Ik zit ergens mee.
+14
Aimee
LDJ
Limburg85
Printje
Shy
slaatje
Filoria
Mrs. Jansen
Mamsie
Ella
Nana
Susan
RYW
Paper Crown
18 plaatsers
Pagina 1 van 1
Ik zit ergens mee.
En ik snap echt niet waarom. Ik heb een beste vriendin. Voordat ik zwanger werd fantaseerden we over cute little girls als dochtertjes. Toen met 11 weken bekend werd dat er een jongetje in mijn buik zat was ik direct over the moon gelukkig. Ik weet nog dat ik mijn vriendin dat vertelde en zij toen zei: 'Oh.. Jammer geen meisje he, was leuker geweest..' Ik antwoordde toen volgens mij iets van: 'Nee ben blij met mijn zoontje!' Gelukkig heeft ze er daarna weinig van gezegd behalve dan dat ze wel eens zei dat voor meiden veel meer leuke dingen zijn etc en toen ze t kamertje zag zei ze: oh in roze zou t ook mooi geweest zijn. Maar sinds Julian geboren is, is ze weinig tot niet in hem geinteresseerd. Dat maakt mij weinig uit, ze heeft zelf geen kinderen en ik begrijp dat bepaalde dingen voor haar helemaal niet spelen en ik let heus op dat ik niet de hele tijd over Julian praat met haar. Maar nu t volgende, in ons vriendengroep ben ik de enige met een jongen, al onze andere vriendinnen hebben meisjes, en mijn beste vriendin is helemaal weg van de meiden, ze is daar veel vaker (for example: julian is 6 maanden nu en ze heeft hem in totaal 4x gezien). Ze kletst me de oren van mijn hoofd over de dochtertjes van andere vriendinnen, appt me foto's van hun en als we bijv op straat zijn dan ziet ze altijd meisjes opvallen. Het klinkt minimaal als in t zo zeg maar t komt er op neer dat ze gewoon niets heeft met jongensbaby's. Het is meisjes voor en meisjes achter en ze spreekt die voorkeur ook heel erg uit. Ze heeft daarom ook nul interesse in Julian en ze bazelt alleen maar over meisjes en denkt dat die leuker zijn dan jongens. Dat dacht ik nooit, ik dacht alleen maar aan de leukere kleding maar nu ik een zoon heb merk ik dat er voor jongens evenveel is!
Nu zit me dit al een tijd dwars. Vooral t feit dat ze wel heel vaak bij onze andere vriendinnen is, mij hele whatsapp berichtjes appt hoe leuk die meiden waren en dan is ze helemaal niet geinteresseerd in Julian... Ze heeft een kinderwens en ik vraag me af wat ze zal doen of er van vinden als er een jongetje wordt geboren maar bovenal wil ik naar haar uitspreken dat ik t erg vervelend vind dat ze zo minzaam over jongens denkt..
Maar hoe doe in dat?
Nu zit me dit al een tijd dwars. Vooral t feit dat ze wel heel vaak bij onze andere vriendinnen is, mij hele whatsapp berichtjes appt hoe leuk die meiden waren en dan is ze helemaal niet geinteresseerd in Julian... Ze heeft een kinderwens en ik vraag me af wat ze zal doen of er van vinden als er een jongetje wordt geboren maar bovenal wil ik naar haar uitspreken dat ik t erg vervelend vind dat ze zo minzaam over jongens denkt..
Maar hoe doe in dat?
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Re: Ik zit ergens mee.
Ik kan me je gevoel voorstellen. Enerzijds iets persoonlijks omdat jouw liefste kindje een jongetje is en je veel meer aandacht en interesse van je beste vriendin zou mogen verwachten voor hem, en anderzijds de zorgen voor het geval zij zelf een jongetje zou krijgen. Ik zou denk ik insteken op het eerste, vragen waarom het bezoek en de interesse een beetje uitblijven. En als je dan een gesprek gaande hebt (geen tijd, geen zin etc) kan je doorpakken op het feit dat ze wel interesse heeft in de meiden van de andere vriendinnen. En dat je van haar houdt als beste vriendin en dat je Julian graag van haar aanwezigheid zou laten meegenieten. En als het gesprek loopt kan je eventueel het tweede issue aansnijden: hoe zou zij dat graag zien als ze zelf een kindje zou krijgen? Stel ze krijgt een jongen, zou ze het dan leuk vinden als de jongens een band opbouwen? Zo kom je van zelf op de vraag: wat zou zij doen als ze een zoon krijgt?
Succes! Lijkt me heel lastig..
Succes! Lijkt me heel lastig..
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
Registratiedatum : 18-11-10
Thnx voor de tip RYW. Ze grapt zelf wel eens omdat ze t zelf ook doorheeft: 'God gaat me straffen, ik ga 5 jongens krijgen' dat zei ze ook eens in de auto waarbij mijn man ook zat en toen antwoordde mijn man, raar dat je jongens als een straf van God ziet.. Vond ze niet zo leuk maar zei toen dat ze een grap maakte. Kijk, misschien vindt ze julian niet schattig, dat kan, ik zie ook wel eens kinderen waarbij ik niet direct een knuffelneiging krijg en bij andere kinderen die kinderen t liefst platknuffel maar het steekt best wel eens als ze dan mij speciaal vanuit haar werk appt (winkel) en dat er net een klein meisje was met de mooiste ogen ever, blauw! En dan denk ik automatisch, hallo julian heeft ook prachtige blauwe kijkers, daar zeg je nooit wat van...
Bleh. Ik ga haar straks bellen.
Ik zou haar ook aanspreken op het eerste, ik zou zeggen dat het me opvalt dat ze haar voorkeur voor meisjes zo ontzettend laat doorschemeren, dat ze nauwelijks belangstelling toont voor mijn zoon en dat me dat behoorlijk kwetst.
Je kunt best een voorkeur hebben, maar persoonlijk vind ik dat die voorkeur echt héél subtiel hoort te zijn, dat je zeker geen jongetjes in je omgeving links laat liggen en ook niet de hele tijd die voorkeur uitspreekt. Ik vind het zelf heel raar dat die voorkeur bij haar zo sterk is en dat ze zich er zo door laat leiden dat fatsoensnormen en normale belangstelling voor het kind van haar vriendin blijkbaar vervagen. Aan mij zou ze best een verkeerde hebben, want ik zou me er enorm aan ergeren.
Je kunt best een voorkeur hebben, maar persoonlijk vind ik dat die voorkeur echt héél subtiel hoort te zijn, dat je zeker geen jongetjes in je omgeving links laat liggen en ook niet de hele tijd die voorkeur uitspreekt. Ik vind het zelf heel raar dat die voorkeur bij haar zo sterk is en dat ze zich er zo door laat leiden dat fatsoensnormen en normale belangstelling voor het kind van haar vriendin blijkbaar vervagen. Aan mij zou ze best een verkeerde hebben, want ik zou me er enorm aan ergeren.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Paper Crown schreef:Thnx voor de tip RYW. Ze grapt zelf wel eens omdat ze t zelf ook doorheeft: 'God gaat me straffen, ik ga 5 jongens krijgen' dat zei ze ook eens in de auto waarbij mijn man ook zat en toen antwoordde mijn man, raar dat je jongens als een straf van God ziet.. Vond ze niet zo leuk maar zei toen dat ze een grap maakte. Kijk, misschien vindt ze julian niet schattig, dat kan, ik zie ook wel eens kinderen waarbij ik niet direct een knuffelneiging krijg en bij andere kinderen die kinderen t liefst platknuffel maar het steekt best wel eens als ze dan mij speciaal vanuit haar werk appt (winkel) en dat er net een klein meisje was met de mooiste ogen ever, blauw! En dan denk ik automatisch, hallo julian heeft ook prachtige blauwe kijkers, daar zeg je nooit wat van...
Goede reactie van je man. Geen leuk grapje van haar, daar zou ik haar zeker op aanspreken want al was het een grapje (wat ik niet helemaal geloof), dan vind ik het wel een behoorlijk idioot grapje. Jullie hebben nota bene een zoon! Verder eens met Susan.
Succes met bellen.. Moeilijke gesprekken zijn dat, ik hoop dat jullie eruit komen!
RYW- Ratel
- Aantal berichten : 4484
Punten : 5076
En ik ben het weer eens met RYW. Ik vind het ook een erg ongepaste straf en ik vind het ook heel raar om jongetjes een straf van God te noemen. Als je het echt zo erg vindt om een jongen te krijgen dan moet je helemaal niet aan kinderen beginnen, ten eerste omdat de kans nou eenmaal zo'n 50% is dat het een jongen wordt en ten tweede omdat kinderen in hun verdere leven ook niet alles doen om jou tevreden te stellen en zij blijkbaar te onvolwassen is om op een normale manier daarmee om te gaan.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Goed dat je het gaat uitspreken naar je vriendin, succes en sterkte want het lijkt me een pittig gesprek.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Jeetje wat een lastige situatie. goed dat je haar gaat bellen.
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ooh wat naar, ik vind dat ook echt ongepast. Ik zou er idd met haar over praten.
Ik herken het wel een beetje maar dan meer vanuit buitenstaanders. Als ik vertel dat ik
3 jongens heb, is er altijd wel iets in de reactie te bespeuren dat het jammer is dat ik geen meid heb.
Ik herken het wel een beetje maar dan meer vanuit buitenstaanders. Als ik vertel dat ik
3 jongens heb, is er altijd wel iets in de reactie te bespeuren dat het jammer is dat ik geen meid heb.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vind het ook echt ongepast. Ik zou hier zeker iets over zeggen.
Jongens zijn cool
Jongens zijn cool
Mrs. Jansen- Fluisteraar
- Aantal berichten : 292
Punten : 304
Registratiedatum : 03-03-13
Wat ontzéttend oppervlakkig zeg.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Serieus, ik kan me niet voorstellen dat ze Julian geen schatje vind...
Goede opmerking van je man op een rare opmerking van haar.
Goed dat je het gesprek met haar aangaat. Succes!
Goede opmerking van je man op een rare opmerking van haar.
Goed dat je het gesprek met haar aangaat. Succes!
slaatje- Kletskop
- Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren.
Vind het erg raar om alleen maar meisjes leuk te vinden, jongens zijn net zo leuk!
Je zou toch hopen dat ze een meerling krijgt en dan alleen maar jongetjes hè
Vind het erg raar om alleen maar meisjes leuk te vinden, jongens zijn net zo leuk!
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Stoer dat je er iets van gaat zeggen, het is idd raar om zo'n onderscheid te maken.
Ik vind dat je best een lichte voorkeur mag hebben. Bij N hoopte ik net wat meer op een meisje en dat was toch net een extra bonusje. Een jongen was net zo welkom geweest uiteraard maar van een meisje droomde ik stiekem altijd wel al. Zolang je idd gewoon beseft dat het sowieso een zegen is om een kindje te mogen krijgen en dat de kans idd 50 % us vind ik een voorkeur echt niet raar. ( al slaat wat zij zegt echt natuurlijk nergens op)
En jongens zijn idd ook kei leuk.
Ik vind dat je best een lichte voorkeur mag hebben. Bij N hoopte ik net wat meer op een meisje en dat was toch net een extra bonusje. Een jongen was net zo welkom geweest uiteraard maar van een meisje droomde ik stiekem altijd wel al. Zolang je idd gewoon beseft dat het sowieso een zegen is om een kindje te mogen krijgen en dat de kans idd 50 % us vind ik een voorkeur echt niet raar. ( al slaat wat zij zegt echt natuurlijk nergens op)
En jongens zijn idd ook kei leuk.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Heb je d'r nog gesproken vandaag?
Limburg85- Ratel
- Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Ben ik ook benieuwd naar.
Zal nog wat worden als ze ooit zwanger mag worden en het word dan een jongen.
Goed van je dat je het op tafel gooit.
Ik zou er ook mee zitten. Ik ben erg benieuwd naar haar reactie.
Zal nog wat worden als ze ooit zwanger mag worden en het word dan een jongen.
Goed van je dat je het op tafel gooit.
Ik zou er ook mee zitten. Ik ben erg benieuwd naar haar reactie.
LDJ- Kletskop
- Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12
Shy schreef:Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren.
Nou dat zou ik wel een beetje zielig vinden voor die jongetjes...
Tuurlijk mag je een voorkeur hebben, maar zo extreem vind ik echt niet gezond.
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Ik heb in principe geen voorkeur voor geslacht. Behalve dat ik liever heb dat de eerste een jongen is. Niet voor mezelf maar voor het kindje want als het een meisje is heeft het echt geen leven. Mijn vriend is zo overbezorgd dat we eerst een jongen moeten hebben om de boel een beetje op te rekken hahaha Mijn vriend zegt precies hetzelfde haha.
Ben trouwens ook benieuwd hoe het is afgelopen
Ben trouwens ook benieuwd hoe het is afgelopen
Stokstaartje- Prater
- Aantal berichten : 524
Punten : 536
Registratiedatum : 16-08-12
Aimee schreef:Shy schreef:Ik ben benieuwd hoe ze gaat reageren.
Nou dat zou ik wel een beetje zielig vinden voor die jongetjes...
Tuurlijk mag je een voorkeur hebben, maar zo extreem vind ik echt niet gezond.
Ja dat is ook zo! Maar het was alleen maar even om aan te geven dat ik het een beetje kort door de bocht vind dat die vriendin van pc deze mening heeft. Meisjes zijn leuk en jongetjes niet? Ik vind het gewoon erg raar!
Shy- Kletskop
- Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10
Dat ze een voorkeur heeft, is heel menselijk. Dat heeft (bijna) iedereen wel. Maar zoals zij er mee omgaat en hoe ze er over denkt gaat wel te ver.
Misschien vind ze Julian gewoon geen leuk kind, kan ook, maar daar hoeft het kind niets van te merken.
Ze had het sowieso niet zo mogen laten merken want elke baby is toch net zo lief.
Ik ben benieuwd naar je gesprek en hoe ze erop heeft gereageerd. Al denk ik dat ze van geen kwaad bewust is.
Misschien vind ze Julian gewoon geen leuk kind, kan ook, maar daar hoeft het kind niets van te merken.
Ze had het sowieso niet zo mogen laten merken want elke baby is toch net zo lief.
Ik ben benieuwd naar je gesprek en hoe ze erop heeft gereageerd. Al denk ik dat ze van geen kwaad bewust is.
Wat vervelend dat ze zo doet. Dat ze een voorkeur heeft ok maar dat ze het dan zo duidelijk laat merken is natuurlijk niet helemaal eerlijk. Succes met het gesprek, ik ben benieuwd hoe ze reageert en wat er uit komt!
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
We hebben erover gesproken en komt er in feite op neer: ze vindt dat hij superschattig is maar dat ze met baby's weinig heeft.. (Not true want de kinderen van mijn andere vriendinnen waren ook een baby...) maar ik heb t maar gelaten, we zouden ruzie krijgen omdat ze zich aangevallen voelde..
Hmmm... Snijdt ze zichzelf daarmee niet in de vingers? Er komt een tijd dat J geen baby meer is! De meisjes-baby's zijn dan inmiddels ook groter en er zullen wellicht weer nieuwe meisjes-baby's bij gekomen zijn. Ben benieuwd of haar houding gaat veranderen!
Sjaantje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Soortgelijke onderwerpen
» 1 dag ergens werken?
» ergens een shakespeare fan?
» Het steekt me ergens toch een beetje....
» Nooit ergens bij horen.
» Ziek; heb ik ergens recht op?
» ergens een shakespeare fan?
» Het steekt me ergens toch een beetje....
» Nooit ergens bij horen.
» Ziek; heb ik ergens recht op?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: