Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ben jij weleens ergens weggelopen zonder te betalen?

+35
Inge
SoGood
Shisha
Rush
Lady Starstruck
pitbullgup
Susan
TukTuk
minoessepoes
Prosecco
Linnie1985
Lejow
CCC
M@niek
CarpeDiem
Rovine
Lady4
Kaboutertje
Sushi
Aziraphale
Lovely
silly-one
Muurvlindertje
mzcharlotte
SarahKey
Jeanette
Sazzle
girli
Monte
Miss G
Serena
Zora
Sorella
Sarah1985
TwistedAngel
39 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Ben jij weleens ergens weggelopen zonder te betalen? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij weleens ergens weggelopen zonder te betalen?

Bericht  Muurvlindertje zo 25 sep 2011 - 8:01

Nee, dat vind ik erg asociaal en typisch iets Nederlands (in de zin van: lekker gratis gegeten/gedronken).

Wel heb ik eens een half uur moeten wachten op een terrasje om een drankje te bestellen. Na een kwartier was dat drankje er nog niet, dus toen ben ik wel weggelopen omdat we na 3 kwartier nog geen drinken hadden.
Muurvlindertje
Muurvlindertje
Prater
Prater

Aantal berichten : 659
Punten : 769
Registratiedatum : 01-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Ben jij weleens ergens weggelopen zonder te betalen? - Pagina 2 Empty Re: Ben jij weleens ergens weggelopen zonder te betalen?

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 8:06

Muurvlindertje schreef:Nee, dat vind ik erg asociaal en typisch iets Nederlands (in de zin van: lekker gratis gegeten/gedronken).

Wel heb ik eens een half uur moeten wachten op een terrasje om een drankje te bestellen. Na een kwartier was dat drankje er nog niet, dus toen ben ik wel weggelopen omdat we na 3 kwartier nog geen drinken hadden.

Nou met die intentie heb ik dat zeer zeker niet gedaan hoor.

Gast
Gast

Bericht  silly-one zo 25 sep 2011 - 8:07

ja twee keer. Een keer zat ik met een vriendin op het terras. Alletwee één drankje gehad en twee keer gevraagd om de rekening. Deze kregen we iedere keer niet en 45 minuten later zijn we maar gaan lopen. Waren er een beetje klaar mee.

Een andere keer met mijn moeder in A'dam. Hadden drinken besteld en gekregen ( thee) en bij deze bestelling gelijk een broodje besteld. Deze kregen we maar niet. Ondertussen hebben we mensen binnen zien komen en weg zien gaan die later bestelde en eerder kregen. Vervolgens werd mijn theeschoteltje al weg gehaald, terwijl ik mijn theekop nog in mijn handen had. En de spullen bij mijn moeder werden ook al weg gehaald. Uiteindelijk 45 minuten gewacht op ons eten en vervolgens boos opgestaan. Contact zoeken tussendoor daar werd niet op gereageerd en service wat ze lieten vallen lieten ze liggen. Toen we opstonden hadden ze ineens wel aandacht voor ons, maar daar hebben wij niet meer op gereageerd. Het was druk, maar een aantal dingen gingen daar gewoon mis.
silly-one
silly-one
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3937
Punten : 4097
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 8:34

Nee. Nooit.

Off-topic: Silly-one, jouw onderschrift laughcry Ik hoor meteen zo'n new kid praten Laughing Bam, jonguh!

Gast
Gast

Bericht  Lovely zo 25 sep 2011 - 8:48

Ja.
Lovely
Lovely
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 197
Punten : 209
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 8:50

Ja een keer...we hebben 3x gevraagd of we mochten betalen en hebben werkelijk een uur zitten wachten en toen moesten we gewoon écht weg (hele volle tent, aan de bar vragen was: er komt zo iemand bij jullie).

In zo'n geval vind ik het niet meer zo enorm asociaal...we hadden geen tijd uren te wachten!

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale zo 25 sep 2011 - 8:54

Nog nooit.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Sushi zo 25 sep 2011 - 9:00

Ja, één keer.

Ik was toen nog met mijn ex en we gingen iets drinken in de stad 's avonds. Allebei twee biertjes gedronken en toen vroegen we de rekening. Die zou ze komen brengen zei ze. Na tien minuten hadden we nog geen rekening gezien dus vroeg ik het weer toen ze langsliep. Ze zou echt komen, zei ze. Na tien minuten weer niet. Toen hebben we het gevraagd aan een collega van haar. Na nog eens tien minuten wachten waren we het zat. We hebben een halfuur zitten wachten en we hadden geen zin om te gaan zitten zeuren of we alsjeblieft mochten betalen. Kom nou... toen zijn we weggegaan, ik vond dat echt heel slecht.
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11

Bericht  Kaboutertje zo 25 sep 2011 - 9:03

Maura schreef:Eenmaal op het terras. Het verkrijgen van drinken duurde al vrij lang, maar het krijgen van de rekening was iets waar we nog langer op konden wachten. Na een half uur of meer tijd en zes keer vragen verder hebben we onze spullen opgepakt en zijn weggegaan.

Bij mij ook een keer bij een soortgelijke situatie..
Kaboutertje
Kaboutertje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 9:16

Nee nog nooit gedaan. Wel een aantal keer gedacht en met een grapje gezegd, maar uiteindleijk nooit gedaan.

Alhoewel, deze valt ook wel een beetje onder de noemer weglopen zonder te betalen: Ik heb een keer op vakantie samen met een vriendin een kan sangria besteld. Toen deze op was kwam de ober met een tweede aanzetten. Dus wij zeiden duidelijk dat we hem niet hadden besteld en niet wilden, maar hij vulde gewoon onze glazen bij. Doordat we een beetje aangeschoten waren van die eerste kan, hebben we die tweede opgedronken. Na die 2e hadden we hem behoorlijk zitten, hebben we geld voor 1 kan op de tafel gelegd en zijn we weggegaan. Zat me achteraf toch niet helemaal lekker. Ook al zette hij die kan gewoon neer we hadden ook alleen dat ene glas op kunnen drinken.

Gast
Gast

Bericht  Lady4 zo 25 sep 2011 - 9:34

Ik ben 1 keer met een vriendin de kroeg uitgelopen zonder te betalen. We hebben er gewoon echt niet aan gedacht, heel apart. We kwamen er pas achter toen we een andere kroeg inliepen. We zijn niet terug gegaan, heel slecht!
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368

Bericht  Aziraphale zo 25 sep 2011 - 9:49

Wat wij trouwens meestal doen, is zelf naar de bar of kassa lopen en zeggen dat we willen afrekenen. Dus niet wachten tot ze de rekening komen brengen. Meestal gaan we toch pinnen dus moeten we sowieso naar de bar lopen. Daarom hoeven wij ook nooit lang te wachten om te 'mogen' betalen en zal ik dus nooit zonder te betalen weggaan om die reden. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen die zo lang op de rekening wachten dat niet gewoon doen ipv weglopen.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Rovine zo 25 sep 2011 - 9:59

Nee, zou ik niet durven denk ik.

Wel hebben we een keer ergens gegeten in Berlijn, dat was het duurste restaurant waar we die week aten. Maar eten was matig en de bediening om te huilen. Pas na een halfuur en vier keer vragen kregen we een asbak, drankjes duurden soms een halfuur en alles duurde gewoon heel lang, ze zagen ons amper zitten leek het wel, terwijl er ongeveer 4 tafeltjes bezet waren op 7 man bediening. Toen de rekening kwam stonden ze wel ineens met zijn tweetjes met uitgestoken hand te wachten. We hebben ze weggestuurd en al ons kleingeld bij elkaar gezocht om precies gepast te betalen. Hoopten dat de hint over zou komen.

De volgende dag hebben we een ander wel 20 euro fooi gegeven omdat de enige ober daar ons wel vermaakt heeft. Very Happy
Rovine
Rovine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  CarpeDiem zo 25 sep 2011 - 10:08

Ja, 1 keer.
Ik zat met mijn vriend op het terras waar we heel lang moesten wachten op ons drankje.
Toen we de drankjes uiteindelijk kregen, bestelden we een stokbroodje kruidenboter.
Hier natuurlijk ook weer heel lang op moeten wachten en dit kregen we toen het drinken alweer op was.
Daarna voor de rekening gevraagd, wat ook lang duurde, dus ben ik naar binnen gegaan en heb gezegd 'ik wil graag betalen'.
De ober zegt 'prima, 2 Ice Tea, dat is dan 5,00'.
Daarna kwam ik eigenlijk pas erachter dat hij me het stokbroodje kruidenboter niet had geteld, maarja dan moet hij zelf maar beter opletten..
CarpeDiem
CarpeDiem
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 275
Punten : 1298
Registratiedatum : 20-04-11

Bericht  M@niek zo 25 sep 2011 - 10:26

Ja, bij centerparcs. 3x om de rekening gevraagd en als die na 1 uur wachten niet krijg dan ben ik gewoon weg!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  CCC zo 25 sep 2011 - 10:30

Ja... Deze tent staat er al een beetje om bekend hier in deze omgeving. Het was niet mijn insteek om weg te lopen zonder te betalen, maar ik had 5 keer gevraagd om de rekening en bijna een uur gewacht. Daarna ben ik naar beneden gelopen met de bedoeling om het ze op te laten merken, maar de gastvrouw wenste ons een fijne avond. Dus toen dacht ik, bekijk het dan ook maar. Het is eigenlijk geheel tegen mijn principes in, maar vind ook dat het personeel overzicht moet houden...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  CCC zo 25 sep 2011 - 10:31

Aziraphale schreef:Wat wij trouwens meestal doen, is zelf naar de bar of kassa lopen en zeggen dat we willen afrekenen. Dus niet wachten tot ze de rekening komen brengen. Meestal gaan we toch pinnen dus moeten we sowieso naar de bar lopen. Daarom hoeven wij ook nooit lang te wachten om te 'mogen' betalen en zal ik dus nooit zonder te betalen weggaan om die reden. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen die zo lang op de rekening wachten dat niet gewoon doen ipv weglopen.

Bij de horecagelegenheid waar ik het over had, sturen ze je gewoon terug naar je tafel.... Want er komt zo iemand bij je langs... :shock: Zo lopen ze dus aardig wat geld mis denk ik...

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 10:33

Nee, maar ik heb een paar maand terug in een restaurant zo'n ongelooflijk bizar slechte en onhygienische service gehad dat ik er spijt van heb dat ik betaald heb.

Gast
Gast

Bericht  Lejow zo 25 sep 2011 - 17:44

Een keer per ongeluk toen ik nog jong was. Had met mijn moeder en een vriendin van haar ergens geluncht en die vriendin was alvast naar een winkeltje gelopen en daarna kwamen mijn moeder en ik haar achterna. Wat bleek, zij dacht dat wij zouden betalen, en wij dachten dat zij betaald had.. Hadden we geen van beide betaald Very Happy
Heb daar heel lang niet meer durven komen haha
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Linnie1985 zo 25 sep 2011 - 18:36

Nog nooit gedaan, maar ik en een vriendin wilde dat bijna bij Pipo's in Dordt doen...

Ik was een beetje aan het snuffelen, toen de winkel eigeaar aan mij vroeg of ik even op de winkel wilde letten omdat hij even een boodschapje moest doen :shock:. Mijn vriendin zei nog: je krijgt toch wel korting mag ik hopen?

Ik dus (wat ik normaal niet eens durf te vragen, ook meer als grapje): ik krijg toch wel korting he? Maar nee hoor ik moest gewoon de volle mep betalen. Vond het maar een beetje raar dat die winkel eigenaar dat gewoon aan een wildvreemde vroeg...
Linnie1985
Linnie1985
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2932
Punten : 3248

Bericht  Prosecco zo 25 sep 2011 - 18:40

Wat mij opvalt is dat het dus blijkbaar best makkelijk is om zonder betalen weg te lopen. Best veel mensen hebben het eens gedaan en is er nooit iemand achter jullie aangekomen?

Zelf heb ik het nooit gedaan. Ik vind het echt heel erg acosiaal, zelfs als je lang op de rekening moet wachten. Als je op zaterdag een half uur bij de H&M in de rij moet wachten omdat de helft van het personeel met lunch pauze is geeft dat je toch ook niet het recht om maar gewoon met de spullen de winkel uit te lopen?
Prosecco
Prosecco
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 18:44

Nee klopt Prosecco maar in mijn geval was het niet druk en waren wij de enige op dat terras.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes zo 25 sep 2011 - 19:22

Aziraphale schreef:Wat wij trouwens meestal doen, is zelf naar de bar of kassa lopen en zeggen dat we willen afrekenen. Dus niet wachten tot ze de rekening komen brengen. Meestal gaan we toch pinnen dus moeten we sowieso naar de bar lopen. Daarom hoeven wij ook nooit lang te wachten om te 'mogen' betalen en zal ik dus nooit zonder te betalen weggaan om die reden. Ik snap eigenlijk niet waarom mensen die zo lang op de rekening wachten dat niet gewoon doen ipv weglopen.

Zo doe ik het inderdaad ook altijd. Ik heb nog nooit extreem lang moeten wachten daardoor. Als ik terug gestuurd wordt naar mijn tafel en ik heb al lang zitten wachten dan geef ik dat aan bij de bar. Weglopen is nog nooit in me opgekomen, ook al duurt het lang, het voelt voor mij gewoon als diefstal eerlijk gezegd als ik al wel wat gegeten ogf gedronken heb.

Vrienden van mij werkten in een eetcafe en daar gebeurde het dagelijks dat mensen zo weg liepen, maar dan dat mensen het gewoon echt vergaten, ook vaste klanten die normaal altijd keurig betalen. Mocht me dat overkomen en ik kom er achter terwijl ik nog in de buurt ben, dat zou ik even terug lopen om alsnog te betalen.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868

Bericht  Gast zo 25 sep 2011 - 19:35

Nee nog nooit!

Wel eens misbruik gemaakt van de situatie om iets gratis te krijgen, dat zat als volgt:
Na het dorpsfeest bij ons in het dorp trekt iedereen massaal naar de snackbar, het was daar ook een chaos van jewelste. Je moet bij een bestelling dan gelijk afrekeken, maar doordat het zo verschrikkelijk druk was, vergaten ze de helft en moest je opnieuw bestellen (en hoefde je dan uiteraard niet meer te betalen). Uiteindelijk na 3 kwartier hadden mijn vrienden en ik onze bestellingen, laat een vriendin haar broodje hamburger op de grond vallen.. Vond het zo sneu voor haar, dat ik tegen een medewerker heb gezegd dat we nog wachtten op een broodje hamburger, toevallig waren er net weer hamburgers klaar, dus hup, kreeg zo een nieuwe, zonder te betalen.

Gast
Gast

Bericht  TukTuk zo 25 sep 2011 - 19:59

Nee, wel een keer dat we al drankjes besteld hadden, maar nog niet gehad, maar dat het zo druk was dat we gewoon niet prettig konden zitten (Was met een vriendin en haar dochtertje, en de kinderstoelen waren al bezet). Toen besloten we toch ergens anders heen te gaan. Pas in het andere restaurant bedachten we dat we al drinken besteld hadden Embarassed

Mijn vriend heeft het wel eens gedaan bij een groot wok restaurant, de avond voordat we op reis gingen is hij mijn al zijn vrienden wezen wokken. Weet niet meer precies wat de reden was, maar uiteindelijk zijn ze dus weggelopen. Ik was not amused.. Krijg dan gelijk allemaal ramp scenario's in mijn hoofd, zeker omdat het in ons dorp was.

Oh en heb wel 1x op het punt gestaan in Tsjechië, we waren uit eten, mijn ouders en ik, en we moesten zólang wachten op ons eten. Uiteindelijk kregen mijn vader en ik wel ons voorgerecht al, en tegen de tijd dat we bijna klaar waren met het hoofdgerecht kwam het voorgerecht van mijn moeder.. Ben toen echt boos geworden, we hebben uiteindelijk alleen betaald voor het eten van mij en mijn vader geloof ik en gewoon weggegaan.
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: