Zou jij je laten onderhouden?
+12
Nora
Moon
Lavendel
Tania
Susan
Zininzon
Rush
SoGood
TNMN
Antibes
Jeanette
girli
16 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Re: Zou jij je laten onderhouden?
Ligt aan de situatie, wie zou er dan gaan onderhouden en wat levert de studie op de lange termijn op voor die perso(o)n(en).
Gast- Gast
Een diploma zodat het werk eerder is uit te voeren. De persoon die gaat onderhouden stelt verder geen eisen.
Gast- Gast
Wat bedoel je precies met onderhouden?
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ook al zou die persoon geen eisen stellen, zou ik er persoonlijk nog rekening mee houden dat de studie op de één of andere manier voordeel oplevert voor die persoon.
Bijvoorbeeld: mijn vriend onderhoudt mij twee jaar volledig en daarna verdien ik zoveel meer dat hij minder kan gaan werken. Als de overbuurman aan zou bieden om me te onderhouden zodat mijn studie sneller ging, zou ik dat niet doen.
Bijvoorbeeld: mijn vriend onderhoudt mij twee jaar volledig en daarna verdien ik zoveel meer dat hij minder kan gaan werken. Als de overbuurman aan zou bieden om me te onderhouden zodat mijn studie sneller ging, zou ik dat niet doen.
Gast- Gast
een maandelijkse toelage + los verzekeringen enzo.girli schreef:Wat bedoel je precies met onderhouden?
Gast- Gast
Tsja, dat ligt eraan hoe jullie relatie is en in welke sitatie je bevindt. Ik vind dat moeilijk te beantwoorden voor een buitenstaander.
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Ik laat het wel verwijderen dus ga er iets dieper op in. Het betreft mijn welgestelde vader met wie ik een redelijk goede band heb.
Ik wil me en volledig op mijn studie focussen en er zijn weinig parttime banen in mijn werkgebied. Ik merk dat ik fulltime werken en studie niet ga redden op de termijn.
Ik wil me en volledig op mijn studie focussen en er zijn weinig parttime banen in mijn werkgebied. Ik merk dat ik fulltime werken en studie niet ga redden op de termijn.
Gast- Gast
Door mijn ouders: ja
Door mijn vriend: met moeite
Door iemand verder weg: never nooit niet
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Antibes schreef:Door mijn ouders: ja
+1
TNMN- Kletskop
- Aantal berichten : 1679
Punten : 1866
Registratiedatum : 18-11-10
Zoals je het nu omschrijft: ja
girli- Ratel
- Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11
Ik heb het gedaan, mijn 4 jarige studie in 2 jaar.
En ik heb me laten onderhouden door de IB-groep.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Die mogelijkheid heb ik ivm eerdere studie en nu deeltijd helaas niet.Sogood schreef:Ik heb het gedaan, mijn 4 jarige studie in 2 jaar.
Gast- Gast
Zou je je dan niet heel afhankelijk voelen? Ik weet 200% zeker dat hij nooi naar mijn uitgaven zal vragen maat het lijkt mr zo lastig. En toch heb ik als ik het zo wil doen niet veel keuze.girli schreef:Zoals je het nu omschrijft: ja
Gast- Gast
Ja, waarom niet?
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Grappig, van jou had ik iets andets verwacht. Niet negatief maar wel dat ik zelfstandig moet blijven zijn ;-)Rush schreef:Ja, waarom niet?
Gast- Gast
Als het om je vriend ging had ik ook vast zoiets gezegd haha .Lorna mercedez schreef:Grappig, van jou had ik iets andets verwacht. Niet negatief maar wel dat ik zelfstandig moet blijven zijn ;-)Rush schreef:Ja, waarom niet?
In jou geval had ik het wel geweten, maar die 2 jaar wel goed nagedacht over mn uitgaven, geen onzin enzo. En mn best doen voor die studie natuurlijk.
Rush- Lady Post-a-lot
Dat heb ik natuurlijk ook bedacht en een berekening gemaakt. Het gaat gewoon makkelijk lukken qua geld en het lijkt me zo heerlijk om weer een weekend te hebben!Rush schreef:Als het om je vriend ging had ik ook vast zoiets gezegd haha .Lorna mercedez schreef:Grappig, van jou had ik iets andets verwacht. Niet negatief maar wel dat ik zelfstandig moet blijven zijn ;-)Rush schreef:Ja, waarom niet?
In jou geval had ik het wel geweten, maar die 2 jaar wel goed nagedacht over mn uitgaven, geen onzin enzo. En mn best doen voor die studie natuurlijk.
Gast- Gast
Door mijn ouders zou ik me absoluut niet willen laten onderhouden. Door m'n vriend wel maar wel maar ik zou dat later wel terug willen betalen.
Gast- Gast
Waarom niet door je ouders? Ik doe niet meer aan een partner dus die zal geen rol spelen. Anders had ik daar gevoelsmatis makkelijker mee ingestemd.Joan schreef:Door mijn ouders zou ik me absoluut niet willen laten onderhouden. Door m'n vriend wel maar wel maar ik zou dat later wel terug willen betalen.
Gast- Gast
Ik juist niet. Je ouders blijven altijd je ouders. Bij een partner weet je dat nooit..
Rush- Lady Post-a-lot
Lorna mercedez schreef:Waarom niet door je ouders? Ik doe niet meer aan een partner dus die zal geen rol spelen. Anders had ik daar gevoelsmatis makkelijker mee ingestemd.Joan schreef:Door mijn ouders zou ik me absoluut niet willen laten onderhouden. Door m'n vriend wel maar wel maar ik zou dat later wel terug willen betalen.
Nah, ik heb in het verleden van beide ouders nogal wat verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Omdat te voorkomen is het gewoon beter dat ik niets van hen aan neem, anders krijg ik het later weer op m'n bordje. Daar heb ik weinig behoefte aan .
Gast- Gast
Maar ik ben er zeker van dat dat geen gezeik gaat opleveren hoe de band ook is. Zou je het in dat geval doen? Om ook wat Rush zegt, het blijven je ouders.Joan schreef:Lorna mercedez schreef:Waarom niet door je ouders? Ik doe niet meer aan een partner dus die zal geen rol spelen. Anders had ik daar gevoelsmatis makkelijker mee ingestemd.Joan schreef:Door mijn ouders zou ik me absoluut niet willen laten onderhouden. Door m'n vriend wel maar wel maar ik zou dat later wel terug willen betalen.
Nah, ik heb in het verleden van beide ouders nogal wat verwijten naar mijn hoofd geslingerd gekregen. Omdat te voorkomen is het gewoon beter dat ik niets van hen aan neem, anders krijg ik het later weer op m'n bordje. Daar heb ik weinig behoefte aan .
Gast- Gast
Ik voel me al falen omdat mijn ouders dit aanbieden ( terwijl ik het wel zelf af kan maar mijn spaarpot door hun mag behouden) en dat zou bij een partner geen drempel zijn bedoel ik.Rush schreef:Ik juist niet. Je ouders blijven altijd je ouders. Bij een partner weet je dat nooit..
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: