Eczeem
+2
TGR
VeryCherry
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eczeem
Heey meiden, ik heb een vraagje, mijn zoontje had als klein ventje al een ontzettend onrustige huid, wat zich vooral openbaarde als hij ergens mee zat of als er wat aan de hand was. Het is nu al een jaar of twee rustig, tot nu. Hij werd vanmorgen wakker en zijn halve gezicht en zijn keel zitten onder de eczeem en droge plekken. Wat kan ik hier zelf tegen doen of is het beter de huisarts te bellen?
VeryCherry- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Eczeem
Ik zou even de huisarts bellen, het kan een allergische reactie zijn van iets wat hij heeft gegeten (waar jij misschien niet eens van op de hoogte bent). Al helpt het weer ook niet mee. Ik heb ook weer erg last van eczeem
TGR- Kletskop
- Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10
Ik heb echt geen idee waar het nu ineens vandaan komt, hij heeft het jaren niet gehad. Moet ik er ook wat opsmeren? Ik weet het echt niet meer.
Ah, wat sneu. Ik heb daar vroeger ook veel last van gehad en moest altijd smeren met vaseline (om de boel vet en zacht te houden). Maar het is natuurlijk wel ineens zo opgekomen, nadat hij er heel lang geen last van heeft gehad, dus misschien is er een oorzaak voor? Heb je toevallig ander wasmiddel gebruikt? Of is hij in aanraking geweest met dieren/bomen/planten? Of heb je wat anders gegeten dan anders?
Dat zijn de dingen waar ik het bij mijn eigen lijf meteen aan merk.
Dat zijn de dingen waar ik het bij mijn eigen lijf meteen aan merk.
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
VeryCherry schreef:Ik heb echt geen idee waar het nu ineens vandaan komt, hij heeft het jaren niet gehad. Moet ik er ook wat opsmeren? Ik weet het echt niet meer.
Doel je nu op zijn exceem of dat hij er last van krijgt als er iets aan de hand is?
dat eerste kan je met een zalf tegen gaan maar of en wat er met je zoon is moet je met hem bespreken.
Gewoon rustig vragen. Wie weet is er iets/niets.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
We hebben gister sinds hele lange tijd kip Madras gegeten, kan het daar dan aan liggen? Ben niet van wasmiddel gewisseld en gistermiddag is hij even naar de speeltuin geweest. Verder kan ik niks bedenken.
Ik doelde op het eczeem Hij zegt dat er niks is, maar misschien komt nu alle spanning eruit van Sinterklaas/Kerst/Oud&Nieuw. Hij was de laatste maand niet te houden.
Je kunt trouwens ook een allergie ontwikkelen. Dan heb je er nooit last van gehad en daarna ineens wel.
Misschien zou je het even een tijdje kunnen aankijken (als het dan wel spanning is geweest, zal het wellicht gewoon verdwijnen) en als het niet over gaat naar de dokter gaan.
Ik heb trouwens een allergietest gehad, waarbij er op heel veel getest en bij mij ligt het voornamelijk aan geparfumeerde artikelen (dus wasmiddelen en shampoo gebruik ik van Neutral). Heb ook verschillende zalven en sindsdien is het wel verbeterd. Maar misschien ligt het daar bij jouw zoon niet aan en gaat het heel snel over
Misschien zou je het even een tijdje kunnen aankijken (als het dan wel spanning is geweest, zal het wellicht gewoon verdwijnen) en als het niet over gaat naar de dokter gaan.
Ik heb trouwens een allergietest gehad, waarbij er op heel veel getest en bij mij ligt het voornamelijk aan geparfumeerde artikelen (dus wasmiddelen en shampoo gebruik ik van Neutral). Heb ook verschillende zalven en sindsdien is het wel verbeterd. Maar misschien ligt het daar bij jouw zoon niet aan en gaat het heel snel over
Lenthe- Prater
- Aantal berichten : 1163
Punten : 1282
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb zelf met dit weer wel een veel drogere huid, zeker als ik veel buiten ben geweest of juist binnen met de verwarming hoog. Dan heb ik ook meer last van eczeem, in de zon wordt het weer minder.
Je zou eventueel vaseline lanette creme kunnen smeren, kan je zo halen bij de apotheek.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Vaseline-Lanette_cr_me_FNA.aspx?mId=10704&rId=888
Maar als het plotseling opkomt zou ik er misschien toch even naar laten kijken, of nu even goed vet houden en als het dan niet minder wordt na een paar dagen er even naar laten kijken.
Je zou eventueel vaseline lanette creme kunnen smeren, kan je zo halen bij de apotheek.
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Vaseline-Lanette_cr_me_FNA.aspx?mId=10704&rId=888
Maar als het plotseling opkomt zou ik er misschien toch even naar laten kijken, of nu even goed vet houden en als het dan niet minder wordt na een paar dagen er even naar laten kijken.
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Heb de huisarts gebeld, hoef niet meteen langs te komen, moet het een paar dagen in de gaten houden, waarschijnlijk komt het door het weer
De kip madras kan ook goed, daar zitten gele kleurstoffen in meen ik en veel kinderen kunnen daar heftig op reageren zeker als hun weerstand net wat laag is. Ik had het zelf vroeger ook. Lekker vet houden en even aankijken. Wel sneu!
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: