Eczeem
+13
vlinder-19
Aletta
Annie24
Gizmo
Sophiee
Linda
Siem
Rovine
Lenthe
Linnie1985
Zininzon
Discordia
Lejow
17 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Eczeem
Horendol word ik er van... Eczeem!!
Op mijn hoofdhuid, op mijn elleboog, op plekken waar je het écht niet wilt hebben en nu weer een enorme plek op mijn been.
Althans ik heb het zelf maar tot eczeem gebombardeerd, want toen ik een paar jaar terug naar de huisarts ging voor die plek op mn been, had hij geen idee wat het was. Dus mocht ik een bezoekje brengen aan de dermatoloog. Die nam een biopt, en concludeerde dat de huid ontstoken was. Tja, dat kon ik met het blote oog ook wel zien. Maar... de 'waardoor dan' vraag kon niet beantwoord worden.
Ondertussen zijn we tig zalfjes, smeerseltjes en lotionnetjes verder en niets lijkt te helpen. Iedere keer komt het weer terug. In de zomer en wanneer ik zweet is het het ergste, dan kan ik me helemaal kapot krabben. Soms word ik wakker van het krabben.
Heeft iemand de ultieme tip? Of iets van herkenning? Want naast dat jeuk echt compleet gekmakend is, zien die plekken er ook gewoon niet uit...
Op mijn hoofdhuid, op mijn elleboog, op plekken waar je het écht niet wilt hebben en nu weer een enorme plek op mijn been.
Althans ik heb het zelf maar tot eczeem gebombardeerd, want toen ik een paar jaar terug naar de huisarts ging voor die plek op mn been, had hij geen idee wat het was. Dus mocht ik een bezoekje brengen aan de dermatoloog. Die nam een biopt, en concludeerde dat de huid ontstoken was. Tja, dat kon ik met het blote oog ook wel zien. Maar... de 'waardoor dan' vraag kon niet beantwoord worden.
Ondertussen zijn we tig zalfjes, smeerseltjes en lotionnetjes verder en niets lijkt te helpen. Iedere keer komt het weer terug. In de zomer en wanneer ik zweet is het het ergste, dan kan ik me helemaal kapot krabben. Soms word ik wakker van het krabben.
Heeft iemand de ultieme tip? Of iets van herkenning? Want naast dat jeuk echt compleet gekmakend is, zien die plekken er ook gewoon niet uit...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Eczeem
Klinkt meer als psoriasis.
Discordia- Prater
- Aantal berichten : 829
Punten : 944
Registratiedatum : 11-04-12
Ik heb het al jaren, blaasjes op mijn schouders, nek/rug en ook aan de voorkant van mijn schouders/borst.
Het was even weg, doordat het aardig wat zon had gehad op vakantie.
Nu ik weer thuis ben en weer shirtjes met een mouwtje aan moet op het werk en het lekker zweetweer is, zit ik weer helemaal onder.
Ik wil zondag zó graag naar het zwembad, alleen omdat de blaasjes dan weer indrogen!
Bij mij heeft de dokter ook al van alles gezegd, van een schimmel en eczeem tot herpes, maar niets wat ik voorgeschreven heb gekregen, helpt echt
Ik vind het fijn om me af en toe in te smeren met een (dikke) laag nivea creme ofzo. Het wordt er niet beter van, maar stilt de jeuk wel even en doordat er dan creme op zit, ben ik me meer bewust wanneer ik er met mijn vingers aan zit..
Het was even weg, doordat het aardig wat zon had gehad op vakantie.
Nu ik weer thuis ben en weer shirtjes met een mouwtje aan moet op het werk en het lekker zweetweer is, zit ik weer helemaal onder.
Ik wil zondag zó graag naar het zwembad, alleen omdat de blaasjes dan weer indrogen!
Bij mij heeft de dokter ook al van alles gezegd, van een schimmel en eczeem tot herpes, maar niets wat ik voorgeschreven heb gekregen, helpt echt
Ik vind het fijn om me af en toe in te smeren met een (dikke) laag nivea creme ofzo. Het wordt er niet beter van, maar stilt de jeuk wel even en doordat er dan creme op zit, ben ik me meer bewust wanneer ik er met mijn vingers aan zit..
Zininzon- Ratel
- Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Ik heb het al jaren op mijn voeten. Als het heel erg is, smeer ik Dermovatedat helpt maar het komt altijd terug..
Gast- Gast
Ik heb sinds mn 18e eczeem. Heb nu sinds een paar jaar eczeem op mn vingers, enige wat het beste bij mij helpt is zout water, maja om dan steeds naar de zee te gaan (ook al woon ik er dichtbij) zie ik ook niet echt zitten. Ik loop alleen te smeren als het jeukt, maar die zalf helpt alleen tegen jeuk en niet dat het weggaat...
Linnie1985- Kletskop
- Aantal berichten : 2932
Punten : 3248
Ik heb mijn hele leven al last van eczeem maar hét middel heb ik ook nog niet gevonden. Hormoonzalfjes waar de huisarts mee aankomt helpen niet. Inmiddels ben ik erachter dat bepaalde allergien de trigger zijn, dus die probeer ik zo veel mogelijk te vermijden maar aangezien ik elk jaar wel weer voor iets nieuws allergisch ben schiet het nog niet op.
Wat enigzins helpt bij mij is zon en zee. Het droogt het uit wat goed is voor de jeuk. Als de jeuk echt niet te harden is, dan ga ik met mijn nagels op de plekken drukken en vervolgens koel ik het weer af met koud water. Maar dat is meer een tijdelijk oplossing tegen de jeuk. Ik doe het meer omdat ik dan inmiddels gek geworden ben van de jeuk
Ik ben inmiddels gestopt met het uitproberen van middeltjes. Ik ken mijn eczeem inmiddels zo goed dat ik weet wanneer ik het juist wel vet moet houden en wanneer niet. Zo hou ik het een beetje in de hand tot het een keer verdwijnt om vervolgens weer op een andere plek te verschijnen..
Wat enigzins helpt bij mij is zon en zee. Het droogt het uit wat goed is voor de jeuk. Als de jeuk echt niet te harden is, dan ga ik met mijn nagels op de plekken drukken en vervolgens koel ik het weer af met koud water. Maar dat is meer een tijdelijk oplossing tegen de jeuk. Ik doe het meer omdat ik dan inmiddels gek geworden ben van de jeuk
Ik ben inmiddels gestopt met het uitproberen van middeltjes. Ik ken mijn eczeem inmiddels zo goed dat ik weet wanneer ik het juist wel vet moet houden en wanneer niet. Zo hou ik het een beetje in de hand tot het een keer verdwijnt om vervolgens weer op een andere plek te verschijnen..
Gast- Gast
Ik heb constitutioneel eczeem en mijn huid reageert heel erg op prikkels van buitenaf. Ik ben oa allergisch voor parfum (ook parfum in wasmiddelen en shampoo) en ook kan eten soms een reactie op je huid geven.
Misschien dat je eens een andere shampoo, wasmiddel of zalf/body lotion kunt proberen? Neutral is heel fijn en daar zit helemaal geen parfum e.d. in.
Misschien dat je eens een andere shampoo, wasmiddel of zalf/body lotion kunt proberen? Neutral is heel fijn en daar zit helemaal geen parfum e.d. in.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Ik ben helemaal into de vetcreme.
Als kind zat ik er helemaal onder, diëten, hormoonzalfjes, hele reut gehad.
3 jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat ik het ook op mijn lippen had en daar verstop je het niet zomaar. Die gaf mij toen die vetcreme daarvoor, die ik overal kan gebruiken. Voor mij is het echt wonderspul, ik smeer al wanneer het opkomt en meestal zet het dan niet door.
Zeep en shampoo kunnen ook triggeren. Sinds ik op mijn 15e een keer mijn huid eraf kon pellen na een goedkope douchegel gebruik ik vrijwel geen zeep meer en sindsdien gaat het behoorlijk goed eigenlijk.
Als kind zat ik er helemaal onder, diëten, hormoonzalfjes, hele reut gehad.
3 jaar geleden ging ik naar de huisarts omdat ik het ook op mijn lippen had en daar verstop je het niet zomaar. Die gaf mij toen die vetcreme daarvoor, die ik overal kan gebruiken. Voor mij is het echt wonderspul, ik smeer al wanneer het opkomt en meestal zet het dan niet door.
Zeep en shampoo kunnen ook triggeren. Sinds ik op mijn 15e een keer mijn huid eraf kon pellen na een goedkope douchegel gebruik ik vrijwel geen zeep meer en sindsdien gaat het behoorlijk goed eigenlijk.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Registratiedatum : 22-11-10
Zeep gebruik ik niet onder de douche, alleen onder mijn oksels.
En ik gebruik die itchy scalp shampoo van head en shoulders. Die leek in het begin te helpen, maar nu ook niet meer.
En als het door wasmiddel komt zou je zeggen dat het toch het hele jaar door op moet komen?
Sowieso wordt het dus getriggerd door zweet, en als ik onder de douche vandaan kom, kan mijn hoofd ook heel erg jeuken.
Discordia, als het psoriasis zou zijn, moet een dermatoloog dat toch kunnen vast stellen? Heb even gegoogeld trouwens, en die plekken bij mij zien er heel anders uit.
Het begint vaak met één rood bultje, en breidt zich dan binnen no time uit tot een enorme vlek
En ik gebruik die itchy scalp shampoo van head en shoulders. Die leek in het begin te helpen, maar nu ook niet meer.
En als het door wasmiddel komt zou je zeggen dat het toch het hele jaar door op moet komen?
Sowieso wordt het dus getriggerd door zweet, en als ik onder de douche vandaan kom, kan mijn hoofd ook heel erg jeuken.
Discordia, als het psoriasis zou zijn, moet een dermatoloog dat toch kunnen vast stellen? Heb even gegoogeld trouwens, en die plekken bij mij zien er heel anders uit.
Het begint vaak met één rood bultje, en breidt zich dan binnen no time uit tot een enorme vlek
Lejow- Lady Post-a-lot
Psorinol shampoo of via internet of bij sommige apotheken. Is voor psoriasis, maar kan ook gebruikt worden als je eczeem hebt. Het haalt de schilfers weg en daardoor heb je minder jeuk het bestrijdt de eczeem zelf niet maar bij mij is het wel enorm verminderd.
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Ik heb blaasjes eczeem op handen en voeten, super irritant! Het enige wat enigszins verlichtend werkt is Lanette crème. Heb je daar al eens mee gesmeerd?
Ik heb al tig soorten hormoonzalf gebruikt, sommigen hielpen wel, maar het is en blijft troep. En ik ben de afgelopen tijd steeds zwanger of geef ik borstvoeding, dus dan is hormoonzalf sowieso geen optie.
Vaak zijn allergieën vaak sterke triggers. Heb je allergieën? Hooikoorts kan bijvoorbeeld de reden zijn waarom je er nu meer last van hebt.
Een slechte weerstand kan trouwens ook een reden zijn.
Ik heb al tig soorten hormoonzalf gebruikt, sommigen hielpen wel, maar het is en blijft troep. En ik ben de afgelopen tijd steeds zwanger of geef ik borstvoeding, dus dan is hormoonzalf sowieso geen optie.
Vaak zijn allergieën vaak sterke triggers. Heb je allergieën? Hooikoorts kan bijvoorbeeld de reden zijn waarom je er nu meer last van hebt.
Een slechte weerstand kan trouwens ook een reden zijn.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Heb je al eens een allergietest gedaan? Mijn vader had ook ontzettend veel last van eczeem. Na de test bleek bij allergisch te zijn voor bijna al zijn zalfjes. De eczeem werd dus steeds maar weer gevoed. Nu weten ze wat hij wel en niet mag hebben en heeft hij er vrijwel geen last meer van.
Sophiee- Prater
- Aantal berichten : 921
Punten : 927
Registratiedatum : 13-10-11
Head & Shoulders is voor mij juist echt een van de meest agressieve shampoo's voor mijn hoofdhuid. Ik gebruik zelf John Frieda (daar kan ik wel tegen), maar als ik erg last heb van mijn hoofdhuid gebruik ik Neutral of kun je ook Seba Med proberen.Lejow schreef:Zeep gebruik ik niet onder de douche, alleen onder mijn oksels.
Ik weet van Neutral dat er ook body lotion en douchegel van is..
Ja, je zou denken dat als het door het wasmiddel komt dat je er het hele jaar last van zou moeten hebben, maar misschien dat het zweet reageert met het wasmiddel? Of is je huid op bepaalde momenten gewoon gevoeliger? Ik heb er ook niet altijd last van, maar soms wel heel erg, ook al heb ik niets bijzonders gedaan. Ik weet het ook niet precies, maar je zou het eens kunnen proberen... Bij mij helpt het in elk geval wel!
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Jeuk op mijn hoofdhuid had ik ook veel, zeker als ik zweette. Maar eigenlijk is dat een vicieuze cirkel, want die jeuk kreeg ik doordat ik wondjes had doordat ik liep te krabben. Daardoor meer jeuk, meer krabben. Heb afgelopen maanden een vrij vreemde stressvolle periode gehad waardoor ik er amper aan dacht te krabben, sindsdien is het stukken beter. Het is echt laten genezen.
Head en Shoulders gebruik ik niet, droogt bij mij alleen maar meer uit en bij mij is het echt de droogte die de jeuk veroorzaakt. Ik ben nu helemaal gelukkig met de "say-yes-to...."-lijn, die werkt bij mij vrij aardig. Ik heb gepoogd zonder shampoo (aangezien zeeploos ook prima bevalt) te doen, of een minimale hoeveelheid, maar daar kreeg ik alleen maar meer jeuk van.
Mijn huisarts raadde trouwens aan parfumvrije crèmes te gebruiken. Dat werkt ook wel voor mij.
Deze bevalt mij vrij goed. Hier houd ik mijn huid vet mee als ik letterlijk wat minder in mijn vel zit.
Op dit moment is het wel een vrij hooikoortsige periode, maar ik heb niet veel last van eczeem op dit moment, wel kan ik merkjes in mijn kleding minder goed verdragen.
Als kind ging mijn moeder altijd zeewater voor me halen, dat werkt echt heel goed! Ooit zat ik er weer flink onder en na een uurtje zwemmen was alles dicht! Jammer dat ik nu zo ver van de zee afwoon.
Head en Shoulders gebruik ik niet, droogt bij mij alleen maar meer uit en bij mij is het echt de droogte die de jeuk veroorzaakt. Ik ben nu helemaal gelukkig met de "say-yes-to...."-lijn, die werkt bij mij vrij aardig. Ik heb gepoogd zonder shampoo (aangezien zeeploos ook prima bevalt) te doen, of een minimale hoeveelheid, maar daar kreeg ik alleen maar meer jeuk van.
Mijn huisarts raadde trouwens aan parfumvrije crèmes te gebruiken. Dat werkt ook wel voor mij.
Deze bevalt mij vrij goed. Hier houd ik mijn huid vet mee als ik letterlijk wat minder in mijn vel zit.
Op dit moment is het wel een vrij hooikoortsige periode, maar ik heb niet veel last van eczeem op dit moment, wel kan ik merkjes in mijn kleding minder goed verdragen.
Als kind ging mijn moeder altijd zeewater voor me halen, dat werkt echt heel goed! Ooit zat ik er weer flink onder en na een uurtje zwemmen was alles dicht! Jammer dat ik nu zo ver van de zee afwoon.
Rovine- Ratel
- Aantal berichten : 3694
Punten : 3832
Ik heb een lichte lactose intolerantie, dat zou het kunnen triggeren, maar ook dan geldt, dat eet ik het hele jaar...
Ik heb verder geen schilfers op mijn huid. Daar heeft de huisarts ook al eens naar gekeken.
Heb jaren geleden eens een allergie test gehad, kreeg ik tig van die prikjes in mn arm en een pleister met allemaal stofjes op mijn rug. Daar is toen niet veel bijzonders uitgekomen geloof ik.
Was nog vrij jong, dus weet het niet precies meer.
Misschien toch eens in overleg met de huisarts om het opnieuw te doen.
Insmeren met creme doe ik mezelf eigenlijk bijna nooit..
Heb wel het idee dat als ik een andere shampoo gebruik, het alleen maar erger wordt, de jeuk...
Tijdens mijn zwangerschap had ik nergens last van trouwens (was natuurlijk ook wel in de winterperiode).
Helaas kwam het in het voorjaar keihard terug
Ik heb verder geen schilfers op mijn huid. Daar heeft de huisarts ook al eens naar gekeken.
Heb jaren geleden eens een allergie test gehad, kreeg ik tig van die prikjes in mn arm en een pleister met allemaal stofjes op mijn rug. Daar is toen niet veel bijzonders uitgekomen geloof ik.
Was nog vrij jong, dus weet het niet precies meer.
Misschien toch eens in overleg met de huisarts om het opnieuw te doen.
Insmeren met creme doe ik mezelf eigenlijk bijna nooit..
Heb wel het idee dat als ik een andere shampoo gebruik, het alleen maar erger wordt, de jeuk...
Tijdens mijn zwangerschap had ik nergens last van trouwens (was natuurlijk ook wel in de winterperiode).
Helaas kwam het in het voorjaar keihard terug
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik weet niet of je ervoor openstaat hoor, maar wellicht eens alternatieve therapie proberen?
Een vriendin van is daar nu ook mee bezig. Moet nu bepaalde voedingsstoffen vermijden, en haar eczeem werd na een paar dagen al minder. Ze moet geloof ik brood en pasta's vermijden (suikers), meer fruit eten. Qua drinken alleen water en thee.
Een vriendin van is daar nu ook mee bezig. Moet nu bepaalde voedingsstoffen vermijden, en haar eczeem werd na een paar dagen al minder. Ze moet geloof ik brood en pasta's vermijden (suikers), meer fruit eten. Qua drinken alleen water en thee.
Gizmo- Prater
- Aantal berichten : 1151
Punten : 1285
Gizmo schreef:Ik weet niet of je ervoor openstaat hoor, maar wellicht eens alternatieve therapie proberen?
Ja, dat zou ik ook nog kunnen doen!!
Lejow- Lady Post-a-lot
Y. heeft ook heel erg eczeem. Vooral de bovenkant van zijn lichaam: vanaf zijn armholtes tot zijn kin. We zijn al naar de kinderallergologiepoli hier in het ziekenhuis geweest en hij heeft een allergietest gehad, maar alle zalfjes die we krijgen helpen niet of niet voldoende.
Op aanraden van mijn moeder heb ik de eczeemzalf van Grahams gekocht (www.grahams.nl) Zij had er een artikel over gelezen. We combineren dit met probiotica Orthiflor van Orthica (www.orthica.nl) We zijn met beide producten tegelijk gestart, dus of het de combinatie is of 1 van beiden weet ik niet, maar het werkt tot nu toe wel voor Y. Dit in tegestelling tot alle zalfjes van de huisarts/kinderarts/dermatoloog.
Op aanraden van mijn moeder heb ik de eczeemzalf van Grahams gekocht (www.grahams.nl) Zij had er een artikel over gelezen. We combineren dit met probiotica Orthiflor van Orthica (www.orthica.nl) We zijn met beide producten tegelijk gestart, dus of het de combinatie is of 1 van beiden weet ik niet, maar het werkt tot nu toe wel voor Y. Dit in tegestelling tot alle zalfjes van de huisarts/kinderarts/dermatoloog.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Ik heb al mijn leven lang eczeem. Tot nu toe heb ik niets gevonden wat me er helemaal van afhelpt, en volgens mij is dat er ook niet. Alleen gebruik ik hormoonzalf als ik eczeemplekken heb (dan verdwijnt het veel sneller). En wat preventief wel aardig helpt is vetcreme. Ik heb namelijk een vrij droge huid, en als ik zorg dat mijn huid vet blijft (dus twee keer per dag of zo die creme erop smeren) heb ik beduidend minder last van eczeem (hoewel het altijd wel een beetje blijft). Maar het hangt er vanaf wat maakt dat jij er last van hebt. Als je een droge huid hebt, zou ik die vetcreme zeker aanraden.
Aletta- Fluisteraar
- Aantal berichten : 200
Punten : 235
Registratiedatum : 28-09-11
Wanneer is je huid droog?
Als ik met mijn nagel over mijn armen heen ga, laat ik geen spoor achter zeg maar.
Als ik met mijn nagel over mijn armen heen ga, laat ik geen spoor achter zeg maar.
Lejow- Lady Post-a-lot
In de spoiler even een foto van de plek die ik nu op mijn been heb.
Het ligt ook echt op mijn huid. En als ik pech heb wordt het nog paarser en dikker.
Roodheid is in het echt trouwens erger dan op de foto.
- Spoiler:
Het ligt ook echt op mijn huid. En als ik pech heb wordt het nog paarser en dikker.
Roodheid is in het echt trouwens erger dan op de foto.
Lejow- Lady Post-a-lot
Jouw plek lijkt op wat f.ay altijd had, ook eczeem achtige huid. De zalfjes van de kinderarts hielpen allemaal niet. Tot ik op vakantie op een braderie tegen een ginseng creme aanliep, geweldig spul! 2x per dag haar helemaal insmeren en na 2wk vrijwel niet meer te zien. Ik heb het daarna nog 2jr gebruikt, ik smeerde haar standaard na het douchemn ermee in. Ff Googlen op netty ginseng en dan de huidherstellende creme groen etiket in een pompfles.
vlinder-19- Prater
- Aantal berichten : 731
Punten : 903
Registratiedatum : 20-11-11
Lejow die plek lijkt echt op hoe mijn benen eruit zagen toen ik ziek was!
mijn zus heeft een tijdlang accupunctuur gedaan (ze heeft constitutioneel eczeem) en dat hielp redelijk, maar tijdelijk. idd kijken wellke voedingsproducten het lijken te triggeren (niet eten een paar weken en dan wel ineens een week)... Neutral vind ik een hele goede en head en shoulders is echt heel agressief!
Ontzettend vervelend dat je er (weer) zoveel last van hebt!!
Weet het eigenlijk ook niet echt... Ja die allergie test nog een keer doen is wellicht een idee, want je kunt allergieën ook ontwikkelen !
SE
mijn zus heeft een tijdlang accupunctuur gedaan (ze heeft constitutioneel eczeem) en dat hielp redelijk, maar tijdelijk. idd kijken wellke voedingsproducten het lijken te triggeren (niet eten een paar weken en dan wel ineens een week)... Neutral vind ik een hele goede en head en shoulders is echt heel agressief!
Ontzettend vervelend dat je er (weer) zoveel last van hebt!!
Weet het eigenlijk ook niet echt... Ja die allergie test nog een keer doen is wellicht een idee, want je kunt allergieën ook ontwikkelen !
SE
SparklingEyes- Prater
- Aantal berichten : 1222
Punten : 1506
wat je ook nog kunt proberen is aloe vera drank dat kan ook nog een gunstig effect hebben op de huid en de eczeemvorming
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Vraag die derma honey care creme eens aan... Ik gebruik 'm nu ook voor N. en voor mezelf... en moet zeggen werkt heel goed! Is het proberen waard misschien?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: