Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 13 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby vr 14 okt 2011 - 0:36

@schuddebuikje, heb je niet ergens een fout gemaakt met dat kleed, ik heb ook een babygym met kleed en had eerst die bogen verkeerd zitten

@theezakje, dat is snel, 4 voedingen, heeft K. daar genoeg aan?

@fiebje, geeft je alleen BV? dan wens ik je sterkte met vooraadjes maken, hier drinkt M. 6 keer per dag aan beide borsten, als ik daarna nog probeer te kolven is de hoeveelheid nihil.
Heb gelukkig wel een kleine voorraad al opgebouwd en straks als ik werk, ga ik weer kolven.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 13 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 0:48

Theezakje, ik heb besloten het te doen. Ik begin maandag. Dan werk ik in mijn 3 weken vakantie alleen de maandagen. Vanaf 7 november begin ik 24 uur per week.

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 vr 14 okt 2011 - 0:48

HD, K heeft meestal genoeg aan 4 voedingen. Als hij een keer zijn 4e voeding wat eerder heeft krijgt hij later nog een klein flesje, 60 of 90 ofzo.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Theezakje13 vr 14 okt 2011 - 0:49

Kruumel, en waar gaat M dan naartoe?
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 0:53

Hij gaat de maandagen naar mn schoonmoeder. De dinsdagen naar het kdv en de flexibele dag (behalve als mijn man thuis is) naar mijn moeder.

Gast
Gast

Bericht  Theezakje13 vr 14 okt 2011 - 1:01

Ook fijn geregeld Kruumel. Heb je zin om aan de slag te gaan?
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 1:04

4 voedingen? Lijkt me zo heerlijk!
Hier zitten we nog op 6 en vaak zelfs 7 voedingen! Per kind uiteraard haha.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 1:11

Ik heb wel zin om te werken. Maar ik vind het nog wel moeilijk om M achter te laten.

Hier ook nog 6 voedingen hoor... Heel af en toe eens 5.

Gast
Gast

Bericht  koNijntje vr 14 okt 2011 - 1:18

volgens mij zijn 4 voedingen wel weinig, hoor..
hoeveel krijgt hij per keer?
's nachts mag er nog geen 12uur tussen zitten is mij verteld (al zou ik graag de fles van 23uur achterwege laten, hoor)
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Bericht  Theezakje13 vr 14 okt 2011 - 1:30

Hij krijgt 4 voedingen van 200.
Hij heeft niet meer nodig, anders kreeg hij het wel.
Op het cb weten ze ervan en ze zeggen er niks van. Hij is er gewoon vroeg mee.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  koNijntje vr 14 okt 2011 - 1:32

Theezakje13 schreef:Hij krijgt 4 voedingen van 200.

als het cb er ook niets van zegt: lekker doen! heerlijk toch!
wij zijn nu de 5e fles aan het afbouwen.. smile
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Theezakje13 vr 14 okt 2011 - 1:35

koNijntje schreef:

Hij heeft ook wel eens dagen dat hij 5 flessen wil. En die krijgt hij dan gewoon.
Ik kan me er niet druk maken, ik eet en drink ook als ik honger of dorst heb.
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Bericht  koNijntje vr 14 okt 2011 - 1:39

Theezakje13 schreef:
koNijntje schreef:

Hij heeft ook wel eens dagen dat hij 5 flessen wil. En die krijgt hij dan gewoon.
Ik kan me er niet druk maken, ik eet en drink ook als ik honger of dorst heb.

klopt helemaal!
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Bericht  Happydobby vr 14 okt 2011 - 2:44

ProudMama schreef:4 voedingen? Lijkt me zo heerlijk!
Hier zitten we nog op 6 en vaak zelfs 7 voedingen! Per kind uiteraard haha.

Ik zat ook op 5 flessen maar M. kon echt niet de laatste van 23.00 uur missen hoor. Nu zit ik op 6 voedingen per dag.

Maar wel lekker theezakje dat je regelmaat hebt, lijkt me vervelend als je dat niet hebt en dan weer moet gaan werken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Fiebje vr 14 okt 2011 - 3:25

Hd, heb net na de voeding gekolfd en de opbrengst was echt weinig 15cc. Op deze manier duurt het wel erg lang om een voorraad te krijgen Neutral zou het helpen om tussen twee voedingen te kolven??

Ik zit hier nu op 5 a 6 voedingen per dag.
Gisteren en vandaag slaapt hij erg veel t.o.v. De voorgaande dagen. Hebben jullie kindjes dat ook?

W is vandaag alweer twee maanden oud!! Gaat toch wel snel allemaal.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 4:13

Fiebje, ik heb een uur na de voeding gekolfd. Dan heb je waarschijnlijk iets meer melk. En dan zit er weer lang genoeg tussen voor de volgende voeding.

Gast
Gast

Bericht  Fearie vr 14 okt 2011 - 6:49

@ Fiebje, als er 4 uur tussen de voedingen zit kun je na een uur of 1/2 kolven en dan heb je genoeg. Ik doe zelf als ik de borst heb gegeven, kolf ik de ander af. Dan heb ik over de hele dag 180 cc gekolft en dat doe ik dan in de vriezer.
Gaat snel he die kleintjes, D.ean is zondag alweer 2 maand :P

@ PM, ik zit ook nog steeds op 6 voedingen hoor smile

@ Theezakje, groot gelijk. Als je mannetje tevreden is en hij doet het goed, waarom zou je het dan veranderen. Fijn te horen dat het werken je bevalt en dat K het goed doet op de kdv, daar was ik toch wel benieuwd naar smile

@ Kruumel, kan me voorstellen dat je moeite hebt om M achter te laten. Heb zelf ook wel weer zin om te werken, maar het idee om D achter te laten vind ik verschrikkelijk, belde de kdv vanochtend ook nog om een afspraak te maken voor het wennen. Nu komt het helemaal snel dichtbij. Heeft M ook wenochtenden bij de kdv?
Wat fijn trouwens dat M al zo lang slaapt, D mag dat van mij ook wel doen :P

@ HD, kun je niet tussen de voedingen door kolven en dan iedere keer een beetje, dat je per dag zeg maar een flesje bv bij elkaar kolft. Zo doe ik het ook smile

@ Steep, wat vervelend dat je bv terugloopt. Kan me voorstellen dat je teleurgesteld bent, je wilt toch zelf bepalen wanneer je stopt. Hoop dat het knobbeltje/bultje van je vriend niets ernstigs is.

@ Schuddebuikje, das mooi klote van je werk, overwerk zonder vooraankondiging, kunnen ze dat eigenlijk wel maken?

@ Kledingmaat, D zit in de meeste kleertjes nu in maat 56, al is het verschil in grootte van de kleding erg groot.

@ Draagdoek, ik heb een bykay, maar moet zeggen dat ik het nog best lastig vind om D er goed in te krijgen, t is een bewegelijk mannetje en heb vaak het idee dat ie met z'n hoofdje niet fijn ligt. Iemand tips?

@ All, heb al een paar dagen niet meer geschreven. Druk geweest in huis en lekker op bezoek bij vriendinnen, vandaag genoten van het weer en met een vriendin naar het dorp gelopen. Gisteren had ik een Oriflame avond hier thuis, was ook erg gezellig. Morgen lekker rustig aan doen en 's avonds een verjaardag. Zondag krijgen we nog kraamvisite, dan is D al 2 maand (beetje laat :P).
Heb D net voor het eerst in een slaapzakje in bed gelegd, ben benieuwd hoe dat zal gaat. Volgens mij slaapt ie nu, voor hoelang is de vraag.
Voor degene die een slaapzakje gebruikt, heb je er dan nog een dekentje overheen? Heb dat velours slaapzakje van de Hema gekocht met mouwen smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239

Bericht  Gast vr 14 okt 2011 - 10:07

Fearie wij krijgen 29 okt nog kraamvisite en dan is M al bijna 3 maanden. Er zijn nog 4 stellen die nog willen komen waar we nog een datum mee af moeten spreken. Er zijn nog best wat mensen die zeiden dat ze nog willen komen als t wat rustiger is. Ik vraag me af of die nog komen, ik heb weinig zin in nog een half jaar kraamvisite.

Het kdv moet ons nog bellen voor de intake en de rondleiding. Ik neem wel aan dat M eerst mag komen wennen. Hij zal pas 22 nov de eerste dag gaan dus er is nog tijd.

Gast
Gast

Bericht  peach za 15 okt 2011 - 4:22

hey dames, ik heb even jullie advies nodig.

Donderdag is ze voor het eerst geprikt, opzich weinig last van. Veel slapen en slechter drinken. Nu sinds gisteravond heeft ze volgens mij buikpijn, drinkt heel slecht. Doet dik half uur over een flesje van 120 cc. De buikpijn is echt alleen tijdens het drinken, schopt met dr beentjes, probeert te persen, huilen.wil niet meer drinken. Alleen maar tijdens de fles. Voor heeb nergens last van gehad en altijd dezelfde voeding gehad. voor de rest is ze heel vrolijk.

Ze krijgt cinababy, poept wel,maar lijkt over er nog wat dwars zit.
Ik weet even niet meer wat ik moet doen
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 5:21

Peach: CinaBaby vond ik ook echt niet werken, Infacol werkte hier wel!
Als je het idee heeft dat ze verstopt zit kan een beetje (10cc) water extra bij de voeding werken.
Buikje masseren met de klok mee of een warm badje kan helpen tegen de pijn.

Ik masseerde dan lekker met massage olie die ik eerst warm maakte tussen mijn handen, en legde daarna een lekkere warme flanellen luier (gewarmd aan een kruik) op het buikje.

Feary: Jouw kindje is wel een maand jonger he, mijn kids zijn dinsdag alweer 3 maanden!

All: Drama nacht en ochtend gehad, vanmiddag weggeweest, dat scheelde wel gelukkig, toen hebben ze heerlijk in de wagen om zich heel liggen kijken.
Ze kwamen vannacht/ vandaag om 0.30, 3.30, 6.15, 8.00, 10.00, 12.00, 14.15... :shock: Regeldagen dus...

Gast
Gast

Bericht  Fiebje za 15 okt 2011 - 5:36

Fearie, heeft d aan 1 borst voldoende? Ik vond die slaapzak nog te dik voor nu had van de week geprobeert maar W zweette als een gek. Had de armpjes eraf geritst en hij lag in zijn romper erin. (Hij zal net zo warmbloedig als zijn vader zijn). Heb hem nu dus in een dunne katoenen liggen en dan 1 dekentje erover. W vind het wel lekker om in een slaapzakje te liggen.

Kruumel, ga idd maar proberen om tussen de voedingen door te kolven.

Hoe gaan jullie het doen zodra je aant werk gaat? Daar kolven en dan om de 4 uur?

Peach, hier hielp infacol ook beter. Bij krampjes deden wij w ook op je onderarm leggen en dan 1 beentje en 1 armpje aan een kant of duwde zijn voetjes tegen zijn billetjes om wat ruimte te creeren in zijn buikje.

Pm pppffff wat een nacht en dag. Kon je het nog een beetje verdelen met je man?

Ben vanmorgen even lekker op pad geweest met vriendinnen. Lekker geshopt ook voor mezelf pas al mijn werkblouses niet meer aan. Passen jullie alweer in je oude kleren bij mag er nog wel wat af, billen en buik zijn nog wat te dik. Buik is meer los vel lijkt net of ik net zwanger ben.

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 5:53

Fiebje: verdelen is allebei 1, dus iedere voeding ben je er gewoon uit. En kolven moet ik zelf doen.
En hij was vanmorgen al voor 8 uur de deur uit, dus tot 14.00 moest ik het alleen doen.

Gast
Gast

Bericht  yes1984 za 15 okt 2011 - 6:49

Hier werk infacol ook goed! Door de urineweginfectie van mij reageerde J. ook op de peneciline. Daardoor had hij veel meer krampjes. Echt sneu. Nu gaat dat weer beter.

De afgelopen vijf nachten heeft hij doorgeslapen! Echt heerlijk.

Ik had vandaag helaas mijn tweede galstenen aanval! Erg vervelend. Ik wilde de voorgeschreven pijnstilling nemen. Bleek dat deze niet mocht met het geven van borstvoeding (hadden we in het ziekenhuis en in de apotheek nog aangegeven!). Nu moest mijn vriend tijdens de pijnaanval naar de apotheek voor andere medicatie. Gelukkig helpt het wel, en haalt het de scherpe randjes van de pijn af. Ik baal dat ik na zes dagen alweer pijn heb. Dat worden lange maanden tot aan januari. Woensdag weer naar het ziekenhuis. Ik ben benieuwd wat ze dan gaan zeggen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10

Bericht  Happydobby za 15 okt 2011 - 6:49

@fiebje, ik ben zelf bang dat als ik tussen 2 voedingen in kolf ik niet genoeg heb voor M. Maar ik heb een voorraad dus ik ben niet bang.

@Fearie, 1 borst per voeding! Lekker hoor, ik moet er 2 geven maar ik ben allang blij dat M. nu volledig de borst krijgt.
Ik heb nu voldoende in de vriezer dus maar heb binnenkort een vrijgezellenfeest, een cursus, maar dat betekend dat ik weer kan gaan kolven.
Ik heb 2 zomerslaapzakken en daaroverheen een dekentje. Voor de winter heb ik 1 slaapzak en koop er nog wel een keer 1 bij. de meeste kindjes gaan op een gegeven moment het hele bed door en is een deken niet handig meer.

@PM, wow, die jongens van jou snappen er niks van! S. en J. Mama wil slapen!!!
Zo toegesproken.

@Peach, infacol werkt prima, extra water of een drupje olie bij de voeding. Hopelijk gaat het snel beter.

Happydobby
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 15 okt 2011 - 6:51

Happydobby schreef:
@PM, wow, die jongens van jou snappen er niks van! S. en J. Mama wil slapen!!!
Zo toegesproken.
lol!

Het zullen vast de regeldagen van rond de 3 maanden zijn. Hoop ik. Als ze het structureel zo gaan doen ben ik niet blij scratch

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 13 van 40 Vorige  1 ... 8 ... 12, 13, 14 ... 26 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: