Hand eczeem
+9
Siem
Kaat
Linda
Mon Amour
Phileine
SuperGrover
Susan
Penny Blossom
Lady Starstruck
13 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Hand eczeem
Bloempie schreef:Lady Starstruck schreef:Dank je voor de tip Bloempie. Ik zal snel zeezout aanschaffen.
Succes dinsdag, zal wel goed komen hoor. Niet teveel zorgen maken en gekke dingen gaan denken!!
Haha dank je. Komt vast wel goed. Voor ik hypochonder trekjes ga krijgen
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Ja, dat kan ik me voorstellen, ik was ook geschrokken, maar zo erg als op foto's die ik op internet vond heb ik het niet hoor.
Als het 'open' is en het prikt zou ik niet met zeezout doen, daar doe je niemand een plezier mee ;-)
Hett zal wel niks ernstigs zijn, wacht dinsdag gewoon even af.
Als het 'open' is en het prikt zou ik niet met zeezout doen, daar doe je niemand een plezier mee ;-)
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Ja, dat kan ik me voorstellen, ik was ook geschrokken, maar zo erg als op foto's die ik op internet vond heb ik het niet hoor.
Ik weet niet of het samenhangt maar sinds ik de pil weer slik is dit gekomen. Ik kreeg ook spontaan overal jeuk op mijn lichaam, en er ontstonden allemaal kleine bultjes (leek op netelroos). Ik ben inmiddels weer gestopt met de pil en de jeuk op mijn lichaam is verdwenen. Nu dit op mijn handen nog.
Lady Starstruck- Ratel
Ik heb het ook, het ontstaat altijd op mijn ringvinger (onder mijn trouwring) daarna breidt het zich langzaam uit over de rest van mijn vinger/hand. Ik doe nu tegenwoordig 's nachts mijn trouwring af en als ik toch weer exceem op voel komen doe ik hem een poosje af, dat helpt wel iets.
Ik heb ook exceem bij mijn oksel (en ook in mijn hals gehad maar dat is nu weer weg) en daar heb ik van de huisarsts een zalfje voor gekregen, Cortison heet het geloof ik, en dat helpt goed.
Ik heb ook exceem bij mijn oksel (en ook in mijn hals gehad maar dat is nu weer weg) en daar heb ik van de huisarsts een zalfje voor gekregen, Cortison heet het geloof ik, en dat helpt goed.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Lady Starstruck schreef:Phileine schreef:Ik heb er ook last van, vooral op mijn rechterpink zit het. Ik heb een handcreme bij de apotheek gekocht en dat helpt iets. Ik heb er nog niet zo heel lang last van, een week of drie nu denk ik, dus ik kijk het nog even aan.
Ik heb het ook pas sinds maart dit jaar. Maar ja volgens mijn moeder heb ik altijd al een gevoelige huid gehad. Alleen het hindert mij nu in mijn dagelijkse dingen, dus ga toch maar even naar de huisarts.
Verstandig, het is fijn om te weten wat het is en om van die eczeem af te komen. Ik hoop dat je snel een middeltje krijgt dat werkt en dat je er geen hinder meer van ondervindt.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb Hydrocortison.
Ik heb het vaak tussen mijn vingers (vooral in de winter), op mijn pols en in mijn hals.
Het begint op mijn pols vaak onder mijn horloge, en het gaat bijna niet weg!
Ik heb het vaak tussen mijn vingers (vooral in de winter), op mijn pols en in mijn hals.
Het begint op mijn pols vaak onder mijn horloge, en het gaat bijna niet weg!
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Lady Starstruck schreef:Supertalentje schreef:Ja, dat kan ik me voorstellen, ik was ook geschrokken, maar zo erg als op foto's die ik op internet vond heb ik het niet hoor.
Ik weet niet of het samenhangt maar sinds ik de pil weer slik is dit gekomen. Ik kreeg ook spontaan overal jeuk op mijn lichaam, en er ontstonden allemaal kleine bultjes (leek op netelroos). Ik ben inmiddels weer gestopt met de pil en de jeuk op mijn lichaam is verdwenen. Nu dit op mijn handen nog.
Ik weet ook niet of het samenhangt. Netelroos even gegoogled en het ziet er anders uit dan wat ik heb, volgens Wikipedia is netelroos veelvoorkomend, vooral niet met vocht gevulde blaasjes, maar wel goed behandelbaar. De pil staat er niet tussen, maar het is wel een allergische reactie...
Supertalentje- Kletskop
Supertalentje schreef:Lady Starstruck schreef:Supertalentje schreef:Ja, dat kan ik me voorstellen, ik was ook geschrokken, maar zo erg als op foto's die ik op internet vond heb ik het niet hoor.
Ik weet ook niet of het samenhangt. Netelroos even gegoogled en het ziet er anders uit dan wat ik heb, volgens Wikipedia is netelroos veelvoorkomend, vooral niet met vocht gevulde blaasjes, maar wel goed behandelbaar. De pil staat er niet tussen, maar het is wel een allergische reactie...
Ik had even gegoogled op eczeem en de pil en er schijnen meer vrouwen het te hebben. Het schijnt door je hormoonhuishouding te komen. Maar ja ik ben geen dokter dus ik kan het niet met zekerheid geven. Dat soort van netelroos voelde net alsof je in de brandnetels gevallen was bij mij. Zo'n branderige jeuk en dan kwamen er allemaal kleine bultjes. Die binnen vijf minuten ook weer weg waren.
Lady Starstruck- Ratel
Herkenbaar, ik heb zelf contacteczeem, en weet dit nu sinds een jaartje. Daarvoor had ik ook blaasje en daar kreeg ik hydrocortison (als ik het goed schrijf) voor. Op een gegeven moment had ik weer blaasje en dat ging open en het jeukte heel erg. Ik probeerde er niet aan te zitten maar in m'n slaap krabde ik het open.
De dokter heeft me toen hormoonzalf gegeven.
Bij mij komt het omdat ik allergisch ben voor parfum en cosmetica. Ik ben er achter gekomen dat het bij getriggerd wordt door handzeep.
Bij mij komt het omdat ik allergisch ben voor parfum en cosmetica. Ik ben er achter gekomen dat het bij getriggerd wordt door handzeep.
Gast- Gast
Yvaine schreef:Herkenbaar, ik heb zelf contacteczeem, en weet dit nu sinds een jaartje. Daarvoor had ik ook blaasje en daar kreeg ik hydrocortison (als ik het goed schrijf) voor. Op een gegeven moment had ik weer blaasje en dat ging open en het jeukte heel erg. Ik probeerde er niet aan te zitten maar in m'n slaap krabde ik het open.
Welke handzeep gebruik je nu? Ik kan ook niet tegen bepaalde deodorant. Als ik die op doe zit ik onder de uitslag. Moet er altijd goed opletten dat ik de goede koop.
Lady Starstruck- Ratel
ik ben zonet bij de huisarts geweest. Ik krijg een zalfje, geen idee welke want hij heeft de naam niet gezegd. Ik moet hem aan het einde van de dag ophalen. Maar dat word waarschijnlijk dus morgen. En ik moet na 15 jaar afscheid nemen van mijn ring want ik mag geen ring meer om ( om mijn rechter ringvinger dus). Ik mag alleen nog maar goud dragen. Maar ja ik houd niet van goud.
Edit: Het is dus inderdaad eczeem zei de dokter.
Edit: Het is dus inderdaad eczeem zei de dokter.
Lady Starstruck- Ratel
Fijn dat je een zalfje hebt gekregen. Wel balen dat je je ring niet meer mag dragen!
Ik gebruik handzeep van neutral volgens mij. Ik probeer het sowieso zo weinig mogelijk te gebruiken en als ik het gebruik, spoel ik m'n handen altijd heel goed af, zodat er geen zeep meer op zit en ik droog ze ook heel goed af. Dan gaat het bij mij goed.
Deodorant kan ik inderdaad ook niet tegen. Ik gebruik deo van deoleen of neutral. Daar zit geen parfum en alcohol in. Die kan ik gewoon gebruiken, maar het doet niet veel heb ik het idee.
Ik gebruik handzeep van neutral volgens mij. Ik probeer het sowieso zo weinig mogelijk te gebruiken en als ik het gebruik, spoel ik m'n handen altijd heel goed af, zodat er geen zeep meer op zit en ik droog ze ook heel goed af. Dan gaat het bij mij goed.
Deodorant kan ik inderdaad ook niet tegen. Ik gebruik deo van deoleen of neutral. Daar zit geen parfum en alcohol in. Die kan ik gewoon gebruiken, maar het doet niet veel heb ik het idee.
Gast- Gast
Gelukkig is het 'alleen maar' eczeem! Ben je gerustgesteld?
Ik draag trouwens ook alleen maar goud (mijn trouwring en verlovingsring) en krijg ook op al het andere een allergische reactie. Ik weet niet of die ring ontzettend belangrijk is, maar anders kun je kijken of er aan de binnenkant een klein laagje goud gezet kan worden, desnoods witgoud zodat het niet opvalt al het bv een zilveren ring is.
Nu hopen dat je er gauw vanaf bent!
Ik draag trouwens ook alleen maar goud (mijn trouwring en verlovingsring) en krijg ook op al het andere een allergische reactie. Ik weet niet of die ring ontzettend belangrijk is, maar anders kun je kijken of er aan de binnenkant een klein laagje goud gezet kan worden, desnoods witgoud zodat het niet opvalt al het bv een zilveren ring is.
Nu hopen dat je er gauw vanaf bent!
Supertalentje- Kletskop
Ik ben nu weer gerustgesteld gelukkig haha. Die ring heb ik al 15 jaar al vanaf mijn 12de. Hij is helemaal naar mijn ringvinger gaan staan dus hij past ook niet meer om de andere vingers. Maar van dat laagje goud is wel een goede tip. Ik zal er eens naar informeren bij de juwelier.
Lady Starstruck- Ratel
Ik heb al meer dan een jaar last van hand eczeem, vooral op mn ringvinger, tis nu een stuk minder, probeer zoveel mogelijk te smeren (als ik het niet vergeet) en heb het idee dat de zalf die ik van de dokter gekregen heb goed helpt (ik heb eerste een andere dokter gehad nu ik verhuisd ben, moest ik een andere dokter hebben en heb dus meerdere zalfjes gehad). Ik weet de naam niet, alleen dattie doorzichtig is.
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Linnie1985 schreef:Ik heb al meer dan een jaar last van hand eczeem, vooral op mn ringvinger, tis nu een stuk minder, probeer zoveel mogelijk te smeren (als ik het niet vergeet) en heb het idee dat de zalf die ik van de dokter gekregen heb goed helpt (ik heb eerste een andere dokter gehad nu ik verhuisd ben, moest ik een andere dokter hebben en heb dus meerdere zalfjes gehad). Ik weet de naam niet, alleen dattie doorzichtig is.
Haha ja ik smeer nu strikt iedere avond. En ik moet zeggen de eczeem is bijna weg. Ik heb een zalf genaamd Bentenan ofzo. Een hormoonzalf is het.
Lady Starstruck- Ratel
Lady Starstruck schreef:Linnie1985 schreef:Ik heb al meer dan een jaar last van hand eczeem, vooral op mn ringvinger, tis nu een stuk minder, probeer zoveel mogelijk te smeren (als ik het niet vergeet) en heb het idee dat de zalf die ik van de dokter gekregen heb goed helpt (ik heb eerste een andere dokter gehad nu ik verhuisd ben, moest ik een andere dokter hebben en heb dus meerdere zalfjes gehad). Ik weet de naam niet, alleen dattie doorzichtig is.
Haha ja ik smeer nu strikt iedere avond. En ik moet zeggen de eczeem is bijna weg. Ik heb een zalf genaamd Bentenan ofzo. Een hormoonzalf is het.
Het is dat mijn vriend me wel eens vraagt of ik gesmeerd heb en zo niet, tja dan moet het licht aan en vindie dat niet leuk hahaha
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Registratiedatum : 18-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: