Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

5 plaatsers

Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  koNijntje za 3 maa 2012 - 22:04

zijn er hier mama's die (jonge) kindjes bij elkaar op de kamer hebben slapen? hoe gaat dit?
worden ze snel wakker van elkaar, of raken ze er (snel) aan gewend?
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty Re: (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  Roodkapje za 3 maa 2012 - 22:39

Toen I. werd geboren heeft ze 3 mnd bij mij op de kamer geslapen en daarna ging ze samen met zus M. ( toen 18 mnd) samen op 1 kamer slapen. M. had al een mini meegroei prinsessenbedje en I. in het ledikantje. Ze slapen nog steeds bij elkaar, lange tijd in een stapelbed maar sinds we in het nieuwe huis wonen weer de 2 prinsessenbedjes neergezet ( meer ruimte hier). We gaan extra kamers maken op zolder maar ze willen nog niet uit elkaar, ze vinden het fijn en gezellig samen. Ze mogen van ons samen blijven slapen tot ze niet meer willen. 's ochtends als ze wakker worden lezen ze samen boekjes of gaan ze samen spelen op hun kamer. Nu ze wat groter zijn gaan ze ook al lekker tutten met elkaar haren kammen etc.. ( maar goed, daarvoor hoef je niet bij elkaar op de kamer te slapen natuurlijk:))
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty Re: (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  studiebol za 3 maa 2012 - 22:57

Die van mijn slapen bij elkaar op de kamer Very Happy Maar denk niet dat je dat echt bedoelt..

Hier weten ze niet beter en het gaat erg goed. Ze worden nu niet echt wakker van elkaar, terwijl V soms echt hard kan schreeuwen maar L draait dan haar hoofd om en slaapt gewoon door.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty Re: (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  koNijntje za 3 maa 2012 - 23:24

studiebol: fijn te horen dat ze niet wakker worden van elkaar!
roodkapje: moest de oudste eraan wennen toen haar zusje bij haar op de kamer kwam?

wij hebben boven 2 slaapkamers en 1 op zolder. we weten nog niet precies wanneer we voor een 2e kindje willen gaan, maar ik zou t. sowieso nog te jong vinden om naar zolder te gaan. daarnaast is het op zolder in de zomer snikheet en zou ik er zelf ook niet willen slapen..
gisteren hadden we het erover en er zouden dan twee opties zijn: OF we moeten boven verbouwen als ik weer zwanger zou zijn om er 3 kamers te maken (zou qua ruimte wel kunnen) OF de kindjes moeten bij elkaar op de kamer. natuurlijk komt de nieuwe baby dan eerst bij ons op de kamer, maar t. heeft ook maar 4 weken bij ons gelegen..
opzich zou ik het wel prima vinden om de kindjes bij elkaar op de kamer te leggen, daar is ook wel ruimte voor, maar het zou niet zo handig zijn als ze dan van elkaar wakker liggen.. Wink ik ben gewoon even benieuwd wat hier de ervaringen zijn..
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty Re: (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  Roodkapje za 3 maa 2012 - 23:39

Konijntje: Nee eigenlijk niet .. In het begin deden we de eerste paar weken eerst zusje naar bed samen met de oudste. Een half uurtje later ging zij. Later zijn ze gewoon tegelijk naar bed gegaan en dat doen ze nog steeds. Ik ga tussen hun bedjes inzitten en lees een verhaaltje en dan krijgen ze ieder een eigen boekje. Mogen ze nog 5/10 min in kijken en "lezen" en dan doe ik het licht uit en is het verder ook stil en slapen ze zo.

Ze houden elkaar niet extra wakker ofzo, ook 's ochtends niet maar vaak komen ze nadat ze al even wakker zijn met z'n 2tjes naar onze kamer. Wij hebben ook de ruimte voor ieder een eigen kamer, maar dat komt wel op langere termijn. Ik geloof er niet in dat als ze 16 zijn ze nog steeds samen willen slapen smile. Dat hoeft ook niet, maar ze geven zelf aan wanneer het genoeg is.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty Re: (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  Flower_L za 3 maa 2012 - 23:40

Kan jullie bed niet in t's kamer, en dan van jullie grote kamer twee delen maken, zonder verbouwing? Iets van een afscheiding ertussen. Liggen ze iets verder van elkaar maar wel op 1 kamer.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty Re: (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  sheila123 zo 4 maa 2012 - 1:20

Mijn kinderen (2,5 en 10 mnd) slapen ook bij elkaar sinds kort en dat gaat best heel goed eigenlijk. Ze slapen gelijk in en ja soms worden ze van elkaar wakker maar ja das niet anders. De oudste slaapt wel iets vaster dus als de jongste even huilt word ze daar niet zo snel wakker van. Hier dus wel een succes en erg blij dat we onze slaapkamer weer terug hebben smile
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty Re: (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  koNijntje zo 4 maa 2012 - 1:30

flower: dat is ook een goed idee, ja! wel denk ik dat we, als we ervoor zouden kiezen om ze bij elkaar te laten slapen, de kamerverdeling zo te laten, dan hoeven we ook niet te behangen enzo.. ik vind het behang op t's kamertje nogsteeds helemaal leuk, dus zou het nu nog niet willen veranderen! misschien denk ik dat over een jaar wel heel anders over.. :P

ach, we hebben ook nog zat tijd.. ben gewoon benieuwd hoe dat gaat met 2 kindjes op de kamer.
koNijntje
koNijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1371
Punten : 1497
Registratiedatum : 13-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

(kleine) kindjes bij elkaar op de kamer? Empty Re: (kleine) kindjes bij elkaar op de kamer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum