Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Af laten keuren?

3 plaatsers

Ga naar beneden

Af laten keuren? Empty Af laten keuren?

Bericht  channie zo 17 maa 2013 - 23:29

Hoi allemaal,

Momenteel ben ik best verdrietig en radeloos; sinds 3 jaar weet ik dat ik MS heb. Ik ben daarna redelijk goed hersteld en heb altijd baantjes gehad. Helaas moest ik vaak al na een paar weken stoppen met die baantjes omdat ik ziek werd. Ook mijn universitaire studie moest ik stopzetten en mijn studieschuld is gelukkig vervallen door mijn ziekte. Momenteel ben ik weer ziek na twee weken in een nieuwe baan gewerkt te hebben. Ik ben erg verkouden en heb ook weer ms-klachten. Over twee weken heb ik pas een afspraak bij de neuroloog. Soms denk ik dat ik me moet laten afkeuren omdat werken zó moeizaam gaat, maar ik wil zo graag werken....en dat maakt me verdrietig, die afweging. Heeft iemand hier ervaring mee/advies/tips?

channie
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 1
Punten : 3
Registratiedatum : 17-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Af laten keuren? Empty Re: Af laten keuren?

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 2:05

Ik heb echt heel weinig beeld bij wat MS precies inhoudt dus als ik gekke dingen zeg, vergeef me. Maar hoeveel dagen werk je nu als je aan een baan begint? Als het fulltime is, kun je dan niet parttime gaan werken? En heb je begeleiding in het gaan werken? Is er niet iets van een reintegratie coach?
Ik kan me namelijk voorstellen dat het veel te zwaar is om opeens weer fulltime te werken!

Gast
Gast

Bericht  Minx ma 18 maa 2013 - 2:22

En hoe sta je tegenover vrijwilligerswerk. Ik kan me namelijk voorstellen dat het loodzwaar is om een vaste baan te moeten hebben terwijl je een studie al niet eens goed volhoud.
Ik snap dat het een hele zware overweging is die je liever ook niet zo maakt.
Heel veel succes in ieder geval het lijkt me een hele zware beslissing, maar houd in je achterhoofd dat de kwaliteit van leven ook heel belangrijk is.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 5:33

Je af laten keuren is geen keuze die je hebt, er zal altijd gekeken worden naar wat je wel kunt en in elke mate.

Gast
Gast

Bericht  Gast ma 18 maa 2013 - 6:06

Artemis schreef:Je af laten keuren is geen keuze die je hebt, er zal altijd gekeken worden naar wat je wel kunt en in elke mate.

En het lijkt me goed om daar hulp bij te krijgen, want misschien ben je gewoon niet met de juiste banen bezig met zoeken?

Gast
Gast

Bericht  Verde ma 18 maa 2013 - 6:44

Ik zou als ik jou was wel naar het U.W.V stappen om te bespreken of je in aanmerking komt voor een uitkering ( waarschijnlijk wel met jouw diagnose) en om te horen wat voor begeleiding en ondersteuning zij bieden bij het vinden van mogelijk wel passend werk of misschien vrijwilligerswerk inderdaad.
Ik weet uit eigen ervaring hoe prettig het is om de zekerheid van een inkomen te hebben, al is het niet veel. En vervolgens hebben zij ook de kennis en mogelijkheden in huis om je te helpen en ondersteunen bij het vinden van een passende en zinvolle daginvulling. Ik snap dat je het allerliefst op een "normale" manier aan het werk wil, maar misschien geeft het je juist rust en ruimte als je een stap terug doet en eens onder begeleiding van iemand die er ervaring mee heeft kijkt naar wat je mogelijkheden eigenlijk zijn.
Misschien vraag je nu wel telkens teveel van jezelf, en ben je meer gebaat bij het rustig opbouwen van je belastbaarheid en dus te beginnen met een paar uurtjes per week vrijwilligerswerk bijvoorbeeld en dat dan uitbouwen als het goed gaat.

Ik ken je precieze situatie natuurlijk niet hè, dus ik vul misschien teveel in. Maar is vooral gebaseerd op m'n eigen ervaring, al is dat niet met MS maar wel met blijvende beperkingen en een uitkering hebben. Als je meer wil weten, stuur dan maar een pm.
Verde
Verde
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 381
Punten : 391
Registratiedatum : 02-02-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: