Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bij elkaar op de kamer slapen...

+6
Darius
Tania
Kat1980
Mamsie
Parisienne
Sweet33
10 plaatsers

Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer slapen... Empty Bij elkaar op de kamer slapen...

Bericht  Sweet33 vr 27 jan 2012 - 0:09

Wij hebben maar drie slaapkamers, 2 voor de kindjes en eentje voor ons. Stel dat er ooit een derde bij komt, dan zullen we dus creatief om moeten gaan met de ruimte. Hoe staan jullie tegenover het bij elkaar slapen op één kamer van broertjes of zusjes? Liefs,,
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bij elkaar op de kamer slapen... Empty Re: Bij elkaar op de kamer slapen...

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:13

Sweet33 schreef:Wij hebben maar drie slaapkamers, 2 voor de kindjes en eentje voor ons. Stel dat er ooit een derde bij komt, dan zullen we dus creatief om moeten gaan met de ruimte. Hoe staan jullie tegenover het bij elkaar slapen op één kamer van broertjes of zusjes? Liefs,,

als wij een 4e kindje willen zullen er ook 2 bij elkaar op de kamer moeten tenzij we verhuizen... vroeger sliepen ze met 6 in 1 bed ging ook prima :-)
Ik sta daar prima tegen over, als het goed gaat qua slapen met de kindjes prima toch....

Gast
Gast

Bericht  Sweet33 vr 27 jan 2012 - 0:16

Ja das ook waar vroeger was dit de normaalste zaak van de wereld, maar onze kamers zijn wel echt klein..Er is gewoon weinig ruimte boven. Maar goed, verhuizen is ook een optie natuurlijk!!Bij elkaar op de kamer slapen... 561177
Sweet33
Sweet33
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 124
Punten : 197
Registratiedatum : 18-12-11

Bericht  Parisienne vr 27 jan 2012 - 0:18

Ik zou daar op zich ook geen probleem mee hebben. Zou kinderen die het dichtst bij elkaar zitten qua leeftijd bij elkaar leggen de jongste (baby) op een eigen kamer. Dit i.v.m. het slapen en het wakker worden. Als de andere kinderen verder gewoon goed slapen zie ik niet in waarom het niet zou kunnen.

Toen mijn ouders gescheiden waren sliep ik ook samen met mijn zusje op een kamer. We hadden een stapelbed, dus daarnaast nog ruimte genoeg om te spelen in de kamer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:21

Wij hebben hetzelfde nu, onze zoon en dochter hebben allebei een eigen kamer en ik ben zwanger van de derde. Die komt eerst bij ons en als hij goed slaapt gaat hij bij de oudste op de kamer. Daar zit dan 4 jaar tussen.

Gast
Gast

Bericht  Mamsie vr 27 jan 2012 - 0:36

Bij ons slapen de oudste 2 ook samen ( al voor dat ik zwanger was van de 3e trouwens. ) maar ik ben toch erg blij dat we de mogelijkheid hebben om voor ieder een eigen kamer te maken. ik zie dat mijn oudste toch steeds meer behoefte heef aan z'n eigen plek.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:38

Ik heb, toen ik thuis woonde, op het laatste jaar na nooit een eigen kamer gehad en geen moeite mee gehad ook.
Nu slapen onze jongens samen, denk ook niet dat ze snel uit elkaar te krijgen zijn, ze gaan pas slapen als ze samen zijn smile

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 0:57

Stofzuiger schreef:Ik heb, toen ik thuis woonde, op het laatste jaar na nooit een eigen kamer gehad en geen moeite mee gehad ook.
Nu slapen onze jongens samen, denk ook niet dat ze snel uit elkaar te krijgen zijn, ze gaan pas slapen als ze samen zijn Bij elkaar op de kamer slapen... 561177

Hier sluit ik me volledig bij aan.

Ik heb altijd met mijn zus op een kamer geslapen, en later zelfs met nog een zusje. Nooit problemen mee gehad. Tuurlijk hadden we wel eens ruzie, maar echt terug trekken op een kamer had ik nooit behoefte aan.

Mijn dochter en zoon slapen nu ook samen, en de jongste 2 slapen zelfs nog in 1 ledikantje.

Dochter gaat straks naar zolder en slaapt daar dan alleen. Zoon gaat dan naar de babykamer en slaapt daar alleen. En de jongste 2 gaan dan naar de kamer waar broer en zus nu nog liggen. Die zullen ws. altijd samen op een kamer slapen, want meer ruimte is er niet. En ik merk nu al dat ze niet zonder elkaar kunnen. Zal heus nog wel anders worden, maar goed, ze zullen toch een kamer moeten delen.

Gast
Gast

Bericht  Kat1980 vr 27 jan 2012 - 1:02

Ik zou er geen probleem mee hebben vanaf een bepaalde leeftijd. Het lijkt me namelijk voor een ouder kind niet zo prettig als hij/zij 's nachts een paar keer wakker wordt van het broertje of zusje die dan wakker wordt voor bv een voeding.

We willen nu zelf ook een weekendje weg boeken en zijn dan ook gewoon van plan om onze 2 kids samen in 1 kamer te laten slapen.
Kat1980
Kat1980
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1662
Punten : 2005
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Tania vr 27 jan 2012 - 1:09

Ik denk dat het geen probleem hoeft te zijn voor kinderen. Toch zou ik er zelf niet zo snel voor kiezen omdat ik het vroeger zelf erg fijn vond om alleen op m'n kamer te kunnen zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Darius vr 27 jan 2012 - 2:19

Als kind vond ik het echt verschrikkelijk. Ik had ook altijd een hekel aan de vakantie. Was blij als ik weer mn eigen plekje had.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Coco vr 27 jan 2012 - 2:58

Bij ons slapen ze ook samen, denk dat ik dat in het nieuwe huis ook zo laat, want daar hebben ze verder geen moeite mee. Het slapen is niet zo'n succes maar dat ligt volgens mij meer aan de overlast bij hun kamer dan aan het samen op een kamer liggen. Zodra er 1 wakker wordt 's morgerns en de ander is niet in de buurt is het ook meteen roepen en zoeken. Als het niet werkt gaan ze tijdelijk apart, maar uiteindelijk wel weer samen of een wandje ertussen op zolder.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  woezel vr 27 jan 2012 - 3:06

Hier hebben ze alle 3 een eigen kamer. Als de jongens zelf er mee komen dat ze op 1 kamer willen dan mag dat. Stiekem zou dat wel eens lekker zijn, zodat je boven meer bergruimte hebt. Maar voorlopig vind ik Colin toch te klein om op zolder te slapen.

woezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11

Bericht  Flip Fluitketel vr 27 jan 2012 - 3:12

Ik heb vroeger tot mijn 5e samen met mijn zus op 1 kamer gelegen. Toen we gingen verhuizen naar groter huis kregen alle kinderen (3 in totaal) een eigen kamer. Zeker op latere leeftijd vond ik dit fijn, ook al waren we veel bijelkaar op de kamer te vinden. Ik denk dat het nu ook geen probleem hoeft te zijn voor kinderen. Maar een eigen plekje voor een ieder is ook wel fijn, mits er de ruimte voor is.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast vr 27 jan 2012 - 3:47

ineens schiet met het programma te binnen; een huis vol.....
met die 2 gezinnen met 12 kinderen.... daar sliepen ze met 6en op 1 kamer en ook dat ging goed.

(daar buiten gelaten zou het bovenste niet mijn keuze zijn, maar goed even als voorbeeld)

Gast
Gast

Bericht  Bruintje Beer vr 27 jan 2012 - 8:40

Hier slapen ze beide op een eigen kamer. De jongste op de kleinste kamer en de oudste heeft net zo'n grote kamer als ons. D. heeft wel een klein kamertje maar er past nog een peuterbedje in en eventueel ook een groot bed maar dat gaat dan allemaal net. Als er hier ooit een derde komt gaan wij naar de zolder. En kan de baby nog op het klenste kamertje maar ik twijvel of daar een groot bed past. Dus dan zou er hier ook 2 kindjes op 1 kamer moeten maar gelukkig zijn we nog niet zover en zijn we al verhuist

Ik heb vroeger ook met mijn zus op een kamer geslapen tot 5 jaar en dat heb ik niet als erg ervaren.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: