Ben jij weleens ergens weggelopen zonder te betalen?
+35
Inge
SoGood
Shisha
Rush
Lady Starstruck
pitbullgup
Susan
TukTuk
minoessepoes
Prosecco
Linnie1985
Lejow
CCC
M@niek
CarpeDiem
Rovine
Lady4
Kaboutertje
Sushi
Aziraphale
Lovely
silly-one
Muurvlindertje
mzcharlotte
SarahKey
Jeanette
Sazzle
girli
Monte
Miss G
Serena
Zora
Sorella
Sarah1985
TwistedAngel
39 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Ben jij weleens ergens weggelopen zonder te betalen?
Nee, nooit. Ik ken wel iemand die het voor de sport doet en dan later alsnog teruggaat om te betalen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Nee, nog nooit maar ik hoef eigenlijk nooit lang te wachten. Mocht het lang duren loop ik naar binnen en als ze me dan terugsturen leg ik het bedrag wat het ongeveer gekost heeft op de tafel.
Gast- Gast
Wij zijn dus gisteren voor het eerst ergens weggelopen, normaalgesproken vinden we dit ook echt enorm asociaal, maar in dit geval....
We gingen eten bij een strandtent, eten en drinken besteld, komt de mededeling: de keuken gaat dicht wegens drukte. Geen eten dus. Wij besloten dan nog wel ons drinken af te wachten. Driekwart van het terras stroomde meteen leeg. Goed, keuken dus weer open even later, wij zwaaien en doen naar de serveerster om te vragen of ons eten dan nu toch kwam. Bestelling was inmiddels gewist, dus opnieuw besteld. Vervolgens krijgen we ons eten, is het eten van mijn vriend niet wat hij besteld had. Iets anders konden ze hem niet bieden, dus prima, mijn vriend wat suggesties aangedragen waardoor hij het wel lekkerder zou vinden (knoflooksaus en sambal). Na 3 keer vragen en 20 minuten verder kwamen ze daar eindelijk mee. Ik had mijn eten al bijna op en zijn eten was inmiddels koud. Zijn eten was ook niet goed bereid, dus besloten het terug te sturen.
Vervolgens worden we eigenlijk een uur lang compleet genegeerd. De lege borden worden niet afgeruimd, er wordt niet gereageerd op het verzoek om af te kunnen rekenen, niets. Mijn vriend is nog naar binnen gelopen, naar de bar, om daar te betalen, maar daar werd hem verteld dat ze hem zo bij de tafel kwamen helpen, want ze moesten nog een oplossing bedenken voor het teruggestuurde eten...Wij hebben ons ernstig afgevraagd welke oplossing dat zou moeten zijn dan, want ze hebben hem ook geen alternatief geboden.
Weer buiten weer gevraagd om af te rekenen, weer 20 minuten gewacht, weer niemand. De serveerster bleef gewoon rustig staan en over het terras uitkijken, maar geen aanstalten maken om af te rekenen. Toen zijn we opgestaan en weggelopen. We waren het zo enorm zat....Plus mijn vriend had gewoon enorme honger inmiddels natuurlijk.
We gingen eten bij een strandtent, eten en drinken besteld, komt de mededeling: de keuken gaat dicht wegens drukte. Geen eten dus. Wij besloten dan nog wel ons drinken af te wachten. Driekwart van het terras stroomde meteen leeg. Goed, keuken dus weer open even later, wij zwaaien en doen naar de serveerster om te vragen of ons eten dan nu toch kwam. Bestelling was inmiddels gewist, dus opnieuw besteld. Vervolgens krijgen we ons eten, is het eten van mijn vriend niet wat hij besteld had. Iets anders konden ze hem niet bieden, dus prima, mijn vriend wat suggesties aangedragen waardoor hij het wel lekkerder zou vinden (knoflooksaus en sambal). Na 3 keer vragen en 20 minuten verder kwamen ze daar eindelijk mee. Ik had mijn eten al bijna op en zijn eten was inmiddels koud. Zijn eten was ook niet goed bereid, dus besloten het terug te sturen.
Vervolgens worden we eigenlijk een uur lang compleet genegeerd. De lege borden worden niet afgeruimd, er wordt niet gereageerd op het verzoek om af te kunnen rekenen, niets. Mijn vriend is nog naar binnen gelopen, naar de bar, om daar te betalen, maar daar werd hem verteld dat ze hem zo bij de tafel kwamen helpen, want ze moesten nog een oplossing bedenken voor het teruggestuurde eten...Wij hebben ons ernstig afgevraagd welke oplossing dat zou moeten zijn dan, want ze hebben hem ook geen alternatief geboden.
Weer buiten weer gevraagd om af te rekenen, weer 20 minuten gewacht, weer niemand. De serveerster bleef gewoon rustig staan en over het terras uitkijken, maar geen aanstalten maken om af te rekenen. Toen zijn we opgestaan en weggelopen. We waren het zo enorm zat....Plus mijn vriend had gewoon enorme honger inmiddels natuurlijk.
Gast- Gast
@ leaf; nou ik was ook weggelopen... wat een gekken!
Ik heb t ook wel eens gedaan; zaten op een terrasje duurde al wat lang voordat we koneden bestellen maar na de drankjes wouden we afrekenen en de ober in het voorbij gaan 3x gevraagd of we konden afrekenen maar hij kwam maar niet. Toen hij uiteondelijk ook nog uitgebreid stond te kletsen met bekende zijn wij opgestaan en weg gegaan.
Ik heb t ook wel eens gedaan; zaten op een terrasje duurde al wat lang voordat we koneden bestellen maar na de drankjes wouden we afrekenen en de ober in het voorbij gaan 3x gevraagd of we konden afrekenen maar hij kwam maar niet. Toen hij uiteondelijk ook nog uitgebreid stond te kletsen met bekende zijn wij opgestaan en weg gegaan.
pitbullgup- Prater
- Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10
Prosecco schreef:
Zelf heb ik het nooit gedaan. Ik vind het echt heel erg acosiaal, zelfs als je lang op de rekening moet wachten. Als je op zaterdag een half uur bij de H&M in de rij moet wachten omdat de helft van het personeel met lunch pauze is geeft dat je toch ook niet het recht om maar gewoon met de spullen de winkel uit te lopen?
Dat vind ik niet helemaal te vergelijken, dan heb je nog de keuze om de kleding terug te hangen. Als je al gegeten hebt dan moet je wel betalen en als je dan echt genegeerd wordt en gewoon niet kan betalen dan kan ik me wel voorstellen dat je op een gegeven moment opstapt. Ik heb het dan niet over een situatie waarin je een kwartier moet wachten op de rekening, maar zoals bij Leaf, dan kan ik het me wel indenken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Nooit gedaan. En zou dat ook echt niet durven. Ik ben echt een schijterd wat dat betreft.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
1x perongeluk op het terras. Toen ben ik teruggefietst..
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
1x bij een loempiatentje. Toen we de loempia kregen ging ze gelijk de volgende klant helpen dus we bleven nog even staan om haar aan te spreken maar ze reageerde niet meer op ons dus toen zijn we maar weggelopen.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Vaak genoeg overwogen, maar uiteindelijk durf ik het niet
Edit: Nouja, toeval... toch wel, óók bij een loempiatentje haha Zelfde reden als hierboven.
Edit: Nouja, toeval... toch wel, óók bij een loempiatentje haha Zelfde reden als hierboven.
Gast- Gast
Haha toevallig!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Ja, ze ging iemand anders helpen, en wij hadden nog een redelijke bestelling ook (nog wat diepgevroren loempia's mee voor thuis), en mijn man had niks door. Dus ik bleef even staan en probeerde wle steeds oogcontact te maken, maar toen ze 'tot ziens' zei had ik zoiets van, nahh kom, wegwezen, dan niet
Gast- Gast
Nee, dat is stelen.
Edit: Weleens gehad dat de rekening helemaal niet klopte in ons voordeel.. (de helft stond er niet op omdat we ergens anders waren gaan zitten, wat we overigens wel netjes gemeld hadden) Alles duurde super lang, en we werden slecht bediend.. Toen heb ik er dus maar niks van gezegd. Slecht eigenlijk.
Edit: Weleens gehad dat de rekening helemaal niet klopte in ons voordeel.. (de helft stond er niet op omdat we ergens anders waren gaan zitten, wat we overigens wel netjes gemeld hadden) Alles duurde super lang, en we werden slecht bediend.. Toen heb ik er dus maar niks van gezegd. Slecht eigenlijk.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Vaak gedacht, nooit gedaan.
Wel eens laaaang geleden met 2/3 oktober in Leiden. Met een hele groep vrienden een bestelling gedaan bij de mac, ook met van die kortingsbonnen. Uiteindelijk hadden we alles meegenomen naar de tafel komen we er achter dat we een dubbele bestelling gekregen hadden. Niks van gezegd, achteraf gezien niet echt netjes.
Wel eens laaaang geleden met 2/3 oktober in Leiden. Met een hele groep vrienden een bestelling gedaan bij de mac, ook met van die kortingsbonnen. Uiteindelijk hadden we alles meegenomen naar de tafel komen we er achter dat we een dubbele bestelling gekregen hadden. Niks van gezegd, achteraf gezien niet echt netjes.
Inge- Ratel
- Aantal berichten : 5374
Punten : 6086
Nee, we hebben er wel eens aan gedacht, maar ik zou het dus echt niet durven .
Lilypie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 474
Punten : 774
Registratiedatum : 12-12-10
Sogood schreef:Nee, dat is stelen.
Dat is ook stelen.
Gast- Gast
Theedoosje schreef:Muurvlindertje schreef:Nee, dat vind ik erg asociaal en typisch iets Nederlands (in de zin van: lekker gratis gegeten/gedronken).
Wel heb ik eens een half uur moeten wachten op een terrasje om een drankje te bestellen. Na een kwartier was dat drankje er nog niet, dus toen ben ik wel weggelopen omdat we na 3 kwartier nog geen drinken hadden.
Nou met die intentie heb ik dat zeer zeker niet gedaan hoor.
Zo bedoelde ik mijn reactie dus. In de genoemde voorbeelden zou ik waarschijnlijk ook wel overwegen om op te stappen.
Edit: overwegen dan. Ik zou het alsnog niet doen.
Gast- Gast
Dat er serieus mensen zijn die dat doen zeg! O, bah. Nee zo wil ik echt niet zijn!
Olijfje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 289
Punten : 296
Olijfje schreef:Dat er serieus mensen zijn die dat doen zeg! O, bah. Nee zo wil ik echt niet zijn!
Moraalridder
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Puk schreef:Olijfje schreef:Dat er serieus mensen zijn die dat doen zeg! O, bah. Nee zo wil ik echt niet zijn!
Moraalridder
Niks mis met moraalridders. Liever goody two shoes dan een aso.
Gast- Gast
Nee, vorige week wel de neiging gehad.
Ik zat met twee vriendinnen op een terrasje in Groningen. We hadden drinken en 3x een broodje burger. Een van de vriendinnen had een uurtje om even te zitten, leek ons ruim genoeg om even een broodje en een drankje te doen! Dus niet, na drie kwartier nog geen broodjes. Dus zijn we naar binnen gegaan om haar bestelling te annuleren. De andere vriendin en ik zouden dan later onze dingen betalen.
Komen we weer bij de kassa, wil die man ons geen korting geven voor het ongemak (konden daar ook niet meer pinnen) en eigenlijk vond hij ook dat we die burger moesten betalen omdat ze hem nu moesten weggooien.....
Ik zat met twee vriendinnen op een terrasje in Groningen. We hadden drinken en 3x een broodje burger. Een van de vriendinnen had een uurtje om even te zitten, leek ons ruim genoeg om even een broodje en een drankje te doen! Dus niet, na drie kwartier nog geen broodjes. Dus zijn we naar binnen gegaan om haar bestelling te annuleren. De andere vriendin en ik zouden dan later onze dingen betalen.
Komen we weer bij de kassa, wil die man ons geen korting geven voor het ongemak (konden daar ook niet meer pinnen) en eigenlijk vond hij ook dat we die burger moesten betalen omdat ze hem nu moesten weggooien.....
Gast- Gast
Tea-Leaf schreef:Puk schreef:Olijfje schreef:Dat er serieus mensen zijn die dat doen zeg! O, bah. Nee zo wil ik echt niet zijn!
Moraalridder
Niks mis met moraalridders. Liever goody two shoes dan een aso.
Met je eens, ik zou ook nooit weglopen zonder te betalen hoor, maar ik vind mensen die zeggen: zo wil ik echt niet zijn, een beetje te ver gaan hoor.
Puk- Prater
- Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10
Ik zou het zelf nooit doen, omdat ik ook weet hoe vervelend het kan zijn. Als mensen echt echt echt echt niet opschieten, leg ik trouwens gewoon geld op tafel. Maar goed, ik pin dan ook vrijwel altijd voordat ik op het terras ga zetten (behalve bij mijn werk, want daar pin ik gewoon binnen ).
Gast- Gast
Een paar maanden geleden ging ik met mijn beste vriendin high teaen in Maastricht, we hadden immers een kortingsbon en het zag er wel gezellig uit op de foto.
Wij daar dus heel enthousiast heen...eten was niet lekker, plakkerig, heel schaars en je moest telkens zeuren als je weer thee wilde hebben, want dat was onbeperkt, maar ze leken telkens niet blij als we vroegen om een kopje meer. De sfeer was overigens doods (je kon niet prettig met elkaar praten omdat het personeel zowat mee zat te luisteren) en om naar de wc te kunnen, moest je bij de buren (hotel) langs door een verlaten gangenstelsel wat niet prettig was. We wilden betalen, maar de mevrouw achter de kassa wenstte ons een fijne dag (ze dacht dus dat we al betaald hadden). Ik met mijn stomme hoofd reageerde impulsief en zei dat we nog moesten betalen. Toen we deur uit waren, had ik stiekem wel spijt dat we betaald hadden en niet gewoon de deur uit waren gelopen. Zelfs met de kortingsbon was de high tea de prijs niet waard
Wij daar dus heel enthousiast heen...eten was niet lekker, plakkerig, heel schaars en je moest telkens zeuren als je weer thee wilde hebben, want dat was onbeperkt, maar ze leken telkens niet blij als we vroegen om een kopje meer. De sfeer was overigens doods (je kon niet prettig met elkaar praten omdat het personeel zowat mee zat te luisteren) en om naar de wc te kunnen, moest je bij de buren (hotel) langs door een verlaten gangenstelsel wat niet prettig was. We wilden betalen, maar de mevrouw achter de kassa wenstte ons een fijne dag (ze dacht dus dat we al betaald hadden). Ik met mijn stomme hoofd reageerde impulsief en zei dat we nog moesten betalen. Toen we deur uit waren, had ik stiekem wel spijt dat we betaald hadden en niet gewoon de deur uit waren gelopen. Zelfs met de kortingsbon was de high tea de prijs niet waard
Gast- Gast
Nee, nog nooit gedaan! Ik denk ook niet dat ik het zou durven en het zou me zeker geen goed gevoel geven.
Zo zit ik niet in elkaar.
Zo zit ik niet in elkaar.
PluDan- Kletskop
- Aantal berichten : 1506
Punten : 1718
Registratiedatum : 14-12-10
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Nu zonder namen, ben jij weleens vreemdgegaan?
» App store (apple) betalen zonder CC
» weggelopen kat weer gezien, wat nu?
» Onze poes is kwijt/weggelopen?
» Ik zit ergens mee.
» App store (apple) betalen zonder CC
» weggelopen kat weer gezien, wat nu?
» Onze poes is kwijt/weggelopen?
» Ik zit ergens mee.
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: