Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eczeem

5 plaatsers

Ga naar beneden

Eczeem Empty Eczeem

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 19:47

Ik was er al vanaf de geboorte bang voor, omdat ik het zelf ook heel heftig heb: eczeem. Een jaar lang leek er niks aan de hand maar nu zit mijn zoon toch helemaal onder...

Ik ben al naar de dokter geweest en ik heb hormoonzalf meegekregen (een hele lichte). Wat kan ik nog meer doen om eczeemklachten te verminderen? Bij mij helpt veel water drinken veel, maar wat kan ik voor mijn zoon nog meer doen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Eczeem Empty Re: Eczeem

Bericht  Gast do 21 apr 2011 - 20:06

Hier werkt zo droog mogelijk houden, houd in ; niet tevaak douchen/badderen, niet met cremes/olie insmeren (behalve degene die hiervoor bedoeld zijn) en deze plekken vooral goed afdrogen!

Daarnaast smeren smeren smeren met de zalfjes die daarvoor bedoeld zijn en hopen dat je het daarmee een beetje tegenhoud,,

Dylan had het best erg (zit niet in onze familie maar hoort bij zijn astma) en nu met de zon er op komt het weer tevoorschijn evenals zijn zonneallergie maar zolang we maar blijven smeren houden we het in bedwang smile

Gast
Gast

Bericht  MamaCa do 21 apr 2011 - 20:11

ik heb zelf ook altijd veel last van eczeem gehad zeker als kind. Nu gaat het heel goed. Mijn zoontje heeft het ook n beetje en had het laatst heel erg. Ook lichte hormoonzalf gehad.
Wat belangrijke dingen waar je aan denken moet (weet je misschien uit ervaring zelf al wel)
- niet te warm aankleden
- alleen katoenen kleding
- alles wassen met neutral (ook jullie kleding en alles omdat hij daarmee ook in aanmerking komt)
- geen wasverzachter gebruiken
- ik nam wel eens n allergietabletje misschien dat dat via de bv ook naar het kind gaat??
- anders hypoallergene voeding
- niet vaak in badje doen (ik doe 2x per week, soms 3x)
- olie in het badje
- deppend af drogen
- rompers en hydroffieldoeken strijken (dood bacterien ofzo)
- Bij een erg schrale huid doe ik thijmen na het badderen eerst n laagje olie aanbrengen en dan pas afdrogen want dan
wordt het water ingesloten en afgedekt, en trekt de olie beter in (heb ik op internet n keer gelezen) niet alles hoor maar
de schraalste plekjes wel.
- nageltjes kort houden
- evt krabwantjes
- alles stofvrij houden, dus vaker schoonmaken vooral zn kamertje.
- van die vochtdingen aan de verwarming hangen (minder droge lucht)
- als je bv geeft, zo min mogelijk chocola en pinda's eten.
- het schijnt dat badzemelen ook gunstig werkt.
- je hart volgen, iedereen komt met goedbedoelde adviezen maar vaak werkt de helft niet.
- af en toe naar zee gaan, dat werkt heel erg goed bij ons tenminste!

Zo vervelend als je zelf maar vooral je kindje eczeem heeft! zielig! ik hoop dat het gauw beter gaat!

lfs
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes do 21 apr 2011 - 22:54

Mijn moeder smeerde ons in met de creme van de dermatoloog en draaide er daarna zwachtels omheen voordat we gingen slapen, zodat we het in ieder geval niet verder kapot konden krabben. Maar met dit warmere weer is dat ook niet fijn en dan gaat het misschien juist weer broeien. Wij zijn toen ook getest op allergieen en daar kwam een koemelk allergie uit, inmiddels is het meer een intolerantie te noemen, maar hoe meer melkproducten ik binnen krijg hoe meer eczeem ik krijg. Misschien is het een idee om eens te overleggen met de huisarts of dermatoloog of jullie je zoontje misschien op allergien moeten laten testen?

Zelf smeer ik alleen de plekken in met de hormoonzalf en de rest onderhoud ik met vaseline lanette. In de zon wordt het trouwens beter, bij vermoeidheid, stress enz lijkt het altijd mee te worden, maar dat zul je zelf waarschijnlijk ook hebben.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  juffie001 do 21 apr 2011 - 23:44

ik heb er zelf erg veel last van en ook mijn zoontje een beetje.
Nu was ik hem met dode zeezout en dit werkt bij hem erg goed. Is bij de drogist wel te koop.
pas alleen wel op met open plekjes, dan doet het erg zeer.
ik doe hem 1 keer in de week in een badje en doe daar een klein beetje dode zee zout in en hier heeft hij geen last van
juffie001
juffie001
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 543

Bericht  mama van Mila do 21 apr 2011 - 23:49

Pas op met balneum! Daar zit een noten extract in waar kinderen heftig op kunnen reageren.
Mila had als baby heel erg eczeem. Hormoonzalf werkt wel, maar als je er mee stopt komt het keihard terug.
Wij hebben onze katten weg gedaan., Mila laten testen, reageerde op koemelk, en zijn bij een homeopaat geweest.
Na een klein jaar was ze van haar exceem verlost.

mama van Mila
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 130
Punten : 176
Registratiedatum : 10-01-11

Bericht  Darius vr 22 apr 2011 - 0:07

Heb je ook nog gevraagd naar de hooikoorts? Ik ben wel benieuwd of dat het nu ook is en wat je er tegen kunt doen.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  MamaCa vr 22 apr 2011 - 4:45

ooh ja balneum had ik eerst bij thijmen ook en idd hij werd vuurrood! dus daar kwam dat van!
MamaCa
MamaCa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 199
Punten : 264

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud