.?


nee in H.Wink
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Filoria za 1 okt 2011 - 7:33

JaneDoe schreef:veel gespaard? een grote auto gekocht? een vast contract?
nee, nee (we hebben helemaal geen auto) en nee. En Tomas heeft niks te klagen hoor! smile
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Darius za 1 okt 2011 - 7:46

@nois, maar die gezinnen die naar marokko gaan, hebben vaak alleen de reis, en verblijven vaak bij familie, dus dat is wel goedkoop! smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Coco za 1 okt 2011 - 10:12

Dat valt nog wel tegen, de reis is ook best prijzig in het hoogseizoen (voor zo'n inkomen) en een auto rijdt ook niet vanzelf natuurlijk. En die kunnen ook niet met lege handen aankomen. Zit je al snel aan 2500-3000.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 10:14

Wat ik wel altijd 'knap' vind van bijv. die Marokkaanse gezinnen is dat ze echt als een gezin leven, als de kinderen kunnen werken, betalen ze ook gewoon aan alles mee (tenminste in mijn omgeving dan).

Maar even ontopic ;

Janedoe, doe wat je hart je ingeeft, en overleg het met je vriend.
Je moet het toch uiteindelijk samen doen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Alyssa za 1 okt 2011 - 10:46

Wij hebben wel gewacht tot we zekerheid hadden. We wilden graag een koophuis en allebei een vaste baan vooraleer we eraan zouden beginnen. Toen we dat allebei hadden zijn we eraan begonnen.

Nu is er net PCO ontdekt en kan het nog wel even duren voordat ik zwanger zal zijn, maar voor ons voelde het wel goed dat we gewacht hebben tot we allebei een vaste contract hadden en een koophuis.

Ik zou denk ik in jouw situatie sowieso wl zorgen dat je schulden zijn afbetaald. Dat lijkt me sowieso wel handig, alsook een stabiele relatie natuurlijk, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  JD za 1 okt 2011 - 11:20

Wat ik wel grappig vind om te lezen, is dat veel meiden het hier hebben over een koophuis. wij konden een huis kopen, maar konden helaas maar een hypotheek van 200.000 krijgen....waar je hier in de buurt helaas amper iets normaals voor kunt krijgen. nu huren wij dus....een nieuwbouwwoning (wij zijn de eerste bewoners) met 3 slaapkamers, een zolder, grote tuin en supervriendelijke buurt (autovrije straten, veel speelgelegenheid etc).....maar het is dus wel huur..... maar dat maakt toch op zich niet veel uit ten opzichte van koop?

Natuurlijk vind ik dat het fijn is dat je een plekje hebt waar ruimte is voor een kind, maar of dat nou huur of koop is....?
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 12:19

Wij wonen ook in een huurhuis. Een huis is een huis Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 12:25

Joh of je nu koopt of huurt, als je maar plek hebt en een stabiele basis qua huis, niet dat je er binnen no time uitgekickt kan worden anders dan als je je huur niet betaald.

Koophuis was voor mij persoonlijk gewoon eigen basis, waarmee ik doelde op 'huis met plek en tuin', dat was voor ons belangrijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Alyssa za 1 okt 2011 - 13:57

Parels schreef:Joh of je nu koopt of huurt, als je maar plek hebt en een stabiele basis qua huis, niet dat je er binnen no time uitgekickt kan worden anders dan als je je huur niet betaald.

Koophuis was voor mij persoonlijk gewoon eigen basis, waarmee ik doelde op 'huis met plek en tuin', dat was voor ons belangrijk.
+ 1
Alyssa
Alyssa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1109
Punten : 1134
Registratiedatum : 29-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 18:15

Wij wonen ook in een huurhuis. Wij kunnen ongeveer hetzelfde krijgen aan hypotheek als jij (tenminste, voor al die veranderingen) en wij hebben er bewust voor gekozen om te wachten tot ik een baan heb met kopen, óf er moet iets heel moois en unieks voorbij komen wat groot genoeg is, dan zouden we het wel doen. Maar hier in de buurt koop je alleen maar kleinere huizen/appartementen voor dat geld. Als wij die stap maken naar koop, willen we wel graag (als de mogelijkheid er is) een wat groter huis. Overigens zitten we nu in een appartement, wel een heel ruime, en daar krijgen de kinderen ook niks van Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  SarahKey za 1 okt 2011 - 18:21

Wij hebben expres voor een koophuis gekozen omdat dat uiteindelijk van jezelf word. Bij een huurhuis 'gooi' je elke maand geld weg wat je niet meer terug ziet.
Wij zien ons huis als een spaarpot voor later en als een plek wat we kunnen verbouwen en veranderen naar onze zin zonder dat iemand zegt: Ho eens dat mag niet!
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 19:05

Arden schreef:Wij wonen ook in een huurhuis. Wij kunnen ongeveer hetzelfde krijgen aan hypotheek als jij (tenminste, voor al die veranderingen) en wij hebben er bewust voor gekozen om te wachten tot ik een baan heb met kopen, óf er moet iets heel moois en unieks voorbij komen wat groot genoeg is, dan zouden we het wel doen. Maar hier in de buurt koop je alleen maar kleinere huizen/appartementen voor dat geld. Als wij die stap maken naar koop, willen we wel graag (als de mogelijkheid er is) een wat groter huis. Overigens zitten we nu in een appartement, wel een heel ruime, en daar krijgen de kinderen ook niks van Wink

+1, al zitten wij wel gewoon in een eengezinswoning.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 20:55

Jolicious schreef:
Arden schreef:Wij wonen ook in een huurhuis. Wij kunnen ongeveer hetzelfde krijgen aan hypotheek als jij (tenminste, voor al die veranderingen) en wij hebben er bewust voor gekozen om te wachten tot ik een baan heb met kopen, óf er moet iets heel moois en unieks voorbij komen wat groot genoeg is, dan zouden we het wel doen. Maar hier in de buurt koop je alleen maar kleinere huizen/appartementen voor dat geld. Als wij die stap maken naar koop, willen we wel graag (als de mogelijkheid er is) een wat groter huis. Overigens zitten we nu in een appartement, wel een heel ruime, en daar krijgen de kinderen ook niks van Wink

+1, al zitten wij wel gewoon in een eengezinswoning.

+1, door de nieuwe eisen krijgen we nog minder. Wij wonen nu in een ruime eensgezinswoning die we als het koop was nooit konden betalen. Nu zitten wij ook niet echt te springen voor een koophuis vinden het wel prima zo. Als het huis geschikt is om
als gezin in te leven dan vind ik het echt niet uitmaken of het koop of huur is, als je het maar kan betalen en er gelukkig bent smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Pandora za 1 okt 2011 - 20:56

Wij hebben wel bewust op zekerheid gewacht, getrouwd, koopwoning, beide vaste baan en een goed gevulde spaarrekening.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  blondje1313 za 1 okt 2011 - 21:00

SarahKey schreef:Wij hebben expres voor een koophuis gekozen omdat dat uiteindelijk van jezelf word. Bij een huurhuis 'gooi' je elke maand geld weg wat je niet meer terug ziet.
Wij zien ons huis als een spaarpot voor later en als een plek wat we kunnen verbouwen en veranderen naar onze zin zonder dat iemand zegt: Ho eens dat mag niet!

In de meeste huurhuizen mag je flink wat aanpassen als het een verbetering voor het huis oplevert, maar ja, je ziet er niks voor terug als je uit het huis gaat later.
Maar als je deels een aflossingsvrije hypotheek hebt wat tegenwoordig de meeste mensen hebben is ook niet het hele koophuis uiteindelijk van jezelf.
Bij een huurhuis heb je weer het voordeel dat het onderhoud niet door jezelf gedaan hoeft te worden.

Ik vind een huurhuis net zo'n goede basis voor een kind als een koophuis, het is dat deze bouwgrond op ons pad gekomen is, anders hadden we waarschijnlijk ook nog gehuurd en waren we waarschijnlijk al wel eerder voor kinderen gegaan!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  SarahKey za 1 okt 2011 - 21:23

blondje1313 schreef:
SarahKey schreef:Wij hebben expres voor een koophuis gekozen omdat dat uiteindelijk van jezelf word. Bij een huurhuis 'gooi' je elke maand geld weg wat je niet meer terug ziet.
Wij zien ons huis als een spaarpot voor later en als een plek wat we kunnen verbouwen en veranderen naar onze zin zonder dat iemand zegt: Ho eens dat mag niet!

In de meeste huurhuizen mag je flink wat aanpassen als het een verbetering voor het huis oplevert, maar ja, je ziet er niks voor terug als je uit het huis gaat later.
Maar als je deels een aflossingsvrije hypotheek hebt wat tegenwoordig de meeste mensen hebben is ook niet het hele koophuis uiteindelijk van jezelf.
Bij een huurhuis heb je weer het voordeel dat het onderhoud niet door jezelf gedaan hoeft te worden.

Ik vind een huurhuis net zo'n goede basis voor een kind als een koophuis, het is dat deze bouwgrond op ons pad gekomen is, anders hadden we waarschijnlijk ook nog gehuurd en waren we waarschijnlijk al wel eerder voor kinderen gegaan!

Je mag idd in een huurhuis dingen aanpassen, maar toen wij nog huurden moesten we dingen terug brengen in de oude staat. (Weet niet of dat nu nog zo is)
Wij hebben een goede hypotheek en na 30 jaar is alles afgelost. We betalen ook wel veel hypotheek, maar dat vinden we niet erg.

Huurhuis is idd net zo goed om een kindje groot in te brengen, als je maar een dak boven je hoofd hebt.
Als wij nu nog huurden hadden we daar een kindje gekregen.
Alleen sommige mensen vinden huren zonde van het geld en daar zijn wij er 2 van Laughing
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 23:02

Wij vonden het belangrijk dat een van ons een vast contract had (en dat heeft mijn man al jaren) en we hadden een ander huis gekocht en wilde eerst oververhuizen en dan aan kindjes beginnen. Tijdens het oververhuizen was ik al zwanger Wink Verder vonden we het ook belangrijk dat we genoeg spaargeld achter de hand hadden en dat was toen ook zo

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast za 1 okt 2011 - 23:34

Ik vind huren op zich ook wel zonde van het geld, maar ik vind het ook zonde om in een kleiner huis te gaan zitten waarvan je al weet dat je er niet wil blijven wonen. Daar steek je ook veel geld in. En voor kinderen maakt het niks uit.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 0:24

Arden schreef:Ik vind huren op zich ook wel zonde van het geld, maar ik vind het ook zonde om in een kleiner huis te gaan zitten waarvan je al weet dat je er niet wil blijven wonen. Daar steek je ook veel geld in. En voor kinderen maakt het niks uit.

Plus het is tegenwoordig nog maar de vraag of je het wel kan doorverkopen.
Wij hebben wel gekocht (hiervoor overigens gehuurd), maar hebben wel alleen een huis gekocht waar we in principe nooit meer weg hoeven/willen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Coco zo 2 okt 2011 - 0:45


In de meeste huurhuizen mag je flink wat aanpassen als het een verbetering voor het huis oplevert, maar ja, je ziet er niks voor terug als je uit het huis gaat later.
Maar als je deels een aflossingsvrije hypotheek hebt wat tegenwoordig de meeste mensen hebben is ook niet het hele koophuis uiteindelijk van jezelf.
Bij een huurhuis heb je weer het voordeel dat het onderhoud niet door jezelf gedaan hoeft te worden.
[/quote]

Jawel hoor, wij wilden een bad plaatsen in de douche voor de kinderen, uiteindelijk niet gedaan omdat we hier niet lang meer blijven, maar wij zouden 80% terug ontvangen als we binnen 2 jaar zouden verhuizen, mits de afwerking voldoet aan hun eisen. Dat gelde ook voor een kookeiland.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast zo 2 okt 2011 - 1:13

Klopt, wij mogen ook van alles doen als we het overleggen en afspreken en hoeven het dan ook niet in oude staat terug te brengen als wr weg gaan.
Maar goed een goed dak boven je hoofd is het belangrijkst vind ik en of dat koop of huur is lijkt me niet echt belangrijk.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  JD zo 2 okt 2011 - 2:10

wij wilden inderdaad zelf ook liever kopen... maar uiteindelijk werd het dan dus de keuze; wonen in een heel oud, klein huisje, waar je als gezin uiteindelijk echt uitgroeit, en met een mini tuintje, in een buurt waar we liever niet wilden wonen....

of een huurhuis, wat ook wij zelf inderdaad weggegooid geld vinden, maar wel nieuwbouw, 3 slaapkamers, grote zolder waar nog 2 slaapkamers kunnen (en mogen) gemaakt worden, erg grote tuin, alles erg kindvriendelijk, tegenover de basisschool..... sja, dan is toch de keuze snel gemaakt.

natuurlijk, was er geen kinderwens geweest, dan hadden we voor die 200.000 waarschijnlijk een mooi appartement gekocht, want die zijn er genoeg hier voor dat budget...maar een eensgezinswoning echt niet.

wat er hier met veel huizen gebeurd, is dat veel huurwoningen uiteindelijk aan de huurders te koop worden aangeboden....en daar hopen wij stiekem een beetje op. dat we het met de tijd gewoon kunnen kopen....en ook pas dan zullen we het echt gaan verbouwen. zo zouden we graag een bad, dakkapel en nieuwe keuken willen....maar ja, in een huurhuis doe je dat inderdaad niet
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 3 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum