Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje di 27 sep 2011 - 14:25

Fearie: W gaat naar m'n moeder (die vertrouw ik hem wel toe) en als m'n man klaar is me werken haalt hij hem daar op. Is over 3 weken zie ik nu, ene moment denk ik gaat makkelijk moet toch begin november moet ik ook weer aan't werk. Maar aan de andere kant. ....
Schism, wat fijn dat het zo goed ging bij de tandarts! En idd goed gegroeid zeg! Hier was W aan een voeding minder toe maakte hem niet meer wakker voor de voedingen. Maar hij komt nu ook wisselend.
Pm. Vervelend he dat ze nog niet een wat langer ritme hebben hoop dat het vannacht beter gaat.
Hier is W dus ook z'n lange slaapritme kwijt helaas. Hoop dat het van de week weer beter gaat merkte gelijk dat ik dan de dag beter door kwam.
Vandaag eindgesprek bij de verlos, ben benieuwd wat ze te melden heeft.
Einde van de week ook naar gastouder, moet toch ook m'n werk maar eens gaan bellen, wanneer gaan jullie weer aan het werk? Hebben jullie langer verlof opgenomen?

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep di 27 sep 2011 - 16:43

Waaah ik kan de tijd niet vinden met dit lekkere weer en school om te reageren. Dus nu maar via mijn bb Wink

@Fiebje; als R. Een regeldag had was ik (serieus) continu aan het voeden. Tenminste, hij lag aan de borst. Ging ik gauw brood smeren was het huilen, douche? Same story, hond uitlaten.. 3 keer raden! Dus die dag heb ik van 06.30 tot 18.00 uur "gevoed". Daarna heb ik 'm aan mijn man gegeven en ben ik een heel eind gaan lopen.

Ik heb R. Vanaf 5 weken 1 dag in de week bij mijn moeder gebracht. Vond ik heel lastig, maar nu niet meer. Ik vind het wel lastig als hij naar een "nieuwe" oppas gaat, zoals mijn schoonzus. Terwijl ik weet dat zij super goed met kleine baby's om kan gaan (heeft bij de kinderthuiszorg gewerkt). Maar mijn man en ik zijn nu samen wezen lunchen en zijn een dagje weggeweest op de motor. Ik vond het heerlijk! Weer helemaal opnieuw verliefd haha!

@Pien; ik kan me voorstellen dat jij last hebt van kraamtranen. Het is ook allemaal niet gegaan zoals je je had voorgesteld. Heb je hierover ook gepraat tijdens je eindgesprek met de VK? Heeft die nog iets aan gegeven? In ieder geval: dikke knuffel voor jou!

@PM; ookal kun je niet anders, ik heb diep respect voor jou. 2 kleine mannen die allebei aandacht nodig hebben. Ik heb soms al mijn handen vol aan 1, laat staan 2!

@huishouden; we hebben afgesproken dat ik het eerste half jaar meer doe dan hem omdat ik (in de werkweek) 4 van de 5 dagen thuis ben. Valt dat even tegen haha! In het begin ging het totaal niet, nu met de draagzak en mijn test met de KV gaat het helemaal super!

@bevalling; mijn schoonmoeder zei; "ik beval liever dan dat ik naar de tandarts ga. Ja het doet pijn, heel erg, maar het moet er toch uit dus laat het los". En ik dacht altijd dat ze gek was. Ook ik had mijn bevalling anders voorgesteld, maar ik had 'm niet willen missen haha! Ik heb het uiteindelijk los kunnen laten en erop vertrouwd dat het goed kwam. En toen lag hij op mijn buik, wat een onbeschrijfelijk moment. Alle puzzelstukjes in mijn leven vielen op z'n plek en ik dacht:"aaah op jou heb ik gewacht!". En nu? Ik vind het heerlijk, we zijn een gezin, een 3eenheid. Ik voel me gezegend.

Zo even genoeg gezweefteef Wink ik ga weer een paar uurtjes pakken, want de kleine man ligt alweer te slapen en ik typ nog steeds haha!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  peach di 27 sep 2011 - 19:16

Goedemorgen!

wat een herlijk weer het van de week. Lekker aan de wandel iedereen?

hoe gaat het met iedereen?

Hier gaay het goed, alleen de kleine meid is sinds twee dagen te moe om te drinken. Moet dr voor sommige voedingen wakker maken en dan drinkt ze de helft op. Dus zit er aan te denken naar 6 te gaan. Maar welk schema zou ik dan gaan doen? 6-10-14-18-22-2 ofzo? en dan 6 x 100 cc? of 6 x 120? ik mocht 2 weken gelee van cb maar ophogen naar 80,maar heb 100 gegeven en dat ging er goed in.

Laced ben jij al geweest? en hoeveel geef je nu?

Zou ook wel fijn zijn eigenlijk naar 6 voedingen,magoed het is natuurlijk nog maar een kleine meid. Ik weet niet hoeveel ze nu weegt maar denk tussen de 3 en 3.5 kilo,

Geniet van weer een mooie dag!
peach
peach
Prater
Prater

Aantal berichten : 524
Punten : 828
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby di 27 sep 2011 - 22:05

@Pippi, hoe is het trouwens met ruptuur, gaat het alweer?

@fiebje, heb je je HB nog laten prikken vanwege je bloedverlies? Ik heb niet zoveel verloren maar had toch een laag HB, nu is die weer in orde.

@Kruumel, een blaasontsteking nav een catheter is mogelijk maar dan is hij niet steriel ingebracht. Ik plaats op mijn werk zelf catheters en wij doen dit altijd met z'n tweeen.
Ik zou niet weten hoe ik het steriel moet houden alleen. Nou ben ik tijdens de bevalling 2 keer gecatheteriseerd en ik heb geluk gehad, geen blaasontsteking.
Mijn schoonmoeder is een ramp, ze trok zaterdag M. van mijn schoot dus M. huilen. gaat ze zeuren over de fles die je van te voren al klaar zou moeten hebben en M. werd eenkennig verklaard omdat hij bij zat te huilen.
Ik heb hem getroost en niet meer aan haar gegeven. als hij de volgende keer weer huilt als ze zou doet dan zeg ik er wel wat van.

@Laced, als ik M. in bed leg en hij gaat huilen haal ik hem eruit. Als hij moe is geeft hij het aan en dan leg ik hem pas in bed.

@Theezakje, ik kan er wel over praten maar steeds als ik dat doe dan voel ik me gewoon niet oke.
Ben er dan weer dagen mee bezig.

@fearie, M. kijkt rond, als ik langer wandel valt hij wel in slaap. Ik gebruik de cezarrete pil, ben zo bang geworden voor een evt bevalling, ik ben gelijk weer aan de pil.

Zodra het kan met 6 maanden gaat hij in de buggy, hij is erg nieuwschierig.

@Liv, jou bevalling klinkt als die van mij, alleen ik had 9 cm dus dachten ze dan ik het wel ging halen, pas met de keizersnee zagen ze dat hij een sterrekijker was. Je had wel pech met dat liquorlek. ik heb er nooit van gehoord.
Ik ben ook niet bang geweest voor de ruggeprik, was ook geen tijd voor haha.

@fiebje, huishouden gaat moeilijk he!

Ik reageer niet op iedereen geloof ik, ik had het druk en dat vond ik fijn.
Lekker afleiding, ik ga zo weer wandelen na de voeding. het word mooi weer, vanavond komen er weer 4 collega's, gezellig. Ook ben ik met M. maandag op mijn werk geweest (verpleeghuis)
Bewoners van mijn afdeling vonden het erg leuk. Zo nu lekker douchen haha.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Laced do 29 sep 2011 - 7:48

peach schreef:Goedemorgen!

wat een herlijk weer het van de week. Lekker aan de wandel iedereen?

hoe gaat het met iedereen?

Hier gaay het goed, alleen de kleine meid is sinds twee dagen te moe om te drinken. Moet dr voor sommige voedingen wakker maken en dan drinkt ze de helft op. Dus zit er aan te denken naar 6 te gaan. Maar welk schema zou ik dan gaan doen? 6-10-14-18-22-2 ofzo? en dan 6 x 100 cc? of 6 x 120? ik mocht 2 weken gelee van cb maar ophogen naar 80,maar heb 100 gegeven en dat ging er goed in.

Laced ben jij al geweest? en hoeveel geef je nu?

Zou ook wel fijn zijn eigenlijk naar 6 voedingen,magoed het is natuurlijk nog maar een kleine meid. Ik weet niet hoeveel ze nu weegt maar denk tussen de 3 en 3.5 kilo,

Geniet van weer een mooie dag!

Peach, ik ben gisteren geweest. Ik ben sinds gisteren aan het proberen over te gaan op 6 flessen. Het schema zier er nu als volgt uit: 7 - 11 - 15 - 19 - 23. Op deze tijden krijgt hij een flesje van 120/4 en in de nacht komt hij nu rond 4u en dan geef ik hem een klein flesje van 60/2. Gaat tot nu toe goed!

Ben super trots op hem, hij weegt nu 3620 gram! Vorige week donderdag woog hij nog 3290 gram, dus ruim 300 gram aangekomen.

Laced
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:38

Peach.. Ik kan je niet helpen,maar ik denk dat je een beetje je eigen gevoel moet volgen. Ik doe bijna alles op gevoel en gekgenoeg gaat dat allemaal goed terwijl ik helemaal geen ervaring heb met baby's.

M is ook zo klein. Hij weegt nu 3420 gram. Hij krijgt 5 a 6 voedingen per 24 uur. Maar hij krijgt bv op verzoek.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 10:42

ForumsterNaam kindGeboorte- datumGeboorte- gewichtGeboorte lengteHuidig gewichtHuidige lengteBij aantal weken
TheezakjeK.as14 juli 20113860 gram53 cm5260 gram58,5 cm7 weken
ProudMamaS.em & J.esse18 juli 20112495 & 2875 gram47 cm4875 & 5320 gram 55 & 56 cm 8,5 week
HappydobbyM.yles21 juli 20113046 gram52 cm 4610 gram 59 cm 8 weken
SteepR.uben22 juli 20113240 gram49,5 cm 4710 gram ? cm8 weken
PienE.lin25 juli 20113435 gram54 cm 4860gram58,5cm 9 weken en 1 dag
KruumelM.ike3 augustus 20112510 gramniet gemeten 3420 gram 51,5 cm8 weken
FiebjeW.essel14 augustus 20114205 gram53 cm5600554,5 week
FearieDean16 augustus 20113425 gram51 cm 4345 gram53 cm4 weken
PeachE.18 augustus2210 gram45 cm2920 gram51,1 cm4 weken
AggiR.oan25 augustus 20112830 gramniet gemeten.53 cm3 weken
LacedL.evi27 augustus 20112700 gramniet gemeten3290 gram49,5 cm4 weken
Mama_1987D.ion29 augustus 20113208gram50 cm...
SchismK.31 augustus 20113885 gram53 cm 4600573weken en 6 dagen
PippiL.uka4 september 20113320 gram50 cm...
Yes1984J.13 september 20114600 gram52 cm...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 15:49

Pien schreef:

@All, ben benieuwd of jullie verwachtingen over de bevalling en het moeder zijn een beetje kloppen met zoals jullie het altijd gedacht hadden.

Ik ging heel open de bevalling in omdat er toch moeilijk een voorstelling van gemaakt kan worden omdat elke bevalling anders is. Ik wilde geen verwachting hebben om mijn eigen bevalling mee te maken zoals die kwam. Ik vond het heel erg zwaar en het deed heel veel zeer. Ik had ook echt het gevoel dat ik het niet goed deed, dat ik de weeen niet op kon vangen. De bevalling is me best zwaar gevallen.. Ik weet niet of tegengevallen het goede woord is, maar ik hoop wel dat ik bij een tweede bevalling niet ingeleid hoef te worden en dat ik dan spontane weeen heb.

Ik heb altijd al geweten dat ik moeder wilde worden. Ik heb altijd gedacht dat het heel mooi is om een kindje te hebben.. Maar toch het gevoel wat ik nu heb... Het is nòg mooier dan je denkt.. Het gevoel is nog sterker dan je je van te voren voor kunt stellen. Ik vind het heel bijzonder en speciaal dat dit ons kindje is, en dat hij bij mij in de buik heeft gezeten.

Ik vind het wel heel bijzonder een kind gebaard te hebben. Er zijn een hoop dingen (gevoelens) die je niet kunt vertellen aan iemand die dit niet heeft meegemaakt. Het gevoel mama te zijn is heel bijzonder voor mij.

Wat me wel is tegengevallen is alles wat nog na de bevalling komt.. Denk je als je kind op je buik ligt dat je het gehad hebt.. Dat het voorbij is.. Komt er nog vanalles (infuus antibiotica voor verhoging, opgezwollen blauwe onderkant, pijnlijke hechtingen, zware blaasontsteking, etc).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Funk do 29 sep 2011 - 20:12

Ja meiden, allereerst sorry voor de late reactie. Ik lees wel mee maar de dagen vliegen echt voorbij waardoor ik nauwelijks tijd heb om mn laptop erbij te pakken (dan kan ik namelijk makkelijker op jullie allemaal reageren dmv teruglezen dan via mn tel, nu wel ff een berichtje vanaf mn tel)

Wat kruumel zegt herken ik wel, wij zijn ovetal heel open in gegaan.. Waardoor alles me erg is meegevallen. De bevalling was op opzich wel heftig omdat de vk bijna te laat was en door het bloefverlies en hechten. Hechten vond ik nog t ergst!! Maar ik heb er geen trauma aan overgehouden ofzo. Ook wat ik na de bevalling alweer kon voel me niet tegen! Toch merk ik het nu dat ik soms teveel doe. Ik heb het idee dat ik nu pas echt last begin te krijgen van de hechtingen maar dat lijkt me raar. Heb dinsdag nacontrole bij de vk. Zal er eens naar laten kijken. Maandag voor t eerst naar het cb! Ben benieuwd!
Ben nu ook begonnen met kolven, om een voorraadje aan te leggen (ga binnenkort een avond weg) en het is handig voor dagjes weg. Hij heeft gister voor het eerst een fles gehad en dit ging perfect! (niet eens opgewarmd maar op kamertemp!) Alleen wel moeilijk in te schatten hoeveel cc ie nodig heeft. Ik heb de 1ste x 170 cc gekolfd en doe t nu voor de 2e keer en heb nu 300 cc. Iemand enig idee of dit goed is? Ga vanmiddag proberen de laptop erbij te pakken zodat ik op jullie allemaal kan reageren!
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Funk do 29 sep 2011 - 20:54

Proudmama, voor jou ff een dikke knuffel! Lijkt me erg pittig 2 van die kleintjes! Is het geen optie om te douchen als je vriend nog thuis is?
Voor de rest ook een hug hoor wie daar behoefte aan heeft smile
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby do 29 sep 2011 - 21:51

@Laced, fijn dat je kleine mannetje goed groeit, lekker ook dat je een schema hebt.

@kruumel, idd gewoon je gevoel volgen, zeker met borstvoeding.
Een ingeleide bevalling gaat veel sneller, bij mij ging het tempo en kracht heel langzaam omhoog, veel te langzaam eigenlijk, en na het breken van de vliezen brak de hel los. Daarna vond ik het opvangen erg moeilijk.

@pippi, je hebt een goede produktie hoor! ik kolf alles en 250 is toch wel het hoogst in 1 kolfbeurt.

@Pien, ik ben heel open de bevalling ingegaan, alleen dat het na 29 uur zou eindigen in een keizersnee, ze mijn zoontje ziek vonden en ik daardoor 5 dagen in het ziekenhuis moest blijven, dat verwacht je van te voren niet.
Het moeder zijn gaat heel goed, M. doet het goed, is tevreden, ik vind het erg makkelijk gaan eigenlijk. We kunnen hem overal mee naar toe nemen.

Het is rustig hier, iedereen geniet van het mooie weer!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 21:58

Pippi: Dat is een hele goede productie, zeker voor 1 baby.

Ik kolf vaak ook gemiddeld rond de 300 cc per keer, s morgens meer en s avonds minder. Maar ik moet er natuurlijk 2 voeden...

Vannacht wel een goede nacht gehad, ze kwamen pas om 01.30 en 6.15. Daarna weer om 9.00, maar vaak is het de eerste keer kort. We zullen het verder wel zien vandaag...
Heb na de voeding van 9.00 uur gewoon even de babyfoon uit gezet, en na een kwartiertje mopperen sliepen ze toch echt. Al begint er nu ook weer 1 te mopperen...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  yes1984 do 29 sep 2011 - 23:02

Jeetje wat word het hier druk geschreven. Ik ga het langzamerhand weer bij proberen te houden. Maar de dagen vliegen voorbij.

J. doet het erg goed. Bij 2 weken en 1 dag woog hij 4660 gram. (een reus als ik het vergelijk met jullie kindjes).

Hij had gisteren een heerlijke dag. Veel slapen en tussendoor lekker knuffelen. Hij lacht ook al veel (al is dat nog niet gericht natuurlijk, maar wel super schattig). We hebben gisteren een flinke wandeling gemaakt. Vannacht heeft hij eerst goed geslapen. Laatste voeding om 22.00 en hij melde zich om 03.45. Helaas bleef hij toen wakker tot 06.30 Laughing . Toen heb ik hem nog wat gevoed en daar is hij weer lekker op gaan slapen. :cyclops:

Sorry voor dit echo berichtje... Kan de tijd nog niet vinden om op iedereen te reageren. Ik ga het weer proberen bij te houden.

Wel wil ik PM een dikke knuffel geven. hug 2 mannetjes lijkt me erg zwaar. Ik hoop dat je hierin snel je weg en rust vindt.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Theezakje13 do 29 sep 2011 - 23:31

Meiden, even vlug en ego!
Ben ontzettend aan het genieten van het heerlijke weer en van mijn mannetje!!! Dus zit weinig binnen en achter de laptop..

Hier gaat alles heel goed. Gisteren heeft K zijn tweede serie prikjes gehad. Gelukkig heeft hij er weinig last van gehad, alleen wat meer geslapen gisteren.
Ook is hij flink gegroeid, maat 56 is nu definitief te klein..... Snik....

Kunnen jullie je kindjes trouwens wakker in bed leggen. Hier gaat dat dus echt niet. Als ik hem wakker in bed leg, ligt hij lekker rond te kijken en te babbelen, hoe moe hij ook is. Na een tijdje is hij het beu en zet het op een huilen.. Als ik hem dan eruit haal, valt hij bij mijn binnen 2 minuten in slaap.
Nog meer mama's waar zit is, en heeft er iemand tips om hem zelf in slaap te laten vallen?
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:45

Theezakje: Ik leg ze vaak half slaperig terug. Dan vallen ze zelf wel in slaap.
En af en toe moeten ze zichzelf gewoon echt in slaap huilen, dan zijn ze oververmoeid lijkt wel. Daar kan ik heel slecht tegen, maar er iedere heen gaan duurt alleen maar langer.
Dus doe ik het maar op de manier van mijn man, de babyfoon even een minuut of 10 uit, en meestal liggen ze dan te slapen.
Ik heb zelf de neiging om bij iedere kik of ieder piepje naar boven te gaan, maar dat werkt gewoon niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:50

Theezakje hier is dat overdag ook zo. Ik heb geen tips, als iemand tips heeft hoor ik t graag. Als hij in de kinderwagen slaapt na het wandelen laat ik m gewoon liggen. En ik laat hem ook bij mij slapen. Dan heeft hij toch z'n slaap gehad.
'S nachts gaat het wel goed, maar dan lig ik in bed naast zijn wiegje.. Meneer is niet graag alleen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:53

PM ik kan er wel goed tegen als M huilt. Ik kan m best even laten liggen. Maar het probleem is dat hij niet stopt en zichzelf niet in slaap huilt. Hij gaat steeds harder huilën en na een half uur huilt hij nog.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast do 29 sep 2011 - 23:56

Kruumel schreef:PM ik kan er wel goed tegen als M huilt. Ik kan m best even laten liggen. Maar het probleem is dat hij niet stopt en zichzelf niet in slaap huilt. Hij gaat steeds harder huilën en na een half uur huilt hij nog.
Ik kan het gewoon echt niet. Wordt er echt heel nerveus van, stom he?!
En als ik dan boven kom en ze liggen na te snikken vind ik het zo zielig, dan kan ik wel meedoen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Theezakje13 do 29 sep 2011 - 23:59

ProudMama schreef:
Kruumel schreef:PM ik kan er wel goed tegen als M huilt. Ik kan m best even laten liggen. Maar het probleem is dat hij niet stopt en zichzelf niet in slaap huilt. Hij gaat steeds harder huilën en na een half uur huilt hij nog.
Ik kan het gewoon echt niet. Wordt er echt heel nerveus van, stom he?!
En als ik dan boven kom en ze liggen na te snikken vind ik het zo zielig, dan kan ik wel meedoen.

Ik kan er ook niet goed tegen als K huilt.. Zeker als hij van flinke uithalen heeft waar hij helemaal buiten adem van raakt... Dan schieten me de tranen soms zelf in de ogen...
Theezakje13
Theezakje13
Prater
Prater

Aantal berichten : 720
Punten : 774
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  yes1984 vr 30 sep 2011 - 0:56

Ik kan er ook niet tegen wanneer J. huilt. We konden hem eerst ook niet wakker in zijn bedje leggen. Gisteren is het wel twee keer gelukt. Toen is hij lekker gaan slapen terwijl we hem wel moe maar nog wakker in zijn bedje hebben gelegd.

Ik praat wel veel tegen hem. Ook al zal hij het niet begrijpen. Wanneer ik hem in zijn bedje leg wanneer hij wakker is, vertel ik dat hij lekker kan gaan slapen. Dat ik en zijn papa op hem passen en letten. Wanneer hij het wel op een brullen zet, pak ik of zijn vader hem op en zeggen we ook dat we even lekker gaan knuffelen. Dan leggen we hem daarna weer slapend in zijn wiegje.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism vr 30 sep 2011 - 2:45

Jeetje ik geloof dat ik geluk heb met mijn slapertje. Ik leg hem na zijn fles in bed, vaak moppert hij dan nog wat maar huilen doet hij zelden. Meestal valt hij dan vrij snel in slaap. Als hij niet gaat slapen kan hij heel lang om zich Hern liggen kijken en vindt dat vaak wel prima. Dat was vanochtend ook zo toen ik hem na zijn fles terug legde. Pas toen ik gedoucht en ontbeten had begon hij een beetje te mopperen. Daarna heb ik m eruit gehaald en hebben we heerlijk geknuffeld!
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 2:48

Bij mij sliepen ze vooral de eerste 2 a 3 weken veel, daarna was het echt voor een groot deel over.
Al moet ik zeggen dat ze het vandaag ook wel lekker doen. Nu hoor ik ze weer, maar ze hebben rond 11.45 gegeten, dus mogen wel weer een lekker flesje.
Voed ze nu lekker op ons bed, onze slaapkamer is lekker koel. En dan even met ze spelen en hopen dat ze lekker in slaap vallen op ons bed. De zon staat nu in hun kamertje, en dat is aardig warm.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Schism vr 30 sep 2011 - 2:53

K is nu ook steeds vaker en langer wakker. Vaak ligt hij dan lekker in de box, hoewel hij dat de laatste tijd niet meer zo lang volhoudt. Vindt het ook heerlijk om hem lekker bij me te hebben op de bank, als ik tegen hem aan klets merk ik dat hij steeds meer luistert en naar me kijkt. Van de week leek het zelfs of hij naar me lachtte, maar dat zal nog wel niet Wink
Meneer houdt het in de kinderwagen ook lang vol om wakker te blijven, dat zou ik hem volgens mij niet na kunnen doen!
Schism
Schism
Prater
Prater

Aantal berichten : 805
Punten : 888
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  yes1984 vr 30 sep 2011 - 3:52

Even een vraagje aan de juli mama's. Andere mama's mogen natuurlijk ook reageren.

Ik geef borstvoeding. En J. doet daar flink lang over. Vaak wel drie kwartier tot een uur (in totaal beide borsten). Wanneer een kindje ouder wordt drinkt het dan ook sneller/krachtiger? Of blijft het zo lang duren?

Nu is het nog goed te doen, maar als ik straks weer ga werken wordt het wel heel vroeg opstaan, wanneer ik eerst nog een uur moet voeden Very Happy Ik ben even benieuwd naar jullie ervaringen.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast vr 30 sep 2011 - 4:38

Ik kan je er geen antwoord op geven, ik kolf nu praktisch alles, behalve zo nu en dan een slokje tussendoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 5 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 40 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 22 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum