Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Sjirafje zo 6 nov 2011 - 22:16

@ Schism: Onze zoontje schelen ook maar 5 daagjes! Wat leuk! Very Happy
Welke maat heeft jullie zoon ondertussen, want ik heb het idee dat
wij een reuzenkind op de wereld hebben gezet, haha!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism zo 6 nov 2011 - 22:19

Nou hier nog een reuzekind hoor. Van de week zijn we bij het cb geweest en was hij alweer 61cm en 5890 gram!! Hij zit inmiddels dan ook alweer in maatje 62.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Sjirafje zo 6 nov 2011 - 22:24

GODZIJDANK!!!!!! * high five *

Hier nog iemand met maatje 62 en hij groeit al zowat uit de bak van
de kinderwagen. Over 2 weken naar het CB, ben benieuwd wat de uitkomst
nu weer zal zijn. De vorige keer hebben ze 2 keer nagemeten omdat ze niet
geloofden dat hij zo snel was gegroeid! Very Happy Haha!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism zo 6 nov 2011 - 22:27

Whaha Very Happy
K groeit ook al zowat uit de kinderwagenbak en in zijn badje past hij niet meer. Geen idee hoe ik dat moet gaan oplossen :shock:
Maar ja was wel te verwachten hier, wij zijn allebei vrij lang en bij mij thuis ben ik nog de kleinste. Ach worden het tenminste grote stoere jongens en niet van die kleine opdondertjes Wink
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Laced zo 6 nov 2011 - 22:29

Hè schism, niets tegen kleine opdondertjes hè Wink

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism zo 6 nov 2011 - 22:33

Laced schreef:Hè schism, niets tegen kleine opdondertjes hè Wink

Hehe :P
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Sjirafje zo 6 nov 2011 - 22:33

@ Schism: wij hebben datzelfde probleem, maar we hebben daar een super oplossing voor! smile
Je krijgt in babyzaken ook van die ligstoeltjes voor in het badje. Die zetten wij in de douchecabine. Gaan we eerst op het verschoningskussen lekker inzepen en dan in handdoek gewikkeld naar de douche en in het ligstoeltje afspoelen. Hij vindt het geweldig!! Nu ook een
eendje gekocht die je tegen de muur kunt plakken. Als je water in zijn hoed doet komt er water
uit zijn snavel. Geen idee of hij er al interesse in heeft, maar papa en mama hebben er de grootste lol mee, haha!

@ Laced: Kleine opdonders zijn ook leuk!!!! Wink No worries!
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism zo 6 nov 2011 - 22:36

Ja dat is wel een goed idee! Ik heb nog niet met hem gedoucht omdat het me zo eng glibberig lijkt. In zijn badje heeft K het ook echt niet meer naar zijn zin, als hij zich uitrekt stoot ie z'n kop Wink
Met zo'n zitje kunnen we inderdaad wel eens proberen! Enne.. hoe weet je dan dat de douche niet te warm of te koud is? Gewoon beetje gokken?
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Laced zo 6 nov 2011 - 22:45

Haha grapje hoor meiden!

Ik laat mijn man altijd met l. Douchen. In het badje wil l. telkens baantjes trekken, maar dat schiet niet op Wink temperatuur zetten wij rond de 39 graden. Als je er zelf ook onder zou staan dan is het goed is ons verteld.

Sjirafje: die website die jij gaf voor dat spul, kun je dat gewoon online bestellen? Of moet ik naar Duitsland voor dat ul? Wink Waar kom jij eigenlijk vandaan?

Owja, nog even over mijzelf. Ik ben Laced, 24 jaar, 18 maart van dit jaar getrouwd met mijn man (26), met wie ik al ruim 6 jaar samen ben. Op 27 augustus jl. zijn wij de ouders geworden van onze zoon l.evi. Ik moet in januari weer aan het werk en ga dan 3 dagen p.w. werken.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Sjirafje zo 6 nov 2011 - 22:51

@ Schism: Wij hebben douche met temperatuurbepaler en we zetten hem op 38/39 graden.
Heb je die niet dan is het gewoon voelen en steeds ietsje warmer maken.

@ Laced: Jaaaa gewoon via de website bestellen en dan krijg je het thuis gestuurd. Je kunt ook op de naam Sab Simplex googlen....zie je heel veel positieve reacties van mama's! Very Happy
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje ma 7 nov 2011 - 4:34

@ schism, vond het ook dubbel om weer te gaan werken hoor. Maar kan je vertellen het is mij 100% meegevallen. Heb heerlijk weer twee uur vergadert t was alsof ik niet ben weg geweest. Moet ook wel zeggen dat we gelukkig een supergast ouder hebben waar ik hem met een gerust hart achter laat. Toen ik wegging was hij lekker aan het brabbelen en lachen en toen ik hem kwam halen zat hij er ook tevreden bij.
Wij nemen W eigenlijk alleen maar mee onder de douche, vind het veel makkelijker dan inhet badje. Ls je bang bent voor weg glijden kan je een hydrofiel over je arm leggen dan heb je wat meer grip. Temp water is gelijk zoals je hem voor jezelf tenzij je een extreem warme of koude doucher bent!!

Sjirafje fijn dat je toch spontaan zwanger bent geworden.
Het is idd voornamelijk een twintigers forum.

Eerste werkdag zit erop, beetje jammer alleen dat W er gisteren weer een feestje van maakte en pas om 1.00 uur sliep. Iedere keer huilen. Iemand tips hoe we hem eerder in slaap kunnen krijgen? Dus zijn lange nacht kunnen vervroegen. a

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep ma 7 nov 2011 - 4:37

@Fearie; Onze Ap heeft een staart. Ik ben er persoonlijk wel blij mee, mensen hebben al zo'n verstoord beeld van rottweilers en met een staart vind ik ze toch wat vriendelijker ogen. Al lopen ze nog steeds met een bocht om ons heen. Boerboels zijn ook tof! Wel echt mega groot haha! Vanwaar trouwens dat jullie een "waak"hond moeten hebben? Hoe was werken?

@Badje; ik douchte altijd met R. maar ik wil wat meer regelmaat aanbrengen dus gaat hij rond 21.00uur in de tummytub. Hij vindt het geweldig haha!

@tvkijken; R. wil graag tv kijken, dat vind hij super. Hoe zit dat bij jullie mini's?

@All; volgende week dinsdag heb ik een sollicitatiegesprek! Voor de vacature waarop ik had gereageerd! Jeej!



Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje ma 7 nov 2011 - 4:53

[quote="Steep"]@Fearie; Onze Ap heeft een staart. Ik ben er persoonlijk wel blij mee, mensen hebben al zo'n verstoord beeld van rottweilers en met een staart vind ik ze toch wat vriendelijker ogen. Al lopen ze nog steeds met een bocht om ons heen. Boerboels zijn ook tof! Wel echt mega groot haha! Vanwaar trouwens dat jullie een "waak"hond moeten hebben? Hoe was werken?
[/quotde]

Dat klopt idd wel van het verstoorde beeld, ze schrikken ontzettend af.
Wij wonen 'buiten' en hebben wat grond om het huis dus de hond dient er ook voor om ongenode gasten van het erf af te houden. Boerboel is idd een mega grote hond maar lief en beschermed voor het gezin en waaks op zijn terrein.

En wat tof dat je een gesprek hebt!!

Hier vind hij de tv ook interresant maar laat hem er het liefst niet naar kijken. Schijnt niet zo goed voor het brein te zijn al die snelle beelden.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep ma 7 nov 2011 - 9:51

Ja dat vind ik dus ook. Want ik wil dat hij gewoon speelt in de box. Maar hij kijkt naar alles wat er ligt, en als ik hem iets aanreik pakt hij het aan, stopt het in zijn mond, lacht en gooit het weg. Ik voel me even een slechte moeder want ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Moet ik het hem dan blijven aangeven? Er ligt genoeg binnen handbereik, maar hij wil echt vermaakt worden. Dat vind ik niet erg, kan de hele dag wel met hem spelen, maar hij moet toch ook leren dat hij zichzelf moet vermaken? Of hoeft dat nog niet? Mijn gevoel en verstand zitten niet op 1 lijn en dat vind ik lastig!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Flower_L ma 7 nov 2011 - 10:01

Steep schreef:Ja dat vind ik dus ook. Want ik wil dat hij gewoon speelt in de box. Maar hij kijkt naar alles wat er ligt, en als ik hem iets aanreik pakt hij het aan, stopt het in zijn mond, lacht en gooit het weg. Ik voel me even een slechte moeder want ik weet niet zo goed wat ik daarmee aan moet. Moet ik het hem dan blijven aangeven? Er ligt genoeg binnen handbereik, maar hij wil echt vermaakt worden. Dat vind ik niet erg, kan de hele dag wel met hem spelen, maar hij moet toch ook leren dat hij zichzelf moet vermaken? Of hoeft dat nog niet? Mijn gevoel en verstand zitten niet op 1 lijn en dat vind ik lastig!

Herkenbaar hoor. Die kleintje rammelen enthousiast met iets dat ze in de handjes hebben en ineens gooien ze het weg. Heb je niet iets wat je aan box kunt bevestigen? Of boven hem? Je hoeft echt niet schuldig te voelen wanneer hij even alleen ligt hoor. Ik heb hem geregeld op een kleed in kamer gelegd en ging dan ramen wassen ofzo, zodat ik hem natuurlijk wel zag. en dan soms rustig zacht muziekje op

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 10:04

Steep. Hier hebben ze heel veel lol in de muziek mobiel. En op de slaapkamer de babyprojector met licht en geluid.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 10:08

Sorry dames... ik ben al zo lang niet geweest... ik heb wel alles meegelezen, maar geen tijd om te reageren. Ik zit nu niet meer 50 minuten te voeden, dus heb minder tijd om te forummen. Wink Ik ben ook weer aan het werk, dus druk druk druk!

We zijn afgelopen weekend een weekendje naar center parcs geweest. De eerste vakantie van M. Hij heeft het goed gedaan, goed geslapen in zn campingbed, goed gedragen in het zwembad, en lekker liggen slapen in het restaurant. Het was heel fijn!

Steep schreef:
@Kruumel; hoe zit het met het afbouwen van je bv? Lukt het een beetje?
Het gaat goed... ik ben 2 weken geleden begonnen en zit nu op 1 bv per dag en 5 kv.
Hij krijgt nu alleen nog de laatste voeding 's avonds de borst, de rest krijgt hij fles. De eerste 2 dagen (toen hij 1 flesje kreeg en 5x borst) heeft hij wat gespuugd, maar de derde dag al helemaal niet meer. Hoe ging het afbowen bij jou, het ging heel snel of niet? Bij mij loopt het niet ineens helemaal terug. Het gaat langzaam, steeds 1 voeding meer afbouwen, maar ik heb best veel stuwing gehad. Nu niet meer... ik vraag me af hoe dat gaat de laatste voeding zomaar weglaten. Krijg je dan niet gigantische stuwing?

Ik heb nog een vraagje over kunstvoeding...
Er staat op het pak dat je gekookt water moet afkoelen tot 37 graden en daar het poeder bij moet doen. En dan staat er dat je gekookt water 24 uur in de koeling kan bewaren. Maar waarom moet dat water 'vers' gekookt zijn? Waarom mag je dat niet van te voren koken?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 10:10

ProudMama schreef:Steep. Hier hebben ze heel veel lol in de muziek mobiel. En op de slaapkamer de babyprojector met licht en geluid.
De muziekmobiel is ook een groot succes hier! Hij kan er uren naar kijken en luisteren... en maar kijken naar de nijntjes, en proberen te grijpen. En met z'n voeten de lucht in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism ma 7 nov 2011 - 10:12

@Kruumel: heb geen antwoord op je vraag over het gekookte water, maar je mag gewoon warm water uit de kraan gebruiken hoor. Veel makkelijker en geen gedoe met opwarmen in de magnetron.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 10:13

Kruumel: vlg het boekje van het CB mag jet gewoon met kraanwater, zonder koken. Sindsdien kook ik het niet meer en merk geen verschil.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 10:15

Kruumel schreef:
ProudMama schreef:Steep. Hier hebben ze heel veel lol in de muziek mobiel. En op de slaapkamer de babyprojector met licht en geluid.
De muziekmobiel is ook een groot succes hier! Hij kan er uren naar kijken en luisteren... en maar kijken naar de nijntjes, en proberen te grijpen. En met z'n voeten de lucht in.
Heb er nu 1 op batterijen, draait zo'n 12 min met rustige muziek. Perfect, stond eerst iedere 2 min dat ding op te draaien.

De projector is in het donker echt leuk, ideaal nu het vroeg en lang donker is. Ze vinden het lichteffect helemaal geweldig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 10:48

Gebruiken jullie dan warm kraanwater?
Ik gebruik eigenlijk afgekoeld gekookt water en warm t dan op in de fleswarmer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast ma 7 nov 2011 - 11:43

Kruumel schreef:Gebruiken jullie dan warm kraanwater?
Ik gebruik eigenlijk afgekoeld gekookt water en warm t dan op in de fleswarmer.
Ja smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Mamsie ma 7 nov 2011 - 11:51

ProudMama schreef:
Kruumel schreef:Gebruiken jullie dan warm kraanwater?
Ik gebruik eigenlijk afgekoeld gekookt water en warm t dan op in de fleswarmer.
Ja smile
Moet je geloof ik wel even kijken hoe het met het kalk in je water staat.
Gekookt water is echt niet nodig, gewoon kraanwater ff in de magnetron en dan de schepjes erbij.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism ma 7 nov 2011 - 16:36

Mamsie schreef:
ProudMama schreef:
Kruumel schreef:Gebruiken jullie dan warm kraanwater?
Ik gebruik eigenlijk afgekoeld gekookt water en warm t dan op in de fleswarmer.
Ja smile
Moet je geloof ik wel even kijken hoe het met het kalk in je water staat.
Gekookt water is echt niet nodig, gewoon kraanwater ff in de magnetron en dan de schepjes erbij.

Zelfs dat hoeft niet meer, je mag echt gewoon warm water uit de kraan gebruiken.
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 21 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 21 van 40 Vorige  1 ... 12 ... 20, 21, 22 ... 30 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum