Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

weggelopen kat weer gezien, wat nu?

Ga naar beneden

weggelopen kat weer gezien, wat nu? Empty weggelopen kat weer gezien, wat nu?

Bericht  mickey wo 7 nov 2012 - 22:16

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Het gaat om de kater van mijn ouders, die in augustus is weggelopen.

Eerst even wat extra informatie:
Pino was de eerste kater die mijn ouders in 2007 in huis haalden, als kitten. Een zwarte kater, met een wit vlekje op de borst. Een echte doerak, pikte alles wat eetbaar was, speelde graag en wild, liefst met nagels Wink Ongeveer een jaar of 2 later, in 2009, kwam daar Flip bij, ook een kater en ook als kitten. Flip is grijs, met hier en daar wat wit. Door Flip werd Pino wat rustiger en minder wild. Na verloop van tijd werd Flip echter steeds schuwer, je zag hem amper, als niet-bewoner zijnde. Zodra er bezoek kwam, vluchtte Flip naar zolder. Beide katten kwamen alleen buiten in de tuin, als mijn ouders ook buiten waren. Beide katten zijn overigens gecastreerd.
Sinds een paar maanden is Lotje erbij gekomen. Een kleine speelse puppie. Lotje is knettergek en wilt alleen maar spelen. Flip kwam daardoor helemaal niet meer naar beneden, tenzij Lotje in de kamer zat, met de deur dicht. Pino vond het wel prima. Als Lotje te dichtbij kwam, sprong hij op de tafel of de kast, zodat Lotje hem met rust liet.
Na verloop van tijd ging Pino vaker mee Lotje uitlaten. Pino kwam dus ineens buiten de tuin. Pino kwam wel altijd weer terug. En toen ineens niet... Hij zat bij buren in de straat in de tuin, en kwam er niet weg. Helaas waren die buren niet thuis, dus met behulp van een ladder heeft mijn vader Pino toen uit die tuin gehaald en mee naar huis genomen. Mijn ouders waren toen wat voorzichtiger met Pino naar buiten laten, maar na verloop van tijd mocht hij toch weer gaan wandelen. En toen kwam weer een dag, waarop Pino niet thuis kwam. Die dag was ergens in augustus van dit jaar. Pino is nog steeds niet terug.

Afgelopen week waren mijn ouders op vakantie, Lotje was mee, Flip bleef thuis en kreeg iedere dag even bezoek voor eten, drinken en aandacht. Flip is nu een stuk minder schuw. Komt vaker beneden, ook als er visite is. Kwam kopjes geven bij zijn "verzorgers" en heeft zelfs met Lotje samen uit de voerbakjes gegeten, tegelijkertijd! Flip komt echt tot leven.
Op een avond gingen mijn zus en ik even de container aan de straat zetten bij mijn ouders, zij zouden de volgende dag thuiskomen van vakantie. Op de terugweg, zag mijn zus ineens een zwarte kat in de berm zitten. Het zal toch niet?? We reden terug en de kat zat er nog steeds. We moesten keren op de weg, om aan dezelfde kant van de drukke weg te komen als waar de kat zat. We naderden de kat en het onmogelijke was zo: het was Pino!! Ik spring uit de auto, riep hem, hij keek naar me en rende vliegensvlug weg, de struiken in. We hebben een half uur staan roepen, zoeken en lokken, maar hij was er vandoor. Naar huis gegaan, andere schoenen aan gedaan, zaklamp mee, snoepjes, en weer terug. Weer een uur gezocht, gelokt met snoepjes, geroepen, maar geen Pino.
De volgende avond gingen we met lood in onze schoenen naar mijn ouders, want wij vonden dat ze op de hoogte moesten zijn dat Pino nog leefde en heel dicht bij huis was. We hadden niet echt meer verwacht Pino nog te zien. Er ligt een drukke weg vlak bij huis en ook het spoor ligt in de buurt. Ze waren dan ook even beduusd toen wij vertelden Pino te hebben gezien.
Wonder boven wonder zagen zij zelf Pino de dag erna ook! Nog dichter bij huis. Ze hebben zelf ruim een uur gezocht, gelokt en geroepen, maar helaas...

En nu zitten ze in dubio... Wat is nu wijsheid? Pino blijven zoeken en hem dan weer gewoon mee naar huis nemen? Hij zwerft inmiddels bijna 3 maanden over straat. Hij is wel wat afgevallen, maar hij was aan de flinke kant, dus hij kon het missen Wink Maar heeft het zin om hem te blijven zoeken? Het lijkt wel alsof hij niet gevonden wilt worden. Zal hij nog kunnen aarden thuis? Hem buiten laten, zal op den duur weer een zoektocht tot gevolg hebben. Maar binnen houden, zal ook wel niet lukken. Hij heeft de vrijheid geproeft. Wie kan mij wat inzicht verschaffen? Zodat ik mijn ouders kan helpen met hun keuze.

Ik heb dit overigens ook op kattenplaza gezet, misschien krijg ik daar ook nog tips.
mickey
mickey
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2213
Punten : 2488
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

weggelopen kat weer gezien, wat nu? Empty Re: weggelopen kat weer gezien, wat nu?

Bericht  Gast wo 7 nov 2012 - 22:22

Eerlijk gezegd denk ik dat hij dan liever op straat blijft. Als hij zo dicht bij huis is en dan niet komt dan denk ik dat hij het buiten wel prima vind. Je kan eventueel wel voer voor hem neerzetten en kijken of hij daarop afkomt maar denk het haast niet.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: