Heb jij mensen gekend die zelfmoord hebben gepleegd?
+47
Highway
joyce0606
Bliss
Parisienne
Jeanette
TwistedAngel
Filoria
nina
Burn
Toet
Eris
Angela_1986
Coco
Phileine
Lovely
Zora
Tazz
meisjesmama
Lady Starstruck
Bosjesvrouw
Jordana
Droopy28
Shisha
Buddha88
Roodkapje
Rush
Merai
Supertalentje
Fayebella
Salander
SarahKey
Lotus
Catwoman79
sanne-84
Sugarfall
Silver
Roxi3
Koffieleut
SuperGrover
Minx
RioolSpook
pitbullgup
Lady4
VeryCherry
Rovine
Lenthe
TGR
51 plaatsers
Pagina 4 van 6
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Re: Heb jij mensen gekend die zelfmoord hebben gepleegd?
Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik vind het eigenlijk al bijzonder dat cliënten van jou weten dat je moeder is overleden, en al helemaal dat je leidinggevende voor jou beslist wat er verteld wordt. Als je een tijdje niet komt werken kan de leidinggevende toch gewoon zeggen: 'ze kan even niet werken vanwege omstandigheden'? Hoezo zouden cliënten precies moeten weten hoe jouw privéleven in elkaar steekt?Angela_1986 schreef:'Mijn' clienten weten het trouwens niet. Destijds is er door mijn leidinggevende besloten om te zeggen dat mijn moeder aan 'n hartaanval is gestorven (feitelijk gezien ook wel waar, die kreeg ze n.a.v....) Op dat moment heb ik daar mee ingestemd, ik was wel met wat anders bezig. De laatste maanden merk ik echter dat ik het lastig vind om dat te zeggen wanneer er door clienten naar gevraagd wordt. Alsof ik me er voor schaam ofzo en dat is helemaal niet zo! Ik wil er eerlijk over kunnen zijn tegen iedereen.
Het is echter wel 'n lastig onderwerp bij hen merk ik, euthanasie ligt vaak al gevoelig... Dus misschien moet ik het zo maar gewoon laten!
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Filoria schreef:Mag ik vragen wat voor werk je doet? Ik vind het eigenlijk al bijzonder dat cliënten van jou weten dat je moeder is overleden, en al helemaal dat je leidinggevende voor jou beslist wat er verteld wordt. Als je een tijdje niet komt werken kan de leidinggevende toch gewoon zeggen: 'ze kan even niet werken vanwege omstandigheden'? Hoezo zouden cliënten precies moeten weten hoe jouw privéleven in elkaar steekt?Angela_1986 schreef:'Mijn' clienten weten het trouwens niet. Destijds is er door mijn leidinggevende besloten om te zeggen dat mijn moeder aan 'n hartaanval is gestorven (feitelijk gezien ook wel waar, die kreeg ze n.a.v....) Op dat moment heb ik daar mee ingestemd, ik was wel met wat anders bezig. De laatste maanden merk ik echter dat ik het lastig vind om dat te zeggen wanneer er door clienten naar gevraagd wordt. Alsof ik me er voor schaam ofzo en dat is helemaal niet zo! Ik wil er eerlijk over kunnen zijn tegen iedereen.
Het is echter wel 'n lastig onderwerp bij hen merk ik, euthanasie ligt vaak al gevoelig... Dus misschien moet ik het zo maar gewoon laten!
Ja hoor dat mag je vragen! En ik wil ook antwoord geven maar zou je die niet willen quoten a.u.b. zodat ik het nog weg kan halen?
*Werkplek weg i.v.m. herkenning* Ik vind het ook helemaal niet vervelend dat zij weten dat mijn moeder is overleden. Zou het eigenlijk eerder raar vinden als ze het niet zouden weten. Het is niet zo dat ik het meteen vertel tegen 'n nieuwe client maar de clienten die er toen waren weten het natuurlijk sowieso en als het ter sprake komt vertel ik dat ook tegen nieuwe clienten. Er zijn wel eens van die gesprekken waarbij dit ter sprake komt.
En nee ze hoeven zéker niet precies te weten hoe mijn privéleven in elkaar steekt! Dat is dus ook het dilemma waar ik nu 'n beetje mee zit; aan de ene kant hoeven ze dat niet te weten, aan de andere kant voelt het nu niet goed omdat ik er eigenlijk over lieg.
Laatst aangepast door Angela_1986 op vr 23 sep 2011 - 10:51; in totaal 1 keer bewerkt
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
Oh shit.. Ik lijk wel dronken. (hou 't maar op een drukke werkweek)Lorna mercedez schreef:Huh? Wat is er vreemd aan?nina schreef:Die bedoel je niet zoals het er staat toch?Burn schreef:Helaas ken ik iemand die het heeft gedaan!
Ik dacht dat er stond: helaas ken ik Niemand die het gedaan heeft.
Sorry Burn. Schaam me diep.
nina- Kletskop
- Aantal berichten : 2588
Punten : 2966
Registratiedatum : 18-11-10
En ik serieus die zin tien keer ontleden . Bedtijd voor ons.nina schreef:Oh shit.. Ik lijk wel dronken. (hou 't maar op een drukke werkweek)Lorna mercedez schreef:Huh? Wat is er vreemd aan?nina schreef:Die bedoel je niet zoals het er staat toch?Burn schreef:Helaas ken ik iemand die het heeft gedaan!
Gast- Gast
Ik kende hem persoonlijk niet, maar het heeft mij heel erg geraakt. deze jongen was de beste vriend van mijn verongelukte neef. Hij heeft zich een jaar later opgehangen, had een briefje achter gelaten dat hij niet wilde leven zonder mijn neef...
Vind het heel erg dat ik mij deze jongen niet meer kan herinneren, hoop ooit nog foto's te vinden van hem...
Vind het heel erg dat ik mij deze jongen niet meer kan herinneren, hoop ooit nog foto's te vinden van hem...
TwistedAngel- Prater
- Aantal berichten : 853
Punten : 1047
Registratiedatum : 27-11-10
nina schreef:Oh shit.. Ik lijk wel dronken. (hou 't maar op een drukke werkweek)Lorna mercedez schreef:Huh? Wat is er vreemd aan?nina schreef:Die bedoel je niet zoals het er staat toch?Burn schreef:Helaas ken ik iemand die het heeft gedaan!
Haha, geeft niet!
Soms is goed lezen best moeilijk!
Burn- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Ik weet niet hoeveel precies, maar mijn moeder heeft tientallen (ik denk dat je kan doortellen tegen de 40 keer zoiets) pogingen gedaan.
Ik denk dat er wel een taboe op rust. Ik praat er zelf ook niet graag over.
Gast- Gast
Toen ik op de middelbare school zat, had ik een beste vriendin waarvan de moeder zelfmoord heeft gepleegd. Dat was erg heftig, maar weet nog dat het een hele mooie dienst was!
Jeanette- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10
Jolee schreef:Ik weet niet hoeveel precies, maar mijn moeder heeft tientallen (ik denk dat je kan doortellen tegen de 40 keer zoiets) pogingen gedaan.
Poeh hey, wat heftig.
Gast- Gast
Mijn schoonvader heeft zelfmoord gepleegd, nu vier jaar geleden. Was toen 1,5 jaar samen met mijn vriend.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik ben één keer op een begrafenis geweest van een meisje dat zelfmoord heeft gepleegd. Het was de dochter van vrienden van mijn vader. De dienst was erg emotioneel!
Heel dichtbij heb ik het gelukkig nooit meegemaakt.
Heel dichtbij heb ik het gelukkig nooit meegemaakt.
Bliss- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10
Mijn oom heeft het gedaan. Ik snap er nog steeds weinig van.
Gast- Gast
Mn vriend is nu net terug van de crematie. Hij ligt nu op bed
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Hebben ze een idee waarom ze het gedaan heeft? Zal wel heel heftig geweest zijn.Rush schreef:Mn vriend is nu net terug van de crematie. Hij ligt nu op bed
Gast- Gast
Er speelde wel veel bij haar, maar precies weet niemand het..Lorna mercedez schreef:Hebben ze een idee waarom ze het gedaan heeft? Zal wel heel heftig geweest zijn.Rush schreef:Mn vriend is nu net terug van de crematie. Hij ligt nu op bed
Rush- Lady Post-a-lot
heftig. Kende jij d'r ook? Ga maar heel lief voor vriendje zijn.Rush schreef:Er speelde wel veel bij haar, maar precies weet niemand het..Lorna mercedez schreef:Hebben ze een idee waarom ze het gedaan heeft? Zal wel heel heftig geweest zijn.Rush schreef:Mn vriend is nu net terug van de crematie. Hij ligt nu op bed
Gast- Gast
Ja, maar niet zo goed. Ik weet wie het is sinds ik met mn vriend ga. Zij kennen haar al vanaf de middelbare school.
Ik ga zo voor hem koken
Ik ga zo voor hem koken
Rush- Lady Post-a-lot
Erg heftig Rush.. Voor jou ook wel, lijkt me. Na vorig jaar D...
Sterkte voor jou en vooral voor je vriend!
Sterkte voor jou en vooral voor je vriend!
Gast- Gast
Wat leuk dat de groep nog bestaat. Hoop dat zij steun aan elkaar hebben en dat je juist met je eigen ervaring erover kan praten met hem.Rush schreef:Ja, maar niet zo goed. Ik weet wie het is sinds ik met mn vriend ga. Zij kennen haar al vanaf de middelbare school.
Ik ga zo voor hem koken
Gast- Gast
mijn broer is suicidaal.......ik krijg de kriebels als ik op een raar tijdsstip wordt gebeld, en heb ALTIJD mijn telefoon bij mij...waar ik ook ben..
joyce0606- Kletskop
- Aantal berichten : 2710
Punten : 2902
Registratiedatum : 18-11-10
Is er geen hulp mogelijk. Zo verdrietig en moeilijk voor jullie allemaal.joyce0606 schreef:mijn broer is suicidaal.......ik krijg de kriebels als ik op een raar tijdsstip wordt gebeld, en heb ALTIJD mijn telefoon bij mij...waar ik ook ben..
Gast- Gast
joyce0606 schreef:mijn broer is suicidaal.......ik krijg de kriebels als ik op een raar tijdsstip wordt gebeld, en heb ALTIJD mijn telefoon bij mij...waar ik ook ben..
Herkenbaar. Heb ook eens mijn telefoon niet bij me gehad en toen ik terug kwam van zwemmen had ik iets van 20 gemiste oproepen, ja foute boel dus. Sindsdien schrik ik ook heel erg als ik op een raar tijdstip wordt gebeld. Of als ik zelf bel en er niet wordt opgenomen.
Gast- Gast
Lorna mercedez schreef:Is er geen hulp mogelijk. Zo verdrietig en moeilijk voor jullie allemaal.joyce0606 schreef:mijn broer is suicidaal.......ik krijg de kriebels als ik op een raar tijdsstip wordt gebeld, en heb ALTIJD mijn telefoon bij mij...waar ik ook ben..
Ik kan natuurlijk niet voor Joyce spreken maar alleen namens mezelf en mijn ervaring is dat de (psychische) hulpverlening moeilijk bereikbaar is (lange wachtlijsten) en dan hebben we het nog niet eens over góede hulpverlening... Ik heb weinig goede woorden over voor instellingen als de G.GZ en zodra het woordje 'PAA.Z' valt gaan mijn nekharen overeind staan. Mijn indruk is dat psychische problemen nogal eens onderschat worden en dat zodra je niet helemaal binnen het kader van 'n bepaald ziektebeeld valt, men niet weet wat er gedaan moet worden en het maar laat 'sudderen'.
Helaas...
Angela_1986- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10
*
Laatst aangepast door Gemini op zo 25 sep 2011 - 19:49; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Jolee schreef:joyce0606 schreef:mijn broer is suicidaal.......ik krijg de kriebels als ik op een raar tijdsstip wordt gebeld, en heb ALTIJD mijn telefoon bij mij...waar ik ook ben..
Herkenbaar. Heb ook eens mijn telefoon niet bij me gehad en toen ik terug kwam van zwemmen had ik iets van 20 gemiste oproepen, ja foute boel dus. Sindsdien schrik ik ook heel erg als ik op een raar tijdstip wordt gebeld. Of als ik zelf bel en er niet wordt opgenomen.
Herkenbaar, bij mij zit dat er inmiddels ook ingebakken.
Het val mij trouwens op dat er verschillend gereageerd wordt op gelukte en mislukte pogingen. Als ik vertel dat mijn oom zelfmoord heeft gepleegd heb ik niet het gevoel dat er een taboe heerst, wel als ik vertel over de pogingen van mijn moeder.
Gast- Gast
Pagina 4 van 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Soortgelijke onderwerpen
» Mensen die zelfmoord egoistisch noemen zijn dit zelf juist!
» Hebben meer mensen dit?
» Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?
» Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie
» Zijn hier mensen die ervaring hebben met Buurtzorg?
» Hebben meer mensen dit?
» Heb jij wel eens een strafbaar feit gepleegd?
» Vraagje aan de mensen die verstand hebben van fotografie
» Zijn hier mensen die ervaring hebben met Buurtzorg?
Pagina 4 van 6
Permissies van dit forum: