Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast vr 25 nov 2011 - 7:26

Raken jullie kinderen niet overprikkeld van tv kijken? Merk dat ze hier echt niet meer kunnen slapen na tv kijken, dus zet ze er niet meer voor en zet m ook uit als we ze s avonds voeden. Overdag staat de tv al nooit aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje vr 25 nov 2011 - 7:59

@ tanden en poetsen :

nick heeft ook al 2 tanden. en ook al een tijdje. bij hem zijn het wel de 2 voortandjes onder. ik wou die vraag net hier stellen over het tanden poetsen. ik heb geen idee wat ik moet gaan gebruiken. er had iemand in mijn omgeving het over een tandenborstel niet met haartjes maar met rubber ofzo Neutral

ik heb net ff gezocht en dit kan ik vinden over tanden poetsen :


1.Een tandenborstel met rubberen puntjes. Met deze borstel begin je te poetsen zodra je baby tekenen vertoont van doorkomende tandjes of zodra je begint met vast voedsel. Dus bij rood tandvlees en huilbuien kan je meteen beginnen. Met deze borstel ga je (zonder tandpasta!) over het tandvlees van je baby. De beweging van de rubberen puntjes stimuleert het tandvlees, verlicht de pijn en helpt daardoor met het doorkomen van tandjes.
2.Een mini versie van je eigen borstel. Deze ga je gebruiken (met speciale peutertandpasta) zodra je het eerste puntje van een tandje door ziet komen. Je kan dan evengoed ook het andere borsteltje blijven gebruiken- poets eerst met de rubberen tandenborstel want dat is bekend voor je kindje. Daarna pas met de gewone tandenborstel.


Hoe moet je poetsen

•Houding: probeer een prettige houding te vinden. Zittend of liggend of op de arm van je partner of in het kinderstoeltje. Het maakt in het begin niet zoveel uit. Zolang jij er maar goed bijkan, en je kindje het leuk vind.
•De rubberen tandenborstel: nat maken met water. Je maakt bewegingen alleen over de bijtkant van het tandvlees. Niet aan de voor/achterzijde zoals je bij tanden doet.
•Met een kindertandenborstel: met peutertandpasta poetsen, heel weinig op de borstel doen! Verder net als bij jezelf: voorzijde, achterzijde en bijtkant. Je kindje zal de peutertandpasta waarschijnlijk doorslikken, niet uitspugen. Daarom mag je geen gewone tandpasta gebruiken. De fluoride die daarin zit is slecht voor je kindje.


Hoe leer je je kindje spelenderwijs poetsen
•Introduceren en voordoen: je begint met het rubberen borsteltje. Stel je kindje voor aan de tandenborstel (geef het een naam???) Je kindje vindt het leuk om jou na te doen dus je kan je kindje eerst laten kijken naar hoe jij je tanden poetst (of je partner) en het daarna bij hem/haar doen. Laat hem/haar de tandenborstel even zelf vasthouden en onderzoeken vó;ordat je begint met de eerste keer poetsen. Jij zou ook niets vreemds in je mond willen…toch? Zeg ’s aaaa is ook heel handig om aan te leren- en ook handig als je kindje dat kan als je naar een arts gaat.
•Laat je kindje spelen: lekker bijten op de borstel en m vasthouden als hij/zij dat wil.
•Maak er een spelletje van: beetje plagen met het borsteltje op de tong, of kietelen in de nek helpt. Zing desnoods een liedje. Je kindje moet weten dat een tandenborstel en tandenpoetsen leuk is.
•Niet dwingen!!! Als je kindje veel last heeft van doorkomende tandjes, zal hij/zij niet willen dat je met een borsteltje over de zere plekken gaat. Dan krijg je een huilpartijen je wilt juist dat het leuk is en leuk blijft. Sla dan een keertje over of probeer op een ander tijdstip
•Regelmaat: doe tandenpoetsen altijd op een vast tijdstip. Bij voorkeur na de laatste voeding zodat de tandplak van de hele dag eraf gaat. Bijkomend voordeel is dat het daardoor ook een onderdeel wordt van het “slaapritueel”.
•Uitspugen: je kindje zal de tandpasta in het begin doorslikken. Doe het uitspugen wel iedere poetsbeurt voor. Op een dag zal je kindje dan zelf ook de tandpasta uitspugen.


@ tv :hier kan nick zich ook prima vermaken met de tv. ik probeer het zo weinig mogelijk te doen. maar hij vind het zo leuk en ik zie het probleem er niet zo heel erg in. meestal als ik eten ga koken.

@ voeding : nick krijgt hier 4 flessen van 220 water en 7 scheppen. en dat is op de tijden, 7,11,3 en 7 uur krijg hij een fles pap.

@doorslapen : nick slaapt door tot een uur of 6. word wel een paar keer per nacht wakker maar valt zelf weer in slaap. meestal dan. soms ook niet. we hebben net weer een paar nachten een nachtvoeding gehad. dat is dan meestal rond 3 uur.

@ kraamvisite: ik vond de kraamvisite erg tegenvallen. wij hadden 60 kaarten verstuurd en er zijn er hooguit 20 mensen gekomen. erg teleurstellend. ik had op wel meer mensen gehoopt. heel veel mensen zeggen.. jaaah we moet snel eens langskomen maar komen nooit.

@ overdag slapen : hier slaapt n.ick ook lekker overdag. vandaag 6 uur wakker. 8 uur slapen. 10 uur wakker. rond half 1 slapen. 1 uur wakker. en van half 4 tot 4 volgens mij weer geslapen.


PM: en hoe was het vandaag bij je kleintjes ? lekker in bad gedaan ?? dat is een lekker vooruitzicht zeg. nog een paar weken vrij.
lijkt me wel druk hoor. 2 kleintjes wegbrengen voor dat je naar je werk gaat. naar wat voor opvang gaan ze ?

schism : dat is dan zeker een lekker gevoel dat het oefenen niet voor niets is geweest. raar is dat dan he... dat je dan moet gaan werken. maar geloof me het voelt vast alsof je nooit bent weggeweest.





schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje vr 25 nov 2011 - 11:30

ik ga zo naar bed maar baal een beetje en heb geen zin om te slapen.

vandaag heb ik N.ick om 3 uur naar me schoonouders gebracht, omdat ik mijn ouders moest helpen eigen bedrijf ) zodat ze die middag naar thailand konden vertrekken. nick blijft daar nu ook slapen omdat ikmorgen van 07:00 tot 19:00 moet werken. dan naar vrienden, hij word 30. dan blijf ik daar slapen. omdat ik niet meer terug wil rijden. zondag avond ga ik met diezelfde vriendin uit eten in amsterdam. dan in de avond weer terug naar huis en dan moet ik weer om 05:15 werken pffffff. dan zie ik N.ick pas weer maandag middag. dat zijn gewoon 3 dagen.. daahhmmm.
ik ga naar bed. morgen weer vroeg.....
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie zo 27 nov 2011 - 6:12

@ Schuddebuikje, kan me voorstellen dat je baalt dat je je zoontje zo lang niet ziet. Kon je dat niet anders plannen, bijv. het etentje met je vriendin een andere keer?
Hoop dat het in ieder geval gezellig is smile

@ PM, hoe gaat het nu met je? En met je mannekes, ik lees af en toe mee in je topic smile Ik laat D eigenlijk niet veel tv kijken, in ieder geval niet bewust. Ik zet hem wel eens bij me op schoot en dan kijkt hij er naar, maar dat is niet te voorkomen. Hij wordt hier in ieder geval niet in een wipstoel voor de tv geparkeerd. Kan als ie groot is nog vaak en lang genoeg tv kijken.

@ Schism, fijn dat het wennen op de creche goed ging. Gaat snel he, je verlof. Ik zag er gigantisch tegenop, tegen het werken. Maar na 2 weken achter de rug te hebben, ben ik wel weer blij aan het werk te zijn. Wat fijn dat de fysio zo goed helpt. D. slaapt niet veel overdag, op de kdv slaapt hij meer als thuis (maar dat zal ook deels aan de indrukken liggen).

@ Doorslapen, D.ean heeft vannacht voor het eerst weer doorgeslapen tot 7 uur, meestal wordt ie toch wakker en wil ie z'n speentje hebben. Dat is vol te houden, even instoppen, speentje erbij en weer slapen.

@ Voeding, D.ean krijgt om 7 uur de eerste voeding, daarna 11-15-19-23 uur. Vanaf de 19 uur fles gaat hij naar bed, 23 uur maken we hem wakker en krijgt ie de laatste fles. Laatst werd me gevraagd of ik de laatste voeding er al af had, hebben een van de bv-gevende moeders dat al? D.ean redt dat namelijk echt niet.

@ Kraamvisite, wij krijgen al tijden geen kraamvisite meer, ben er ook blij van. Was het helemaal zat op een bepaald moment, mijn vriend wou in eerste instantie geen kraamfeest geven maar is nu wel deels bijgedraaid.

@ All, na een paar dagen ziek te zijn geweest, eindelijk weer beter. Nog wel een beetje verkouden, maar in ieder geval in staat om vanmiddag weer te hardlopen. Heb een app voor op mijn mobiel gedownload, dat is wel erg handig. Nu nog op zoek naar een betaalbare hardloopjas en een paar nieuwe schoenen (had na de tijd natte tenen haha).
Met D.ean gaat ook alles goed, hij heeft geen last gehad van onze ziektekiemen haha. Lang leve de borstvoeding Very Happy
Hij heeft het erg naar z'n zin op de kdv, heeft alle juffen om z'n vinger gewonden :P

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep zo 27 nov 2011 - 23:12

@Schuddebuikje; Thnx voor je info! Ik wist ook niet dat je gewoon 210+7 mag geven! Vandaag naar het CB geweest en zij vertelde dat dat inderdaad mocht en dat ik dat mag gaan proberen! R. is een drakula, boven komen ook eerst zijn hoektanden door haha! Super grappig! De vrouw van het CB raadde mij aan om een vingertandenborstel te gebruiken, want dan kun je overal beter bij. Gebruik jij een bijtring trouwens?

@Fearie; Dat van de laatste voeding vroeg de arts van het cb ook, Toen ik dus aangaf dat hij soms nog wel 6 voedingen wil. Ze gaf aan dat als je hem wakker maakt en hij je aankijkt van, waarom maak je me wakker?! Je kan gaan proberen of hij wil doorslapen.. Nog lang niet van toepassing bij mij geloof ik Wink

@PM; Ik ga zo je topic even lezen, ben heel benieuwd hoe het nu gaat! Een update hier mag natuurlijk altijd Very Happy
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep zo 27 nov 2011 - 23:19

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
SchuddebuikjeNi.ck4 juli 20114645gram56 cm6050 gram62,2 cm 11
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm6090 gram63 cm11 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm6350 & 6975 gram 61,5 & 63 cm4 maanden
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 5710 gram 64 cm 16 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 7180 gram 66 cm4 maanden en 6 dagen
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 5700gram61,5 cm 14weken
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 4600 gram 57 cm15 weken
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm7470 gram63.3 cm12 weken
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 5760 gram59 cm12 weken
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
SjirafjeL.ars26 augustus 20112885 gram45 cm5976 gr 58 cm12 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten4530 gram53 cm8weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 5890gram61cm9 weken 1 dag
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm...
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...


Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie zo 27 nov 2011 - 23:44

Steep schreef:@Schuddebuikje; Thnx voor je info! Ik wist ook niet dat je gewoon 210+7 mag geven! Vandaag naar het CB geweest en zij vertelde dat dat inderdaad mocht en dat ik dat mag gaan proberen! R. is een drakula, boven komen ook eerst zijn hoektanden door haha! Super grappig! De vrouw van het CB raadde mij aan om een vingertandenborstel te gebruiken, want dan kun je overal beter bij. Gebruik jij een bijtring trouwens?

@Fearie; Dat van de laatste voeding vroeg de arts van het cb ook, Toen ik dus aangaf dat hij soms nog wel 6 voedingen wil. Ze gaf aan dat als je hem wakker maakt en hij je aankijkt van, waarom maak je me wakker?! Je kan gaan proberen of hij wil doorslapen.. Nog lang niet van toepassing bij mij geloof ik Wink

@PM; Ik ga zo je topic even lezen, ben heel benieuwd hoe het nu gaat! Een update hier mag natuurlijk altijd Very Happy

@ Voeding, ik las juist van 't weekend in het topic van Pien dat er juist niet meer als 210+7 gegeven mag worden? Moet daarbij wel zeggen dat ik een leek ben op gebied van flesvoeding.

@ Steep, heb je een foto van je mannetje en zijn tandjes, ben erg benieuwd naar je kleine dracula :P Ik ga dat niet proberen hoor van die nachtvoeding eraf, durf namelijk te wedden dat hij dan om 2 uur 's nachts wakker is en alsnog voeding wil. Nu slaapt hij sporadisch door tot 7 uur, soms eerder wakker, maar met een speentje te rekken.

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje zo 27 nov 2011 - 23:45

Fearie : nee kon het niet anders plannen. We hadden een bon en die was tot 4 december geldig. De vorige keer werd het af gezegd.

Steep : ik wist ook niet dat je dat mocht geven. Maar nick was niet meer tevreden met 180 water en 6 scheppen.
En toen heb ik gewoon 210 water en 7 scheppen gedaan.
Later had ik het idee dat hij weinig plaste en heb ik 220 water gedaan. En dat gaat ook op. In de avondfles gaat nog wel 180 en 6 scheppen maar daar gaat ook de pap bij.
Dat is dan denk ik te veel voor 210 en 7 scheppen. Ik ga vanmiddag ff tandeborsteltje halen. Ben er nog niet uit welke. Maar kan daar vast wel een keuze maken.

schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje ma 28 nov 2011 - 5:02

Schuddebuikje, dat is idd vlotjes met de tanden.

Hier krijgt W soms ook wat meer voeding dan 200 cc. Vooral als hij de voeding ervoor bijna niet gedronken heeft.

Pm, hoe gaat het met je? En met de jongens?

Fearie, fijn dat je bent opgeknapt. Volgens mij loopt bijna iedereen te snotteren met dit weer.

Schism, fijn dat het goed ging met wennen. Moest je nou deze week weer aan het werk, of volgende week?

Wij hebben een druk wknd achter de rug, ben za morgen bij de fotograaf geweest met W. Ben benieuwd volgende week vrijdag zijn de foto's klaar. Ik heb nog van die bonnen van lekker in het leven kan ik er hier nog iemand blij mee maken. Ik gebruik ze toch niet, heb hier altijd wel een winkel in de buurt waar de pampers 3 voor 30 euro zijn en je mag ze niet samen met andere aanbiedingen inleveren. Dus heeft niet zoveel zin..... en heb van de week kunnen inslaan dankzij mijn lieve zusje op haar werk gingen de pampers maatje 3 eruit, 3 pakken voor 11,49!! Dus hebben een flinke slag kunnen slaan!

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie ma 28 nov 2011 - 11:58

@ Fiebje, ik wil die bonnen wel Very Happy zal je morgen ochtend even PMen

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 28 nov 2011 - 12:25

Steep schreef:R. Heeft nu rechtsonder een tandje (bijna helemaal door) en linksonder zie ik een puntje door het tandvlees heen komen. Ik had nooit verwacht dat dat zo snel zou gaan haha! En ook op die gekke plekken, zijn gewoon hoektandjes haha! Dus we moeten beginnen met poetsen geloof ik.. Iemand van jullie daar al mee begonnen?

He, wat grappig zeg. Mijn dochter van twee heeft die tandjes nog niet eens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism di 29 nov 2011 - 1:47

Wat is het hier toch stil! Iedereen druk of gewoon niks te vertellen? Wink

@ Fiebje: Volgende week moet ik weer gaan werken! Zo dat is lekker zeg die luiers zo goedkoop!

@ Steep: Wat apart van die tandjes! Meestal krijgen ze eerst de ondertandjes beneden toch

@ Schuddebuikje: Hoe is het gegaan, lijkt me moeilijk hoor die kleine zo lang niet zien! Hoop dat je wel een leuk weekend hebt gehad. Wanneer ben jij de laatste fles eraf gaan laten?

@ K heeft vannacht weer eens lekker doorgeslapen tot 7 uur! Dus ik heb ook een lekker nachtje gemaakt. Ik durf de laatste voeding er ook nog niet zo goed af te laten, hoewel ik hem steeds moeilijker wakker krijg om 11 uur. Donderdag eens vragen op het cb.

Hihi K is zijn handen aan het ontdekken, zo grappig, hij kan echt tien minuten naar zijn hand liggen staren. Als ie op schoot zit gooit ie zichzelf ook naar voren zodat hij zijn voeten kan zien.

Donderdag moeten we weer voor zijn prikken, hoop dat hij er deze keer ook weinig last van zal hebben.

Nog even wat fotootjes spammen smile
*weg*


Laatst aangepast door Schism op wo 30 nov 2011 - 5:43; in totaal 1 keer bewerkt
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie di 29 nov 2011 - 5:38

@ Schism, t is zeker stil hier. Als ik voor mezelf spreek heb ik er bijna geen tijd voor om achter de pc te zitten en als ik tijd heb, heb ik geen zin haha. Wat fijn dat K zo goed heeft doorgeslapen, wat een leuk mannetje !
Hier ook een kereltje wat zijn handen aan het ontdekken is, vingers en complete handjes gaan zijn mondje in (in sommige gevallen wordt er gepropt haha). Het zwaaien en gooien met speelgoed is ook begonnen, erg leuk om te zien.

@ All, ik zit heel erg te twijfelen over het overgaan na een nieuwe maat van pampers. Van 2 naar 3, qua kilo's zou het kunnen maar als ie een maatje 3 aan heeft heb ik het idee dat ie er in verzuipt haha. Als ik de romper dicht doe gaat zijn luier ook dubbelzitten, dan is het nog geen tijd voor een maatje 3 he?
Wanneer zijn jullie geswitcht en wat was de reden (behalve de kilo's)?

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism di 29 nov 2011 - 5:46

Wij zijn al een tijdje over naar maatje 3. K lekte steeds door in 2, toen bedachten we dat het misschien wel tijd werd voor een maatje groter. Qua kilo's klopte het uiteindelijk ook, want dat overlapt elkaar.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje di 29 nov 2011 - 23:51

schis : ik heb geen idee wanneer ik de laatste fles niet meer heb gegeven. ik vond het zo zielig om hem wakker te maken voor zijn flesje. want hij lag dan zo pittig te slapen. en het was eigenlijk zo dat ik een aantal keren vroeg in me bed lag en dat ik dan de wekker zette rond 10/ 11 uur. maar dacht ik ben gek ook. hij komt vanzelf wel. nu komt hij wel weer 's nachts. vanacht was het rond 3 uur. dan flesje geven en hop zijn bed weer in. dan is het 10 minutes brabbelen en dan is het stil. en dan word hij weer wakker als mijn wekker of die van mij vriend afgaat.

en het weekend ging best goed. maar moest alleen wel een paar keer bijna huilen omdat ik heimwee had naar de kleine man. maar heb me sterk gehouden en gebleven. al was dat mischien anders geweest als ik niet te veel had gedronken zondagmorgen uit de kroeg vandaan. ik stond echt op het punt om naar huis te rijden.

feari: ik heb meteen pampers maat 2 gehad. toen over naar kruidvat maat 2. ik merkte gewoon dat zijn kontje er minder goed in ging passen en hij zat ook heel erg laag. nu heeft hij maat 3. hij zou al naar 4 kunnen kwa gewicht. maar hij past nog goed. ik zal gewoon ff kijken of die randjes goed aansluiten

Al :

hier is het ook grappig dat hij zijn eigen voeten ging ontdekken ( en nog steeds ) met verschonen ligt hij altijd dubbel gevouwen en probeert hij zijn teen in zijn mond te stoppen met alle bijbehorende geluidjes. en hij is nu heeeeel erg aan het kletsen. MET en ZONDER geluid. dat zonder geluid zit er echt niet uit. hahahahah. dat is gewoon echt te grappig. we waren gisteren bij een vriendin en we kwamen niet meer bij. en dan dat tongetje uit zijn mond. owh owh. ook heel hard bellen blazen. of mond dicht en dan lucht tussen zijn lippen door persen zeg maar. ook met huilen. wel lekker stil hoor het huilen aaabbrrrrrrrrr
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje di 29 nov 2011 - 23:52

schism : stoere foto's hoor....
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje wo 30 nov 2011 - 0:14

Fearie, doe 'm vandaag op de bus. Hier zitten we ook al een tijdje in 3. Zodra hij niet meer binnen de 'lijntjes' poepte zijn we een maatje groter gaan gebruiken.

Wat een schatje Schism!
Hier idd ook druk met alles. En dec komt in zicht dus wordt alleen maar drukker.
Maar om de drukte te ontvluchten hebben we een wknd weg geboekt volgende maand. Voor het eerst met z'n 3tjes weg!


Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 30 nov 2011 - 0:44

schuddebuikje schreef:schis : ik heb geen idee wanneer ik de laatste fles niet meer heb gegeven. ik vond het zo zielig om hem wakker te maken voor zijn flesje. want hij lag dan zo pittig te slapen. en het was eigenlijk zo dat ik een aantal keren vroeg in me bed lag en dat ik dan de wekker zette rond 10/ 11 uur. maar dacht ik ben gek ook. hij komt vanzelf wel. nu komt hij wel weer 's nachts. vanacht was het rond 3 uur. dan flesje geven en hop zijn bed weer in. dan is het 10 minutes brabbelen en dan is het stil. en dan word hij weer wakker als mijn wekker of die van mij vriend afgaat.

en het weekend ging best goed. maar moest alleen wel een paar keer bijna huilen omdat ik heimwee had naar de kleine man. maar heb me sterk gehouden en gebleven. al was dat mischien anders geweest als ik niet te veel had gedronken zondagmorgen uit de kroeg vandaan. ik stond echt op het punt om naar huis te rijden.

feari: ik heb meteen pampers maat 2 gehad. toen over naar kruidvat maat 2. ik merkte gewoon dat zijn kontje er minder goed in ging passen en hij zat ook heel erg laag. nu heeft hij maat 3. hij zou al naar 4 kunnen kwa gewicht. maar hij past nog goed. ik zal gewoon ff kijken of die randjes goed aansluiten

Al :

hier is het ook grappig dat hij zijn eigen voeten ging ontdekken ( en nog steeds ) met verschonen ligt hij altijd dubbel gevouwen en probeert hij zijn teen in zijn mond te stoppen met alle bijbehorende geluidjes. en hij is nu heeeeel erg aan het kletsen. MET en ZONDER geluid. dat zonder geluid zit er echt niet uit. hahahahah. dat is gewoon echt te grappig. we waren gisteren bij een vriendin en we kwamen niet meer bij. en dan dat tongetje uit zijn mond. owh owh. ook heel hard bellen blazen. of mond dicht en dan lucht tussen zijn lippen door persen zeg maar. ook met huilen. wel lekker stil hoor het huilen aaabbrrrrrrrrr

Dit doet R ook! Overal slijm dan haha! Vooral dat aaabrrrrrr heb je zo goed beschreven! Das echt exact hetzelfde hier!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje wo 30 nov 2011 - 0:49

Schuddebuikje had jouw post even gemist Embarassed

aaabbbrrr is hier ook een veel voorkomend geluid.
Hij houdt ook wel veel z'n tong half uit zijn mond.
En tje dat kwijlen, man zei al van de week hij kwijlt meer dan de hond deed!!
Voetjes heeft hij nog niet ontdekt. Wel dat hij 2 handjes heeft en stopt met zijn ene handje het andere handje in zijn mond.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje wo 30 nov 2011 - 1:02

ik moet nu wel lache om de verhalen hier hahahahaha.
het is soms echt een clowntje. jah en inderdaad meer kwijlen als een hond. moet af en toe zelfs tussendoor schoon shirt aan trekken. en ook als hij heel fanatiek op zijn buik ligt. hangen de kwijl slierten langs zijn mond. hihihihihih
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 1:52

Heey meiden...

M. is ook heel veel aan het bellen blazen, kwijlen, hoe wil je het noemen Wink
Hij is ook echt z'n handjes in zn mond aan het doen, en hij pakt zn speentje uit de mond met zn handje, en houdt het dan 10 minuten of zo vast.
Erg leuk allemaal.

Hier zitten we vanaf 15 weken in pampers maatje 2.
Ik heb kruidvat maatje 1 gehad, werkte goed bij ons, geen lekkages. Ik vond pampers toch zachter en heb toen pampers maatje 1 gebruikt. Vanaf dat hij 15 weken is gebruiken we hier pampers baby-dry maatje 2 en newborn maatje 2. Ik weet eigenlijk nog niet welke ik fijner vind. Die met die stipjes nemen volgens mij meer vocht op, maar die witte zijn iets ruimer en soepeler vind ik.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 30 nov 2011 - 8:43

@Schism; wat een dotje!! Stoere muts!

@pampers; hij is al een tijdje naar 3. Ik kijk inderdaad wel naar de kilo's, maar ik pas gewoon een luier. Vooral van 2 naar 3 was echt duidelijk, hij lekte alleen maar door en het was echt drama. Dus toen maar een maatje groter geprobeerd en dat was een succes. Ik heb maatje 4 al in huis en ga denk ik vanaf 8 kilo passen. Ik heb nog 2,5 pak luiers staan, dus ik haal nog 1 pak maat 3 erbij en dan nog 2x maat 4 (de kruidvat 2+1 gratis) en dan heb ik voorlopig wel voldoende geloof ik haha!

@voetjes; Wel interessant, alleen als ik hem erop wijs (voetjes tegen zijn handjes druk), maar hij doet het niet uit zichzelf.

@kdv; Wat vinden jullie belangrijk in een kdv? Dat het kleinschalig is of juist niet? Dat er gestimuleerd wordt tot leren, of juist zelfontplooing? Ik vind het zo lastig om daarin een keuze te maken..

@all; Ligt het nou aan mij, of is R. gigantisch? Als ik de lijst bekijk dan he. En de groeiboekjes van mij en mijn vriend. Dan is hij nu de lengte van mijn vriend toen hij 7 maanden was, ook qua gewicht. Hij zit boven het gemiddelde maar zijn curve is goed. Ik vind het niet erg ofzo, het valt me alleen op.

R. vind in bad gaan echt super, de tummytub is zijn beste vriend. Alleen eet hij het sop op.. Hij pakt het sop en stopt het in zijn mond. Ook het washandje moet in zijn mond net als de rest waar sop aan zit. Ik heb zelf het idee dat het geen kwaad kan, maar hij moet natuurlijk niet de tummytub leegdrinken Wink Herkenbaar?

Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje wo 30 nov 2011 - 8:55

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
SchuddebuikjeNi.ck4 juli 20114645gram56 cm7645 gram67,4 cm 19 weken
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm6090 gram63 cm11 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm6350 & 6975 gram 61,5 & 63 cm4 maanden
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 5710 gram 64 cm 16 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 7180 gram 66 cm4 maanden en 6 dagen
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 5700gram61,5 cm 14weken
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 4600 gram 57 cm15 weken
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm7470 gram63.3 cm12 weken
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 5760 gram59 cm12 weken
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
SjirafjeL.ars26 augustus 20112885 gram45 cm5976 gr 58 cm12 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten4530 gram53 cm8weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 5890gram61cm9 weken 1 dag
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm...
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...


steep, ik denk dat het opzich wel meevalt. sommige zijn wat lichter.zwaarder dan de ander. nick ik ook best zwaar en lang voor zijn leeftijd denk ik. hij was ook 7645 gr met 4 maanden en 1,5 week
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 9:31

Steep, ik zag net de foto van jou... ik had je heel anders in gedachte. Dacht echt dat je blond was, haha...

Ik heb het kdv gekozen hier in het dorp. Er is er 1 in ons dorp, 1 in de stad waar ik werk op mijn route, en 1 in de stad waar een goede vriendin werkt. Deze 3 heb ik overwogen... die op mijn route was fijn omdat ze om 7 uur open zijn, ik begin om 7 uur met werken. Die van vriendin valt af omdat ik te veel hoor en weet over haar collega's en zij hebben montesori, daar ben ik niet zo van. Die in ons dorp ging voor omdat daar dezelfde kindjes zitten die dan ook bij M op de basisschool komen. Het is kleinschalig, dat vind ik wel fijn. De leidsters zijn aardig en lief voor M. Ik hebe r wel een goed gevoel bij.
Ik heb mijn keuze niet overwogen op welke manier zij werken eigenlijk.

Tegenover M. is R. wel gigantisch, haha... maar mijn M is maar een kleintje. Wink
Hij woog 2 weken geleden 4600 gram, hij zit pas vanaf de 15e week in maatje 2 van pampers, haha.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast wo 30 nov 2011 - 9:43

schuddebuikje schreef:
ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
SchuddebuikjeNi.ck4 juli 20114645gram56 cm7645 gram67,4 cm 19 weken
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm6090 gram63 cm11 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm6555 & 7150 gram 61,5 & 63 cm4,5 maand
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 5710 gram 64 cm 16 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 7180 gram 66 cm4 maanden en 6 dagen
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 5700gram61,5 cm 14weken
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 4600 gram 57 cm15 weken
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm7470 gram63.3 cm12 weken
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 5760 gram59 cm12 weken
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
SjirafjeL.ars26 augustus 20112885 gram45 cm5976 gr 58 cm12 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten4530 gram53 cm8weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 5890gram61cm9 weken 1 dag
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm...
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...


steep, ik denk dat het opzich wel meevalt. sommige zijn wat lichter.zwaarder dan de ander. nick ik ook best zwaar en lang voor zijn leeftijd denk ik. hij was ook 7645 gr met 4 maanden en 1,5 week

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 28 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 28 van 40 Vorige  1 ... 15 ... 27, 28, 29 ... 34 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum