Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Juli/Augustus/September 2011 mama's

+22
Mamsie
Flower_L
Sjirafje
Dora
schuddebuikje
madie87
Novalee
Mama_1987
Liv
Fiebje
Funk
Theezakje13
Steep
Pien
peach
Laced
koNijntje
Aggi
yes1984
Happydobby
Fearie
Schism
26 plaatsers

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Annie24 wo 9 nov 2011 - 4:03

Fiebje; wat een schatje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! I love you I love you I love you
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Sjirafje wo 9 nov 2011 - 4:16

Ahhhhh FIEB! I love you WAT een schatje zeg en die haaaaaren, heerlijk! Onze man heeft ook al zo'n pruik, hahaha! Krijg jij er ook zoveel reacties op? Very Happy
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby wo 9 nov 2011 - 4:18

Fiebje, wat lief . Rapley is direct stukjes eten ipv gepureerd. Je kindje kauwd gewoon. Als hij het snapt Haha.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 4:21

Fieb! Wat een heerlijk droppie!! Zo lekker mollig en dan die haartjes...

Ik wil kroelen!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 9 nov 2011 - 4:31

Woooow! Wat een schatje! Wat een haar! Ik ben jaloers Very Happy

Hier staat een korte uitleg over Rapley. Ik snap het en ben het ook wel deels eens. Alleen ben ik het er niet mee eens dat een baby pas vanaf 6 maanden wat mag eten. Ik ben nu bezig om een onderzoek te vinden daarover, want overal staat dat uit 'recent onderzoek' het beter is met 6 maanden en ik ben benieuwd waarop dat is gebasseerd.. Moment ;-)
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 9 nov 2011 - 4:53

Ik kom wel heel veel andere interessante onderzoeken tegen, over huilen (en vooral laten huilen, dat het niet goed is), dat baby's huilen in hun moedertaal, kinderen het harst groeien tijdens hun slaap. Maar over voeding, geen onderzoek online geloof ik.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby wo 9 nov 2011 - 5:03

@Steep, de WHO adviseerd vanaf 6 maanden, in elk geval bij borstvoeding. Maar bij kv word er sneller bijgevoed.

Laat mij ook even zoeken.

De WHO zegt.

Adequate nutrition during infancy is essential for lifelong health and wellbeing. Infants should be exclusively breastfed for the first six months of life to achieve optimal growth, development and health. Thereafter, to meet their evolving nutritional requirements, infants should receive nutritionally adequate and safe complementary foods, while continuing to breastfeed for up to two years or more.

Maar dat geld voor borstvoeding.


Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 9 nov 2011 - 5:09

Ja dat kwam ik ook tegen inderdaad, maar ik wil het onderzoek lezen waarop dat is gebaseerd haha! Ik zeg niet dat het niet klopt, maar ik vind het frappant dat het overal wordt gezegd, maar ik het nergens terug kan vinden waarom. Want voor mijn gevoel gaan we ineens van 4 maanden naar 6 maanden. Ik snap dat het met de ontwikkeling van de darmen e.d. te maken heeft, maar ik wil weten wát het verschil dan is. Snap je? Haha!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Happydobby wo 9 nov 2011 - 5:14

@steep, ik denk dat je beter je mama gevoel kan volgen, ik heb hier een zoon die geniet aan de borst en ik vind het er niet uitzien alsof hij iets anders nodig heeft.

Mijn schoonzusje gaf met 3 maanden al rijstebloem, fruit, het volgt dan allemaal snel.

Mijn doel is nu 6 maanden borstvoeding. Maar misschien laat ik hem wel eerder een stuk peer eten ofzo, maarja met stukjes wil ik wel dat hij kan zitten.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 9 nov 2011 - 5:21

Ja mijn gevoel volg ik sowieso, ik vind het alleen interessant. En ik wil ook graag dat dit soort dingen onderbouwt zijn met een onderzoek of theorie (maar dat ben ik ;-)).

Als je Rapley doet he, kun je dan ook combineren? Dat je bijvoorbeeld zacht voedsel zoals banaan enzo op de Rapley methode geeft, maar appel en andere harde fruitsoorten pureerd? Ik wilde zelf sowieso eerst beginnen met groente, omdat dat minder zoet is en ik die opbouw van minder zoet (groente) naar zoet (fruit) beter vind. Of om en om dus een paar dagen groente en dan een paar dagen fruit. Ik weet het nog niet haha, maar als het te combineren valt vind ik het wel mooi!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje wo 9 nov 2011 - 6:05

Dankjulliewel voor alle lieve complimentjes.

Krijgen idd een hoop reacties op zijn krullen. Merk nu ook wel dat hij qua huid kleur langzaam aan naar mijn man begint toe te trekken. Zoiezo gaat hij steeds meer op mijn man lijken ....... helaas vond die blauwe kijkers wel erg mooi.

In dat eet gebeuren moet ik me nog maar eens in gaan verdiepen.
Een kennis gaf haar kindje met 8 weken al een fruithapje en met 13 weken een groentehap en papfles maar vind dat allemaal nogal vroeg. En moeders maar zeuren dat het zo aan het huilen was, ja dat snap ik ook nog wel die had flinke krampen.
Ieder zijn ding natuurlijk.
Mag ik vragen waarom je nu juist voor die methode kiest of welke methode dan ook.
Wellicht een blonde vraag maar als je een baby (zonder tandjes) een stronk bloemkool geeft dan stikt ie toch de moord?!?
Zoals ik al zei ik moet me er maar eens in gaan verdiepen......

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 6:16

Fiebje schreef:
Wellicht een blonde vraag maar als je een baby (zonder tandjes) een stronk bloemkool geeft dan stikt ie toch de moord?!?
Hahaha, wat ben je toch een heerlijk mens met jouw manier van uitdrukken Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie wo 9 nov 2011 - 6:28

ProudMama schreef:
Fiebje schreef:
Wellicht een blonde vraag maar als je een baby (zonder tandjes) een stronk bloemkool geeft dan stikt ie toch de moord?!?
Hahaha, wat ben je toch een heerlijk mens met jouw manier van uitdrukken Laughing

+ 1

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Sjirafje wo 9 nov 2011 - 6:37

Fiebje schreef:Wellicht een blonde vraag maar als je een baby (zonder tandjes) een stronk bloemkool geeft dan stikt ie toch de moord?!?

Als je het laat koken en iets afkoelen kun je het heel gemakkelijk fijn krijgen zonder tanden! Wink
Sjirafje
Sjirafje
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 233
Punten : 251
Registratiedatum : 27-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Annie24 wo 9 nov 2011 - 6:38

Fearie schreef:
ProudMama schreef:
Fiebje schreef:
Wellicht een blonde vraag maar als je een baby (zonder tandjes) een stronk bloemkool geeft dan stikt ie toch de moord?!?
Hahaha, wat ben je toch een heerlijk mens met jouw manier van uitdrukken Laughing

+ 1

+1

Geweldig gezegd Laughing
Wbt het eten: doe waar je je zelf prettig bij voelt. Wij zijn met 5 maanden en 3 weken begonnen met fruit, daarna groente. Eerst 2 dagen 1 soort, dan weer 2 dagen en zo verder. Y. is een vreetzak, maar die had Ă©cht wel voldoende aan alleen de flessen die hij toen nog mocht. Ik denk dat hij pas vanaf 8 maanden ofzo echt elke dag fruit Ă©n groente eet. Daarvoor was het gewoon als het zo uit kwam.

Ik vind het ook onzin als ouders zeggen dat ze eerder begonnen zijn 'omdat als zij zaten te eten het kindje bijna het eten uit hun mond keek'. Euhhmmm....lijkt me logisch, want een baby vanaf een maand of 3/4 kijkt naar alles wat je doet. Ook al zou je een handvol spijkers opeten kijken ze daar ook naar. Rolling Eyes Een kindje/mens moet nog zo lang vast voedsel eten, dus tot een maand of 6 wachten kan Ă©cht geen kwaad. Maarja, dat is mijn mening en zo heeft iedereen zijn mening :P Laughing
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje wo 9 nov 2011 - 6:59

Embarassed Embarassed Embarassed

Had er net met mijn mijn over, die zei hij kan er toch op sabbelen?
Zal maar niet vertellen hoe het gesprek verder ging.......... angel

Maar om terug te komen op het bloemkool verhaal okay die kan je zacht koken maar broccoli geef je ze dan alleen de roosjes?
Had net ff gegoogled en zoals Annie al zei over: kindje is toe aan eten enzo. Daar ben ik het wel mee eens W kijkt nu ook het eten al uit mijn mond ongeacht wat ik naar binnen schuif (en dat is aardig wat op een dag). Ook de reden tja het kindje is er aan toe vind ik ook niet zo sterk. En dat ze sneller stikken met een lepel omdat ze een groot stuk niet in de mond kunnen stoppen is ook niet helemaal waar.
Zoals ik al zei ga me er nog wel eens in verdiepen, dacht met de geprakte sinaasappel met liga kom ik wel weg ......... maar niet dus.

Denk idd dat je iets moet kiezen waar je achter staat, komt vanzelf wel denk ik.
Vind hetzelfde als mensen vragen; tot wanneer ga je borstvoeding geven?? Ik heb eerlijk waar geen idee zie wel waar het schip strand of als het niet meer gaat of tot ik het zat ben. Zie het wel. OF is dit allemaal weer te makkelijk gedacht?


Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 9 nov 2011 - 7:03

@Fiebje; nee hoor ik vind dat niet te makkelijk gedacht. Als je ermee op wilt houden op een gegeven moment dan doe je dat, vind je het nog leuk dan doe je het zo lang als je wil. Vond het altijd maar een vreemde vraag als iemand aan mij vroeg tot hoelang ik bv wilde geven. Ik zei dan altijd dat ik blij was dat ik het mocht geven en dat ik sowieso de 6 maanden wilden halen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fiebje wo 9 nov 2011 - 7:08

Ik heb het er wel is met mijn schoonzus over (die heeft ook 2 x borstvoeding gegeven) dan zei ik tegen haar: pffff voel me af en toe net Klara 48. Zij zei dan ow joh ben je gek zolang je je nog niet Klara 488 voelt is er niks aan de hand!!
Kijk dat is nog eens makkelijk relativeren.

Ach ja al die vragen die je over je heen krijgt, dat begint zodra mensen erachter komen dat je zwanger bent en ben bang dat het nooit meer over gaat. En dan al die goed bedoelde adviezen ( NEEE dat moet je NIET zo doen maar ZO, dat komt wel zo mijn neus uit Twisted Evil )

Fiebje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Steep wo 9 nov 2011 - 7:15

Fiebje schreef:Ik heb het er wel is met mijn schoonzus over (die heeft ook 2 x borstvoeding gegeven) dan zei ik tegen haar: pffff voel me af en toe net Klara 48. Zij zei dan ow joh ben je gek zolang je je nog niet Klara 488 voelt is er niks aan de hand!!
Kijk dat is nog eens makkelijk relativeren.

Ach ja al die vragen die je over je heen krijgt, dat begint zodra mensen erachter komen dat je zwanger bent en ben bang dat het nooit meer over gaat. En dan al die goed bedoelde adviezen ( NEEE dat moet je NIET zo doen maar ZO, dat komt wel zo mijn neus uit Twisted Evil )

HERKENBAAR!! Ook van mensen die geen kinderen hebben en dat is nog wel het stomst. En mijn zus die vind dat ik niet moet gaan werken, omdat ik ook nog naar school ga, ik snap het wel (bezorgdheid), maar ze zou me ook kunnen steunen ipv afkeuren. Naja ze spreekt niet uit dat ik het niet moet doen, maar wel dat ik er HEEEL GOED over na moet denken. I did that.. Rolling Eyes (ik heb weer geventileerd haha)
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje wo 9 nov 2011 - 7:22

ik heb nick nu 2 x gepureerde peer gegeven. kijken of hij dit zou lusten ( ik liet me denk ik een beetje meeslepen door de goedbedoelde adviezen )
3 uur zijn fles. 5 uur een paar hapjes. en hij spuugde meerendeel van zijn fles weer uit.
en de 2de keer ook. dus volgens mij kan zijn buikje er nog helemaal niet tegen. ik ga nu ook wachten tot 6 maanden. kindje van een vriendin van mij. is nu 5 maanden en eet al erg veel fruit en soms al een korstje brood. die lust alles wat je hem voorschoteld. ook alle kinderen verschillen hier natuurlijk in. wel krijgt N nu in de avond een fles met rijstebloempap. dit gaat wel erg goed. eerste keer een beetje dunne poep de volgende dag maar nu gaat het prima.

ik had vandaag ook een mega leuke foto gemaakt die ik ff moet delen

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 310471_305621539465183_100000520181650_1277831_1308506307_n

en hij heeft ook al 2 tandjes 🐰 ( niet zijn charmantste foto

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 315836_305621799465157_100000520181650_1277840_1790638376_n
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje wo 9 nov 2011 - 7:24

kan je foto's van facebook ook kleiner maken ??
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie wo 9 nov 2011 - 7:58

Geen idee, maar wauw 4 maanden en al 2 tandjes, die is er snel bij :shock:

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie wo 9 nov 2011 - 8:01

Weet iemand trouwens of je ingevroren bv kan mengen met andere ingevroren bv (potje met melkblokjes)?
Ik heb allemaal VIA avent potjes van 180 ml, maar D. gaat natuurlijk meer drinken en ik wil het dan meer maken door er melkblokjes (uit ijszakjes) bij te gooien smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  schuddebuikje wo 9 nov 2011 - 8:46

ja je mag borstvoeding uit de vriezer bij elkaar ontdooien.
schuddebuikje
schuddebuikje
Prater
Prater

Aantal berichten : 780
Punten : 880
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Fearie wo 9 nov 2011 - 8:48

Okee, fijn. Ik heb namelijk aardig wat van die potjes, maarja meneertje gaat een keer meer drinken. Heb maar 7 potjes van 240 ml, maar das meteen weer teveel.
Kon er niet echt iets concreets over vinden op internet smile

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Juli/Augustus/September 2011 mama's - Pagina 23 Empty Re: Juli/Augustus/September 2011 mama's

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 23 van 40 Vorige  1 ... 13 ... 22, 23, 24 ... 31 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum