Zou jij je laten onderhouden?
+12
Nora
Moon
Lavendel
Tania
Susan
Zininzon
Rush
SoGood
TNMN
Antibes
Jeanette
girli
16 plaatsers
Pagina 2 van 3
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Re: Zou jij je laten onderhouden?
Ja maar dat is het gevoel erbij idd. Denk dat dat wel weg ebt..Lorna mercedez schreef:Ik voel me al falen omdat mijn ouders dit aanbieden ( terwijl ik het wel zelf af kan maar mijn spaarpot door hun mag behouden) en dat zou bij een partner geen drempel zijn bedoel ik.Rush schreef:Ik juist niet. Je ouders blijven altijd je ouders. Bij een partner weet je dat nooit..
Ik zou dat bij een partner ook wel hebben hoor!
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Mijn ouders hebben mijn studie betaald en die van mijn broertje ook.
Ik heb 4 jaar HBO gedaan, hij 4 jaar MBO.
Ik was 17 toen ik aan mijn studie begon en heb mijn hele studie thuis gewoond. Bij ons was het 'vanzelfsprekend' dat het zo ging. We hadden wel allebei een bijbaantje voor kleding, uitgaan etc. Verzekeringen hebben zij tijdens onze studies betaald.
Ik ben nu 25 en heb een eigen koophuis, als ik nu een studie zou gaan doen, zou ik die niet meer door mijn ouders laten betalen, evenals mijn onderhoud. (maar goed, ik ben nu ook iets vermogender dan toen ik 17 was)
Ik was 17 toen ik aan mijn studie begon en heb mijn hele studie thuis gewoond. Bij ons was het 'vanzelfsprekend' dat het zo ging. We hadden wel allebei een bijbaantje voor kleding, uitgaan etc. Verzekeringen hebben zij tijdens onze studies betaald.
Ik ben nu 25 en heb een eigen koophuis, als ik nu een studie zou gaan doen, zou ik die niet meer door mijn ouders laten betalen, evenals mijn onderhoud. (maar goed, ik ben nu ook iets vermogender dan toen ik 17 was)
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10
Dit is dus andersom. Mijn WO studie hebben ze niet hoeven betalen en ook niet aan verdere onkosten en nu hoeft het ook niet omdat het moet maar ze willen het graag. Met de warme hand enzo.Zininzon schreef:Mijn ouders hebben mijn studie betaald en die van mijn broertje ook.
Gast- Gast
Het is toch heerlijk als je je even helemaal op je studie kan storten en veel eerder dan je dacht aan de slag kan met je nieuwe diploma?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Lorna mercedez schreef:Maar ik ben er zeker van dat dat geen gezeik gaat opleveren hoe de band ook is. Zou je het in dat geval doen? Om ook wat Rush zegt, het blijven je ouders.Joan schreef:Lorna mercedez schreef:Waarom niet door je ouders? Ik doe niet meer aan een partner dus die zal geen rol spelen. Anders had ik daar gevoelsmatis makkelijker mee ingestemd.Joan schreef:Door mijn ouders zou ik me absoluut niet willen laten onderhouden. Door m'n vriend wel maar wel maar ik zou dat later wel terug willen betalen.
Nah, ik heb in het verleden van beide ouders nogal wat verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Omdat te voorkomen is het gewoon beter dat ik niets van hen aan neem, anders krijg ik het later weer op m'n bordje. Daar heb ik weinig behoefte aan .
Ja, maar dan alleen de studie. Ik neem aan dat je op jezelf woont en met 'onderhouden' bedoelt dat de vaste lasten ook betaald worden door je ouders? Met de studie zou ik geen moeite hebben, (ik vind ook eigenlijk dat elke ouder zijn of haar kind(eren) financieel bij de studie zouden moeten steunen in hoeverre zij dat kunnen. Maar goed, dat is een hele andere discussie en laat ik nu even terzijde ). Vaste lasten zoals huur en boodschappen zou ik niet prettig vinden.
Gast- Gast
Ja dat zou ik wel doen. Bij m'n ouders en man zou ik me dan niet bezwaard voelen. En ik ga ervan uit dat het voor hun geen probleem is dus dan is het alleen maar een mooie kans voor jou.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ja! Ik ben ook zo blij met wat ze willen doen voor me omdat het kan maar ik voel me wel een verwend kreng, gewoon omdat het kan.Susan schreef:Het is toch heerlijk als je je even helemaal op je studie kan storten en veel eerder dan je dacht aan de slag kan met je nieuwe diploma?
Gast- Gast
Jo dan zijn wij ook verwende krengen. Mn vriend zn ouders betalen heel veel, dat willen ze graag. Nou prima! Niet quoten graag.Lorna mercedez schreef:Ja! Ik ben ook zo blij met wat ze willen doen voor me omdat het kan maar ik voel me wel een verwend kreng, gewoon omdat het kan.Susan schreef:Het is toch heerlijk als je je even helemaal op je studie kan storten en veel eerder dan je dacht aan de slag kan met je nieuwe diploma?
Rush- Lady Post-a-lot
@joan: mijn studiekosten betaal ik zelf omdat daar dan voor die jaren niets over te zeggen valt qua indeling, al maakt dat niet uit. Het gaat juist om die rest, om dat bestaan te behouden wat amper lukt qua primaire inkomen omdat ik geen parttime inkomen kan vinden. Ik kan het wel zonder mijn ouders maar als zij dit willen is het wel heerlijk. Ik heb overigens geen huur of hypotheek.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Dit is dus andersom. Mijn WO studie hebben ze niet hoeven betalen en ook niet aan verdere onkosten en nu hoeft het ook niet omdat het moet maar ze willen het graag. Met de warme hand enzo.Zininzon schreef:Mijn ouders hebben mijn studie betaald en die van mijn broertje ook.
Prima toch? Of ze het nu zo aan je geven of bijv een auto, keuken of reis voor je betalen..
Anders krijg je het 'later' wel bij de erfenis..
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Er is echt niks mis mee hoor, om dat aan te nemen. Zat mensen krijgen iets groots van hun ouders cadeau, bij de een is het een rijbewijs of een auto, bij de ander is het een bankstel en bij jou is het de kans om sneller je droom waar te maken. En ja, er zijn ook mensen die niks krijgen en alles zelf moeten betalen, maar daar kun jij verder niks aan doen. Je hoeft niet uit solidariteit met die mensen zo'n kans te laten schieten.
Susan- Lady Post-a-lot
Als je een goede band hebt met je ouders en ze willen het graag voor je doen, waarom niet?
Gast- Gast
Als we ons er dan maar niet na gedragen gaan.Rush schreef:..Lorna mercedez schreef:Ja! Ik ben ook zo blij met wat ze willen doen voor me omdat het kan maar ik voel me wel een verwend kreng, gewoon omdat het kan.Susan schreef:Het is toch heerlijk als je je even helemaal op je studie kan storten en veel eerder dan je dacht aan de slag kan met je nieuwe diploma?
Jullie zijn veel genuanceerder dan de kennissen die ik sprak.
Gast- Gast
Ik zou me voor een studie wel laten onderhouden door mijn ouders, zussen en vriend. Nu ik volwassen ben wil ik het trouwens bij mijn ouders wel als een lening zien en niet anders.
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Er zullen altijd mensen zijn die hier een negatieve mening over hebben, maar het is iets tussen jou en je ouders.
Susan- Lady Post-a-lot
Bedankt en de rest natuurlijk ook. Voel ik wel beter door.Susan schreef:Er zullen altijd mensen zijn die hier een negatieve mening over hebben, maar het is iets tussen jou en je ouders.
Gast- Gast
Ja ik heb zoiets; als ze dat graag willen, dan prima.Lorna mercedez schreef:Als we ons er dan maar niet na gedragen gaan.Rush schreef:..Lorna mercedez schreef:Ja! Ik ben ook zo blij met wat ze willen doen voor me omdat het kan maar ik voel me wel een verwend kreng, gewoon omdat het kan.Susan schreef:Het is toch heerlijk als je je even helemaal op je studie kan storten en veel eerder dan je dacht aan de slag kan met je nieuwe diploma?
Jullie zijn veel genuanceerder dan de kennissen die ik sprak.
En omdat je er toch wat moeite mee hebt denk ik niet dat je je er naar gaat gedragen hoor
Rush- Lady Post-a-lot
Ik vind het echt een mooi gebaar dat jouw ouders jou deze kans bieden.
Ik zou het ook zeker doen. Je ouders gunnen je dit (blijkbaar) zo!
Ik zou het ook zeker doen. Je ouders gunnen je dit (blijkbaar) zo!
Laatst aangepast door Moon op zo 25 sep 2011 - 1:07; in totaal 1 keer bewerkt
Moon- Fluisteraar
- Aantal berichten : 383
Punten : 445
Registratiedatum : 17-11-10
Nee, want het dient een 'groter' doel. Als je het niet gaat lukken om en te werken en te studeren, is dit een goede oplossing. Bovendien, als je toch probeert te werken en te studeren, kan het ook zijn dat er iets gaat lijden. Voor hetzelfde geldt doe je dan langer over je studie.Lorna mercedez schreef:Zou je je dan niet heel afhankelijk voelen? Ik weet 200% zeker dat hij nooi naar mijn uitgaven zal vragen maat het lijkt mr zo lastig. En toch heb ik als ik het zo wil doen niet veel keuze.girli schreef:Zoals je het nu omschrijft: ja
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Bedenk ook dat jouw ouders je hebben opgevoed tot de zelfstandige dame die je nu bent, als ze zouden denken dat ze dat met dit gebaar allemaal teniet zouden doen zouden ze het echt niet aanbieden.
Susan- Lady Post-a-lot
En afspraken maken dat je eventueel een deel van het geld terugbetaald?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik krijg ook geld van mijn ouders voor mn studie.
Ik heb al vaak aangeboden om het stop te zetten of te verminderen. Maar mn ouders betalen het graag en hebben liever dat ik studiepunten haal dan heel veel moet werken om geld bij elkaar te verdienen. Zolang ze het kunnen missen hebben ze het er graag voor over zeggen ze. Daardoor kan ik straks mooi lening vrij aan het werk gaan. Als ik thuis was blijven wonen hadden ze die kosten ook gehad vinden ze.
Ze betalen net zolang als dat ik stufi krijg trouwens en het is ongeveer mijn huur en ziektekostenverzekering.
Ik heb al vaak aangeboden om het stop te zetten of te verminderen. Maar mn ouders betalen het graag en hebben liever dat ik studiepunten haal dan heel veel moet werken om geld bij elkaar te verdienen. Zolang ze het kunnen missen hebben ze het er graag voor over zeggen ze. Daardoor kan ik straks mooi lening vrij aan het werk gaan. Als ik thuis was blijven wonen hadden ze die kosten ook gehad vinden ze.
Ze betalen net zolang als dat ik stufi krijg trouwens en het is ongeveer mijn huur en ziektekostenverzekering.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Ik ben het met iedereen eens als het gaat om accepteren van het genereuze aanbod van je ouders. Ik zou het nooit doen als ik wist dat ze elk dubbeltje moesten omdraaien.
mzcharlotte- Ratel
- Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Ik weet niet of ik het zou doen/kunnen aannemen. Toen ik nog thuis woonde betaalden mijn ouders wel mijn collegegeld en zorgverzekering etc. Nu ik op mezelf woon betaal ik alles zelf, ook al is het moeilijk om rond te komen van alleen stufi en ben ik sinds dit jaar op de zaterdag er bij gaan werken. Nu is bij ook niet sprake dat ik mijn opleiding sneller zou kunnen afronden als ik geen financiële zorgen heb, maar toch. Ik zou me er niet prettig bij voelen als iemand anders mij onderhoud, het is toch mijn eigen keuze om weer te gaan studeren en ik ben trots dat ik het toch red allemaal. Maar het is wel een andere situatie als het je 2 jaar zou kunnen schelen. Maar dan zou ik het geld liever lenen dan zomaar aannemen.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Ik snap wel dat je je bezwaard voelt, maar je zit nu in een hele fijne positie, dat je ouders je dit kunnen aanbieden. Ik zou zeggen: pak het aan en geniet ervan.
Gast- Gast
Pagina 2 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» kat in laten slapen
» In of uit de zon laten spelen..
» Af laten keuren?
» (laten) huilen
» CV aan laten leggen
» In of uit de zon laten spelen..
» Af laten keuren?
» (laten) huilen
» CV aan laten leggen