Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wachten op zekerheid?

+23
Fearie
S@nneke
Coco
yes1984
Susan
Paper Crown
blondje1313
Roos
SarahKey
Raindrop
Rouge
Supertalentje
Caroow
studiebol
Pien
mauwmauw
Rush
snoezel
Flower_L
Thunder
Muppetje
Printje
JD
27 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  JD do 29 sep 2011 - 9:32

sja dat is waar.....en vooral in de kinderopvang kunnen ze weten dat zowat iedereen daar wel een kindje wil...
en omdat mijn vriend toch overdag thuis is, kan ik aan alle kanten flexibel zijn met werkdagen enzo tegen die tijd, dus dat zou dan weer geen probleem moeten zijn...

wat gaat jouw zwangerschap trouwens hard Parels!! alweer 32 weken! :shock:
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 9:36

Ja gaat zeker snel!!
Ik werk ook in de kinderopvang hoor, ga beginnen aan mijn laatste jaarcontract.
Daarna is het afwachten of ik een vast contract krijg maar zeker in de kinderopvang
is dat tegenwoordig niet vanzelfsprekend! Komt vast allemaal wel goed, overal is een mouw
aan te passen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Pien do 29 sep 2011 - 9:39

Oke... dat bespaard je dan een hoop onkosten!! Vergeet alleen niet dat in die kleine dingetjes ook veel geld gaat zitten!

Probeer idd even te zorgen dat je de schuld afbetaald en dan zodra je meer uren werkt zoveel mogelijk spaart. Heb je een idee van wat je dan gaat verdienen en wat je dan per maand kan sparen? Misschien kun je voor jezelf een minimum stellen van wat je sowieso wilt hebben staan op de spaarrekening. Stel dat jullie tevreden zijn met 1000 euro en je kan straks 500 p/m sparen, dan weet je dat je met 2 maanden sparen je spaarrekening gespekt hebt, daarna kun je dan van die 500 die je spaart bijv 200 gebruiken per maand om baby spullen te kopen en de rest alsnog op de spaarrekening zetten...

Je auto, kun je die niet eventueel in ruilen voor een wat grotere auto die misschien een paar jaar ouder is? Dan ga je er in jaartal misschien wel op achteruit maar heb je wel de ruimte die je nodig hebt.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Caroow do 29 sep 2011 - 9:45

Ik denk dan, straks zit je in je nieuwbouwhuis met 5 slaapkamers en een ruime tuin in een kindvriendelijke wijk tussen de speeltuinen, met voldoende spaargeld voor 6 baby's en blijkt dat je helemaal geen kinderen kan krijgen.

Zo lang je rond kan komen en genoeg liefde hebt.. Gaan met die banaan!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  JD do 29 sep 2011 - 9:47

ja inderdaad pien...zoals jij het zegt wil ik t ook gaan doen. alleen....dan is juni gewoon laat om te stoppen, en moet het gewoon wel eerder kunnen vind ik:)
wat ik ga verdienen is ongeveer zoals jij het zegt; 1500 euro,waarvan ik 500 kan sparen. de eerste 2 maanden zijn die 2x 500 euro voor die schuld van 1000 euro af te betalen, en daarna echt om te sparen. en die 1500 euro is mijn salaris ongeveer als ik 4 dagen werk....maar in oktober werk ik dus sowieso de hele maand al 5 dagen, dus dat is weer extra.... maar mn contract is in principe voor 34,5 uur.

ik wil inderdaad mn auto tegen die tijd inruilen en een station kopen ofzo...mn auto nu is uit 2006, ik vind t geen probleem als we er eentje kopen uit 2000-2003 ofzo...maar weet je, dat is iets waar je ook in die 9 maanden nog rustig voor kunt kijken vind ik....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  JD do 29 sep 2011 - 9:49

Caroow schreef:Ik denk dan, straks zit je in je nieuwbouwhuis met 5 slaapkamers en een ruime tuin in een kindvriendelijke wijk tussen de speeltuinen, met voldoende spaargeld voor 6 baby's en blijkt dat je helemaal geen kinderen kan krijgen.

Zo lang je rond kan komen en genoeg liefde hebt.. Gaan met die banaan!

ja om de een of andere reden heb ik dat gevoel ook altijd....iedereen om me heen vraagt al tijden wanneer het bij ons nou eens zover is. ik ben de enige van mijn vriendinnen die in de kinderopvang werkt, die vanaf haar 12e oppast, die voor alle kindjes van vriendinnen de prenatal plundert....en volgens mij degene met de hardst rammelende eierstokken, maar juist dan zal je zien inderdaad....dat t niet lukt, of lang duurt.
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Supertalentje do 29 sep 2011 - 9:59

Grappig om te lezen dat je alleen praktische bezwaren hebt. Nu ik onverwacht zwanger ben zie ik juist dat praktische dingen geen belemmering zijn. Echt, liever had ik gewacht en dat grote huis gehad en dat vaste contract, maar zo graag als jij kinderen wilt had ik niet, dus ik kan me nog voorstellen dat jij je daar makkelijker overheen zet.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:00

Ik had geen cent op mijn spaarrekening en toch is ons kind heel bewust gekomen Wink. En hij is nooit wat te kort gekomen. Alleen mijn man had een vast contract. Het leven verandert zo ontzettend snel.. je hebt nooit zekerheid. Maar aan elk probleem valt wel een mouw te passen. Niet te bang zijn en dan red je het echt wel Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  JD do 29 sep 2011 - 10:01

ja op zich kan ik me er wel overheen zetten.... maar juist doordat ik zelf dus 1x onverwachts werkloos ben geworden, en een jaar lang zonder werk heb gezeten, denk ik er wel meer bij na....
zonder werk zitten met een kindje, dat redden we financieel niet. maar dat zullen we nooit redden....nu niet, en over 3 jaar ook niet.... dus dat zal altijd een gok blijven....

JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Supertalentje do 29 sep 2011 - 10:06

Nou, je zult dus nooit meer een jaar zonder baan zitten... Je gaat dan niet meer leuk werken, maar gewoon omdat het moet. Iets stoms, iets dat je niet leuk vindt, iets dat helemaal anders is wat je nu doet, maar wel iets waarmee je geld verdient om voor je kind te zorgen, iets dat dichtbij huis is en met een kind te combineren valt.

Je prioritieten veranderen gewoon, je hebt dan iemand anders om voor te zorgen en die is dan ook nog eens helemaal afhankelijk van jou...

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Rouge do 29 sep 2011 - 10:12

Je kunt alles in je leven wel leuk willen plannen, maar zekerheid heb je nooit. Het leven kan altijd anders lopen dan je gehoopt had. Ik zou me in ieder geval niet laten tegenhouden door bv tijdelijke contracten en dat soort dingen. Daar valt wel een mouw aan te passen. Als ik in een shit positie zou zitten en zwanger zou zijn, zou ik denk ik 1000% extra mijn best doen alles zsm op orde te krijgen. (En ja dan zou ik inderdaad ook mn prioriteiten verleggen en gewoon een kutbaan aannemen bijvoorbeeld). Niet dat ik bewust zou kiezen voor een kindje als alles om me heen chaos is, maar ik vind wel dat mensen soms té gepland leven.

Ohja en ik vind ook dat niet iedereen het op dezelfde manier hoeft te doen. Als de ene vindt dat het beter is om 10.000 euro spaargeld te hebben voordat ze aan kinderen beginnen, wil dat niet zeggen dat mensen die dat niet doen hun kind geen goede toekomst kunnen geven. Geluk hangt niet alleen maar af van financiële zekerheid. Makkelijker is het natuurlijk wel.
Rouge
Rouge
Prater
Prater

Aantal berichten : 902
Punten : 1033
Registratiedatum : 12-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:19

Flower_L schreef:Ik zou als ik de TO was, nog even 2 / 3 maandjes wachten. Dan heb je de instantie afbetaald, heb je urenuitbreiding = meer salaris, beter overzicht inkomsten / uitgaven. En ondertussen sparen en wegstrepen van (al dan niet tijdelijk) misbare dingen.
+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:22

Supertalentje schreef:Nou, je zult dus nooit meer een jaar zonder baan zitten... Je gaat dan niet meer leuk werken, maar gewoon omdat het moet. Iets stoms, iets dat je niet leuk vindt, iets dat helemaal anders is wat je nu doet, maar wel iets waarmee je geld verdient om voor je kind te zorgen, iets dat dichtbij huis is en met een kind te combineren valt.

Je prioritieten veranderen gewoon, je hebt dan iemand anders om voor te zorgen en die is dan ook nog eens helemaal afhankelijk van jou...

+1

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Raindrop do 29 sep 2011 - 11:11

Caroow schreef:Ik denk dan, straks zit je in je nieuwbouwhuis met 5 slaapkamers en een ruime tuin in een kindvriendelijke wijk tussen de speeltuinen, met voldoende spaargeld voor 6 baby's en blijkt dat je helemaal geen kinderen kan krijgen.

Zo lang je rond kan komen en genoeg liefde hebt.. Gaan met die banaan!

+1 en mooi gezegd trouwens.
Raindrop
Raindrop
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5054
Punten : 5284
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  SarahKey do 29 sep 2011 - 19:52

Raindrop schreef:
Caroow schreef:Ik denk dan, straks zit je in je nieuwbouwhuis met 5 slaapkamers en een ruime tuin in een kindvriendelijke wijk tussen de speeltuinen, met voldoende spaargeld voor 6 baby's en blijkt dat je helemaal geen kinderen kan krijgen.

Zo lang je rond kan komen en genoeg liefde hebt.. Gaan met die banaan!

+1 en mooi gezegd trouwens.

mee eens, maar ook eens met flower_l.
Ik zou sowieso de schulden af willen lossen en wat sparen. Ook al kun je veel babyspullen goedkoop overnemen, er zijn nog genoeg spulletjes wat je dan wel nog moet aanschaffen. En alles bij elkaar word dat ook wel een groot bedrag.

Toen wij aan kinderen 'begonnen' was ik nog 20, had een vast contract en we hadden een koophuis en spaargeld. Koophuis en spaargeld is er nog steeds, inmiddels net 25 en geen vast contract meer. Ben in de 4 jaar dat wij 'bezig waren' twee keer van baan verwisseld, uit mezelf.
Nu moet ik volgend jaar een vast contract krijgen, werk ook in de kinderopvang, maar er komen flinke bezuinigingen aan. We merken het nu al aan de kindaantal. Ben dus niet meer 100% zeker van een vast contract en nu toch zwanger. Maar het geluk van deze zwangerschap en straks een kindje is niet te vergelijken met een vast contract. Ik heb nu zoiets van: dan zoek ik wel weer wat anders... een kindje is een gift en deze gift is niet iedereen gegund.
Maar nu heeft mijn man al wel jaren een vast contract, maar zo goed gaat het ook niet in de bouw dus een vast contract zegt nog niet alles.
Je moet doen wat voor jou goed voelt. Een kindje is niet te plannen, maar je kunt wel plannen wanneer je met de pil wilt gaan stoppen. Daarna is het afwachten en dan kan er gerust nog heel wat op je pad komen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Roos do 29 sep 2011 - 20:01

Wij hadden allebei een tijdelijk contract, die van mij is niet verlengd.
Ook hadden we net een nieuwbouwhuis gekocht, net na de positieve test bleek dat er voorlopig niet gebouwd zou gaan worden. En een vette spaarrekening hadden we niet.
Maar het is allemaal ruimschoots goedgekomen hier.

Roos
Prater
Prater

Aantal berichten : 860
Punten : 931
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 20:04

Supertalentje schreef:Nou, je zult dus nooit meer een jaar zonder baan zitten... Je gaat dan niet meer leuk werken, maar gewoon omdat het moet. Iets stoms, iets dat je niet leuk vindt, iets dat helemaal anders is wat je nu doet, maar wel iets waarmee je geld verdient om voor je kind te zorgen, iets dat dichtbij huis is en met een kind te combineren valt.

Je prioritieten veranderen gewoon, je hebt dan iemand anders om voor te zorgen en die is dan ook nog eens helemaal afhankelijk van jou...

die veranderen inderdaad ook na je zwangerschap.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  blondje1313 do 29 sep 2011 - 20:07

Een grotere auto en de schuld aflossen moet toch wel te doen zijn in een half jaar tijd als je 500 euro in de maand kunt sparen toch?
Als je binnen twee maanden zwanger bent heb je nog steeds 2000 euro kunnen sparen voor de babyspullen, als je veel tweedehands koopt moet dat volgens mij echt wel genoeg zijn.

En erg fijn dat in jou omgeving iedereen heel snel zwanger is, het kan ook veel langer duren! (Natuurlijk moet je er wel rekening mee houden dat het vlug raak is, maar ga er niet te snel van uit).

Ik zou gewoon met je vriend overleggen en aangeven dat jij juni 2012 nog wel erg ver weg vindt, je zult er toch samen uit moeten komen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Paper Crown do 29 sep 2011 - 20:12

Caroow schreef:Ik denk dan, straks zit je in je nieuwbouwhuis met 5 slaapkamers en een ruime tuin in een kindvriendelijke wijk tussen de speeltuinen, met voldoende spaargeld voor 6 baby's en blijkt dat je helemaal geen kinderen kan krijgen.

Zo lang je rond kan komen en genoeg liefde hebt.. Gaan met die banaan!

Dus als je ze niet kunt krijgen moet je maar niet daar gaan wonen ofzo?!

Ik heb straks een nieuwbouwhuis met een boel slaapkamers, een leuk tuintje waar kids in kunnen spelen en het geld zal ook geen probleem zijn, maar ik zal misschien nooit moeder worden,en dat wist ik toen wij ons nieuwe huis gingen kopen.. dan ben ik evengoed wel blij met mijn mooie huis hoor. Komt echt een beetje raar over je stelling of je denkwijze. Want geldzorgen die kent de TO maar al te goed, denk dan eens aan geldzorgen+een baby.. dat wil je toch niet?! Sorry maar mij zou het naar de keel grijpen als ik zie dat het eind van de luiers in zicht is,maar ik geen geld heb om een pak te kopen.. Daarbij je relatie veranderd wanneer er een baby komt,jij en je partner moeten groeien in het ouderschap.. ik zou daar niet nog ook geldzorgen bij willen hebben.

TO: ik heb chlamydia gehad en ik behoor tot de groep die daar onvruchtbaar van is geworden. Maar zelfs in de wetenschap dat dit er is, heb ik nooit een moment gedacht: ik ga er nu maar vast voor want stel het lukt niet?! Dat weet een gezonde vrouw ook niet en het kan zomaar zo zijn dat het gewoon niet lukt. Tja.. ik heb altijd gezegd ik weiger het krijgen van een kind een obsessie te laten worden. Ik moet nu proberen via IVF een kind te krijgen, lang traject.. maar ik heb het: 'Maar ik wil zoooooooooo graag' losgelaten.. ik zie wel.. Mijn advies: wacht nog een jaartje heb die zekerheid in de pocket,stel je hebt een moeizame zwangerschap en je contract wordt niet verlengd.. je zegt dat een vast contract nog wel 3 jaar kan duren.. spaar dan een jaartje goed opweg.. zodat je eventuele verlies van een baan kunt opvangen!

Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Susan do 29 sep 2011 - 20:16

2CKC2 schreef:
Caroow schreef:Ik denk dan, straks zit je in je nieuwbouwhuis met 5 slaapkamers en een ruime tuin in een kindvriendelijke wijk tussen de speeltuinen, met voldoende spaargeld voor 6 baby's en blijkt dat je helemaal geen kinderen kan krijgen.

Zo lang je rond kan komen en genoeg liefde hebt.. Gaan met die banaan!

Dus als je ze niet kunt krijgen moet je maar niet daar gaan wonen ofzo?!

Ik denk dat ze dat niet bedoelt, meer dat je dan de keuze voor je huis hebt afgestemd op een leven met kinderen terwijl je nog niet weet of je kinderen gaat krijgen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Supertalentje do 29 sep 2011 - 22:01

Het lijkt me niet fijn om nog jaren te wachten met proberen zwanger te worden, je hele leven daarop in te richten, daar naartoe te leven en dan tot de conclusie te komen dat je geen kinderen kunt krijgen.

Daarnaast denk ik dat iedereen die geen miljonair is en kinderen heeft zich weleens zorgen maakt over geld. Iedereen kan maar dat uitgeven wat ie heeft. Wat mij betreft is dat een kwestie van prioriteiten stellen, je kind gaat voor.

Ik heb zometeen geen baan meer en mijn spaarrekening was al geplundert door onvoorziene uitgaven en ik kan me daar heel druk om gaan zitten maken, maar daar heeft baby nu last van. Het is toch roeien met de riemen die je hebt.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  JD vr 30 sep 2011 - 12:10

Gelukkig stata het kdv waar ik werk in een plaats die in de top 3 van rijkste gemeentes van nederland staat, dus ik ben niet zo bang voor een terugloop bij ons. tot en met maart is er alleen maar groei gepland, dus wat dat betreft maak im me weer niet echt zorgen...

en wat dat huis betreft; natuurlijk zijn wij groter gaan wonen met het oog op "later"....als we allebei geen kinderwens hadden gehad, dan had ik prima gezeten in mn 2 kamerappartementje.... maar ja, we'll see.....
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  yes1984 vr 30 sep 2011 - 21:02

Ik denk dat het belangrijkste is dat je een stabiele relatie hebt.

Wij hadden wel flink wat gespaard al, dat geeft een fijn gevoel. Wij hebben geen andere auto gekocht. De onzekerheid bij ons is, dat mijn contract per 31-12-2011 afloopt en ik hoop op verlenging!
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  SarahKey vr 30 sep 2011 - 21:38

yes1984 schreef:Ik denk dat het belangrijkste is dat je een stabiele relatie hebt.

Wij hadden wel flink wat gespaard al, dat geeft een fijn gevoel. Wij hebben geen andere auto gekocht. De onzekerheid bij ons is, dat mijn contract per 31-12-2011 afloopt en ik hoop op verlenging!

Dit vind ik zelfs wel het belangrijkste. Gaat het al niet goed dan is een kindje echt geen 'oplossing'.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Coco vr 30 sep 2011 - 21:52

JaneDoe schreef:Gelukkig stata het kdv waar ik werk in een plaats die in de top 3 van rijkste gemeentes van nederland staat, dus ik ben niet zo bang voor een terugloop bij ons. tot en met maart is er alleen maar groei gepland, dus wat dat betreft maak im me weer niet echt zorgen...

en wat dat huis betreft; natuurlijk zijn wij groter gaan wonen met het oog op "later"....als we allebei geen kinderwens hadden gehad, dan had ik prima gezeten in mn 2 kamerappartementje.... maar ja, we'll see.....

Werk je in C.?

Ik zou iig even die schuld aflossen en dan voor jezelf bedenken wat je het belangrijkste vindt als je een kind mag krijgen straks. Wil je alles nieuw? Vind je een tweedehands kamertje prima? Wil je per se nieuwe kleding of vind je het ook prima dat je kindje gekregen kleding van bijv. kinderen van vriendinnen/buren/familieleden draagt?
Je baan kwijt raken is natuurlijk strontvervelend, of je nu een kind hebt of niet. Maar er bestaat ook nog altijd de kinderbijslag, kindgebonden budget (o.i.d.) waarmee je je kind van luiers en voeding kunt voorzien. En wat kleertjes van zeeman of wibra kunnen daar vast ook nog wel vanaf. Het is dus echt niet uitzichtloos als je werkloos wordt voor je kindje. Ik vind persoonlijk niet dat er verder veel meer kosten bij komen. Ja, als je thuis blijft zal de energierekening wat hoger uitvallen, maar dat zijn ook geen schrikbarende bedragen.

Ik ken genoeg gezinnen waar wel 3-4 kinderen zijn, waarvan de ouders van een uitkering (geloof iets tussen de 950 en 1150) rondkomen en ook nog jaarlijks naar Marokko gaan. En veel gezinnen met maar 1 (beneden modaal) inkomen. Het zijn gewoon echt keuzes en prioriteiten (mocht die situatie ontstaan) die je moet stellen en dat kan best als je wens groot genoeg is.

Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wachten op zekerheid? - Pagina 2 Empty Re: Wachten op zekerheid?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum