Hand eczeem
+9
Siem
Kaat
Linda
Mon Amour
Phileine
SuperGrover
Susan
Penny Blossom
Lady Starstruck
13 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hand eczeem
Heeft iemand dit, of heeft iemand dit gehad? Ik het op mijn rechter ringvinger zitten en het breid zich nu uit naar mijn pink. Ik ga er dinsdag pas mee naar de dokter maar het jeukt als een gek, en het is open gesprongen dus er zitten nu allemaal kloven/ wondjes op mijn vinger. Ik kan het amper bewegen. Ik word er gek van
Edit: ik wist niet in welke pijler dit moest. Ik neem dus aan in persoonlijk.
Edit: ik wist niet in welke pijler dit moest. Ik neem dus aan in persoonlijk.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Re: Hand eczeem
Ik heb het ooit gehad. Ik kreeg er een zalfje voor en toen was het binnen twee weken over.
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Registratiedatum : 18-11-10
BlackRabbit schreef:Ik heb het ooit gehad. Ik kreeg er een zalfje voor en toen was het binnen twee weken over.
Welk zalfje was het als ik vragen mag?
Lady Starstruck- Ratel
Mijn huisarts schrijft dan Butavate voor, daar gaat het heel snel van over.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb het ook eens in de paar jaar, ik krijg dan hormoonzalf, die werkt echt super goed.
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Ik ben benieuwd wat ik ervoor ga krijgen. Ik heb er ook veel te lang mee gewacht. Maar ik ben eigenwijs en wacht eerst af tot het uit zichzelf overgaat.
Lady Starstruck- Ratel
Het gaat niet vanzelf over, maar zo'n zalfje werkt wel gauw. In een paar dagen is in ieder geval de pijn/jeuk weg, en na een week of 2 is de eczeem bij mij meestal helemaal weg.
SuperGrover- Ratel
SuperGrover schreef:Het gaat niet vanzelf over, maar zo'n zalfje werkt wel gauw. In een paar dagen is in ieder geval de pijn/jeuk weg, en na een week of 2 is de eczeem bij mij meestal helemaal weg.
Nee ik heb het gemerkt. Ik heb het nog nooit eerder gehad. Maar het mindert steeds en dan komt het weer terug. Echt heel vervelend is het.
Lady Starstruck- Ratel
Ik ben mijn zalfje kwijt en ik durf de huisarts niet te bellen om een nieuwe te vragen, want het was nog een vrij nieuwe tube. Gelukkig is het nu niet zo hevig.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik heb ook eczeem op mijn handen gehad, mijn handen waren regelmatig helemaal kapot. Maar heb nu al lange tijd Neutral babycreme voor mijn handen en ik heb nergens last meer van sinds ik daar regelmatig mijn handen mee in smeer.
Gast- Gast
Ik heb er ook last van, vooral op mijn rechterpink zit het. Ik heb een handcreme bij de apotheek gekocht en dat helpt iets. Ik heb er nog niet zo heel lang last van, een week of drie nu denk ik, dus ik kijk het nog even aan.
Phileine- Kletskop
- Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Lady Starstruck schreef:BlackRabbit schreef:Ik heb het ooit gehad. Ik kreeg er een zalfje voor en toen was het binnen twee weken over.
Micronazolnitraat ofzo iets
Penny Blossom- Prater
- Aantal berichten : 864
Punten : 1034
Phileine schreef:Ik heb er ook last van, vooral op mijn rechterpink zit het. Ik heb een handcreme bij de apotheek gekocht en dat helpt iets. Ik heb er nog niet zo heel lang last van, een week of drie nu denk ik, dus ik kijk het nog even aan.
Ik heb het ook pas sinds maart dit jaar. Maar ja volgens mijn moeder heb ik altijd al een gevoelige huid gehad. Alleen het hindert mij nu in mijn dagelijkse dingen, dus ga toch maar even naar de huisarts.
Lady Starstruck- Ratel
ik heb het dan niet op me vinger maar rond me oksels en nog wat plaatsen ja het jeukt heel erg, op het moment is het gelukkig rustig , maar als ik het heb gaan ik gelijk smeren met hormoon zalf en als het heel erg is krijg ik een kuurtje celestone, maar bij komt het door allergie huisstofmijt/ parfum
Mon Amour- Fluisteraar
- Aantal berichten : 109
Punten : 109
Registratiedatum : 24-11-10
Miconazolnitraat? Dat is een anti-schimmelcrème, dus wellicht had je dan geen eczeem. Schimmelinfectie en eczeem lijken namelijk heel veel op elkaar, het verschil wordt vaak pas echt duidelijk als je anti-schimmelcrème op eczeem gaat smeren. Dat brandt als de neten.BlackRabbit schreef:Lady Starstruck schreef:BlackRabbit schreef:Ik heb het ooit gehad. Ik kreeg er een zalfje voor en toen was het binnen twee weken over.
SuperGrover- Ratel
Ik heb blaasjeseczeem op m'n handen. Ik smeerde eerst met hormoonzalf en als onderhoudszalf om het soepel te houden gebruikte ik lanettecreme, dat hielp goed.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Linda schreef:Ik heb blaasjeseczeem op m'n handen. Ik smeerde eerst met hormoonzalf en als onderhoudszalf om het soepel te houden gebruikte ik lanettecreme, dat hielp goed.
Heet dat blaasjeseczeem? ik heb namelijk ook allemaal blaasjes die steeds openspringen.
Lady Starstruck- Ratel
SuperGrover schreef:Miconazolnitraat? Dat is een anti-schimmelcrème, dus wellicht had je dan geen eczeem. Schimmelinfectie en eczeem lijken namelijk heel veel op elkaar, het verschil wordt vaak pas echt duidelijk als je anti-schimmelcrème op eczeem gaat smeren. Dat brandt als de neten.BlackRabbit schreef:Lady Starstruck schreef:BlackRabbit schreef:Ik heb het ooit gehad. Ik kreeg er een zalfje voor en toen was het binnen twee weken over.
Ja klopt! Mijn huisarts dacht dat ik last had van een schimmel.. Ik heb maanden gesmeerd, maar het ging maar niet weg, het werd alleen maar erger. Op naar de Dermatoloog, die dacht dat het iets anders dan schimmel was, maar ze dacht niet dat het eczeem was. Toen heeft ze met een soort appelboor een biopt gemaakt en toen bleek het toch eczeem te zijn. Zelfs de Dermatoloog had dat op het uiterlijk af niet gedacht.
Kaat- Fluisteraar
- Aantal berichten : 290
Punten : 312
Lady Starstruck schreef:Phileine schreef:Ik heb er ook last van, vooral op mijn rechterpink zit het. Ik heb een handcreme bij de apotheek gekocht en dat helpt iets. Ik heb er nog niet zo heel lang last van, een week of drie nu denk ik, dus ik kijk het nog even aan.
Ik heb het ook pas sinds maart dit jaar. Maar ja volgens mijn moeder heb ik altijd al een gevoelige huid gehad. Alleen het hindert mij nu in mijn dagelijkse dingen, dus ga toch maar even naar de huisarts.
Baden in zeezout helpt ook
Siem- Prater
- Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11
Bloempie schreef:Lady Starstruck schreef:Phileine schreef:Ik heb er ook last van, vooral op mijn rechterpink zit het. Ik heb een handcreme bij de apotheek gekocht en dat helpt iets. Ik heb er nog niet zo heel lang last van, een week of drie nu denk ik, dus ik kijk het nog even aan.
Oeeww volgens mij bijt dat verschrikkelijk. Maar geloof zo dat het helpt. Zout reinigt natuurlijk wel.
Lady Starstruck- Ratel
Ik heb ook blaasjes, misschien is het iets anders dan 'blaasjeseczeem' maar ik heb de ziekte van Andrew-Barber. Pas sinds anderhalf jaar, het heeft een ziektebeeld van 5 jaar en tegen de tijd dat mijn plekken weer genezen zijn komen er weer blaasjes.
Bij mij dacht de huisarts ook dat het een schimmel was, maar die cremes hielpen niet dus heeft de dermatoloog ernaar gekeken. Ik gebruik Dermovate creme en als ik er veel last van heb dan plak ik er speciale pleisters op (onder occlusie) dat helpt om de huid goed te laten helen.
Ik hoop dat het voor TO iets onschuldigs is en je er zo vanaf bent!
Bij mij dacht de huisarts ook dat het een schimmel was, maar die cremes hielpen niet dus heeft de dermatoloog ernaar gekeken. Ik gebruik Dermovate creme en als ik er veel last van heb dan plak ik er speciale pleisters op (onder occlusie) dat helpt om de huid goed te laten helen.
Supertalentje- Kletskop
- Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11
Supertalentje schreef:Ik heb ook blaasjes, misschien is het iets anders dan 'blaasjeseczeem' maar ik heb de ziekte van Andrew-Barber. Pas sinds anderhalf jaar, het heeft een ziektebeeld van 5 jaar en tegen de tijd dat mijn plekken weer genezen zijn komen er weer blaasjes.
Hmmm dan hoop ik toch echt dat het gewoon eczeem is. Moet eerlijk zijn dat ik nu wel bang word. Of kom ik nu neurotisch over
Lady Starstruck- Ratel
Lady Starstruck schreef:Bloempie schreef:Lady Starstruck schreef:Phileine schreef:Ik heb er ook last van, vooral op mijn rechterpink zit het. Ik heb een handcreme bij de apotheek gekocht en dat helpt iets. Ik heb er nog niet zo heel lang last van, een week of drie nu denk ik, dus ik kijk het nog even aan.
Oeeww volgens mij bijt dat verschrikkelijk. Maar geloof zo dat het helpt. Zout reinigt natuurlijk wel.
Dat zou je verwachten, maar heb er nooit last van gehad gedurende het baden i en heb al 15 jaar last van eczeem. Maar het zorgt er bij mij in ieder geval voor dat de plekken beperkt blijven.
Siem- Prater
Dank je voor de tip Bloempie. Ik zal snel zeezout aanschaffen.
Lady Starstruck- Ratel
Lady Starstruck schreef:Dank je voor de tip Bloempie. Ik zal snel zeezout aanschaffen.
Succes dinsdag, zal wel goed komen hoor. Niet teveel zorgen maken en gekke dingen gaan denken!!
Siem- Prater
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: