Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

In of uit de zon laten spelen..

+13
Ezzer
Coco
Jazzlyn
Linda
Annemie
sabje
Susan
Liadan
kwak
PapillonRose
Tania
Flower_L
Printje
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:10

Even een vraagje;

Ik zie op oa Facebook en hier regelmatig foto's voorbij komen waarbij de kindjes volop in de zon zitten, ik probeer hem juist zoveel mogelijk in de schaduw te laten spelen en smeer hem dan nog in. Ik vind het in de volle zon gewoon echt te warm en heb ooit eens gehoord/gelezen dat je tussen 12? en 16 uur zoveel mogelijk uit de zon moet blijven.

Wie laat zijn kindje wel/niet in de zon spelen en waarom?


Misschien ben ik er wel te panisch voor ofzo maar ik probeer altijd zoveel mogelijk schaduw te maken waarin ik het badje ofzo neer zet.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:12

Ik PROBEER hem in de schaduw te laten spelen, zwembadje vanmiddag ook in de schaduw gezet enzo.
Maar ik ontkom er niet aan dat hij ook regelmatig in de zon speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:12

een badje oid zou ik wel in de schaduw zetten, maar het is hier echt niet te doen om haar steeds in de schaduw te laten spelen. Dan ben ik haar continu aan het commanderen dat ze naar een ander plekje in de schaduw moet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Flower_L ma 23 jul 2012 - 7:12

In badje wel beetje in zon anders is het soms te fris. Maar dan met shirt zwembroem pet en zonnebrand. Verder zoveel mogelijk schaduw

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Tania ma 23 jul 2012 - 7:13

J. speelt wel in de zon maar als we ergens zitten of we gaan eten dan zit hij wel in de schaduw. Ik kan geen schaduw in de hele tuin maken en hij rent toch de hele tuin door.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  PapillonRose ma 23 jul 2012 - 7:15

Ik probeer haar in de schaduw te zetten, bijvoorbeeld met haar badje. Maar echt spelen is vaak lastig, want ze wil overal heen Laughing Maar ik probeer wel met haar in de schaduw te blijven. En ze mag soms ook best even in de zon, maar dan steeds maar eventjes. En goed ingesmeerd.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:16

Zoveel mogelijk in de schaduw, ik heb een parasol staan en daar ligt het speelkleed en de waterbaan onder, maar soms ontkom ik er niet aan dat ie toch even in de zon speelt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:18

Natuurlijk speelt R ook soms wel in de zon maar ik zie zoveel foto's voorbij komen van kinderen in de volle zon dat ik dacht van ben ik er nu zo idioot mee bezig....hij vindt het gelukkig zelf in de schaduw ook lekkerder want hij speelt voornamelijk daar, ik heb altijd ook al zijn speelgoed in de schaduw liggen hahaha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  kwak ma 23 jul 2012 - 7:19

wij hebben tot 18.00 uur de zon in de tuin dus uit de schaduw is niet te doen helaas.
We hebben een parasol en daar laat ik haar daar onder spelen, mijn poging tot maar ja de parasol bedenkt niet en het zwembadje en de zandbak en de glijbaan en de wip dus word het lastig. Ik smeer maar vooral veel zonnebrand.
Ik ga nu even op MP iets anders zoeken voor schaduw.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Liadan ma 23 jul 2012 - 7:20

Hier zorg ik ervoor dat het zwembadje, watertafel en de zandbak in de schaduw staan, maar ze kruipen/lopen allebei overal heen dus ze spelen ook wel eens in de zon. Ik zorg in ieder geval dat ze goed zijn ingesmeerd (vandaag met factor 50 allebei) en als het echt heel heet is en ze blijven niet in de schaduw dan gaan we naar binnen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:21

Printje schreef:Natuurlijk speelt R ook soms wel in de zon maar ik zie zoveel foto's voorbij komen van kinderen in de volle zon dat ik dacht van ben ik er nu zo idioot mee bezig....hij vindt het gelukkig zelf in de schaduw ook lekkerder want hij speelt voornamelijk daar, ik heb altijd ook al zijn speelgoed in de schaduw liggen hahaha
Ik neem aan dat je zelf ook wel heel goed weet dat je een kindje niet in de volle zon moet zetten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Susan ma 23 jul 2012 - 7:21

Ik zit er niet de hele tijd zo bovenop, maar goed, wij hebben hier ook een tuin met vrij veel schaduwplekjes, dus ik hoef ook niet echt bang te zijn dat ze continu in de volle zon spelen. In het zwembad spelen ze af en toe wel in de zon, maar daar maak ik me dan niet zo druk om, daar is dan wel weer genoeg verkoeling.

Ik zag vandaag wel een meisje in het zwembad dat per se niet in de schaduw mocht spelen omdat haar moeder dat te koud vond, dat vond ik dan wel weer apart. Als ik bang zou zijn dat het in de schaduw te koud is dan vind ik het dus gewoon nog te koud buiten om naar een openluchtzwembad te gaan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:22

De zandbak staat hier sowieso in de schaduw.
Als het badje staat, zetten we die ook onder de luifel.

Verder speelt ze waar ze wil spelen. Zodra ze het te warm vind (meestal vrij snel) zoekt ze zelf de schaduw al op.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:22

Ik probeer M. zoveel mogelijk uit de felle zon te houden, maar goed, dat is net zoals Rejoy zegt bijna een onmogelijke opgave, hij wil gewoon spelen en ondanks dat hij een petje op heeft en ik hem goed insmeer, is het geen doen om hem telkens uit de zon te houden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:24

Mermaid Forest schreef:
Printje schreef:Natuurlijk speelt R ook soms wel in de zon maar ik zie zoveel foto's voorbij komen van kinderen in de volle zon dat ik dacht van ben ik er nu zo idioot mee bezig....hij vindt het gelukkig zelf in de schaduw ook lekkerder want hij speelt voornamelijk daar, ik heb altijd ook al zijn speelgoed in de schaduw liggen hahaha
Ik neem aan dat je zelf ook wel heel goed weet dat je een kindje niet in de volle zon moet zetten...

Nee dat lijkt mij dus ook maar als ik alleen veel foto's van kids in volle zon voorbij zo komen denk ik mmmm ben ik nu dan te overdreven bezig op een zomerse dag..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:24

`maar met in de (felle) zon spelen is an sich toch ook niets mis? Zolang ze maar niet verbranden toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:25

Rejoy. schreef:`maar met in de (felle) zon spelen is an sich toch ook niets mis? Zolang ze maar niet verbranden toch?

Ik smeer hem goed in maar het lijkt me gewoon te warm, zo in de volle zon. En ze raden het toch niet voor niets af, vandaar mijn vraag hoe jullie dat doen. We hebben natuurlijk nog niet zoveel dagen met zon gehad dus ik dacht misschien stel ik me wel aan.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:25

Rejoy. schreef:`maar met in de (felle) zon spelen is an sich toch ook niets mis? Zolang ze maar niet verbranden toch?
Ik ben zelf wel vrij huiverig voor een zonnesteek of verbranden ofzo, vind dat toch een beetje eng.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Susan ma 23 jul 2012 - 7:26

Het kan natuurlijk wel zijn dat die foto toevallig gemaakt is op een moment dat het kind in de volle zon zit terwijl dat misschien niet de hele tijd zo is. Ik maak ook wel eens een foto op een mooi fotomoment zonder erbij na te denken of de mensen die die foto zien nu denken dat mijn kinderen de hele tijd in de volle zon zitten of wat dan ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Printje ma 23 jul 2012 - 7:26

Susan schreef:Het kan natuurlijk wel zijn dat die foto toevallig gemaakt is op een moment dat het kind in de volle zon zit terwijl dat misschien niet de hele tijd zo is. Ik maak ook wel eens een foto op een mooi fotomoment zonder erbij na te denken of de mensen die die foto zien nu denken dat mijn kinderen de hele tijd in de volle zon zitten of wat dan ook.

Dat is natuurlijk ook zo, ik denk daar overigens dan ook niet over na..
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Liadan ma 23 jul 2012 - 7:27

Voor verbranden ben ik ook wel bang, vooral bij onze dochter want zij heeft een hele bleke huid. Maar met factor 50 gaat het gelukkig goed.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  sabje ma 23 jul 2012 - 7:30

Hier staat het badje ook in de schaduw, maar is er wel veel uit. Smeer hem goed in met factor 50. Op vakantie had hij ook nog zo'n uvbadpak aan en een petje/bandana op (toen die kapot was een hempje). Daar stond ik ook met verbazing te kijken hoeveel kleine kinderen zonder enige bescherming rond liepen.
sabje
sabje
Prater
Prater

Aantal berichten : 872
Punten : 890
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Annemie ma 23 jul 2012 - 7:36

Ik houd mijn zoontje zoveel mogelijk uit de zon,scheelt dat hij nog niet kan lopen,dus kan hem altijd in de schaduw neerzetten. Ik houd zelf ook niet van de zon,ik verbrand meteen. Als we gaan fietsen en de zon schijnt,dan smeer ik hem in. Valt me wel op dat mijn schoonouders hem altijd in de zon willen hebben,want ze zitten altijd te zeuren als ik zeg dat hij in de schaduw moet, ook omdat ze een bleke huid lelijk vinden,"anders krijgt hij geen mooi kleurtje" dat moet ik zelf ook vaak genoeg aanhoren. Hopelijk smeren ze hem in als ze oppassen en ze gaan buiten in de zon zitten.
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gast ma 23 jul 2012 - 7:38

Ik probeer hem zoveel mogelijk in de schaduw te laten spelen maar goed hij speelt overal en blijft echt niet op 1 plek spelen. Als hij wel op een vaste plek speelt ( badje/zandbak) dan zorg ik voor schaduw.
Dochter ligt alleen in de schaduw buiten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Linda ma 23 jul 2012 - 7:41

De ene helft van de tuin is schaduw, de andere helft ligt altijd in de zon. Ik laat dochter spelen waar ze wilt. Haar zandbak staat altijd in de zon. Vanmiddag ging ze met haar watertafel spelen en die heb ik wel bewust in de schaduw gezet.
Verder smeer ik haar in met een goede biologische zonnebrandcreme factor 20. Ze is nog nooit verbrandt.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

In of uit de zon laten spelen.. Empty Re: In of uit de zon laten spelen..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum